Οδηγώντας με Ασφάλεια: Κανόνες που οφείλουν να γνωρίζουν οι πεζοί

9 Οκτωβρίου 2020

Μέσα από τη μόνιμη στήλη με τίτλο «Οδηγώντας με Ασφάλεια» κάθε Παρασκευή το motori.gr δίνει χρήσιμες συμβουλές στους οδηγούς, ώστε να βάλουμε και εμείς ένα μικρό λιθαράκι στο διαχρονικό στόχο για λιγότερα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας.

Σήμερα όμως δεν απευθυνόμαστε στους οδηγούς, αλλά στους πεζούς, καθώς ανήκουν στους ευάλωτους χρήστες των δρόμων και δυστυχώς συχνά συμπεριλαμβάνονται στα θύματα της αιματοβαμμένης ασφάλτου.

Πάμε λοιπόν να δούμε πως πρέπει να κυκλοφορεί με ασφάλεια ένας πεζός στους δρόμους, καθώς κανόνες δεν υπάρχουν μόνο για τους οδηγούς.

Οι πεζοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τα πεζοδρόμια ή τα ειδικά γι’ αυτούς ερείσματα. Κατ’ εξαίρεση, μπορούν να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα των οχημάτων. Ποιοι έχουν αυτό το δικαίωμα;

Πεζοί που ωθούν, σύρουν ή μεταφέρουν ογκώδη αντικείμενα, οι οποίοι αν βάδιζαν στο πεζοδρόμιο ή το έρεισμα, θα προκαλούσαν σοβαρή δυσχέρεια στην κίνηση των υπολοίπων πεζών, ομάδες πεζών όταν καθοδηγούνται από ειδικά για το σκοπό αυτόν επιφορτισμένο πρόσωπο ή σχηματίζουν πομπή και ΑμεΑ που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο.

Αν το οδόστρωμα διαθέτει λωρίδα για ποδήλατα, μπορούν να βαδίζουν σ’ αυτήν, εφόσον το επιτρέπει η πυκνότητα της κυκλοφορίας και δεν παρεμποδίζουν την κίνηση των ποδηλατιστών.

Σημειώνεται ότι οι πεζοί δεν επιτρέπεται να υπερπηδήσουν εμπόδια, δοκούς, αλυσίδες, νησίδες, στηθαία, κιγκλιδώματα, που έχουν τοποθετηθεί από τις αρμόδιες Αρχές για ειδικούς λόγους π.χ εκτέλεση οδικών έργων.

Κάτι που ίσως να μη γνωρίζουν οι περισσότεροι πεζοί είναι ότι όταν χρησιμοποιούν το οδόστρωμα των οχημάτων υποχρεούνται να βαδίζουν αντίθετα με την κατεύθυνση της κυκλοφορίας για να έχουν ορατότητα και όσο το δυνατόν πλησιέστερα στο άκρο του οδοστρώματος, εκτός αν κατ’ αυτόν τρόπο κινδυνεύουν ή δεν το επιτρέπουν ειδικές περιστάσεις.

Όταν τώρα ένας πεζός θέλει να διασχίσει το οδόστρωμα των οχημάτων πρέπει να προσέχει τα εξής. Αν υπάρχει στο οδόστρωμα διάβαση πεζών, αερογέφυρα πεζών ή υπόγεια διάβαση πεζών οφείλει να τις χρησιμοποιεί. Αν στη διάβαση πεζών υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες πεζών (Σταμάτης-Γρηγόρης) να συμμορφώνονται στα σήματά τους.

Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες πεζών, αλλά η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες οχημάτων ή από τροχονόμους και δίνεται σήμα για να προχωρήσουν τα οχήματα, να μην κατέρχονται στο οδόστρωμα.

Σε διαβάσεις που η κυκλοφορία τόσο των πεζών όσο και των οχημάτων δε ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες, να μην κατεβαίνουν στο οδόστρωμα πριν λάβουν υπόψην τους την απόσταση και την ταχύτητα των διερχόμενων οχημάτων.

Σε ισόπεδους οδικούς κόμβους, στους οποίους η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες οχημάτων ή τροχονόμους, πρέπει να διασχίζουν το οδόστρωμα βαδίζοντας παράλληλα με τα κινούμενα οχήματα, ενώ όταν διασχίζουν κάθετα το οδόστρωμα πρέπει να το κάνουν χωρίς να βραδυπορούν ή να σταματούν σε αυτό αδικαιολόγητα.

Τέλος, να πούμε ότι το διοικητικό πρόστιμο που ορίζει ο Κ.Ο.Κ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) για όσους παραβιάζουν τους κανόνες κυκλοφορίας πεζών ορίζεται στα 40 ευρώ.

Mοιραστείτε αυτό το άρθρο...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Δημοσιεύτηκε στις: 9 Οκτωβρίου 2020

0 Σχόλια

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν…

Οδηγούμε τη νέα Skoda Superb iV Plug-in Hybrid: προσιτή limo με 218 ίππους!

Οδηγούμε τη νέα Skoda Superb iV Plug-in Hybrid: προσιτή limo με 218 ίππους!

Η Superb αποτελεί το μεγαλύτερο  μοντέλο στην γκάμα της Skoda και από το 2001 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, έχτισε το δικό της fan club. Πλέον διανύει την τρίτη γενιά της και παρουσιάζει ένα προφίλ άκρως ολοκληρωμένο. Τεράστιοι χώροι, νέες ψηφιακές ευκολίες αλλά και...

Διαβάστε Περισσότερα
Pirelli: Πήρε παράταση το συμβόλαιό της

Pirelli: Πήρε παράταση το συμβόλαιό της

Το συμβόλαιο μεταξύ Pirelli και Formula 1, ώστε η ιταλική μάρκα να είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του αθλήματος, επεκτάθηκε κατά ένα χρόνο. Έτσι, θα βλέπουμε τα σήματα της Pirelli στα άκρα των μονοθεσίων μέχρι και το 2024. Το τελευταίο συμβόλαιο που είχε...

Διαβάστε Περισσότερα
FIA: Πως αλλάζει η δομή των ράλι

FIA: Πως αλλάζει η δομή των ράλι

Πως θα είναι η επόμενη μέρα στα ράλι, πως θα είναι η δομή τους; Το παγκόσμιο συμβούλιο αγώνων της FIA συναντήθηκε στη Γενεύη υπο τον πρόεδρο Jean Todt και τον αναπληρωτή Graham Stoker ενω μέλη του World Motor Sport Council από όλον τον κόσμο συμμετείχαν μέσω...

Διαβάστε Περισσότερα