Είστε εδώ

Test Drive

Suzuki Jimny 1.5 VVT: Πιστό στις αρχές του

του Σωτήριου Χάλλα

Το Suzuki Jimny είναι από τα πιο ιδιαίτερα μοντέλα της αγοράς, καθώς δεν υπάρχει κάποια άλλη πρόταση εστιασμένη στην εκτός δρόμου οδήγηση σε τόσο μαζεμένες διαστάσεις, ενώ γίνεται ακόμα πιο μοναδικό αν προσθέσεις το γεγονός ότι βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας.

Το νέο Jimny συνεχίζει στο δρόμο που χάραξε ο προκάτοχός του όντας μαζεμένο και με δυνατότητες εκτός δρόμου που μοιάζουν ανεξάντλητες. Όσον αφορά τις διαστάσεις το μήκος φτάνει τα 3.645 χλστ. το πλάτος τα 1.645 χλστ. και το ύψος τα 1.720 χλστ. με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.250 χλστ. ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 210 χλστ.

Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο το μήκος είναι μειωμένο κατά 50 χλστ. όμως το μεταξόνιο έχει παραμείνει ακριβώς ίδιο μη μειώνοντας τους χώρους για τους επιβάτες. Αντίθετα όσοι καθίσουν στο πίσω κάθισμα θα έχουν περισσότερο αέρα για τα γόνατά τους. Επιπλέον, οι τροχοί τώρα βρίσκονται πιο κοντά στα άκρα του αμαξώματος κάτι που βοηθάει στην εκτός δρόμου κίνηση.

Το πλάτος είναι μεγαλύτερο κατά 45 χλστ. το οποίο μεταφράζεται σε περισσότερο διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό, σημείο στο οποίο η προηγούμενη γενιά έπασχε αφού δεν ήταν σπάνιο οι ώμοι οδηγού-συνοδηγού να ακουμπάνε. Τέλος, η αύξηση του συνολικού ύψους κατά 15 χλστ. αξιοποιήθηκε πλήρως από την εταιρεία ώστε το κατώτερο μέρος του αυτοκινήτου να βρίσκεται πιο μακριά από το έδαφος βελτιώνοντας και με αυτόν τον τρόπο τις off-road ικανότητες. Βέβαια δεν σημαίνει ότι οι χώροι δεν είναι περιορισμένοι. Απλώς καλύτεροι από την προηγούμενη έκδοση.

Στα του εσωτερικού οι γραμμές που έχουν ακολουθηθεί είναι πολύ πιο σύγχρονες ενώ στο πεδίο των τεχνολογιών συναντάμε στοιχεία όπως αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα Hill Hold για υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control) αλλά και πλήρες infotainment με πλοήγηση GPS το οποίο, μάλιστα, εμφανίζει και πληθώρα μη ασφάλτινων δρόμων. Άλλωστε, ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου που αναφέραμε και νωρίτερα το επιβάλλει.

Στην άσφαλτο το Jimny θα κινηθεί ικανοποιητικά και σίγουρα πολύ καλύτερα σε σχέση με την πρώτη του γενιά αφού πλέον η άνεση είναι βελτιωμένη ενώ και ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα έχει μειωθεί κατακόρυφα. Σε αυτό ρόλο παίζει και ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων που αποδίδει 102 ίππους και 130 Nm ροπής, που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων. Φυσικά τα νούμερα δεν προδιαθέτουν για επιδόσεις όμως το Jimny δεν το αγοράζεις έχοντας αυτό κατά νου. Άλλωστε και η ίδια η Suzuki ανακοινώνει μόνο την τελική του ταχύτητα που φτάνει τα 145 χλμ./ώρα και όχι το 0-100 χλμ./ώρα. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση η τιμή που είδαμε ήταν στα 8.8 λίτρα/100 χλμ. τιμή αναμενόμενη δεδομένου ότι δεν ήμασταν ιδιαίτερα φειδωλοί με το γκάζι.

Παρά το γεγονός ότι το φυσικό του περιβάλλον δεν είναι η άσφαλτος, αν ξεπεράσεις το γεγονός ότι η μαλακή του ανάρτηση οδηγεί σε μεγαλύτερη τάση πλεύσης από τα περισσότερα μοντέλα που κυκλοφορούν, ότι το τιμόνι του χρειάζεται κάτι παραπάνω από 4 στροφές από άκρη σε άκρη και ότι ο χώρος αποσκευών είναι μόλις 85 λίτρα (με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 830),  το Jimny μπορεί να κινηθεί με άνεση και εκεί αφού το μικρό του μέγεθος εγγυάται ότι μπορεί να παρκάρει παντού. Επιπλέον, το εντελώς τετράγωνο σχήμα του με τους πολύ μικρούς προβόλους, σημαίνει ότι οι ελιγμοί για το παρκάρισμα θα είναι αρκετά εύκολοι αφού το αυτοκίνητο τελειώνει εκεί που φτάνει το βλέμμα σου.

Βέβαια, για να το εκτιμήσεις θα πρέπει να αποχωριστείς την άσφαλτο και να πατήσεις χώμα, λάσπη, πέτρες ή οτιδήποτε άλλο συναντήσεις στο διάβα σου. Εκεί το μικρό ιαπωνικό SUV θα σου χαρίσει ένα μεγάλο χαμόγελο αφού θα πηγαίνεις με άνεση σε μέρη που λίγα μοντέλα μπορούν να σε πάνε. Βασικός σου σύμμαχος εκτός από στοιχεία όπως η απόσταση από το έδαφος που αναφέραμε προηγουμένως η τετρακίνηση και το χαμηλό βάρος των 1.090 κιλών.

Υπό κανονικές συνθήκες το Jimny είναι πισωκίνητο και η αλήθεια είναι ότι σε ελαφρύ off-road δε θα χρειαστείς κάτι περισσότερο. Όταν τα πράγματα αρχίσουν να γίνονται πιο δύσκολα τότε καταφεύγεις στο σύστημα τετρακίνησης μέσω του δεύτερου επιλογέα (ο τελευταίος θεματοφύλακας στο θέμα αυτό) ενώ αν οι καταστάσεις το απαιτήσουν τότε υπάρχει και η επιλογή του υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (το λεγόμενο “αργό” ή “κοντό”) που θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο.

Συνολικά το Jimny είναι ιδανική πρόταση για να εξερευνήσεις κάθε απάτητο βουνό και απόμερη παραλία ενώ με κάποιους συμβιβασμούς μπορεί να αποτελεί και καθημερινό μέσο μετακίνησης στην πόλη. Οι τιμές του μικρού σκληροτράχηλου SUV ξεκινάνε από 16.270 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Lamborghini

Ενδιαφέροντα πράγματα συμβαίνουν στο μουσείο της Lamborghini που βρίσκεται στην έδρα της, στην περιοχή Σαντ'Αγκάτα Μπολονέζ.

Aston Martin

Η Aston Martin έχει ανακοινώσει ότι ετοιμάζει το πρώτο της SUV το οποίο θα ονομάζεται DBX και τώρα βρίσκεται σε φάση δοκιμών με τα τελευταία στάδια αυτών να γίνονται στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.

Nissan

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan που αποτελεί μέρος της συμμαχίας Alliance (Renault, Mitsubishi) προσφέρει 100.000 ευρώ στο πλαίσιο της αποκατάστασης των ζημιών στην Παναγία των Παρισίων (Notre-Dame de Paris) ύστερα από την καταστροφική πυρκαγιά που υπέστη.

Νew York International Motor Show

Έως και τις 28 Απριλίου διεξάγεται στο Jacob Javits Convention Center στη Νέα Υόρκη η έκθεση αυτοκινήτου.

Παγκόσμιο γεγονός στο σταυροδρόμι του παγκόσμιου εμπορίου, που αποκαλύπτει κατά κάποιον τρόπο το μέλλον και τις τεχνολογίες στους τέσσερις τροχούς.

Volkswagen ID.R

Άλλη μια δοκιμή, στο πλαίσιο της εξέλιξης του αμιγώς ηλεκτροκίνητου αγωνιστικού ID.R της Volkswagen, ολοκληρώθηκε στη γαλλική πίστα Πολ Ρικάρ.

4o Thessaloniki Auto Festival

Η Θεσσαλονίκη υποδέχεται το 4ο Auto Festival, τη μεγάλη  γιορτή του αυτοκινήτου που θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 6-9  Ιουνίου στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ.

Mercedes NECAR 1

Για τη νέα Mercedes GLC F-Cell σας έχουμε μιλήσει και εξηγήσει ότι κινείται χρησιμοποιώντας ηλεκτροκινητήρες, συνολικής απόδοσης 210 ίππων, οι οποίοι πέρα από μπαταρίες τροφοδοτούνται επίσης και από ενεργειακές κυψέλες που χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο για να παράξουν ηλεκτρικό ρεύμα.

Ράλι Αργεντινής

Ενόψει του ράλι Αργεντινής, 4ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος, η ομάδα M-Sport με τα Ford Fiesta WRC συμπλήρωσε δύο μέρες δοκιμών εξελίσσοντας ακόμα περισσότερο τα αυτοκίνητα για τον δύσκολο-χωμάτινο-αγώνα στη Λατινική Αμερική.

Chevrolet Camaro

Τον αριθμό 55 είχε φέτος πάνω της η τούρτα γενεθλίων του διάσημου Ford Μustang, ενώ  πέρα από τους χιλιάδες οπαδούς του, έλαβε ευχές και από έναν ανταγωνιστή, το Chevrolet Camaro.

Williams

Η κατάσταση στη Williams είναι η χειρότερη από το 1977 που συμμετείχε για πρώτη φορά σε αγώνα της Formula 1 και πληθαίνουν οι φωνές που θέλουν τους ανθρώπους της βρετανικής ομάδας να εξετάζουν το ενδεχόμενο πώλησης.