Είστε εδώ

Test Drive

Volkswagen cross up! 1.0 TSI: Μικρή δόση περιπέτειας

του Γιώργου Ψαρρά

Αν δείτε το Volkswagen up! να βγαίνει από ένα στενό δρομάκι στο Παγκράτι προφανώς δε θα σας κάνει εντύπωση, καθώς εκεί είναι το φυσικό του περιβάλλον.

Πώς θα αντιδρούσατε όμως αν το εντοπίζατε να τρυπώνει σε κάποιο χωμάτινο μονοπάτι στην Πάρνηθα; Δεν πρόκειται για σενάριο αλλά για την πραγματικότητας της έκδοσης cross που κάνει το μικρό γερμανικό μοντέλο λίγο πιο περιπετειώδες. Πάμε λοιπόν μια βόλτα στην εξοχή για να γνωρίσουμε καλύτερα το cross up!

H «στολή» που φοράει ώστε να μπορεί να δραπετεύει από τα αστικά σύνορα περιλαμβάνει, μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του λιλιπούτιου αμαξώματος και στους θόλους των τροχών, αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω, διαφοροποιημένους προφυλακτήρες σχεδίασης “cross”, ασημί ράγες οροφής και ασορτί καλύμματα πλευρικών καθρεπτών, το λογότυπο cross χαμηλά στις πίσω θύρες και στρογγυλούς προβολείς ομίχλης.

Αποκλειστικά με πεντάθυρο αμάξωμα το cross up! πατάει σε ζάντες 16 ιντσών, οι οποίες ντύνονται με ελαστικά διαστάσεων 185/50.

Η ταυτότητα της εν λόγω έκδοσης αναγράφεται και στο εσωτερικό. Συγκεκριμένα στη δεξιά πλευρά του ταμπλό και στα μαρσπιέ των θυρών. Η ένδειξη up! υπάρχει στη βάση του δερμάτινου πολυλειτουργικού τριάκτινου τιμονιού, οι γυμνές κόκκινες μεταλλικές επιφάνειες στα πάνελ των θυρών προσδίδουν χρώμα στην καμπίνα όπως και το ίδιας απόχρωσης περίγραμμα στα εμπρός καθίσματα με το ενιαία προσκέφαλο.

Παραδεχόμαστε ότι μας πήρε λίγο μέχρι να κατανοήσουμε πως λειτουργούν τα κουμπιά στην οθόνη πολλαπλών πληροφορίων που βρίσκεται στη κεντρική κονσόλα. Μέσω μιας εφαρμογής που κατεβάζει ο οδηγός του cross up! αποκτά σύστημα πολυμέσων στο smartphone του, το οποίο τοποθετείται σε ειδική βάση. Τα πλαστικά, όπως συνηθίζεται στην κατηγορία, είναι όλα σκληρά, όμως δεν υπολείπονται καθόλου σε συναρμογή και φινίρισμα.

Στο ενδιάμεσο τμήμα του ταμπλό το βράδυ υπάρχει κρυφός πορτοκάλι φωτισμός. Ο χώρος των αποσκευών προφέρει 251 λίτρα, έχει διπλό πάτο, κάτω από τον οποίο βρήκαμε κανονική ρεζέρβα, όπως αρμόζει άλλωστε στο χαρακτήρα που θέλει να υποστηρίξει το cross up!

Για πρώτη φορά το up! αποκτά κάτω από το εμπρός καπό του turbo κινητήρα (υπάρχει βέβαια και το up! GTI των 115 ίππων). Ο λόγος για το γνωστό «χιλιάρη» βενζινοκινητήρα TSI απόδοσης 90 ίππων και 160 Nm ροπής. Προδίδει την τρικύλινδρη φύση του παράγοντας το χαρακτηριστικό ήχο που εισέρχεται στην καμπίνα χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητικός.

Καταφέρνει πάντως να κινεί με ιδιαίτερη άνεση το up cross!, η σπιρτάδα του γίνεται εμφανής από νωρίς, καθώς η ροπή εμφανίζεται από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ οι επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα εντός 10,8 δευτ. και τελική ταχύτητα 179 χλμ./ώρα) κρίνονται ικανοποιητικές για τα δεδομένα.

Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε από 6,7 έως 6,9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 110 γρ./χλμ.). Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο έχει μακρύτερη κλιμάκωση στις τελευταίες του σχέσεις και λεβιέ με εύκολα κουμπώματα.

Η μεγαλύτερη απόσταση των 15 χλστ. από το έδαφος είναι το βασικό κίνητρο για να πατήσει χώμα το cross up! Δεν ενδείκνυται για σκληροτράχηλα εδάφη, αλλά για πιο ήπιες εξορμήσεις, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν είναι τετρακίνητο. Στα συνηθισμένα του  στέκια του στην πόλη παραμένει ευέλικτο, παρκάρει παντού, ενώ το ελαφρύ του τιμόνι διευκολύνει τις μανούβρες.

Με δυο λόγια το up! είναι cross περισσότερο σε αισθητική και όχι σε ικανότητες. Απευθύνεται σε όσους δεν αναζητάν την κορυφή του βουνού αλλά τους πρόποδες και με το ίδιο όχημα θέλουν να κινούνται άνετα και εντός της πόλης. 

Η τιμή του διαμορφώνεται στα 13.920 ευρώ με τον 1.0 TSI βενζινοκινητήρα των 90 ίππων και με μηχανικό κιβώτιο.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Alfa Romeo

Κατά τη διάρκεια των τριημέρων της Formula 1 βλέπουμε τα μονοθέσια να τρέχουν από τις διάφορες κάμερες που είναι τοποθετημένες στην πίστα ενώ υπάρχουν και οι onboard λήψεις που μας μεταφέρουν πιο κοντά στη δράση.

Skoda

Τα οχήματα της Skoda δεν εξυπηρετούσαν μόνο τη μεταφορά επιβατών, αλλά και ασθενών, καθώς πολλά χρόνια πριν η τσέχικη εταιρεία κατασκεύαζε και ασθενοφόρα.

Ηνωμένες Πολιτείες

Μπορεί στη χώρα μας ο καιρός να έχει γίνει ανοιξιάτικος όμως στο Κολοράντο των Ηνωμένων Πολιτειών ακόμα και την προηγούμενη εβδομάδα υπήρχαν έντονες χιονοπτώσεις οι οποίες είχαν επιπτώσεις και στις μετακινήσεις.

Lotus

Τον τελευταίο καιρό υπάρχει έντονη φημολογία ότι η Lotus ετοιμάζει ένα νέο hypercar σε συνεργασία με τη Williams και συγκεκριμένα το τμήμα προηγμένης μηχανικής των Βρετανών (Advanced Engineering).

Bugatti

Τίτλοι τέλους με χαμόγελα και ικανοποίηση πέφτουν στη συνεργασία της Bugatti με την πολυτελή ελβετική εταιρεία κατασκευής ρολογιών Parmigiani Fleurier.

Fiat

Η Fiat μέχρι τώρα είχε μείνει πίσω στην κούρσα προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφού είχε δημιουργήσει μόνο μία ηλεκτρική έκδοση του 500 η οποία με τη χαμηλή της αυτονομία δεν έβαλε ποτέ δύσκολα στον ανταγωνισμό.

Bentley

Κυριολεκτικά βουτιά στην ιστορία των χωρών του Αραβικού Κόλπου έκανε το τμήμα εξατομίκευσης Mulliner της Bentley.

Porsche

Σίγουρα η οδήγηση μιας Porsche είναι μοναδική εμπειρία, ωστόσο η γερμανική εταιρεία των supercars επιθυμεί και η απόκτηση τους να γίνεται με ξεχωριστό τρόπο.

Pirelli

Στην ειδική εκδήλωση της BMW στη χώρα μας με την ονομασία “X Passion” όπου η γερμανική εταιρία είχε παρατάξει όλη τη σειρά των SUV, X1,X2,X3,X4,X5, τα ελαστικά όλων των αυτοκινήτων ήταν Pirelli. 

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Στο πλαίσιο του 19ου συνεδρίου μάρκετινγκ αεροδρομίου Αθηνών, το ΔΑΑ επιβράβευσε τις αεροπορικές εταιρείες που κατέγραψαν την πιο επιτυχημένη αναπτυξιακή πορεία κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας αυξημένα ποσοστά επιβατικής κίνησης στα τακτικά δρομολόγιά τους από και προς την Α