motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS
No Result
View All Result
motori.gr
No Result
View All Result

Οδήγηση από τα 17. Νόμιμη υπό προϋποθέσεις

Σωτήριος Χάλλας by Σωτήριος Χάλλας
4 Νοεμβρίου 2021
in NEWS
Οδήγηση από τα 17

Οδήγηση από τα 17 επιτρέπει ο νέος νόμος που ψήφισε η Βουλή σήμερα, με τον οποίο αλλάζει και η διαδικασία των εξετάσεων.

Στόχος είναι οι νέοι να εξοικειώνονται πιο ομαλά με την οδήγηση και οι εξετάσεις να είναι περισσότερο αξιοκρατικές.

ADVERTISEMENT

Πώς θα οδηγούν οι 17χρονοι

Η μεγαλύτερη αλλαγή, λοιπόν, είναι η οδήγηση από τα 17. Ωστόσο, υπάρχουν αυστηρές προϋποθέσεις που πρέπει να ικανοποιούνται ώστε κάποιος 17χρονος να πιάσει νόμιμα τιμόνι.

Η κυριότερη είναι να υπάρχει μαζί του συνοδός, για τον οποίο επίσης ισχύουν κάποιες προϋποθέσεις. Ο συνοδός, λοιπόν, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 25 ετών και να έχει δίπλωμα οδήγησης για τουλάχιστον 5 χρόνια. Επιπλέον, θα πρέπει να έχει και καθαρό point system.

Ακόμα, η οδήγηση θα επιτρέπεται μόνο μέσα στην Περιφέρεια και χρησιμοποιώντας ειδικό σήμα νέου οδηγού.

Αν από την ηλικία των 17 μέχρι εκείνη των 18 ο οδηγός δεν προκαλέσει κανένα ατύχημα, τότε με την ενηλικίωσή του θα παίρνει το κανονικό δίπλωμα οδήγησης. Σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να δώσει ξανά εξετάσεις.

Η διαδικασία της εξέτασης

Μεγάλες αλλαγές φέρνει ο νέος νόμος και στις διαδικασίες που θα ακολουθούνται ώστε να αποκτήσει κάποιος δίπλωμα οδήγησης, άσχετα από την ηλικία του.

Στο θεωρητικό κομμάτι η ταυτοπροσωπία του υποψήφιου θα ελέγχεται με δύο τρόπους και με χρήση ψηφιακών μέσων, προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι δεν έχει μπει κάποιος στη θέση του. Επιπλέον, καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας θα απαγορεύεται αυστηρά η χρήση κινητού τηλεφώνου και οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής.

Δείτε ακόμα

Μητσοτάκης: Απαγορεύονται από το 2030 στην Ελλάδα οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης!

FP2 Μονακό: Θα σπάσει την κακοδεμονία του ο Λεκλέρ; Ξανά στην κορυφή στο Πριγκιπάτο

Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις: Την Παρασκευή 27 Μαΐου «κληρώνει»

Porsche Sprint Challenge – Cup France: Επιτυχημένο ντεμπούτο για την Ad-Momentum Racing by V.T.P.

Ford Raptor: Τι σημαίνει ο αριθμός «7»

Safari Rally: Νέα μάχη Λεμπ, Οζιέ στην Αφρική

Όσον αφορά την πρακτική εξέταση, δηλαδή την οδήγηση, ο εξεταστής θα συνεχίσει να κάθεται στο πίσω κάθισμα και θα χρησιμοποιείται το αυτοκίνητο της σχολής. Ωστόσο, στο εσωτερικό θα τοποθετείται κάμερα 360 μοιρών και μικρόφωνο ώστε να εποπτεύεται πλήρως όλος ο χώρος. Το υλικό θα αποθηκεύεται σε κάρτα μνήμης.

Η κάμερα θα είναι ιδιοκτησίας του Υπουργείου Μεταφορών. Οι εξεταστές θα έχουν την υποχρέωση να παραδώσουν στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας την κάμερα και την κάρτα μνήμης με το υλικό, μέχρι την επόμενη μέρα από την εξέταση.

Το υλικό θα διατηρείται από το Υπουργείο για διάστημα μέχρι και 6 μηνών. Αν σε αυτό το διάστημα γίνει καταγγελία κατά του οδηγού ή υπάρξει εμπλοκή σε ατύχημα, τότε θα εξετάζεται. Σε διαφορετική περίπτωση θα διαγράφεται μετά την πάροδο έξι μηνών.

Οι εξεταστές

Εξεταστής θα μπορεί να γίνει όποιος δημόσιος υπάλληλος επιθυμεί, αφού πρώτα εκπαιδευτεί κατάλληλα και πάρει την ανάλογη πιστοποίηση.

Οι επόπτες

Οι εξεταστές θα ελέγχονται από επόπτες, δηλαδή από στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας οι οποίοι έχουν εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον (αν ο αριθμός δεν είναι επαρκής αποκτούν δικαίωμα συμμετοχής και άτομα από τη Δημοτική Αστυνομία, το Λιμενικό Σώμα και την Ελληνική Ακτοφυλακή).

Οι επόπτες θα μπαίνουν μέσα στο όχημα για να ελέγξουν ότι η εξέταση γίνεται νόμιμα είτε δειγματοληπτικά, είτε αν υπάρχουν υπόνοιες για παρατυπίες.

Tags: 17ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΕΞΕΤΑΣΕΙΣΕΞΕΤΑΣΤΕΣΕΠΟΠΤΕΣΚΑΜΕΡΑΟΔΗΓΗΣΗ
ShareTweet
  • Ποιοί Είμαστε
  • Διαφημιστείτε στο Motori
  • Eπικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Cookies
  • Πολιτική
NEWSLETTER

© 2021 motori.gr | All rights reserved | Developed by D3 Solutions

No Result
View All Result
  • CARS
    • NEW MODELS
    • TEST DRIVE
    • AUTO NEWS
    • TRAVEL
    • SUPER CARS
    • CLASSIC CARS
    • MOTORSHOW
    • AUTOBEST
    • CAR OF THE YEAR
    • SAFETY TIPS
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • NEWS
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
    • GADGETS
  • MOTORSPORT
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
    • FORMULA 1
    • WRC
    • DAKAR
    • FORMULA – E
    • MOTO GP
    • ΑΓΩΝΕΣ
  • VIDEOS
  • ΤΙΜΕΣ
  • MAGAZINE
  • E-CARS