Είστε εδώ

Test Drive

Volkswagen Passat: Αποδεικνύει ότι τα sedan αντέχουν

του Γιώργου Ψαρρά

Στη χώρα μας πριν από μερικά χρόνια, όταν ακόμα δεν είχε συντελεστεί η επέλαση των SUV, τα sedan μοντέλα απολάμβαναν μεγάλης αναγνώρισης, κυρίως από τους οικογενειάρχες, ωστόσο το Volkswagen Passat κατάφερε να διατηρήσει το πιστό του κοινό.

Το ενδιαφέρον γύρω από το όνομα του αναζωπυρώνεται, καθώς η όγδοη γενιά του διατίθεται πλέον ανανεωμένη στην ελληνική αγορά. Εμείς είχαμε την πρώτη μας σύντομη επαφή με το ανανεωμένο μεσαίο γερμανικό sedan στα πάτρια εδάφη και θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Κυρίως το «εκπαιδευμένο» μάτι θα καταφέρει να αναγνωρίζει ότι αντικρύζει το ανανεωμένο Passat, καθώς οι εξωτερικές αλλαγές έχουν ακολουθήσει την εξελικτική οδό, την οποία παραδοσιακά εφαρμόζει η Volkswagen σε αυτές τις περιπτώσεις.

Πιο αναλυτικά, διακριτικές επεμβάσεις έχουν πραγματοποιηθεί στους προφυλακτήρες και στη μάσκα, ενώ πλέον στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται το όνομα του Passat. Παράλληλα τεχνολογίας Led είναι οι προβολείς, τα φώτα ημέρας και ομίχλης.

Σημειώστε επίσης ότι στην παλέτα του αμαξώματος προστέθηκαν οι τρεις αποχρώσεις ονόματι “Lapiz Blue”, “Bottlegreen” και “Sea Shell Gold”, ενώ προσφέρονται, ανάλογα με την έκδοση ζάντες 17, 18 και 19 ιντσών.

Από τις αναλογίες του Passat επηρεάστηκε ελάχιστα μόνο το μήκος του, το οποίο αυξήθηκε μόλις 8 χλστ. φτάνοντας τα 4.873 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος τους διαμορφώνονται στα 1.832 χλστ. και στα 1.483 χλστ. αντίστοιχα.

Ας περάσουμε τώρα στα ενδότερα του ανανεωμένου Passat, όπου η ποιότητα και η ευρυχωρία εξακολουθούν να έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ άλματα έχουν γίνει σε τεχνολογικό επίπεδο.

Μαλακά πλαστικά πιάνει κανείς σε ολόκληρη την επάνω επιφάνεια του ταμπλό, ενώ γενικότερα η συναρμογή των υλικών είναι προσεγμένη. Ξεχάστε το αναλογικό ρολόι που βρισκόταν τοποθετημένο στο κέντρο του ταμπλό, καθώς εκεί πλέον συναντάμε και πάλι το όνομα του Passat, το οποίο μάλιστα φωτίζεται. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι ο κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας προσφέρει μέχρι και 30 διαφορετικά χρώματα.

Οι πίσω επιβάτες ακόμα και αν είναι άνω του μέσου αναστήματος δε θα δυσκολευτούν καθόλου να βολέψουν τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.786 χλστ.), ενώ το πορτμαπγκάζ χωρητικότητας 586 έως 1.152 λίτρων δε θα αφήσει καμία αποσκευή «παραπονεμένη».

Για τους λάτρεις της μουσικής να πούμε ότι το ηχοσύστημα της Dynaudio με ισχύ 700 Watt, θα τους ξεσηκώσει κυριολεκτικά από το κάθισμα τους. Όσοι έχουν αδυναμία στα gadget δε θα μείνουν ασυγκίνητοι από το ψηφιακό πίνακα οργάνων (Active Info Display) με οθόνη 10,2 ιντσών και τρεις διαφορετικές δυνατότητες προβολείς, ενώ η κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής μπορεί να είναι 6,5 ή 8 ή 9,2 ιντσών στο νέο σύστημα πολυμέσων Discover Pro.

Όσοι κραυγάζουν το τέλος των πετρελαιοκινητήρων το ανανεωμένο Passat τους «απαντά» μέσα από τη γκάμα του, στην οποία υπάρχουν τρεις σχετικές επιλογές. Ο λόγος για τον 1.6 TDI των 120 ίππων και τους δίλιτρους TDI με ισχύ 150 και 190 ίππους, οι οποίοι συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Αργότερα αναμένεται και ο ισχυρότερος 2.0 BITDI των 240 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με τη σπορ έκδοση R-Line, επίσης με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και σύστημα τετρακίνησης 4Motion.

Στο «στρατόπεδο» των βενζινοκινητήρων μάχιμος είναι ο γνωστός 1.5 ΤSI των 150 ίππων, που συνοδεύεται από μηχανικό 6-ταχύτο κιβώτιο ή προαιρετικά με αυτόματο DSG. Ψηλότερα στην ιεραρχία βρίσκεται ο 2.0 TSI των 190 ίππων με στάνταρ το αυτόματο DSG. Τα σκήπτρα θα του πάρει όταν φτάσει ο 2.0 TSI των 272 ίππων, έχοντας στη φαρέτρα του το αυτόματο DSG, την τετρακίνηση 4Motion και την έκδοση R-Line.

Όλοι οι βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες TSI και TDI του ανανεωμένου Passat πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP, ενώ εφοδιάζονται με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων.

Αιχμή του δόρατος πάντως θα αποτελέσει η αναβαθμισμένη plug-in υβριδική GTE έκδοση του ανανεωμένου Passat, συνδυαστικής απόδοσης 218 ίππων, η οποία απαρτίζεται από βενζινοκινητήρα 1.4 TSI και ηλεκτροκινητήρα, ενώ απέκτησε μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία 13 kWh και μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας (56 χλμ. μέτρηση WLTP).

Mε την ονομασία “IQ.DRIVE” η Volkswagen εννοεί τα συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης που εξοπλίζουν το ανανεωμένο Passat, ενώ θα εφαρμοστούν και σε επερχόμενα μοντέλα της.

Στη λίστα περιλαμβάνεται το “Travel Assist” για ημι-αυτόνομη οδήγηση από 0 έως 210 χλμ./ώρα, το διαισθητικό τιμόνι (εφαρμόζεται πρώτη φορά σε μοντέλο της Volkswagen) που για λόγους ασφαλείας αναγνωρίζει πότε ο οδηγός παίρνει τα χέρια του πάνω από αυτό, η υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας “Lane Assist” αναβαθμισμένη με τη χρήση νέας πολύ-λειτουργικής κάμερας και οι προβολείς IQ.LIGHT-LED matrix που πρωτοείδαμε στο Touareg.

Εμείς οδηγήσαμε το ανανεωμένο Passat με τον 1.5 TSI βενζινοκινητήρα των 150 ίππων τόσο με το μηχανικό κιβώτιο που είχε σωστή κλιμάκωση και άψογα κουμπώματα, όσο και με το αυτόματο DSG που για ακόμα μια φορά μας δίδαξε τι πάει να πει έγκαιρες και ομαλότατες αλλαγές σχέσεων. Το εν λόγω μοτέρ ταιριάζει «γάντι» στο Passat και στο φορολογικό ελληνικό πλαίσιο, κινεί το αυτοκίνητο με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ έχει γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία.

Στη συνέχεια επιλέξαμε τον 1.6 TDI πετρελαιοκινητήρα, από τον οποίο λάμπουν με την απουσία τους οποιοιδήποτε κραδασμοί και ενοχλητικοί θόρυβοι, αν και εδώ συμβάλει σημαντικά η καλή ηχομόνωση της καμπίνας.

Το τιμόνι του Passat αναμεταδίδει με ακρίβεια την κατεύθυνση των εμπρός τροχών και έχει μελετημένο βάρος, ενώ η ανάρτηση φιλτράρει κάθε λακκούβα του οδοστρώματος με την ποιότητα κύλισης να χαρακτηρίζεται υποδειγματική.

Με δυο λόγια, το Passat δεν ασχολήθηκε τόσο με το φαίνεσθαι αλλά με το είναι του, διατήρησε τα οδηγικά, χωροταξικά και ποιοτικά του προσόντα, ενώ σκαρφάλωσε τεχνολογικά. Το ζητούμενο είναι να αποδείξει στην πράξη ότι υπάρχει ακόμα χώρος για τα sedan μοντέλα, κλείνοντας έξυπνα το «μάτι» σε συγκεκριμένη μερίδα του αγοραστικού κοινού.

Στη χώρα μας η αρχική του τιμή διαμορφώνεται στα 27.300 ευρώ. Ακολουθεί ο αναλυτικός του τιμοκατάλογος.

Κινητήρες                                       Executive   Elegance    R-Line      GTE

1.5 TSI ACT EVO 150ps                                   27.300 €    30.930 €

1.5 TSI ACT EVO 150ps DSG                          31.450 €     33.560 €

2.0 TSI 190ps DSG7                                                            36.870 €

1.6 TDI 120ps DSG7                    27.300 €                          32.560 €

2.0 TDI 150ps DSG7                                        34.900 €

2.0 TDI 190ps DSG7                                                            40.510 €

1.4 TSI 218ps DSG6                                                                             53.700 €

 

Σχετικά άρθρα

H κορυφαία έκδοση R της Volkswagen επεκτείνεται στη γκάμα των SUV της, καθώς μετά το T-Roc των 300 ίππων, εφαρμόζεται και στη ναυαρχίδα της γερμανικής εταιρείας, το Touareg.

Σε όλο τον κόσμο γίνονται συνέχεια καμπάνιες οι οποίες μας ενημερώνουν ώστε όταν χιονίζει να κρατάμε μεγαλύτερες αποστάσεις από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα και να μειώνουμε την ταχύτητα κίνησης, όμως ο οδηγός της SLK που θα δείτε παρακάτω μάλλον δε δίνει σημασία σε τέτοιες “λεπτομέρειες”.

Στους σκορπιούς δεν αρέσουν τα ταξίδια, καθώς ζουν στον ίδιο τόπο μέχρι να πεθάνουν.

Η Ferrari διαχρονικά χρησιμοποιεί team orders για να ελέγξει τις μάχες των οδηγών της μέσα στην πίστα, κάτι το οποίο πρόκειται να κάνει και φέτος, παρά το γεγονός ότι ο Μπινότο αρχικά είχε κάνει άλλες δηλώσεις.

Για τους επαγγελματίες οδηγούς που θέλουν να αποπνέει το όχημα της εργασίας τους μια σπορ αύρα, μερίμνησε η Renault.

Δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών θέλουν τη Volkswagen να εξετάζει την πιθανότητα δημιουργίας κάποιου sports car, το οποίο θα διατίθεται αποκλειστικά με ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα.

Όπως αναμενόταν η γκάμα της DS Automobiles απέκτησε τρίτο μέλος, τη νέα ναυαρχίδα DS 9, η οποία πλαισιώνει πλέον τα δυο SUV, DS 3 Crossback και DS 7 Crossback.

Στην αφρικανική χώρα θέλησαν να δημιουργήσουν ένα pick-up το οποίο θα ήταν πολύ ισχυρότερο από τον μέσο όρο, οπότε σκέφτηκαν ότι θα ήταν καλύτερα να μη βελτιώσουν τον υπάρχοντα κινητήρα, αλλά να τοποθετήσουν έναν άλλο.

Την επόμενη γενιά των πρωταθλητών ράλι σκέπτεται η FIA και σε συνεργασία με τις 144 Ομοσπονδίες-μέλη που βρίσκονται υπο την ομπρέλα της FIA, ανακοίνωσε το πρόγραμμα “rally star”  

Το εννιαθέσιο Mercedes Vito Tourer απέκτησε νέα έκδοση, η οποία ονομάζεται Dark Edition και βασίζεται στη Vito Tourer PRO 110 CDI Extra Long. Σε αυτή ξεχωρίζει το χρώμα OBSIDIAN Black που είναι η μοναδική επιλογή και ο πλούσιος εξοπλισμός.