Είστε εδώ

Test Drive

Volkswagen Polo 1.0 TSI: Χιλιάρη μεν, ισχυρότερο δε

του Γιώργου Ψαρρά

Στους σχεδόν άδειους δρόμους της αυγουστιάτικης Αθήνας κάνουμε βόλτες με το Volkswagen Polo, αλλά με την ισχυρότερη έκδοση του «χιλιάρη» υπερτροφοδοτούμενου ΤSI βενζινοκινητήρα του.

Το μικρό γερμανικό μοντέλο το έχουμε ήδη αξιολογήσει με τον εν λόγω βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου με ισχύ όμως 95 ίππων, όπως μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ.

Ας δούμε τώρα πως τα καταφέρνει αποδίδοντας 115 ίππους και 200 Nm ροπής. Όπως είναι λογικό η δύναμη είναι περισσότερη κάτι που το εισπράττει ο οδηγός στο μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας του βενζινοκινητήρα, ο οποίος έχει σθένος, κινεί με μπρίο το Polo, ενώ οι επιδόσεις του χαρακτηρίζονται κάτι παραπάνω από αξιοπρεπείς. Συγκεκριμένα, για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,5 δευτ. και μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.

Μόνο αν πιέσεις το μοτέρ θα αντιληφθείς ηχητικά ότι είναι τρικύλινδρο, καθώς κατά τα άλλα είναι αρκετά πολιτισμένο χωρίς κραδασμούς και θορύβους. Σίγουρα το Polo με τους 115 ίππους είναι προτιμότερο για ταξίδια, καθώς θα σε βοηθήσει σε προσπεράσματα και στο να διανύσεις μεγάλες

ευθείες σε αυτοκινητόδρομους. Φυσικά βοηθάει και η προσθήκη έκτης σχέσης στο μηχανικό κιβώτιο, καθώς με τους 95 ίππους συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.

Με φιλικότητα στο γκάζι σε αυτές τις συνθήκες είδαμε στο κομπιούτερ ταξιδιού μέση κατανάλωση 5,3 λίτρα/100 χλμ. Εντός της πόλης, όπου το Polo βρίσκεται στο στοιχείο του λόγω διαστάσεων με μήκος λίγο πάνω από τα 4 μέτρα, η ένδειξη δε ξεπέρασε τα 6 λίτρα/100 χλμ. (με σύστημα start/stop, εκπομπές C02 107 γρ./χλμ.).

Δεν είναι μόνο σχεδιαστικοί οι λόγοι για τους οποίους μπορεί να πει κανείς ότι το νέο Polo είναι ένα μικρότερο Golf. Το διαπιστώνεις και στην οδήγηση, καθώς η ποιότητα κύλισης του είναι αρκετά καλή, διατηρεί τη σταθερότητα του σε υψηλότερες ταχύτητες, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι, το σύστημα διεύθυνσης είναι «υπάκουο» έχει σωστό βάρος και ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ η ανάρτηση έχει μελετημένη απορροφητικότητα και ισορροπία.

Στο εσωτερικό του ασημί Polo που βλέπετε στις φωτογραφίες υπήρχε έντονη high-tech αύρα χάρη στο ψηφιακό πίνακα οργάνων και στην κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών. Μαλακό πλαστικό σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό, οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών και ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή κρίνονται

ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει από 355 έως 1.125 λίτρα, ενώ κάτω από το δάπεδο του βρήκαμε κανονική ρεζέρβα.

Στην έκδοση Highline το Polo με τον 1.0 TSI των 115 κοστίζει 16.350 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

To νέο e-Racer είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό όχημα της Cupra, το οποίο δείχνει το «ρεύμα» που θα επικρατήσει μάλλον στο μηχανοκίνητο αθλητισμό του μέλλοντος.

Το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης τελείωσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, δηλαδή με τη Mercedes να κάνει τους δύο καλύτερους χρόνους της ημέρας.

Καυτό αναμένεται να είναι το Σαββατοκύριακο 22-23 Φεβρουαρίου καθώς είναι προγραμματισμένες οι αρχαιρεσίες για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα σωματεία που θα ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη είναι 31.

Σίγουρα το σκανδιναβικό ντιζάιν της Volvo είναι διαχρονικό, ωστόσο υπάρχουν πάντα περιθώρια για μικρές έστω αλλαγές.

Μπορεί να επικρατεί «ησυχία» λόγω της μεσημεριανής παύσης στην πίστα της Βαρκελώνης, όμως όλοι ασχολούνται με το DAS (Dual Axis Steering) της Mercedes, που μεταβάλει τις γωνίες των μπροστινών τροχών και κατά πόσο είναι νόμιμο ή όχι με τη Mercedes να υποστηρίζει ότι είναι νόμιμο, ισχυρίζοντας ότι

Η Maserati είναι μια από τις θρυλικές ιταλικές εταιρίες συνδεδεμένη με τον μαγικό κόσμο των αγώνων. Η Maserati λοιπόν απουσιάζει μεγάλο διάστημα από τους αγώνες παγκόσμιας ακτινοβολίας.

Στο πλαίσιο αποκάλυψης του νέου Cupra Leon πρεμιέρα έκανε και το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού (TCR) Leon Competiciοn.

Η πρώτη επίσημη περίοδος των δοκιμών ολοκληρώνεται την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στην πίστα της Βαρκελώνης και όλοι πλέον ασχολούνται με το σύστημα DAS που φέρει η Mercedes στα μονοθέσιά της και αφορά την «τοποθέτηση» των μπροστινών τροχών στην πίστα (

Ευχάριστα είναι τα νέα, αν έχετε παραγγείλει μια από τις μόλις 130 Lotus Evija, καθώς η έναρξη της παραγωγής και των παραδόσεων της θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι.

Στις 19 Φεβρουαρίου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 για το 2020, με τις 10 ομάδες να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα στην πίστα της Βαρκελώνης προκειμένου να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα.