Είστε εδώ

Test Drive

Volkswagen cross up! 1.0 TSI: Μικρή δόση περιπέτειας

του Γιώργου Ψαρρά

Αν δείτε το Volkswagen up! να βγαίνει από ένα στενό δρομάκι στο Παγκράτι προφανώς δε θα σας κάνει εντύπωση, καθώς εκεί είναι το φυσικό του περιβάλλον.

Πώς θα αντιδρούσατε όμως αν το εντοπίζατε να τρυπώνει σε κάποιο χωμάτινο μονοπάτι στην Πάρνηθα; Δεν πρόκειται για σενάριο αλλά για την πραγματικότητας της έκδοσης cross που κάνει το μικρό γερμανικό μοντέλο λίγο πιο περιπετειώδες. Πάμε λοιπόν μια βόλτα στην εξοχή για να γνωρίσουμε καλύτερα το cross up!

H «στολή» που φοράει ώστε να μπορεί να δραπετεύει από τα αστικά σύνορα περιλαμβάνει, μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του λιλιπούτιου αμαξώματος και στους θόλους των τροχών, αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω, διαφοροποιημένους προφυλακτήρες σχεδίασης “cross”, ασημί ράγες οροφής και ασορτί καλύμματα πλευρικών καθρεπτών, το λογότυπο cross χαμηλά στις πίσω θύρες και στρογγυλούς προβολείς ομίχλης.

Αποκλειστικά με πεντάθυρο αμάξωμα το cross up! πατάει σε ζάντες 16 ιντσών, οι οποίες ντύνονται με ελαστικά διαστάσεων 185/50.

Η ταυτότητα της εν λόγω έκδοσης αναγράφεται και στο εσωτερικό. Συγκεκριμένα στη δεξιά πλευρά του ταμπλό και στα μαρσπιέ των θυρών. Η ένδειξη up! υπάρχει στη βάση του δερμάτινου πολυλειτουργικού τριάκτινου τιμονιού, οι γυμνές κόκκινες μεταλλικές επιφάνειες στα πάνελ των θυρών προσδίδουν χρώμα στην καμπίνα όπως και το ίδιας απόχρωσης περίγραμμα στα εμπρός καθίσματα με το ενιαία προσκέφαλο.

Παραδεχόμαστε ότι μας πήρε λίγο μέχρι να κατανοήσουμε πως λειτουργούν τα κουμπιά στην οθόνη πολλαπλών πληροφορίων που βρίσκεται στη κεντρική κονσόλα. Μέσω μιας εφαρμογής που κατεβάζει ο οδηγός του cross up! αποκτά σύστημα πολυμέσων στο smartphone του, το οποίο τοποθετείται σε ειδική βάση. Τα πλαστικά, όπως συνηθίζεται στην κατηγορία, είναι όλα σκληρά, όμως δεν υπολείπονται καθόλου σε συναρμογή και φινίρισμα.

Στο ενδιάμεσο τμήμα του ταμπλό το βράδυ υπάρχει κρυφός πορτοκάλι φωτισμός. Ο χώρος των αποσκευών προφέρει 251 λίτρα, έχει διπλό πάτο, κάτω από τον οποίο βρήκαμε κανονική ρεζέρβα, όπως αρμόζει άλλωστε στο χαρακτήρα που θέλει να υποστηρίξει το cross up!

Για πρώτη φορά το up! αποκτά κάτω από το εμπρός καπό του turbo κινητήρα (υπάρχει βέβαια και το up! GTI των 115 ίππων). Ο λόγος για το γνωστό «χιλιάρη» βενζινοκινητήρα TSI απόδοσης 90 ίππων και 160 Nm ροπής. Προδίδει την τρικύλινδρη φύση του παράγοντας το χαρακτηριστικό ήχο που εισέρχεται στην καμπίνα χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητικός.

Καταφέρνει πάντως να κινεί με ιδιαίτερη άνεση το up cross!, η σπιρτάδα του γίνεται εμφανής από νωρίς, καθώς η ροπή εμφανίζεται από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ οι επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα εντός 10,8 δευτ. και τελική ταχύτητα 179 χλμ./ώρα) κρίνονται ικανοποιητικές για τα δεδομένα.

Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε από 6,7 έως 6,9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 110 γρ./χλμ.). Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο έχει μακρύτερη κλιμάκωση στις τελευταίες του σχέσεις και λεβιέ με εύκολα κουμπώματα.

Η μεγαλύτερη απόσταση των 15 χλστ. από το έδαφος είναι το βασικό κίνητρο για να πατήσει χώμα το cross up! Δεν ενδείκνυται για σκληροτράχηλα εδάφη, αλλά για πιο ήπιες εξορμήσεις, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν είναι τετρακίνητο. Στα συνηθισμένα του  στέκια του στην πόλη παραμένει ευέλικτο, παρκάρει παντού, ενώ το ελαφρύ του τιμόνι διευκολύνει τις μανούβρες.

Με δυο λόγια το up! είναι cross περισσότερο σε αισθητική και όχι σε ικανότητες. Απευθύνεται σε όσους δεν αναζητάν την κορυφή του βουνού αλλά τους πρόποδες και με το ίδιο όχημα θέλουν να κινούνται άνετα και εντός της πόλης. 

Η τιμή του διαμορφώνεται στα 13.920 ευρώ με τον 1.0 TSI βενζινοκινητήρα των 90 ίππων και με μηχανικό κιβώτιο.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.

Toyota

Η Toyota παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ τη νέα Supra, ένα μοντέλο που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BMW και μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με τη νέα Z4.

Volkswagen Τ-Cross

Πριν από μερικούς μήνες η Volkswagen μας σύστησε το μικρότερο SUV που προστίθεται στη γκάμα της, το νέο T-Cross.

Ford

Η Ford είναι από τις εταιρείες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των αυτόνομων οχημάτων.