Είστε εδώ

Περι ελαστικών και οικονομίας

Πέρης Χαλάτσης
του Πέρη Χαλάτση

Από το καλοκαίρι στον χειμώνα και από τον χειμώνα στο καλοκαίρι. Κάπως έτσι ένα μεγάλο ποσοστό οδηγών μετακυλίει τις ημερομηνίες αλλαγής ελαστικών. Όμως, καθώς βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα και η κακοκαιρία έχει δείξει τα δόντια της, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η μόνη επαφή του αυτοκινήτου με τον δρόμο είναι τα ελαστικά.

Ένα «αντικείμενο» του αυτοκινήτου που αποτελεί πηγή ατυχημάτων. Στη χώρα μας επικρατεί κάτι το οποίο δεν είναι καθόλου σωστό. Υπάρχουν κάποιοι που λένε ότι τα έχουν πέντε χρόνια και έχουν διανύσει μόνο 20.000 χιλιόμετρα. Παρατηρούν και το πέλμα των ελαστικών, που δείχνει ότι έχει το σωστό αυλάκι, και πιστεύουν ότι τα ελαστικά τους είναι ακόμα «καινούργια».

Δεν γνωρίζουν ότι τα ελαστικά είναι φτιαγμένα από υλικά που επηρεάζονται από την πάροδο του χρόνου και φθείρονται ακόμα και όταν δεν «γράφουν» πολλά χιλιόμετρα.

Πιστεύουν λοιπόν ότι έτσι κάνουν οικονομία. Όμως στην πραγματικότητα κάνουν σπατάλη. Γιατί το καλό ελαστικό δεν φαίνεται τόσο όταν κινείται το αυτοκίνητο αλλά όταν ο οδηγός χρειασθεί να φρενάρει σε κάποιο απρόβλεπτο εμπόδιο.

Και εκεί γίνεται το αναπάντεχο. Το «καμένο» από την πολυκαιρία ελαστικό δεν φρενάρει. Δεν προσφέρει σωστή οδική συμπεριφορά και ο κίνδυνος για μια ενδεχόμενη επαφή ελλοχεύει.

Μια επαφή όμως μπορεί να κοστίσει πολύ πιο πολλά χρήματα για την επισκευή από μια 4άδα καινούργιων ελαστικών. Φυσικά δεν αλλάζουμε ποτέ δύο-δύο τα ελαστικά, αλλά πάντα και τα 4 μαζί.

Σκεφτείτε τώρα την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σας στα βρεγμένα οδοστρώματα της χώρας μας.

Υπάρχει και κάτι ακόμα. Επειδή ιδιοκτήτες δεν χρησιμοποιούν συχνά το αυτοκίνητο κατά τους χειμερινούς μήνες, σκέφτονται να τοποθετήσουν καινούργια ελαστικά το καλοκαίρι. Μόλις βγει όμως το καλοκαίρι και πάλι αποφεύγουν να πάνε στο κατάστημα ελαστικών, δίνοντας παράταση στη σκέψη τους.

Όμως αυτή η «ώρα» δεν έρχεται ποτέ...

Είναι λοιπόν που είναι κακής ποιότητας, γεμάτοι λακκούβες και κακοτεχνίες οι δρόμοι, σκεφτείτε να οδηγείτε και με «καμένα» ή φθαρμένα ελαστικά.

Γι’ αυτό υποστηρίζουμε τελικά ότι αυτή οικονομία είναι... σπατάλη.