Η Skoda μας δίνει συμβουλές για την οδήγηση στο χιόνι και στον πάγο, που ίσως αποδειχθούν χρήσιμες τις επόμενες ημέρες.
Ο χειμώνας είναι εδώ και οι προβλέψεις κάνουν λόγο για νέο κύμα κακοκαιρίας με χιονοπτώσεις σε χαμηλά υψόμετρα, ενώ επίκειται και το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας, που μάλλον το σκηνικό θα είναι χειμωνιάτικο.

Εκτός από τους συνήθεις ελέγχους που πρέπει να κάνουμε στο αυτοκίνητο, καλό είναι να έχουμε υπόψη τι μας συμβουλεύουν οι ειδικοί της τσέχικης εταιρείας, που σίγουρα έχουν μεγάλη εμπειρία στην οδήγηση σε αυτές τις συνθήκες.
Οδήγηση στο χιόνι: Κυνηγώντας την… πρόσφυση
Η προετοιμασία για την οδήσηση στο χιόνι αρχίζει ωστόσο πριν ξεκινήσουμε να οδηγούμε. Αρχικά θα πρέπει να απομακρύνουμε το χιόνι και τον πάγο από τα παρμπρίζ με την ειδική ξύστρα, ενώ παράλληλα να έχουμε θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα και τον κλιματισμό στη μέγιστη θερμοκρασία για την αποπαγοποίηση των δύο παρμπρίζ.

Σε καμία περίπτωση δεν χρησιμοποιούμε ζεστό νερό, διότι μπορεί να έχει δυσάρεστα αποτελέσματα, ενώ δεν ξεχνάμε να απομακρύνουμε το χιόνι και από τα μπροστινά φωτιστικά σώματα, καθώς τα LED δεν ζεσταίνουν το κρύσταλο, όσο τα συμβατικά. Είναι πολύ σημαντικό και να βλέπουμε, αλλά και να μας βλέπουν.

Πριν εισέλθουμε στο αυτοκίνητο, βγάζουμε το μπουφάν ή το παλτό, ώστε να έχουμε τη μέγιστη δυνατή ελευθερία κινήσεων, ώστε να αποφύγουμε δυσάρεστες καταστάσεις.

Όταν οδηγούμε στο χιόνι, αυξάνουμε την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο και.. διπλασιάζουμε τον τυπικό κανόνα των δύο δευτερολέπτων. Οι αυλακώσεις και τα υπολείμματα αλάτων κρύβουν παγίδες και… πάγο και καλό είναι να αποφεύγουμε όσο το δυνατόν να πατάμε στα ίχνη των προπορευόμενων αυτοκινήτων.

Σίγουρα δεν είναι πάντα εφικτό και θεωρούμε ότι είναι πιο ασφαλές να κινούμαστε εκεί που έχει πατήσει το προπορευόμενο αυτοκίνητο, αλλά οι αυλακώνεις που αφήνει, παγώνουν πιο εύκολα.

Σε κάθε περίπτωση να θυμόμαστε, πως ακόμα και με χειμερινά ελαστικά, που σίγουρα προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση, οι αποστάσεις φρεναρίσματος αυξάνουν, πόσο μάλλον με συμβατικά ελαστικά που φοράμε οι περισσότεροι στην Ελλάδα.
Απαλές κινήσεις στο τιμόνι και στα πεντάλ
Για την ασφαλή οδήγηση στο χιόνι είναι πολύ σημαντικό να οδηγούμε χωρίς υπερβολές και άτσαλες κινήσεις. Για παράδειμα αν στρίψουμε απότομα το τιμόνι, μπορεί να έχουμε φαινόμενα υποστροφής, καθώς οι τροχοί δεν θα ακολουθήσουν τις εντολές.

Δεν επιταχύνουμε απότομα, ούτε φρενάρουμε απότομα, πατώντας βίαια το πεντάλ του φρένου, καθώς καλό είναι να μην ενεργοποιήσουμε το ABS, αλλά να φρενάρουμε όσο το δυνατόν πιο ομαλά.
Φυσικά, αν οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την ασφαλή οδήγηση με τα συμβατικά ελαστικά, τοποθετούμε αντιολισθητικές αλυσίδες ή όποιο άλλο αντίστοιχο αξεσουάρ έχουμε υποχρεωτικά μαζί μας.