Είστε εδώ

Test Drive

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet : Παραμένει ξεχωριστό

του Σωτήριου Χάλλα

Ένα από τα πρώτα σημεία που παρατηρούμε στο ανανεωμένο Suzuki Vitara είναι η νέα μάσκα με περισσότερο χρώμιο.  Διαφοροποιημένο είναι και το πίσω μέρος όπου η μεγαλύτερη αλλαγή είναι στα φωτιστικά σώματα που πλέον είναι πιο τετράγωνα.

Στο εσωτερικό, μαλακό πλαστικό καλύπτει το ταμπλό, όπου «ζει» και η οθόνη του συστήματος infotainment 7 ιντσών. Όμως πέρα από αυτή έχουν γίνει και πολλές άλλες μικρότερης έκτασης αλλαγές όπως η απουσία της ασημί επένδυσης γύρω από την οθόνη του πίνακα οργάνων καθώς και από την περιοχή γύρω από τα πλήκτρα του τιμονιού οι οποίες δημιουργούν μια πιο σοβαρή εικόνα.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του Vitara δεν έχουν αλλάξει με την ανανέωση.  Συγκεκριμένα το μήκος φτάνει τα 4.175 χλστ. το πλάτος τα 1.775 χλστ. και το ύψος τα 1.610 χλστ. με το μεταξόνιο να δείχνει 2.500 χλστ. και την απόσταση από το έδαφος να βρίσκεται στα 185 χλστ.

Τα παραπάνω νούμερα σημαίνουν ότι παρά τις μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις το εσωτερικό του μπορεί να προσφέρει παραπάνω από επαρκείς χώρους για τους επιβάτες ενώ σε καλά επίπεδα κινείται και η χωρητικότητα του πορτ–παγκάζ με 375 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι σε όρθια θέση και 1.120 λίτρα όταν είναι αναδιπλωμένα.

Με την ευκαιρία της αναφοράς στο πορτ-παγκάζ να πούμε ότι το δάπεδο μπορεί να τοποθετηθεί σε διαφορετικά ύψη ανάλογα με τις ανάγκες των επιβατών και ότι από κάτω δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικών, επιλογή που έτσι κι αλλιώς δε συμμεριζόμαστε, ειδικά σε ένα αυτοκίνητο με τον προσανατολισμό του Vitara.

Ο χαρακτήρας, λοιπόν, του διαχρονικού SUV των Ιαπώνων είναι αυτό που ο λαός λέει “και του αλωνιού και του σαλονιού”. Με αυτό θέλουμε να πούμε ότι είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που αφήνουν τον οδηγό σχεδόν το ίδιο ικανοποιημένο είτε πρόκειται για κίνηση στην άσφαλτο είτε εκτός αυτής.

Αρχικά, να πούμε πως όταν κινείσαι “στα σαλόνια” με το Vitara εντυπωσιάζεσαι από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης καθώς και από το πόσο λίγο γέρνει στις στροφές ακόμα και με παραπάνω χιλιόμετρα. Στη διαμόρφωση θετικής εικόνας συμβάλλει ο βενζινοκινητήρας των 1.4 λίτρων που αποδίδει 140 ίππους και 220 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 10.2 δευτ. και 200 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας), το καλά κλιμακωμένο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων αλλά και το σύστημα τετρακίνησης.

Μάλιστα, ο παραπάνω συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου – μετάδοσης θα σου αφήσει χαμόγελα και στην περίπτωση που θελήσεις να πιέσεις. Τότε θα γυρίσεις τον επιλογέα της τετρακίνησης στο Sport mode και θα ανακαλύψεις ότι η πρόσφυση είναι πολύ περισσότερη από όσο θα περίμενες και ότι η συμπεριφορά του Vitara δε φοβίζει. Στοιχείο που θα δημιουργήσει κάποιες δεύτερες σκέψεις είναι το τιμόνι που έχει μια ελαφρά ασάφεια γύρω από το κέντρο.

Αν μετά τη γρήγορη βόλτα αποφασίσεις να προχωρήσεις και να βρεθείς “στα αλώνια” το Vitara δεν πρόκειται να σου πει όχι. Σε μη απαιτητικές διαδρομές αφήνεις την τετρακίνηση στο Auto και περνάς από παντού χωρίς να ιδρώσεις όμως ακόμα και αν ζορίσουν τα πράγματα υπάρχουν επιλογές. Αν πρόκειται για χιόνι θα επιλέξεις το Snow ενώ για ακόμα πιο δύσκολες καταστάσεις δίνεις εντολή στο σύστημα να κλειδώσει σε ποσοστό 50:50 εμπρός/πίσω τη ροπή και περνάς από παντού με άνεση.

Επιστρέφοντας στην άσφαλτο, συνειδητοποιείς πόσο καλή δουλειά έχει γίνει από τη Suzuki η οποία κατάφερε να συνδυάσει πολλά ετερόκλητα μεταξύ τους στοιχεία. Βέβαια οι ικανότητες του Vitara εκτός δρόμου δε φτάνουν εκείνες μια πιο σκληροτράχηλης πρότασης όπως το Jimny.

Εκεί που θα θέλαμε κάπως καλύτερη εικόνα είναι η κατανάλωση η οποία μπορεί με πολύ ελαφρύ πόδι να κυμάνθηκε γύρω στα 8.0 λίτρα/100 χλμ. όμως είναι πάρα πολύ εύκολο αν αφεθείς να τη δεις να σκαρφαλώνει κοντά στα 11 λίτρα/100 χλμ. Βέβαια, ως ένα βαθμό αυτό δικαιολογείται από την τετρακίνηση η οποία μπορεί να μην είναι μόνιμη αλλά εμπλέκεται όταν καταλάβει ότι χρειάζεται και από το αυξημένο βάρος που συνεπάγεται η μετάδοση και στους δύο άξονες.

Συνολικά, το Vitara είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να καλύψει σε μεγάλο βαθμό τον μέσο Έλληνα αγοραστή αφού έχει επαρκείς χώρους και συμπεριφορά που μπορεί να προσφέρει “παιχνίδι” τόσο εντός ασφάλτου όσο και εκτός.

Οι τιμές του για τις δικίνητες εκδόσεις ξεκινάνε από 15.990 ευρώ και για τις τετρακίνητες από τις 19.450 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Μόντε Κάρλο

Η στιγμή που θα ανοίξει η αυλαία για τις 14 φετινές παραστάσεις του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι φτάνει.

Την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου, από την πόλη Γκαπ και όχι μπροστά από το Casino του Μόντε Κάρλο, δίνεται η εκκίνηση του ράλι Μόντε Κάρλο, πρώτος γύρος της σεζόν.

Hyundai i20 WRC

Τους προβολείς Laser τους πρωτοχρησιμοποίησε η M-Sport στα Ford Fiesta WRC, με τον Οζιέ να δηλώνει την πολύ άσπρη δέσμη που εκπέμπουν.

Στο φετινό ράλι Μόντε Κάρλο όπως προκύπτει από τις δοκιμές τα Hyundai i20 WRC θα είναι αυτά που θα ακολουθήσουν την επιλογή της M-Sport.

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Η Alfa Romeo στο μαγικό κόσμο των αγώνων το 2019 γυρίζει σελίδα στην ιστορία της καθώς από τη φετινή χρονιά εντάχθηκε στην ομάδα ένας οδηγός, από τους πλέον ταλαντούχους που έχουν περάσει το σκαλί της Formula 1.

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.