Είστε εδώ

Test Drive

Suzuki Vitara 1.0 Boosterjet 4WD: Μικρό μοτέρ, μεγάλες ικανότητες

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί να μην είναι η πρώτη μας συνάντηση με το ανανεωμένο Vitara καθώς πριν λίγο καιρό είχαμε στα χέρια μας την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1.4 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, όμως η χρήση του μικρού βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου με τους 112 ίππους και τα 170 Nm ροπής σε συνδυασμό με το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο και την τετρακίνηση δημιουργεί το εξής ερώτημα.

Μπορεί ένα τόσο μικρό σύνολο να ανταποκριθεί στις ανάγκες ενός μοντέλου που προτάσσει κυρίως την τετρακίνηση;

Η απάντηση είναι πως τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από ό,τι περιμέναμε. Ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου κινεί ικανοποιητικά το αμάξωμα των 1.155 κιλών. Διαβάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά βλέπεις 12 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και 180 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, όμως η αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι είναι πολύ “ταχύτερη”. Σε αυτό συμβάλλει η αυτόματη τετρακίνηση με τα πράγματα να γίνονται ακόμα καλύτερα όταν γυρίσεις τον επιλογέα στην επιλογή Sport. Εκτός από τη μετάδοση που αποκτά πιο σπορ προσανατολισμό, πιο άμεση γίνεται και η απόκριση του κινητήρα. Τον ίδιο δρόμο ακολουθούν και οι αναρτήσεις οι οποίες γίνονται πιο σφιχτές. Τα παραπάνω σού επιτρέπουν να κινηθείς πιο γρήγορα ενώ η μικρή χωρητικότητα του κινητήρα δεν άφησε την κατανάλωση να ξεπεράσει, όπως και αν κινηθήκαμε, τα 8.1 λτ./100 χλμ. Επί τη ευκαιρία να αναφέρουμε ότι οι εκπομπές CO2 είναι στα 129 γρ./χλμ. Αυτό σημαίνει ότι τα τέλη κυκλοφορίας είναι 155 ευρώ/έτος.

Η άσφαλτος όμως «τελειώνει» και σειρά έχει το χώμα. Στην αρχή οδηγείς κάπως διστακτικά όμως όσο προχωράς καταλαβαίνεις ότι το Vitara δεν είναι ένα αυτοκίνητο που φοβάται να σκονιστεί ή ακόμα και να λασπωθεί. Ακόμα και αν βρεις μπροστά σου κάποια πιο δύσκολη κατάσταση, θα καταφύγεις και πάλι στον επιλογέα της τετρακίνησης, θα επιλέξεις το κλείδωμα της μετάδοσης και αυτό θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο ώστε να συνεχίσεις την διαδρομή.

Χαρακτηριστικό της προσοχής που έχει δοθεί στις εκτός δρόμου ικανότητες είναι ότι ακόμα και στην έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα υπάρχει σύστημα ελέγχου κατάβασης προκειμένου να σε βοηθήσει σε γλιστερά κομμάτια. Μπορεί λόγω εποχής να μη μας χρειάστηκε, όμως οι Ιάπωνες έχουν φροντίσει να μεριμνήσουν και για την περίπτωση που βρεθείς σε χιονισμένο τοπίο, αφού υπάρχει και snow mode.

Σύμμαχος στην κίνηση τόσο στο ασφαλτοστρωμένο τερέν όσο και εκτός αυτού είναι το χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων. Ο επιλογέας είναι αρκετά σαφής, επιτρέποντας να επιλέγεις την κατάλληλη σχέση με ευκολία, χωρίς να “ψάχνεσαι” την πιο κρίσιμη στιγμή.

Από όλα τα παραπάνω το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως το Vitara είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει με άνεση τόσο τον ανήσυχο οδηγό, όσο και εκείνον που αναζητά αποδράσεις, ακόμα και εκεί που ο δρόμος δεν είναι στρωμένος με άσφαλτο.

Αν μάλιστα, φροντίσεις να το εφοδιάσεις με τα κατάλληλα -ανάλογα τις περιστάσεις -ελαστικά, θα σε εκπλήξει με τις ικανότητές του.

Οι τιμές του Suzuki Vitara 1.0 4WD ξεκινάνε από τις 19.450 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Κίνα

Από όσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πουληθεί διαχρονικά σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου τα μισά βρίσκονται στην Κίνα, κάτι που οφείλεται στις πολιτικές του κράτους οι οποίες ωθούν ξεκάθαρα τους πολίτες προς την κατεύθυνση ενός μοντέλου με μπαταρία.

Nέο Ford Puma

Πλέον μας χωρίζουν μόλις 48 ώρες από την αποκάλυψη του νέου Ford Puma, καθώς αυτή έχει προγραμματιστεί για τις 26 Ιουνίου.

Pebble Beach

Το 1975 ο Νίκι Λάουντα κατέκτησε το πρώτο από τα τρία πρωταθλήματα της καριέρας του, όντας στην πέμπτη του χρονιά στη Formula 1 και δεύτερη στη Ferrari και τώρα ένα από τα μονοθέσια που χρησιμοποίησε, βγαίνει σε δημοπρασία.

Mercedes Sprinter

Οι εποχές που τα επαγγελματικά βαν ήταν φτωχά σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας ανήκουν στο παρελθόν, ενώ φωτεινό παράδειγμα αποτελεί το Sprinter, το οποίο είναι αρκετά πλούσιο και σε αυτόν τον τομέα.

VW T-Roc

Τον Φεβρουάριο του 2018 η Volkswagen ανακοίνωσε την πρόθεσή της να δημιουργήσει το πρώτο crossover με ανοιχτή οροφή στην ιστορία της κατηγορίας, για το οποίο θα χρησιμοποιούσε ως βάση το T-Roc και τώρα έχουμε πλάνα από τις πρώτες δοκιμές αυτού του μοντέλου, το οποίο βρίσκεται ακόμα σε μορφή πρωτό

Bugatti

Σε ένα πανέμορφο μέρος εμφανίστηκαν οι Bugatti Divo και Chiron Sport “110 ans Bugatti” με το σκηνικό που στήθηκε να είναι ιδανικό για καρτ-ποστάλ.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Ο όγδοος αγώνας της χρονιάς που έγινε στη Γαλλία, τη χώρα που διοργανώθηκε Γκραν Πρι για πρώτη φορά, έγινε στην πίστα Paul Ricard, κοντά στη Μασσαλία, δεν έκρυβε εκπλήξεις σε κανένα σημείο του.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Σε μια από τις πιο τεχνικές πίστες του πρωταθλήματος, στο Πολ Ρικάρ της Γαλλίας, διαξάγεται ο 8ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος, με τα δύο Mercedes με Χάμιλτον (τριτη φετινή pole position για τον Βρετανό)  και Μπότας να εκκινούν από την πρώτη γραμμή της εκκίνησης, με τον Λεκλερ με τη Ferrari

Γκραν Πρι Γαλλίας

Το Γαλλικό Γκραν Πρι είναι κάτι το ξεχωριστό για τη Renault. Όχι τόσο γιατί η Renault είναι γαλλική εταιρία και ο αγώνας διεξάγεται επι γαλλικού εδάφους.

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες

Μετά τον Καναδά η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη για τον όγδοο αγώνα της χρονιάς με το Γκραν Πρι της Γαλλίας στην πίστα Paul Ricard.