Είστε εδώ

Αριθμομανία

Γιώργος Ψαρράς
του Γιώργου Ψαρρά

Πρόκειται για διανοητική και ψυχαναγκαστική διαταραχή, με τους πάσχοντες να αισθάνονται μια ισχυρή ανάγκη να μετράνε διαρκώς τις ενέργειες ή τα αντικείμενα στο  χώρο τους. Αυτή τη διάγνωση θα έκανε ένας ψυχίατρος για τον Ειδικό Τύπο του αυτοκινήτου στη χώρα μας, ενώ μάλλον θα εντόπιζε και στοιχεία μεγαλομανίας. 

Για τις ελληνικές ιστοσελίδες με αμιγώς αυτοκινητιστικό περιεχόμενο, το Α και το Ω είναι οι αριθμοί επισκεψιμότητας, οι οποίοι σύμφωνα με τα εκάστοτε μηνιαία στοιχεία που δημοσιεύονται είναι σχεδόν πάντα εξαψήφιοι, μέχρι και…επταψήφιοι. Βέβαια ακόμα και για την ίδια χρονική περίοδο μπορεί να δεις μεγάλες αυξομειώσεις, ανάλογα με το ποιος σου παρουσιάζει τα στοιχεία επισκεψιμότητας. Η μάχη βλέπετε για την πρώτη θέση και τη μερίδα του λέοντας στη διαφημιστική πίτα είναι σκληρή. 

Το πρώτο εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι αν όντως ο Έλληνας αναγνώστης έχει τόσο μεγάλη αυτοκινητιστική κουλτούρα, όπως οι Βρετανοί, οι Ιταλοί και οι Γερμανοί. Ο Έλληνας αγαπά το αυτοκίνητο, με λάθος τρόπο όμως, καθώς το θεωρεί μέσο κοινωνικής καταξίωσης και δύναμης. Δε μαγεύεται τόσο από τις σύγχρονες τεχνολογίες που πολλαπλασιάζονται καθημερινά, αλλά από το νέο πανάκριβο και πανίσχυρο μοντέλο, το οποίο φαντασιώνεται να οδηγεί προκαλώντας τη ζήλεια των υπολοίπων στη γειτονιά ή στην πλατεία του χωρίου του. 

Παράλληλα σήμερα είναι μικρό το ποσοστό αυτών που ενημερώνονται διεξοδικά και από πολλές πηγές με σκοπό να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο, καθώς στα χρόνια της οικονομικής κρίσης οι πωλήσεις έχουν κάνει βουτιά. Έτσι έχουν απομείνει κυρίως οι πιο ρομαντικοί αναγνώστες που έχουν απλά μεράκι το αυτοκίνητο. 

Χωρίς κανένα ίχνος μισογυνισμού, οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι οι ιστοσελίδες αυτοκινήτου ελκύουν περισσότερο τους άντρες και αρκετά λιγότερο τις γυναίκες. Προσοχή, δεν πρεσβεύουμε την άποψη ότι το αυτοκίνητο είναι καθαρά αντρική υπόθεση. Απλά λέμε το αυτονόητο, ότι η μεγάλη θηλυκή μερίδα του αναγνωστικού κοινού δεν ενδιαφέρεται εξίσου για τα γραπτά μας, επομένως αυτόματα χάνονται πολλά «κλικ».

Ειδικά την τελευταία δεκαετία, λόγω οικονομικών και πολιτικών εξελίξεων, η ειδησεογραφική επικαιρότητα στην Ελλάδα είναι τόσο «καυτή» που ακόμα και το ο τίτλος για το νέο μοντέλο της Ferrari θα επισκιαστεί από άλλους που αφορούν νέα φορολογικά μέτρα, ημερομηνίες εκλογών, περικοπές μισθών και συντάξεων.

Συνοψίζοντας, δεν υποτιμάμε το επάγγελμα μας, ούτε συνάδελφους και την ποιότητα των Μέσων. Απλά δε γίνεται να υπάρχει ένας «ελέφαντας» στη μικρή διαδικτυακή γειτονία των ιστοσελίδων αυτοκινήτου και να κάνουμε ότι δεν τον βλέπουμε…