Είστε εδώ

Κάρλος Γκον: Έχει μεγάλη συνέχεια το θέμα

Γιάννης Κανουπάκης
του Γιάννη Κανουπάκη

Πώς να είναι άραγε η ιαπωνική φυλακή; High Tech φαντάζομαι… Η ζωή έχει τα πάνω και τα κάτω της, οι αγορές είναι αμείλικτες, τα Δ.Σ. αδυσώπητα, οι «μέτοχοι» έτοιμοι πάντα να βγάλουν τα σπαθιά και να σε τεμαχίσουν! Ο Κάρλος, ναι αυτός ο τύπος με την ξινή φάτσα που τον βλέπαμε σε διεθνείς εκθέσεις με δέος, μπήκε στο… «κελί 33» επειδή απέκρυψε τις πραγματικές του αμοιβές. Θα βρεθεί ίσως κάποια άκρη και θα ξεκαθαρίσει η υπόθεση, εντάξει, θα ζήσει δεν θα… «πεινάσει», αλλά ο ίδιος -που αρνήθηκε, κατ’αρχήν, τις κατηγορίες περί φοροδιαφυγής- θα έχει βγει οριστικά από το κάδρο της αγοράς, γιατί κάποιοι άλλοι αποφάσισαν, προφανώς, ότι πρέπει να γίνουν ανακατατάξεις στον χώρο.

Μην τα ισοπεδώνουμε, όμως, όλα. Ο Γκον απέδειξε με τις πράξεις του ότι ήταν κάτι παραπάνω από ικανός ηγέτης. Έφερε κοντά τρία από τα πιο γνωστά brand του κλάδου, με στόχο τη δημιουργία ενός κολοσσού για να ανταγωνισθεί τα άλλα θηρία, τη VW, την Toyota και την General Motors. Μια 20ετία πέρασε από τότε που έκτισε ως πρωτομάστορας το γεφύρι της ένωσης Renault - Nissan, τότε που οι Ιάπωνες είχαν χάσει κυριολεκτικά τον μπούσουλα, με άσχετα μοντέλα, στοκάροντας ατέλειωτα…

Ναι, ήταν killer, καταργώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας και βάζοντας λουκέτο σε εργοστάσια της Nissan, μα την έσωσε! Και φθάσαμε προ διετίας στη διεύρυνση της γαλλο-ιαπωνικής κολεγιάς με τη Mitsubishi Motors. Η συμμαχία κατασκευάζει ένα στα εννέα αυτοκίνητα που πωλούνται παγκοσμίως και απασχολεί περισσότερους από 470.000 εργαζομένους σε σχεδόν 200 χώρες. Και ήθελε να το πάει παραπέρα, πιθανώς, ο Κάρλος, με πλήρη συγχώνευση της Renault με τη Nissan, παρά τις ισχυρές επιφυλάξεις της ιαπωνικής εταιρείας.

Βεβαίως, η Nissan ήθελε, αναμφισβήτητα, να έχει ισχυρότερη φωνή στους «κόλπους» της συμμαχίας. Μόνο που η Renault είχε το πάνω χέρι σε αυτόν τον «γάμο», με μερίδιο 43% στη Nissan, μεγαλύτερο από το ποσοστό 15% της Nissan στη Renault. Και εδώ έρχεται η… «γιακούζα», χειρότερη και από την ιταλική μαφία. Γιατί έτσι κάνουν οι ανατολίτες όταν ζοριστούν. Σε οδηγούν στην καταστροφή με τρομερά κόλπα. Αδυσώπητα! Του τη στήσανε, δεν χωρεί αμφιβολία, όπως γίνεται σε κρίσιμες στιγμές σε κάθε ανάλογη περίπτωση. Οι μεγάλες προσωπικότητες το ξέρουν, στην κορυφή έχει και γκρεμό από πίσω. Στα board υπάρχουν πάντα οι εκκαθαριστές!