Είστε εδώ

Test Drive

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet : Παραμένει ξεχωριστό

του Σωτήριου Χάλλα

Ένα από τα πρώτα σημεία που παρατηρούμε στο ανανεωμένο Suzuki Vitara είναι η νέα μάσκα με περισσότερο χρώμιο.  Διαφοροποιημένο είναι και το πίσω μέρος όπου η μεγαλύτερη αλλαγή είναι στα φωτιστικά σώματα που πλέον είναι πιο τετράγωνα.

Στο εσωτερικό, μαλακό πλαστικό καλύπτει το ταμπλό, όπου «ζει» και η οθόνη του συστήματος infotainment 7 ιντσών. Όμως πέρα από αυτή έχουν γίνει και πολλές άλλες μικρότερης έκτασης αλλαγές όπως η απουσία της ασημί επένδυσης γύρω από την οθόνη του πίνακα οργάνων καθώς και από την περιοχή γύρω από τα πλήκτρα του τιμονιού οι οποίες δημιουργούν μια πιο σοβαρή εικόνα.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του Vitara δεν έχουν αλλάξει με την ανανέωση.  Συγκεκριμένα το μήκος φτάνει τα 4.175 χλστ. το πλάτος τα 1.775 χλστ. και το ύψος τα 1.610 χλστ. με το μεταξόνιο να δείχνει 2.500 χλστ. και την απόσταση από το έδαφος να βρίσκεται στα 185 χλστ.

Τα παραπάνω νούμερα σημαίνουν ότι παρά τις μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις το εσωτερικό του μπορεί να προσφέρει παραπάνω από επαρκείς χώρους για τους επιβάτες ενώ σε καλά επίπεδα κινείται και η χωρητικότητα του πορτ–παγκάζ με 375 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι σε όρθια θέση και 1.120 λίτρα όταν είναι αναδιπλωμένα.

Με την ευκαιρία της αναφοράς στο πορτ-παγκάζ να πούμε ότι το δάπεδο μπορεί να τοποθετηθεί σε διαφορετικά ύψη ανάλογα με τις ανάγκες των επιβατών και ότι από κάτω δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικών, επιλογή που έτσι κι αλλιώς δε συμμεριζόμαστε, ειδικά σε ένα αυτοκίνητο με τον προσανατολισμό του Vitara.

Ο χαρακτήρας, λοιπόν, του διαχρονικού SUV των Ιαπώνων είναι αυτό που ο λαός λέει “και του αλωνιού και του σαλονιού”. Με αυτό θέλουμε να πούμε ότι είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που αφήνουν τον οδηγό σχεδόν το ίδιο ικανοποιημένο είτε πρόκειται για κίνηση στην άσφαλτο είτε εκτός αυτής.

Αρχικά, να πούμε πως όταν κινείσαι “στα σαλόνια” με το Vitara εντυπωσιάζεσαι από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης καθώς και από το πόσο λίγο γέρνει στις στροφές ακόμα και με παραπάνω χιλιόμετρα. Στη διαμόρφωση θετικής εικόνας συμβάλλει ο βενζινοκινητήρας των 1.4 λίτρων που αποδίδει 140 ίππους και 220 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 10.2 δευτ. και 200 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας), το καλά κλιμακωμένο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων αλλά και το σύστημα τετρακίνησης.

Μάλιστα, ο παραπάνω συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου – μετάδοσης θα σου αφήσει χαμόγελα και στην περίπτωση που θελήσεις να πιέσεις. Τότε θα γυρίσεις τον επιλογέα της τετρακίνησης στο Sport mode και θα ανακαλύψεις ότι η πρόσφυση είναι πολύ περισσότερη από όσο θα περίμενες και ότι η συμπεριφορά του Vitara δε φοβίζει. Στοιχείο που θα δημιουργήσει κάποιες δεύτερες σκέψεις είναι το τιμόνι που έχει μια ελαφρά ασάφεια γύρω από το κέντρο.

Αν μετά τη γρήγορη βόλτα αποφασίσεις να προχωρήσεις και να βρεθείς “στα αλώνια” το Vitara δεν πρόκειται να σου πει όχι. Σε μη απαιτητικές διαδρομές αφήνεις την τετρακίνηση στο Auto και περνάς από παντού χωρίς να ιδρώσεις όμως ακόμα και αν ζορίσουν τα πράγματα υπάρχουν επιλογές. Αν πρόκειται για χιόνι θα επιλέξεις το Snow ενώ για ακόμα πιο δύσκολες καταστάσεις δίνεις εντολή στο σύστημα να κλειδώσει σε ποσοστό 50:50 εμπρός/πίσω τη ροπή και περνάς από παντού με άνεση.

Επιστρέφοντας στην άσφαλτο, συνειδητοποιείς πόσο καλή δουλειά έχει γίνει από τη Suzuki η οποία κατάφερε να συνδυάσει πολλά ετερόκλητα μεταξύ τους στοιχεία. Βέβαια οι ικανότητες του Vitara εκτός δρόμου δε φτάνουν εκείνες μια πιο σκληροτράχηλης πρότασης όπως το Jimny.

Εκεί που θα θέλαμε κάπως καλύτερη εικόνα είναι η κατανάλωση η οποία μπορεί με πολύ ελαφρύ πόδι να κυμάνθηκε γύρω στα 8.0 λίτρα/100 χλμ. όμως είναι πάρα πολύ εύκολο αν αφεθείς να τη δεις να σκαρφαλώνει κοντά στα 11 λίτρα/100 χλμ. Βέβαια, ως ένα βαθμό αυτό δικαιολογείται από την τετρακίνηση η οποία μπορεί να μην είναι μόνιμη αλλά εμπλέκεται όταν καταλάβει ότι χρειάζεται και από το αυξημένο βάρος που συνεπάγεται η μετάδοση και στους δύο άξονες.

Συνολικά, το Vitara είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να καλύψει σε μεγάλο βαθμό τον μέσο Έλληνα αγοραστή αφού έχει επαρκείς χώρους και συμπεριφορά που μπορεί να προσφέρει “παιχνίδι” τόσο εντός ασφάλτου όσο και εκτός.

Οι τιμές του για τις δικίνητες εκδόσεις ξεκινάνε από 15.990 ευρώ και για τις τετρακίνητες από τις 19.450 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων εντελως ξαφνικά στα 66 χρόνια του ο Λάκης. Εκεί που αναρτούσε διαφορά θέματα από τις εκδρομές που διοργάνωνε.

Ράλι Ρώμης-1ο σκέλος

Με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διασχίζουν το Κολοσσαίο στην «καρδιά» της Ρώμης, ξεκίνησε ο 2ος κύκλος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι με τον ομώνυμο αγώνα. 

Το ράλι Ρώμης είναι ο 5ος γύρος του ERC με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές. 

Βάλτερι Μπότας

Η silly season έχει ξεκινήσει για τα καλά στη Formula 1 αφού πλέον εκτός από τα διάφορα δημοσιεύματα για πιθανές μετακινήσεις, έχουν αρχίσει και οι οδηγοί να απαντάνε σε κάποια από αυτά και να ρίχνουν ή να κόβουν γέφυρες, ανάλογα με το τι θέλουν να πετύχουν.

Νέο κιβώτιο από τη Hyundai

Η Hyundai δημιούργησε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο για υβριδικά μοντέλα με το οποίο υπόσχεται ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων το οποίο ονομάζεται Active Shift Control (ASC).

Skoda

To επόμενο στάδιο μετά την επικαιροποίηση ενός μοντέλου είναι να μπει στη γραμμή παραγωγής, κάτι που μόλις έπραξε η Skoda με τη Superb.

McLaren

Κάθε McLaren F1 αποτελεί κάτι το ξεχωριστό αφού η βρετανική μάρκα παρήγαγε μόλις 106 μονάδες με τις 64 από αυτές να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο, οπότε οι τιμές τους εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, κάθε φορά που μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.

Haas

Οι κακές εμφανίσεις του Γκροζάν στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος του 2018 αλλά και στο φετινό θέτουν σε κίνδυνο τη θέση του στην ομάδα της Haas με το Γκραν Πρι της Βρετανίας να επιδεινώνει τη θέση του.

Renault Fuego Turbo

Με μια δόση ρομαντισμού οδηγήσαμε το ιστορικό Fuego Turbo σε εκδήλωση που διοργάνωσε πρόσφατα η Renault στη Γαλλία με αφορμή τη συμπλήρωση 40 ετών από την πρώτη της νίκη στη Formula 1 με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.

Καλιφόρνια

Στην Καλιφόρνια και συγκεκριμένα στο Σακραμέντο η αστυνομία συνέλαβε εφτά άτομα και τους απήγγειλε 27 κατηγορίες επειδή έκαναν τα λεγόμενα “ντόνατς” ενώ βρίσκονταν σε αυτοκινητόδρομο.

Peugeot Besikos A.E.

Πιο έντονα χτυπά πλέον η «καρδιά» της Peugeot στα βόρεια προάστια της Αττικής.