Είστε εδώ

WRC

Volkswagen Polo GTΙ R5 : Χαζεύοντας τον καινούργιο πρωταγωνιστή

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Στη Μαγιόρκα ταξιδέψαμε για να οδηγήσουμε το νέο Volkswagen Polo GTI. Το οδηγικό μενού περιελάμβανε και μερικούς γύρους στην πίστα της εκεί όπου αποκαλύφθηκε το νέο Polo GTI R5. Σε 5θυρο αμάξωμα, καθώς η νέα γενιά του Polo, η 6η, διατίθεται μόνο με 5θυρο αμάξωμα. 

Εκεί λοιπόν το νέο Polo GTI R5 μαγνήτισε τα βλέμματα, τι και αν ήταν σε concept μορφή, με καλυμμένο το εσωτερικό και χωρίς κινητήρα. 

Η σιλουέτα ήταν το θέμα, για να χαζέψεις και να αφήσεις το μυαλό σου να ταξιδέψει στις Ειδικές Διαδρομές του κόσμου. 

Πίσω από το όλο project του Polo R5 είναι ο Φρανσουά Ξαβιέ. Ο άνθρωπος που έχει συνδέσει το όνομά του με τις επιτυχίες του Polo WRC και τα 4 παγκοσμίων πρωταθλημάτων (παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών με Οζιέ-Ινγκρασιά και το αντίστοιχο των κατασκευαστών μεταξύ 2013-2016) 

Το αυτοκίνητο σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA φέρει 4κύλινδο μοτέρ 1.600 κ.εκ. turbo, με απευθείας ψεκασμό που αποδίδει 272 ίππους με 400 Nm ροπής. 

To κιβώτιο είναι της Sadev 5 σχέσεων, σειριακό (ενιαίο κιβώτιο, το ίδιο χρησιμοποιούν όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας R5) με μόνιμη κίνηση σε όλους τους τροχούς και με μια εξάτμιση, στο κέντρο του αμαξώματος.

Τα φρένα φέρουν 4πίστονες δαγκάνες από αλουμίνιο 350 χλστ. διάμετρο για τα μπροστινά για ασφάλτινους αγώνες με 300 χλστ. για πίσω, που είναι και η διάμετρο των μπροστινών, όταν πρόκειται για χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές.   

Το βάρος δεν ξεπερνά τα 1.230 κιλά, με την επιτάχυνση για τα 0-100 να σταματά τα χρονόμετρα στα 4.1 δευτ. 

Η τελική ταχύτητα εξαρτάται από τη σχέση του διαφορικού, αναλόγως του ύφους των Ειδικών Διαδρομών, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα, καθώς σε ένα ράλι, ο απώτερος σκοπός δεν είναι η τελική ταχύτητα, αλλά η απόκριση του κινητήρα και ο τρόπος που «βγαίνουν» τα άλογα στην επιφάνεια των δρόμων.  

Οι πρώτες δοκιμές έγιναν στο διάστημα 15-17 Νοεμβρίου στη Νότιο Γαλλία ενώ έχουν προγραμματιστεί εξαντλητικές δοκιμές στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της εξέλιξης, πριν το αυτοκίνητο εξεταστεί από τους τεχνικούς της FIA για να αποκτήσει το Δελτίο Αναγνώρισης σύμφωνα με τους κανονισμούς.

Η διάθεση του αυτοκινήτου από τη Volkswagen Motorsport προς τις ομάδες θα ξεκινήσει το 2ο 6μηνο του 2018.  

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Renault Megane R.S. Trophy

Ανεβάζει τον πήχη η Renault παρουσιάζοντας το Megane στην έκδοση R.S. Trophy με κινητήρα 1.800 κ.εκ. απόδοσης 300 ίππων με 420 Nm ροπής, που συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen

Nissan Leaf

Από τα άδυτα του αγωνιστικού τμήματος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας πέρασε το ηλεκτροκίνητο Leaf, και «βγήκε» πιο άγριο και πιο επιθετικό. 

McLaren

Η παράδοση της πρώτης από τις μόλις 500 McLaren Senna σίγουρα αποτελεί είδηση, ειδικά όταν διαθέτει ένα πλούσιο πακέτο εξατομίκευσης.

Toyota Hilux

Στην ετήσια αεροπορική επίδειξη “Flying Legends” που πραγματοποιήθηκε στο βρετανικό αεροδρόμιο του Ντάξφορντ, συμμετείχε το Toyota Hilux.

Volkswagen Polo R5

Με τον Ερίκ Καμιλί πίσω από το τιμόνι συνεχίστηκαν οι δοκιμές του Volkswagen Polo R5 επι Ισπανικού εδάφους στην περιοχή της Καταλονίας. Μάλιστα για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκαν τα ασφάλτινα ελαστικά P Zero της Pirelli και όπως έδειξαν οι τηλεμετρίες το κράτημα ικανοποίησε την ομάδα. Το αυτοκίνητο

P.I.C.K. Πάτρας

Στην γιορτή του καρτ, στο Διεθνές Σιρκουί Καρτ της Πάτρας, πιο γνωστό ως P.I.C.K., οι οδηγοί που συμμετέχουν στο θεσμό ΙΑΜΕ θα δώσουν το παρών. 

Kirkos lubricants & batteries house

Οι Δημήτρης και Μίλτος Κύρκος στην οδό Λένορμαν 184, στον Κολωνό, δημιούργησαν το Kirkos lubricants & batteries house.

EuroNCAP

H τεχνολογική υπεροχή του νέου Ford Focus αναδεικνύεται και στον τομέα της ασφάλειας, καθώς ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP το βαθμολόγησε με πέντε αστέρια.

ERC-Ράλι Ρώμης

Μερικές 10ετίες πριν τα Fiat 124 Abarth ήταν αυτά που έδιναν το τόνο σε κάθε μορφής αγώνων.

Ferrari Dino

Μπορεί να μην ήταν η πιο ισχυρή Ferrari που κατασκευάστηκε επί εποχής Έντσο Φεραρι, αλλά ήταν ίσως το πιο αγαπημένο μοντέλο του ιδρυτή της θρυλικής ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.