Είστε εδώ

Test Drive

Volkswagen Polo 1.0 TSI : Το δίλημμα των 95 ή 115 ίππων

του Γιώργου Ψαρρά

Η σχέση μας με το νέο Volkswagen Polo πέρασε σε ανώτερο έμπεδο, τουλάχιστον σε ότι αφορά την ιπποδύναμη της βενζινοκίνητης γκάμας του.

Αφού λοιπόν γνωρίσαμε αρκετά καλά το Polo με το «χιλιάρη» TSI των 95 ίππων, ήρθε η ώρα να δούμε και την ισχυρότερη έκδοση του εν λόγω υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα που αποδίδει 115 ίππους (στις 5.500 σ.α.λ.).

Πόση διαφορά μπορούν να φέρουν οι 20 επιπλέον ίπποι; Στην πράξη διαπιστώσαμε ότι το Polo στην προκειμένη περίπτωση κινείται όντως με περισσότερη σπιρτάδα, χωρίς όμως να υπάρχει τεράστια διαφορά δύναμης σε σύγκριση με την έκδοση των 95 ίππων.

Αυτό όμως δεν το διαπιστώνεις μόνο οδηγώντας το Polo των 115 ίππων, αλλά και κοιτώντας τους πίνακες των επιδόσεων, καθώς η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί αντί για 10,8 δευτ. 9,5 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αυξάνεται ελάχιστα από τα 187 χλμ./ώρα στα 200 χλμ./ώρα.

Αντίστοιχα μικρές αυξήσεις υπάρχουν και στην επίσημη μέση κατανάλωση όπως και στις εκπομπές C02, με τα νούμερα να διαμορφώνονται από 4,4 γρ./100 χλμ. και 101 γρ./χλμ στα 4,7 γρ./100 χλ./ και 107 γρ./χλμ. αντίστοιχα, ενώ τηρούνται και στις δυο περιπτώσεις οι προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Σε πραγματικές συνθήκες τώρα με το Polo των 115 ίππων καταγράψαμε 7,0 λίτρα/100 χλμ., ενώ με το «95αρι» 6,8 λίτρα/100 χλμ. Μικρή δηλαδή η διάφορα και πάλι.

Πλουσιότερη είναι η ροπή, καθώς από τα 175 Nm φτάνει στα 200 Nm, ενώ το μηχανικό κιβώτιο στους 95 ίππους είναι 5 σχέσεων, ενώ στους 115 ίππους 6 σχέσεων. Αμφότερα πάντως έχουν σωστή κλιμάκωση και λεβιέ με εύκολα και ακριβή κουμπώματα.

Μια ακόμα διαφορά που παρατηρήσαμε είναι ότι ο TSI των 115 ίππων παράγει λιγότερο από το χαρακτηριστικό ήχο που επιφέρει η τρικύλινδρη φύση του σε σύγκριση πάντα με την έκδοση των 95 ίππων.

Στο ταμείο τώρα η χρηματική διαφορά του Polo με τους 95 και 115 ίππους βρίσκεται 2.250 ευρώ, άρα υπάρχει σημαντική απόκλιση και ο αγοραστής πρέπει να σταθμίσει καλά πόσο ανάγκη έχει την παραπάνω ιπποδύναμη. Κάτι που εξαρτάται κυρίως από το αν κινείται πιο πολύ εντός ή εκτός της πόλης, ώστε να θέλει παραπάνω ισχύ στον αυτοκινητόδρομο. Το Polo των 115 ίππων προσφέρεται μόνο στην πλουσιότερη έκδοση Highline (16.300 ευρώ), ενώ των 95 ίππων διατίθεται και στην Trendline των 14.050 ευρώ.

Στους ταλαιπωρημένους ελληνικούς δρόμους με τις πολλές παγίδες (λακκούβες, σαμαράκια, κοψίματα) το νέο Polo αποδεικνύει την αρκετά καλή ποιότητα κύλισης του. Η ανάρτηση του ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και στη σταθερότητα, ενώ το σύστημα διεύθυνσης δε «φοβάται» απέναντι στον ανταγωνισμό.

Μιλώντας για το εσωτερικό του θα πρέπει να αναφερθούμε στην κεντρική κονσόλα που έχει πλήρως αναμορφωθεί, χάρη στη μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής που ξεκινάει από 6,5 και φτάνει τις 8 ίντσες. Μαλακό πλαστικό σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και λίγο το χαμηλότερο, ενώ στα πάνελ των θυρών και στη βάση της κεντρικής κονσόλας παραμένουν σκληρά.

Οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών έγιναν πιο άνετοι χάρη στο αυξημένο κατά 92 χλστ. μεταξόνιο (2.564 χλστ.), ενώ ικανοποιητικός είναι ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 355 έως 1.125 λίτρα. Σημειώστε επίσης ότι κάτω από τα δάπεδο του χώρου αποσκευών βρίσκεται η στάνταρ κανονική ρεζέρβα.

Πάντως είτε με τους 95 ίππους είτε με τους 115 το Polo προσφέρει ασφαλή οδική συμπεριφορά και χώρους, καλύπτοντας πολύ παραπάνω το every day use.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Γαλλίας

Το Γαλλικό Γκραν Πρι δεν εξελίχθηκε όπως ήθελε η Scuderia Ferrari.

Ferrari

Στη θέα τους μένεις ακίνητος, καθώς δεν ξέρεις ποια Ferrari να θαυμάσεις, τη LaFerrari Aperta ή την «κλειστή» LaFerrari, τη GTC4 Lusso, την Portofino, την 812 Superfast ή την 488 GTB, έχοντας δίπλα τις F40 και F50 και την F12tdf.

Peugeot

Το Peugeot 308 έχει φέρει αρκετά καλές πωλήσεις στη γαλλική εταιρεία ωστόσο κάποια στιγμή θα πρέπει να αντικατασταθεί και αυτή η στιγμή φαίνεται ότι θα είναι το 2021 ας δούμε, όμως, τι μπορούμε να περιμένουμε από το νέο μοντέλο.

Volvo

Με το ρυθμό που εξελίσσεται η αυτόνομη οδήγηση υπάρχει περίπτωση να μας χωρίζουν μόλις τρία χρόνια από το πρώτο σχετικά προσιτό μοντέλο στο οποίο όλοι οι επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού, θα μπορούν να κοιμηθούν κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής.

Υδρογόνο

Όσο οι προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων θα γίνονται πιο αυστηρές οι κατασκευαστές θα αναζητούν εναλλακτικές μορφές ενέργειας για την κίνηση των αυτοκινήτων και μία από τις πιο πολλά υποσχόμενες είναι το υδρογόνο.

Ford

Μπορεί η τέταρτη γενιά του Ford Focus να παρουσιάστηκε πριν λίγο καιρό όμως ακόμα μαθαίνουμε πληροφορίες σχετικά με τα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας που έχει τοποθετήσει η αμερικάνικη εταιρεία στο μικρομεσαίο μοντέλο της.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Μοναχικός καβαλάρης στην πίστα του Πωλ Ρικάρ ο Χάμιλτον σημείωσε την 3η φετινή του νίκη, όσες και ο Φέτελ.

Ξεκίνησε πρώτος, τερμάτισε πρώτος χωρίς να απειληθεί ούτε μια φορά από κανέναν άλλον συνδυασμό.

Citroen C4 Cactus

Το νέο C4 Cactus το πρώτο μοντέλο της γαλλικής εταιρίας που εφοδιάζεται με το νέο σύστημα αναρτήσεων Progressive Hydraulic Cushions (PHC) και τα ανατομικά καθίσματα Advanced Comf

Pikes Peak

Τα ρεκόρ είναι για να καταρρίπτονται και ο τρεις φορές νικητής της ανάβασης του Κολοράντο Πάικς Πικ, Ρομαίν Ντυμά, «έσπασε» το ρεκόρ του Λεμπ κατά 16 δευτ. οδηγώντας το πρώτο αγωνιστικό ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Volkswagen με τους 680 ίππους.

Οpel Combo Life

Για τους φίλους που αναζητούν χώρους, ή τις πολυπληθείς οικογένειες η Opel προτείνει  το νέο της μοντέλο το Combo Life.