Είστε εδώ

Test Drive

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet : Παραμένει ξεχωριστό

του Σωτήριου Χάλλα

Ένα από τα πρώτα σημεία που παρατηρούμε στο ανανεωμένο Suzuki Vitara είναι η νέα μάσκα με περισσότερο χρώμιο.  Διαφοροποιημένο είναι και το πίσω μέρος όπου η μεγαλύτερη αλλαγή είναι στα φωτιστικά σώματα που πλέον είναι πιο τετράγωνα.

Στο εσωτερικό, μαλακό πλαστικό καλύπτει το ταμπλό, όπου «ζει» και η οθόνη του συστήματος infotainment 7 ιντσών. Όμως πέρα από αυτή έχουν γίνει και πολλές άλλες μικρότερης έκτασης αλλαγές όπως η απουσία της ασημί επένδυσης γύρω από την οθόνη του πίνακα οργάνων καθώς και από την περιοχή γύρω από τα πλήκτρα του τιμονιού οι οποίες δημιουργούν μια πιο σοβαρή εικόνα.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του Vitara δεν έχουν αλλάξει με την ανανέωση.  Συγκεκριμένα το μήκος φτάνει τα 4.175 χλστ. το πλάτος τα 1.775 χλστ. και το ύψος τα 1.610 χλστ. με το μεταξόνιο να δείχνει 2.500 χλστ. και την απόσταση από το έδαφος να βρίσκεται στα 185 χλστ.

Τα παραπάνω νούμερα σημαίνουν ότι παρά τις μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις το εσωτερικό του μπορεί να προσφέρει παραπάνω από επαρκείς χώρους για τους επιβάτες ενώ σε καλά επίπεδα κινείται και η χωρητικότητα του πορτ–παγκάζ με 375 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι σε όρθια θέση και 1.120 λίτρα όταν είναι αναδιπλωμένα.

Με την ευκαιρία της αναφοράς στο πορτ-παγκάζ να πούμε ότι το δάπεδο μπορεί να τοποθετηθεί σε διαφορετικά ύψη ανάλογα με τις ανάγκες των επιβατών και ότι από κάτω δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικών, επιλογή που έτσι κι αλλιώς δε συμμεριζόμαστε, ειδικά σε ένα αυτοκίνητο με τον προσανατολισμό του Vitara.

Ο χαρακτήρας, λοιπόν, του διαχρονικού SUV των Ιαπώνων είναι αυτό που ο λαός λέει “και του αλωνιού και του σαλονιού”. Με αυτό θέλουμε να πούμε ότι είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που αφήνουν τον οδηγό σχεδόν το ίδιο ικανοποιημένο είτε πρόκειται για κίνηση στην άσφαλτο είτε εκτός αυτής.

Αρχικά, να πούμε πως όταν κινείσαι “στα σαλόνια” με το Vitara εντυπωσιάζεσαι από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης καθώς και από το πόσο λίγο γέρνει στις στροφές ακόμα και με παραπάνω χιλιόμετρα. Στη διαμόρφωση θετικής εικόνας συμβάλλει ο βενζινοκινητήρας των 1.4 λίτρων που αποδίδει 140 ίππους και 220 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 10.2 δευτ. και 200 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας), το καλά κλιμακωμένο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων αλλά και το σύστημα τετρακίνησης.

Μάλιστα, ο παραπάνω συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου – μετάδοσης θα σου αφήσει χαμόγελα και στην περίπτωση που θελήσεις να πιέσεις. Τότε θα γυρίσεις τον επιλογέα της τετρακίνησης στο Sport mode και θα ανακαλύψεις ότι η πρόσφυση είναι πολύ περισσότερη από όσο θα περίμενες και ότι η συμπεριφορά του Vitara δε φοβίζει. Στοιχείο που θα δημιουργήσει κάποιες δεύτερες σκέψεις είναι το τιμόνι που έχει μια ελαφρά ασάφεια γύρω από το κέντρο.

Αν μετά τη γρήγορη βόλτα αποφασίσεις να προχωρήσεις και να βρεθείς “στα αλώνια” το Vitara δεν πρόκειται να σου πει όχι. Σε μη απαιτητικές διαδρομές αφήνεις την τετρακίνηση στο Auto και περνάς από παντού χωρίς να ιδρώσεις όμως ακόμα και αν ζορίσουν τα πράγματα υπάρχουν επιλογές. Αν πρόκειται για χιόνι θα επιλέξεις το Snow ενώ για ακόμα πιο δύσκολες καταστάσεις δίνεις εντολή στο σύστημα να κλειδώσει σε ποσοστό 50:50 εμπρός/πίσω τη ροπή και περνάς από παντού με άνεση.

Επιστρέφοντας στην άσφαλτο, συνειδητοποιείς πόσο καλή δουλειά έχει γίνει από τη Suzuki η οποία κατάφερε να συνδυάσει πολλά ετερόκλητα μεταξύ τους στοιχεία. Βέβαια οι ικανότητες του Vitara εκτός δρόμου δε φτάνουν εκείνες μια πιο σκληροτράχηλης πρότασης όπως το Jimny.

Εκεί που θα θέλαμε κάπως καλύτερη εικόνα είναι η κατανάλωση η οποία μπορεί με πολύ ελαφρύ πόδι να κυμάνθηκε γύρω στα 8.0 λίτρα/100 χλμ. όμως είναι πάρα πολύ εύκολο αν αφεθείς να τη δεις να σκαρφαλώνει κοντά στα 11 λίτρα/100 χλμ. Βέβαια, ως ένα βαθμό αυτό δικαιολογείται από την τετρακίνηση η οποία μπορεί να μην είναι μόνιμη αλλά εμπλέκεται όταν καταλάβει ότι χρειάζεται και από το αυξημένο βάρος που συνεπάγεται η μετάδοση και στους δύο άξονες.

Συνολικά, το Vitara είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να καλύψει σε μεγάλο βαθμό τον μέσο Έλληνα αγοραστή αφού έχει επαρκείς χώρους και συμπεριφορά που μπορεί να προσφέρει “παιχνίδι” τόσο εντός ασφάλτου όσο και εκτός.

Οι τιμές του για τις δικίνητες εκδόσεις ξεκινάνε από 15.990 ευρώ και για τις τετρακίνητες από τις 19.450 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Pirelli

Στην ειδική εκδήλωση της BMW στη χώρα μας με την ονομασία “X Passion” όπου η γερμανική εταιρία είχε παρατάξει όλη τη σειρά των SUV, X1,X2,X3,X4,X5, τα ελαστικά όλων των αυτοκινήτων ήταν Pirelli. 

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Στο πλαίσιο του 19ου συνεδρίου μάρκετινγκ αεροδρομίου Αθηνών, το ΔΑΑ επιβράβευσε τις αεροπορικές εταιρείες που κατέγραψαν την πιο επιτυχημένη αναπτυξιακή πορεία κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας αυξημένα ποσοστά επιβατικής κίνησης στα τακτικά δρομολόγιά τους από και προς την Α

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Η πρεμιέρα του φετινού πρωταθλήματος στη μακρινή Αυστραλία έδειξε ότι η Mercedesθα είναι και πάλι το πρώτο φαβορί για τον τίτλο, με τον Μπότας να παίρνει τη νίκη και τον έναν βαθμό επιπλέον λόγω του ταχύτερου γύρου, τον Χάμιλτον (2ος) να αντιμετωπίζει το αποτέλεσμα με ψυχραιμία τονίζοντας ότι «δε

Mercedes GLC Coupe

Μια πρώτη γεύση από την ανανεωμένη GLC Coupe μας δίνει η Mercedes μέσα από το παρακάτω σύντομο video που δημοσίευσε.

Skoda

Για την εξέλιξη της εφοδιαστικής της αλυσίδας φροντίζει διαρκώς η Skoda, εισάγοντας την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας.

Ford Mustang

Από χιλιόμετρα μακριά θα είναι πλέον ευδιάκριτο το Ford Mustang, χάρη στη νέα φανταχτερή του πράσινη απόχρωση.

Η μπλε οβάλ εταιρεία παρουσίασε τη νέα απόχρωση ονόματι “Grabber Lime” για το εμβληματικό muscle car την Ημέρα του Αγίου Πατρικίου, η οποία γιορτάζεται στις 17 Μαρτίου.

Lotus

Η Lotus έχει χάσει κάτι από την αίγλη που είχε στο παρελθόν όμως οι άνθρωποί της ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν νέα μοντέλα τα οποία θα επαναφέρουν το όνομα της εταιρείας στο πάνθεον της αυτοκίνησης.

Toyota Supra

Από την άσφαλτο στη οθόνη μεταφέρεται η νέα Toyota Supra, καθώς εισέρχεται στο μαγικό κόσμο των e-Motorsports.

38ο ράλι Σπριντ Κορίνθου

Κάτω από τον ανοιξιάτικο καιρό διεξήχθη το ράλι Σπριντ Κορίνθου, πρώτος γύρος του κυπέλλου χώματος, με τη νίκη να κρίνεται στο τρίτο και τελευταίο σκέλος του αγώνα.  “Roustemis”-Σπύρος Κολτσίδας με Mitsubishi Evo X είναι οι ταχύτεροι στην τελευταία δοκιμασία και  ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βά

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Στο μητροπολιτικό πάρκο της Μελβούρνης, το Albert Park, οι κερκίδες γέμισαν για τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος του 2019 τον οποίο ο Βάλτερι Μπότας κέρδισε με εμφατικό τρόπο.