Είστε εδώ

Test Drive

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet : Παραμένει ξεχωριστό

του Σωτήριου Χάλλα

Ένα από τα πρώτα σημεία που παρατηρούμε στο ανανεωμένο Suzuki Vitara είναι η νέα μάσκα με περισσότερο χρώμιο.  Διαφοροποιημένο είναι και το πίσω μέρος όπου η μεγαλύτερη αλλαγή είναι στα φωτιστικά σώματα που πλέον είναι πιο τετράγωνα.

Στο εσωτερικό, μαλακό πλαστικό καλύπτει το ταμπλό, όπου «ζει» και η οθόνη του συστήματος infotainment 7 ιντσών. Όμως πέρα από αυτή έχουν γίνει και πολλές άλλες μικρότερης έκτασης αλλαγές όπως η απουσία της ασημί επένδυσης γύρω από την οθόνη του πίνακα οργάνων καθώς και από την περιοχή γύρω από τα πλήκτρα του τιμονιού οι οποίες δημιουργούν μια πιο σοβαρή εικόνα.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του Vitara δεν έχουν αλλάξει με την ανανέωση.  Συγκεκριμένα το μήκος φτάνει τα 4.175 χλστ. το πλάτος τα 1.775 χλστ. και το ύψος τα 1.610 χλστ. με το μεταξόνιο να δείχνει 2.500 χλστ. και την απόσταση από το έδαφος να βρίσκεται στα 185 χλστ.

Τα παραπάνω νούμερα σημαίνουν ότι παρά τις μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις το εσωτερικό του μπορεί να προσφέρει παραπάνω από επαρκείς χώρους για τους επιβάτες ενώ σε καλά επίπεδα κινείται και η χωρητικότητα του πορτ–παγκάζ με 375 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι σε όρθια θέση και 1.120 λίτρα όταν είναι αναδιπλωμένα.

Με την ευκαιρία της αναφοράς στο πορτ-παγκάζ να πούμε ότι το δάπεδο μπορεί να τοποθετηθεί σε διαφορετικά ύψη ανάλογα με τις ανάγκες των επιβατών και ότι από κάτω δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικών, επιλογή που έτσι κι αλλιώς δε συμμεριζόμαστε, ειδικά σε ένα αυτοκίνητο με τον προσανατολισμό του Vitara.

Ο χαρακτήρας, λοιπόν, του διαχρονικού SUV των Ιαπώνων είναι αυτό που ο λαός λέει “και του αλωνιού και του σαλονιού”. Με αυτό θέλουμε να πούμε ότι είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που αφήνουν τον οδηγό σχεδόν το ίδιο ικανοποιημένο είτε πρόκειται για κίνηση στην άσφαλτο είτε εκτός αυτής.

Αρχικά, να πούμε πως όταν κινείσαι “στα σαλόνια” με το Vitara εντυπωσιάζεσαι από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης καθώς και από το πόσο λίγο γέρνει στις στροφές ακόμα και με παραπάνω χιλιόμετρα. Στη διαμόρφωση θετικής εικόνας συμβάλλει ο βενζινοκινητήρας των 1.4 λίτρων που αποδίδει 140 ίππους και 220 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 10.2 δευτ. και 200 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας), το καλά κλιμακωμένο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων αλλά και το σύστημα τετρακίνησης.

Μάλιστα, ο παραπάνω συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου – μετάδοσης θα σου αφήσει χαμόγελα και στην περίπτωση που θελήσεις να πιέσεις. Τότε θα γυρίσεις τον επιλογέα της τετρακίνησης στο Sport mode και θα ανακαλύψεις ότι η πρόσφυση είναι πολύ περισσότερη από όσο θα περίμενες και ότι η συμπεριφορά του Vitara δε φοβίζει. Στοιχείο που θα δημιουργήσει κάποιες δεύτερες σκέψεις είναι το τιμόνι που έχει μια ελαφρά ασάφεια γύρω από το κέντρο.

Αν μετά τη γρήγορη βόλτα αποφασίσεις να προχωρήσεις και να βρεθείς “στα αλώνια” το Vitara δεν πρόκειται να σου πει όχι. Σε μη απαιτητικές διαδρομές αφήνεις την τετρακίνηση στο Auto και περνάς από παντού χωρίς να ιδρώσεις όμως ακόμα και αν ζορίσουν τα πράγματα υπάρχουν επιλογές. Αν πρόκειται για χιόνι θα επιλέξεις το Snow ενώ για ακόμα πιο δύσκολες καταστάσεις δίνεις εντολή στο σύστημα να κλειδώσει σε ποσοστό 50:50 εμπρός/πίσω τη ροπή και περνάς από παντού με άνεση.

Επιστρέφοντας στην άσφαλτο, συνειδητοποιείς πόσο καλή δουλειά έχει γίνει από τη Suzuki η οποία κατάφερε να συνδυάσει πολλά ετερόκλητα μεταξύ τους στοιχεία. Βέβαια οι ικανότητες του Vitara εκτός δρόμου δε φτάνουν εκείνες μια πιο σκληροτράχηλης πρότασης όπως το Jimny.

Εκεί που θα θέλαμε κάπως καλύτερη εικόνα είναι η κατανάλωση η οποία μπορεί με πολύ ελαφρύ πόδι να κυμάνθηκε γύρω στα 8.0 λίτρα/100 χλμ. όμως είναι πάρα πολύ εύκολο αν αφεθείς να τη δεις να σκαρφαλώνει κοντά στα 11 λίτρα/100 χλμ. Βέβαια, ως ένα βαθμό αυτό δικαιολογείται από την τετρακίνηση η οποία μπορεί να μην είναι μόνιμη αλλά εμπλέκεται όταν καταλάβει ότι χρειάζεται και από το αυξημένο βάρος που συνεπάγεται η μετάδοση και στους δύο άξονες.

Συνολικά, το Vitara είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να καλύψει σε μεγάλο βαθμό τον μέσο Έλληνα αγοραστή αφού έχει επαρκείς χώρους και συμπεριφορά που μπορεί να προσφέρει “παιχνίδι” τόσο εντός ασφάλτου όσο και εκτός.

Οι τιμές του για τις δικίνητες εκδόσεις ξεκινάνε από 15.990 ευρώ και για τις τετρακίνητες από τις 19.450 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Όταν η Ferrari δημιούργησε την F50, ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα μοντέλο το οποίο να μπορεί να κινηθεί στο δρόμο, αλλά την ίδια στιγμή να βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στα μονοθέσια της Formula 1.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche μας παρουσίασε τη νέα 911 Targa, ενώ τώρα μας δείχνει με ποιο τρόπο τιμά το ένδοξο παρελθόν της.

Αν και η BMW ετοιμάζεται να παρουσιάσει την ανανεωμένη εκδοχή της Μ5, την εμφάνισή τους έκαναν κάποιες αναφορές σχετικά με την επόμενη γενιά του γερμανικού μοντέλου.

Δημόσια πρόσκληση απευθύνει η Lexus σε όσους θέλουν να παρακολουθήσουν την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου IS.

Το πράσινο φως έδωσε επίσημα η αυστριακή κυβέρνηση, ώστε η Formula 1 να μπορέσει να διοργανώσει στη χώρα τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, με όλες τις ενδείξεις μέχρι στιγμής να συνηγορούν ότι στο Σπίλμπεργκ θα γίνει και το δεύτερο Γκραν Πρι του πρωταθλήματος.

Η Alfa Romeo έχει ανακοινώσει ότι μέσα στο 2021 θα παρουσιαστεί επίσημα το νέο plug-in υβριδικό crossover με την ονομασία Tonale, ενώ τώρα υπάρχουν αναφορές ότι οι Ιταλοί θα μας συστήσουν ακόμα ένα νέο μοντέλο, το 2022, με τη διαφορά ότι αυτό θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό.

Πριν από δυο περίπου εβδομάδες σας ενημερώσαμε για την άφιξη του νέου Ford Kuga στην Ελλάδα, τις τιμές και τους κινητήρες του.

Όταν διασχίζεις την Αφρική, επόμενο είναι να έχεις παράξενες συναντήσεις. 

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ενημερώνει το επιβατικό κοινό για τις απαγορεύσεις που ισχύουν στις αεροπορικές μετακινήσεις και εντάσσονται στα μέτρα πρόληψης κατά του Covid-19, ειδικότερα για το τι ισχύει με την υποχρεωτική προληπτική καραντίνα η οποία θα εφαρμοστεί σε δύο φάσεις, για την

Οι πετρελαιοκινητήρες δεν έχουν πεθάνει, όπως επιμένουν ορισμένοι κάποιοι, σαφέστατα όμως οι βενζινοκινητήρες έχουν προβάδισμα λόγω μιας νέας γενιά κινητήρων με λιγότερα κ.εκ. και κυλίνδρους, κάτι που ισχύει και στη γκάμα του νέου Opel Corsa.