Είστε εδώ

Test Drive

Volkswagen cross up! 1.0 TSI: Μικρή δόση περιπέτειας

του Γιώργου Ψαρρά

Αν δείτε το Volkswagen up! να βγαίνει από ένα στενό δρομάκι στο Παγκράτι προφανώς δε θα σας κάνει εντύπωση, καθώς εκεί είναι το φυσικό του περιβάλλον.

Πώς θα αντιδρούσατε όμως αν το εντοπίζατε να τρυπώνει σε κάποιο χωμάτινο μονοπάτι στην Πάρνηθα; Δεν πρόκειται για σενάριο αλλά για την πραγματικότητας της έκδοσης cross που κάνει το μικρό γερμανικό μοντέλο λίγο πιο περιπετειώδες. Πάμε λοιπόν μια βόλτα στην εξοχή για να γνωρίσουμε καλύτερα το cross up!

H «στολή» που φοράει ώστε να μπορεί να δραπετεύει από τα αστικά σύνορα περιλαμβάνει, μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του λιλιπούτιου αμαξώματος και στους θόλους των τροχών, αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω, διαφοροποιημένους προφυλακτήρες σχεδίασης “cross”, ασημί ράγες οροφής και ασορτί καλύμματα πλευρικών καθρεπτών, το λογότυπο cross χαμηλά στις πίσω θύρες και στρογγυλούς προβολείς ομίχλης.

Αποκλειστικά με πεντάθυρο αμάξωμα το cross up! πατάει σε ζάντες 16 ιντσών, οι οποίες ντύνονται με ελαστικά διαστάσεων 185/50.

Η ταυτότητα της εν λόγω έκδοσης αναγράφεται και στο εσωτερικό. Συγκεκριμένα στη δεξιά πλευρά του ταμπλό και στα μαρσπιέ των θυρών. Η ένδειξη up! υπάρχει στη βάση του δερμάτινου πολυλειτουργικού τριάκτινου τιμονιού, οι γυμνές κόκκινες μεταλλικές επιφάνειες στα πάνελ των θυρών προσδίδουν χρώμα στην καμπίνα όπως και το ίδιας απόχρωσης περίγραμμα στα εμπρός καθίσματα με το ενιαία προσκέφαλο.

Παραδεχόμαστε ότι μας πήρε λίγο μέχρι να κατανοήσουμε πως λειτουργούν τα κουμπιά στην οθόνη πολλαπλών πληροφορίων που βρίσκεται στη κεντρική κονσόλα. Μέσω μιας εφαρμογής που κατεβάζει ο οδηγός του cross up! αποκτά σύστημα πολυμέσων στο smartphone του, το οποίο τοποθετείται σε ειδική βάση. Τα πλαστικά, όπως συνηθίζεται στην κατηγορία, είναι όλα σκληρά, όμως δεν υπολείπονται καθόλου σε συναρμογή και φινίρισμα.

Στο ενδιάμεσο τμήμα του ταμπλό το βράδυ υπάρχει κρυφός πορτοκάλι φωτισμός. Ο χώρος των αποσκευών προφέρει 251 λίτρα, έχει διπλό πάτο, κάτω από τον οποίο βρήκαμε κανονική ρεζέρβα, όπως αρμόζει άλλωστε στο χαρακτήρα που θέλει να υποστηρίξει το cross up!

Για πρώτη φορά το up! αποκτά κάτω από το εμπρός καπό του turbo κινητήρα (υπάρχει βέβαια και το up! GTI των 115 ίππων). Ο λόγος για το γνωστό «χιλιάρη» βενζινοκινητήρα TSI απόδοσης 90 ίππων και 160 Nm ροπής. Προδίδει την τρικύλινδρη φύση του παράγοντας το χαρακτηριστικό ήχο που εισέρχεται στην καμπίνα χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητικός.

Καταφέρνει πάντως να κινεί με ιδιαίτερη άνεση το up cross!, η σπιρτάδα του γίνεται εμφανής από νωρίς, καθώς η ροπή εμφανίζεται από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ οι επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα εντός 10,8 δευτ. και τελική ταχύτητα 179 χλμ./ώρα) κρίνονται ικανοποιητικές για τα δεδομένα.

Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε από 6,7 έως 6,9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 110 γρ./χλμ.). Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο έχει μακρύτερη κλιμάκωση στις τελευταίες του σχέσεις και λεβιέ με εύκολα κουμπώματα.

Η μεγαλύτερη απόσταση των 15 χλστ. από το έδαφος είναι το βασικό κίνητρο για να πατήσει χώμα το cross up! Δεν ενδείκνυται για σκληροτράχηλα εδάφη, αλλά για πιο ήπιες εξορμήσεις, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν είναι τετρακίνητο. Στα συνηθισμένα του  στέκια του στην πόλη παραμένει ευέλικτο, παρκάρει παντού, ενώ το ελαφρύ του τιμόνι διευκολύνει τις μανούβρες.

Με δυο λόγια το up! είναι cross περισσότερο σε αισθητική και όχι σε ικανότητες. Απευθύνεται σε όσους δεν αναζητάν την κορυφή του βουνού αλλά τους πρόποδες και με το ίδιο όχημα θέλουν να κινούνται άνετα και εντός της πόλης. 

Η τιμή του διαμορφώνεται στα 13.920 ευρώ με τον 1.0 TSI βενζινοκινητήρα των 90 ίππων και με μηχανικό κιβώτιο.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Hyundai Motorsport-Ράλι Φινλανδίας

Περίοδος διακοπών για τις εργοστασιακές ομάδες πριν επιστρέψουν στο σανίδι του WRC, με το ράλι Φινλανδίας την 1η Αυγούστου. 

Εκεί λοιπόν που ήταν όλα «ήρεμα», η Hyundai Motorsport έσκασε τη βόμβα για το τρίτο πλήρωμα που θα δηλώσει στον πιο γρήγορο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

Goodwood Festival of Speed

Έναν αιώνα ζωής γιορτάζει το 2019 η Citroen και φυσικά με την τόση μεγάλη-αγωνιστική-ιστορία δεν θα μπορούσε να μην είναι η super star στο φεστιβάλ ταχύτητας στο  Goodwood που διεξάγεται 4-7 Ιουλίου στην Αγγλία.

Classic Acropolis 2019

Το ράλι Ακρόπολις δεν υπάρχει πλέον. Δυστυχώς το χάσαμε απ΄όλες τις διεθνείς εκδηλώσεις (ακόμα και ως ιστορικό).

EKO – Ducati

Κάτω από τον έναστρο  καλοκαιρινό ουρανό τα Αθήνας, παρακολουθήσαμε την όμορφη εκδήλωση απονομής των δώρων στους νικητές του διαγωνισμού EKO Racing 100 .

Mini

Η Mini ετοιμάζει το νέο John Cooper Works GP, το οποίο θα είναι αρκετά ισχυρότερο σε σχέση με το τρέχον μοντέλο και στο πλαίσιο της εξέλιξής του η βρετανική μάρκα έκανε κάποιους γύρους στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, πριν από τον 24ωρο αγώνα που έγινε το Σαββατοκύριακο 22 – 23 Ιουνίου.

Συγχώνευση FCA-Renault

Οι Renault και FCA είναι ανοιχτές στην επανεκκίνηση των συνομιλιών μεταξύ τους για μια πιθανή συγχώνευση, όμως στελέχη και των δύο ομίλων εμφανίζονται επιφυλακτικά σχετικά με παράγοντες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επίτευξη συμφωνίας.

FCA

Η FCA θέλοντας να αυξήσει τις δυνατότητες του infotainment των αυτοκινήτων της, δημιούργησε μία πλατφόρμα μέσω της οποίας οι κάτοχοι των αυτοκινήτων της θα μπορούν να κάνουν κάποιες αγορές χωρίς να βγουν από το αυτοκίνητό τους.

Porsche

Το τμήμα ειδικών δημιουργιών της Porsche με την ονομασία Porsche Exclusive Manufaktur, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την κυκλοφορία ειδικών εκδόσεων, οι οποίες θα αντλούν έμπνευση από μοντέλα τα οποία παράγονταν ανάμεσα στις δεκαετίες του ‘50 και του ‘80.

Ford Focus ST

Ακόμα και αν είσαι άγιος στο δρόμο τα πρώτα που σου έρχονται στο μυαλό βλέποντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Ford Focus ST είναι πίστες, στροφές, μεγάλες ευθείες και αδρεναλίνη.