Είστε εδώ

Test Drive

Toyota C-HR: Στη Λισαβόνα με το ανανεωμένο μοντέλο

του Γιώργου Ψαρρά

Ήταν πριν από τρία χρόνια, το Νοέμβριο του 2016, όταν ταξιδέψαμε στη Μαδρίτη για να γνωρίσουμε το νέο τότε C-HR, το οποίο μας είχε γοητεύσει με την ανατρεπτική και άκρως δυναμική, για τα δεδομένα της Toyota, σχεδίαση του.

Το επόμενο ραντεβού μας, εκτός ελληνικών συνόρων, με το C-HR δόθηκε στη Λισαβόνα, όπου μας συστήνεται ξανά, ανανεωμένο σχεδόν σε κάθε τομέα.

Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία η εμπορική πορεία που έχει διαγράψει το C-HR έχει στεφτεί από απόλυτη επιτυχία, καθώς κατά το πρώτο έτος του λανσαρίσματος του σημείωσε στην Ευρώπη 120.000 πωλήσεις, κατακτώντας άμεσα το 10% από το μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Πλέον έχει στο βιογραφικό του πάνω από 400.000 πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο.

Στην πρωτεύουσα της Πορτογαλίας διαπιστώσαμε ότι το ανανεωμένο C-HR διατηρεί τις έντονες ακμές, τα τονισμένα φτερά και την coupe γραμμή της οροφής του, ωστόσο δέχτηκε αλλαγές σε συγκεκριμένα σημεία.

Πλέον το χρώμα του αμαξώματος επεκτείνεται στη βάση του εμπρός προφυλακτήρα, ενώ στο πίσω τμήμα διακρίνεται η αεροτομή οροφής σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα. Ελαφρώς επανασχεδιασμένα είναι τα φωτιστικά σώματα με τους εμπρός προβολείς να ενσωματώνουν τα τροποποιημένα Led φώτα ημέρας και τα φλάς.

Οι προβολείς ομίχλης τοποθετούνται στα κάτω άκρα του εμπρός προφυλακτήρα, ενώ τα πίσω Led φώτα εξακολουθούν να έχουν σχήμα “C”, αλλά διαφορετικό εσωτερικό μοτίβο και επικοινωνούν μεταξύ τους με μια μαύρη διακριτική λωρίδα.

Στην παλέτα του αμαξώματος προστέθηκαν τρεις νέες αποχρώσεις (γκρι, κόκκινο και πορτοκαλί), ενώ η οροφή μπορεί να προσδώσει διχρωμία, καθώς μπορεί να βαφτεί με μαύρο ή με γκρι χρώμα.

Με τη βελτίωση της ηχομόνωσης στην καμπίνα του ανανεωμένου C-HR ασχολήθηκε εκτενώς η Toyota, πραγματοποιώντας ενισχύσεις σε έντεκα διαφορετικά σημεία, ενώ ταυτόχρονα επιμελήθηκε την καταστολή του θορύβου κύλισης που παράγεται από τα ελαστικά.

Στα ενδότερα συναντάμε επίσης ηχοσύστημα της JBL με ισχύ 800-Watt και εννέα ηχεία που αναδύουν κρυστάλλινες μελωδίες, νέο σύστημα πολυμέσων που επιτρέπει συνδεσιμότητα στα smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto και σύστημα πλοήγησης που ανανεώνεται διαδικτυακά με τις τελευταίες εκδόσεις χαρτών.

Το μαλακό πλαστικό που σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό επεκτάθηκε στα πάνελ των θυρών, η κεντρική κονσόλα έχει οδηγοκεντρική σχεδίαση, στο πάνω τμήμα της βρίσκεται μια οθόνη αφής 8 ιντσών, το κάθισμα του συνοδηγού ρυθμίζεται ηλεκτρικά πλέον και καθ’ ύψος, σατινέ επενδύσεις κοσμούν τους αεραγωγούς, το λεβιέ ταχυτήτων, το περίγραμμα των ηχείων και τις χειρολαβές, ενώ το ψηφιακό ρολόι που ήταν κάπως παλιομοδίτικο έχει μετακομίσει από τα δεξιά της οθόνης αφής στον πίνακα οργάνων.

Παράλληλα η οθόνη δεν έχει πλέον κουμπιά αφής αλλά κανονικά, ενώ απέκτησε και στρογγυλό χειριστήριο για την ένταση του ηχοσυστήματος ανεβάζοντας τον πήχη της εργονομίας.

Το γεγονός ότι 8 στα 10 C-HR που πωλούνται διαθέτουν υβριδικό σύστημα κίνησης προφανώς συντέλεσε στην απόφαση της Toyota να διευρύνει τη σχετική του γκάμα. Πλέον θα προσφέρεται με ένα ακόμα, πιο ισχυρό, υβριδικό σύστημα, κάτι που σαφώς του δίνει μοναδικό πλεονέκτημα στην κατηγορία του.

Ο λόγος για το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς “Hybrid Dynamic Force”, το οποίο χρησιμοποιεί δίλιτρο βενζινοκινητήρα, επιτυγχάνει θερμική απόδοση 41% (το υψηλότερο επίπεδο στον κόσμο για βενζινοκινητήρα μαζική παραγωγής) και έχει ισχύ 184 ίππων (6.000 σ.α.λ.).

Χαρακτηρίζεται πιο αποδοτικό, έχει χαμηλότερο βάρος (όλα τα κινούμενα  εξαρτήματα είναι πιο ελαφριά) και πιο συμπαγές σχήμα. Το συνολικό βάρος του δίλιτρου βενζινοκινητήρα είναι μόλις 113 κιλά, μειωμένο κατά 20% από τον προηγούμενο. 

Σε σύγκριση με το υβριδικό σύστημα που φέρει βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων, είναι 50% πιο δυνατό, με μόλις 10% υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Συγκεκριμένα οι επίσημοι αριθμοί αναφέρουν μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 92 γρ./χλμ. (μέτρηση WLTP).

Η μπαταρία νικελίου-μεταλλικού υδριδίου (NiMH) με συνολικά 180 κελιά και ονομαστική τάση 216 V έχει πιο συμπαγές σχήμα, ενώ βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, ώστε να μην κλέβει χώρο από το πόρτμπαγκαζ.

Σημειώστε ότι το ανανεωμένο C-HR με το ισχυρότερο υβριδικό σύστημα διατεθεί βελτιωμένη ανάρτηση (νέα εξαρτήματα και αμορτισέρ) για μεγιστοποίηση της άνεσης, της σταθερότητας, της απόδοσης και του χειρισμού του οχήματος.

Διαλέξαμε αμέσως το πορτοκαλί C-HR της παραπάνω φωτογραφίας για το πρώτο μας δρομολόγιο, καθώς διαθέτει το νέο υβριδικό σύνολο. Μόλις βγήκαμε στον αυτοκινητόδρομο διαπιστώσαμε ότι πράγματι έχει περισσότερη δύναμη και πιο «γενναίο» γκάζι.

Αν και η φιλοσοφία ενός υβριδικού μοντέλου δεν είναι η ικανοποίηση των επιδόσεων να πούμε ότι η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,2 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 180 χλμ./ώρα.

Ευχάριστη έκπληξη ήταν ότι το χαρακτηριστικό βουητό που παράγει το αυτόματο κιβώτιο CVΤ σε κάθε απότομο βύθισμα του δεξιού πεντάλ είναι πλέον μειωμένο. Ωστόσο εξακολουθεί να γίνεται ηχητικά αντιληπτό παρά την όντως καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας που δε μας απογοήτευσε ακόμα και τις στιγμές που ξεπεράσαμε τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας (δεν υπήρχαν κάμερες στα σημεία αυτά).

Τώρα το τιμόνι είναι ελαφρύ και ιδιαίτερα άνετο, δε διεκδικεί εύσημα για την ακρίβεια του, αλλά σε καμία περίπτωση δεν παραπλανάει. Η δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση είναι επίσης αντιληπτή, καθώς το C-HR έχει πιο αποφασιστικό πάτημα, ενώ το φρένο με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω έχει μια προοδευτικότητα λόγω ανάκτησης ενέργειας.

Tο υβριδικό σύστημα με κινητήρα 1.8 λίτρων προϋπήρχε, αλλά τώρα αναβαθμίστηκε, με την Toyota να ανακοινώνει ότι η ισχύς παραμένεις στους 122 ίππους και ότι οι εκπομπές C02 βρίσκονται στα 109 γρ./χλμ.

Πέρα από τα δυο υβριδικά συστήματα του νέου C-HR στη γκάμα του δεν θα υπάρχει κανένας πετρελαιοκινητήρας, αλλά θα προσφέρεται και πάλι η εναλλακτική του υπερτροφοδοτούμενου 1.2 λίτρων βενζινοκινητήρα.

Παράγει 116 ίππους και 185 Nm ροπής (1.500-4.000 σ.α.λ.), ενώ χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες που του επιτρέπουν να αλλάζει από τον κύκλο Otto στον κύκλο Atkinson σε χαμηλά φορτία. Οι επιδόσεις του κάνουν λόγο για επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,9 δευτ. και για τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.

Συνεργάζεται με προηγμένο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο αυξάνει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα στο κατέβασμα σχέσης εξασφαλίζοντας ομαλές αλλαγές. Με το αυτόματο κιβώτιο CVT μπορεί να συνυπάρξει μαζί του και σύστημα τετρακίνησης (μόνο μετά από παραγγελία στην Ελλάδα), το οποίο κατανέμει τη ροπή στον εμπρός και πίσω άξονα σε ποσοστό από 50:50 έως 100:0.

Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα GA-C το ανανεωμένο C-HR εξασφαλίζει υψηλή ακαμψία αμαξώματος, καλύτερο χειρισμό του οχήματος και χαμηλό κέντρο βάρους.

Όλα τα ανανεωμένα υβριδικά C-HR θα είναι εξοπλισμένα με την υπηρεσία “MyT Connected”, ένα ενσωματωμένο σύστημα δεδομένων που επιτρέπει την παροχή πρόσθετων υπηρεσιών μέσω της εφαρμογής στο smartphone.

Ο οδηγός θα μπορεί εξ αποστάσεως να προγραμματίζει τη διαδρομή του και να τη στέλνει στο σύστημα πλοήγησης, να εντοπίζει που είχε σταθμεύσει, να λαμβάνει υπενθυμίσεις για τα προγραμματισμένα σέρβις και να κλείνει ραντεβού με το συνεργείο που επιθυμεί.

Μια ακόμα νέα υπηρεσία στα ανανεωμένα υβριδικά C-HR είναι η “Hybrid Coaching”. Παρέχει αναλυτικά στοιχεία σχετικά με το εκάστοτε στυλ οδήγησης, συμβουλές για να αυξηθεί η οδήγηση σε λειτουργία EV (μόνο με ηλεκτρική ενέργεια) και να μειωθεί περισσότερο η κατανάλωση καυσίμου. Μετά από κάθε διαδρομή ο οδηγός λαμβάνει μήνυμα για το πόσα χλμ. διένυσε με λειτουργία EV, πόσο καύσιμο και εκπομπές C02 έσωσε χάρη στην υβριδική τεχνολογία.

Στο στάνταρ εξοπλισμό του ανανεωμένου C-HR περιλαμβάνεται το πακέτο “Toyota Safety Sense”, το οποίο προσφέρει μια σειρά προηγμένων συστημάτων ασφαλείας. Αυτά είναι η προειδοποίηση εμπρόσθιας πρόσκρουσης με αναγνώριση και πεζών, το Adaptive Cruise Control, η αυτόματη λειτουργία προβολέων, η αναγνώριση της οδικής σήμανσης και η προειδοποίηση απόκλισης του οχήματος από τη λωρίδα κυκλοφορίας με επέμβαση στο σύστημα διεύθυνσης.

Στη χώρα μας είναι ήδη διαθέσιμο το ανανεωμένο C-HR, ενώ η αρχική του τιμή διαμορφώνεται στα 21.100 ευρώ με το βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων στις εκδόσεις C-Enter και C-Lub. Mε τον 1.8 HSD κοστίζει από 23.900 ευρώ στις εκδόσεις C-Ult και C-Ηic, ενώ με το νέο 2.0 HDF ξεκινάει από τα 28.500 ευρώ στις εκδόσεις C-Ult, C-Lub και C-Hic.

Μένει να δούμε πόση παραπάνω ώθηση θα δώσει η ανανέωση που υπέστη το ιαπωνικό crossover, το σίγουρο πάντως είναι ότι το δυνατό του «χαρτί», η υβριδική τεχνολογία, ανέβηκε επίπεδο, η εξωτερική του εικόνα έγινε πιο μοντέρνα, ενώ στο δρόμο χαρακτηρίζεται πιο ώριμο.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Renault

Με τη Renault να ψάχνει ακόμα τον άνθρωπο που θα αναλάβει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, το επικρατέστερο όνομα είναι αυτό του Λούκα ντε Μέο, επικεφαλής της SEAT.

Porsche

Η εμπλοκή της Porsche στο μηχανοκίνητο αθλητισμό έχει μακρά παράδοση. Ένα από τα πολλά κεφάλαια στην ιστορία των αγώνων που έχει γράψει η γερμανική εταιρεία είναι τα ράλι.

Volkswagen

Ακόμα και αυτοί που κλείνουν τα μάτια τους και αρνούνται να δουν τη ξεκάθαρη κυριαρχία των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων στο εγγύς μέλλον, δε θα μπορέσουν να αγνοήσουν το σχετικό ηχητικό «μήνυμα».

Τουρκία

Το πρώτο αυτοκίνητο που έχει αναπτυχθεί στο έδαφός της παρουσίασε η Τουρκία, το οποίο μάλιστα έχει σχεδιαστεί από το σχεδιαστικό κέντρο Pininfarina.

SEAT Arona TGI

Αν σκέφτεστε προορισμό για τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές σας η SEAT έχει να σας προτείνει όχι έναν, αλλά τέσσερις.

Honda

Ο διευθύνων σύμβουλος της Honda, Τακαχίρο Χάτσιγκο, ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, προκειμένου να αυξηθεί η κερδοφορία της.

Ford

Με την παρουσίαση του ηλεκτρικού Mustang Mach-E, ήταν πολλοί οι φίλοι του εμβληματικού muscle car που ενοχλήθηκαν από τη χρήση του ονόματος σε μοντέλο SUV.

Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα

Στο φιλόξενο ξενοδοχείο Domotel στο Καστρί έγινε η απονομή του βραβείου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020 για την Ελλάδα». Σύμφωνα με τη κάλπη το βραβείο το «σήκωσε» το νέο Peugeot 208. Η βαθμολογία γίνεται ως εξής και η ψηφοφορία είναι ανοικτή.

Rolls-Royce Phantom

Για ακόμα μια φορά η Rolls-Royce απέδειξε τις απίστευτες ικανότητες εξατομίκευσης που μπορεί να προσφέρει στα μοντέλα της.

BMW

Με διαφορά μικρότερη της μιας εβδομάδας, η BMW αποφάσισε να αλλάξει την πολιτική της σχετικά με τους δύο βασικούς τρόπους σύνδεσης μεταξύ smartphones και infotainment.