Οδηγώντας με ασφάλεια: Πότε και πώς χρησιμοποιώ τη Λ.Ε.Α.

7 Αυγούστου, 2020

Η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) είναι ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας των σύγχρονων αυτοκινητόδρομων. Το ότι δεν πρέπει να κινούμαστε σε αυτή είναι το πρώτο που πρέπει να ξέρουμε. Ωστόσο εξίσου σημαντικό είναι να δούμε πότε μπορούμε να τη χρησιμοποιούμε και πώς.

Ο λόγος ύπαρξης της Λ.Ε.Α. είναι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, να υπάρχει κάποιο σημείο στο οποίο μπορούμε να σταματήσουμε με ασφάλεια.

Οι τρεις περιπτώσεις όπου επιβάλλεται η στάση σε αυτήν είναι αν το όχημά μας έχει πάθει βλάβη, αν μας σταματήσει η τροχαία ή σε περιπτώσεις όπως αδιαθεσία του οδηγού και γενικότερα περιστάσεις οι οποίες απαιτούν να ακινητοποιήσουμε άμεσα το όχημα.

Όμως ποια είναι η διαδικασία με την οποία σταματάμε στη Λ.Ε.Α.;

Αρχικά επιβραδύνουμε με αργό ρυθμό, μπαίνουμε στη λωρίδα με αναμμένα τα αλάρμ και σταματάμε σταδιακά. Τα αλάρμ παραμένουν ενεργοποιημένα για όση ώρα χρειαστεί να μείνουμε σταματημένοι.

Ειδοποιούμε με το κινητό μας την τροχαία ή καλούμε τον τετραψήφιο αριθμό του αυτοκινητοδρόμου στον οποίο κινούμαστε. Συνήθως αυτός ο αριθμός αναγράφεται σε μεγάλες πινακίδες ανά τακτά σημεία.

Αν για κάποιο λόγο δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κινητό, προσπαθούμε να σταματήσουμε κοντά σε ένα από τα τηλέφωνα που είναι εγκατεστημένα κάθε μερικά χιλιόμετρα. Χρησιμοποιώντας αυτά επικοινωνούμε με τους υπεύθυνους του αυτοκινητόδρομου.

Όταν σταματήσουμε δεν παραμένουμε μέσα στο όχημα, αλλά βγαίνουμε από αυτό χρησιμοποιώντας μόνο τις δεξιά πόρτες. Περνάμε πάνω από το στηθαίο ή τις μπάρες ασφαλείας και στεκόμαστε εκεί μέχρι να έρθει κάποιο όχημα βοήθειας. Αν υπάρχει άτομο το οποίο δεν μπορεί να κινηθεί, παραμένει μέσα στο όχημα φορώντας τη ζώνη ασφαλείας.

Είναι σημαντικό πριν σταματήσουμε να έχουμε παρατηρήσει τις πινακίδες που βρίσκονται στα δεξιά του δρόμου και αναγράφουν τη χιλιομετρική θέση. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να ενημερώσουμε με ακρίβεια, ώστε να μας παρασχεθεί βοήθεια το συντομότερο δυνατό.

Αυτό το οποίο πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι η Λ.Ε.Α. υπάρχει ώστε να χρησιμοποιείται μόνο όταν υπάρχει πραγματική ανάγκη. Στατιστικά θα τη χρησιμοποιήσουμε πολύ λίγες φορές στη ζωή μας. Ωστόσο, πρέπει πάντα να γνωρίζουμε ποιες διαδικασίες θα ακολουθήσουμε.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 7 Αυγούστου 2020

0 Σχόλια

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

24 hours of Le Mans: O Κομπαγιάσι έφερε την Toyota στην pole-position

24 hours of Le Mans: O Κομπαγιάσι έφερε την Toyota στην pole-position

H διαδικασία διήρκεσε 30 λεπτά για την hyperpole των 6 της κάθε κατηγορίας. Για πρώτη φορά εφαρμόστηκε αυτός ο κανονισμός της hyperpole  όπου οι 6 ταχύτεροι συνδυασμοί της κάθε κατηγορίας μονομαχούν για την pole- position (της κάθε κατηγορίας) για 30 λεπτά έχοντας...

Διαβάστε Περισσότερα
WRC, ράλι Τουρκίας: Ο «γάτος» Λέμπ προηγείται στο 1ο σκέλος

WRC, ράλι Τουρκίας: Ο «γάτος» Λέμπ προηγείται στο 1ο σκέλος

Το ράλι Τουρκίας, 5ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος ξεκίνησε με το 1ο σκέλος να περιλαμβάνει δύο Ειδικές Διαδρομές, μήκους 13,9 χλμ. όπου ταχύτεροι ήταν ποι Νεβίλ-Γκιλσούλ και η δεύτερη μήκους 11.32 χλμ. με τους Οζιέ-ινγκρασιά να «κόβουν» πρώτοι το νήμα. Ετσι...

Διαβάστε Περισσότερα
Μuvone Concept: Καραντίνα εν κινήσει

Μuvone Concept: Καραντίνα εν κινήσει

H πανδημία του Covid-19 έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα όλων μας, ενώ εξαίρεση δεν αποτελούν ούτε οι μετακινήσεις μας. Δεν αναφερόμαστε μόνο στα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπου η πολυκοσμία μπορεί να αποδειχτεί άκρως επικίνδυνη, αλλά και στα προσωπικά...

Διαβάστε Περισσότερα