Είστε εδώ

Test Drive

Suzuki Jimny 1.5 VVT: Πιστό στις αρχές του

του Σωτήριου Χάλλα

Το Suzuki Jimny είναι από τα πιο ιδιαίτερα μοντέλα της αγοράς, καθώς δεν υπάρχει κάποια άλλη πρόταση εστιασμένη στην εκτός δρόμου οδήγηση σε τόσο μαζεμένες διαστάσεις, ενώ γίνεται ακόμα πιο μοναδικό αν προσθέσεις το γεγονός ότι βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας.

Το νέο Jimny συνεχίζει στο δρόμο που χάραξε ο προκάτοχός του όντας μαζεμένο και με δυνατότητες εκτός δρόμου που μοιάζουν ανεξάντλητες. Όσον αφορά τις διαστάσεις το μήκος φτάνει τα 3.645 χλστ. το πλάτος τα 1.645 χλστ. και το ύψος τα 1.720 χλστ. με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.250 χλστ. ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 210 χλστ.

Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο το μήκος είναι μειωμένο κατά 50 χλστ. όμως το μεταξόνιο έχει παραμείνει ακριβώς ίδιο μη μειώνοντας τους χώρους για τους επιβάτες. Αντίθετα όσοι καθίσουν στο πίσω κάθισμα θα έχουν περισσότερο αέρα για τα γόνατά τους. Επιπλέον, οι τροχοί τώρα βρίσκονται πιο κοντά στα άκρα του αμαξώματος κάτι που βοηθάει στην εκτός δρόμου κίνηση.

Το πλάτος είναι μεγαλύτερο κατά 45 χλστ. το οποίο μεταφράζεται σε περισσότερο διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό, σημείο στο οποίο η προηγούμενη γενιά έπασχε αφού δεν ήταν σπάνιο οι ώμοι οδηγού-συνοδηγού να ακουμπάνε. Τέλος, η αύξηση του συνολικού ύψους κατά 15 χλστ. αξιοποιήθηκε πλήρως από την εταιρεία ώστε το κατώτερο μέρος του αυτοκινήτου να βρίσκεται πιο μακριά από το έδαφος βελτιώνοντας και με αυτόν τον τρόπο τις off-road ικανότητες. Βέβαια δεν σημαίνει ότι οι χώροι δεν είναι περιορισμένοι. Απλώς καλύτεροι από την προηγούμενη έκδοση.

Στα του εσωτερικού οι γραμμές που έχουν ακολουθηθεί είναι πολύ πιο σύγχρονες ενώ στο πεδίο των τεχνολογιών συναντάμε στοιχεία όπως αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα Hill Hold για υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control) αλλά και πλήρες infotainment με πλοήγηση GPS το οποίο, μάλιστα, εμφανίζει και πληθώρα μη ασφάλτινων δρόμων. Άλλωστε, ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου που αναφέραμε και νωρίτερα το επιβάλλει.

Στην άσφαλτο το Jimny θα κινηθεί ικανοποιητικά και σίγουρα πολύ καλύτερα σε σχέση με την πρώτη του γενιά αφού πλέον η άνεση είναι βελτιωμένη ενώ και ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα έχει μειωθεί κατακόρυφα. Σε αυτό ρόλο παίζει και ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων που αποδίδει 102 ίππους και 130 Nm ροπής, που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων. Φυσικά τα νούμερα δεν προδιαθέτουν για επιδόσεις όμως το Jimny δεν το αγοράζεις έχοντας αυτό κατά νου. Άλλωστε και η ίδια η Suzuki ανακοινώνει μόνο την τελική του ταχύτητα που φτάνει τα 145 χλμ./ώρα και όχι το 0-100 χλμ./ώρα. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση η τιμή που είδαμε ήταν στα 8.8 λίτρα/100 χλμ. τιμή αναμενόμενη δεδομένου ότι δεν ήμασταν ιδιαίτερα φειδωλοί με το γκάζι.

Παρά το γεγονός ότι το φυσικό του περιβάλλον δεν είναι η άσφαλτος, αν ξεπεράσεις το γεγονός ότι η μαλακή του ανάρτηση οδηγεί σε μεγαλύτερη τάση πλεύσης από τα περισσότερα μοντέλα που κυκλοφορούν, ότι το τιμόνι του χρειάζεται κάτι παραπάνω από 4 στροφές από άκρη σε άκρη και ότι ο χώρος αποσκευών είναι μόλις 85 λίτρα (με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 830),  το Jimny μπορεί να κινηθεί με άνεση και εκεί αφού το μικρό του μέγεθος εγγυάται ότι μπορεί να παρκάρει παντού. Επιπλέον, το εντελώς τετράγωνο σχήμα του με τους πολύ μικρούς προβόλους, σημαίνει ότι οι ελιγμοί για το παρκάρισμα θα είναι αρκετά εύκολοι αφού το αυτοκίνητο τελειώνει εκεί που φτάνει το βλέμμα σου.

Βέβαια, για να το εκτιμήσεις θα πρέπει να αποχωριστείς την άσφαλτο και να πατήσεις χώμα, λάσπη, πέτρες ή οτιδήποτε άλλο συναντήσεις στο διάβα σου. Εκεί το μικρό ιαπωνικό SUV θα σου χαρίσει ένα μεγάλο χαμόγελο αφού θα πηγαίνεις με άνεση σε μέρη που λίγα μοντέλα μπορούν να σε πάνε. Βασικός σου σύμμαχος εκτός από στοιχεία όπως η απόσταση από το έδαφος που αναφέραμε προηγουμένως η τετρακίνηση και το χαμηλό βάρος των 1.090 κιλών.

Υπό κανονικές συνθήκες το Jimny είναι πισωκίνητο και η αλήθεια είναι ότι σε ελαφρύ off-road δε θα χρειαστείς κάτι περισσότερο. Όταν τα πράγματα αρχίσουν να γίνονται πιο δύσκολα τότε καταφεύγεις στο σύστημα τετρακίνησης μέσω του δεύτερου επιλογέα (ο τελευταίος θεματοφύλακας στο θέμα αυτό) ενώ αν οι καταστάσεις το απαιτήσουν τότε υπάρχει και η επιλογή του υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (το λεγόμενο “αργό” ή “κοντό”) που θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο.

Συνολικά το Jimny είναι ιδανική πρόταση για να εξερευνήσεις κάθε απάτητο βουνό και απόμερη παραλία ενώ με κάποιους συμβιβασμούς μπορεί να αποτελεί και καθημερινό μέσο μετακίνησης στην πόλη. Οι τιμές του μικρού σκληροτράχηλου SUV ξεκινάνε από 16.270 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Πιερ Γκασλί

Ο οδηγός της Toro Rosso, Πιερ Γκασλί, εντυπωσίασε με τα αποτελέσματά του τη φετινή σεζόν με αποτέλεσμα να πάρει προαγωγή για την ομάδα της Red Bull όπου θα βρεθεί να αγωνίζεται στο πλευρό του Μαξ Φερστάπεν.

SEAT

Το νέο SEAT Tarraco δε μεριμνά μόνο για την ασφάλεια των επιβατών του, αλλά και για τους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου. 

Monza rally show

Αυτό το τρομερό παιδί των δύο τροχών, ο Βαλεντίνο Ρόσι με συνοδηγό τον Κάρλο Κασίνα οδηγώντας το Ford Fiesta WRC, κέρδισε για 7η φορά τον αγώνα που διοργανώνεται στην πίστα της Μόντσα.

Dirt Games

Παρά τις πολλές συμμετοχές, οι θεατές δεν έδωσαν βροντερό παρών στο φινάλε των αγώνων του Dirt Game στην πίστα των Μεγάρων που είχε διαμορφωθεί κατάλληλα για την περίσταση σε μια μικτή διαδρομή.

Ίσως σε αυτό να επηρέασε και η τιμή του εισιτηρίου των 10 ευρώ ανά άτομο.

Ford Mustang GT500

Η τεχνολογία της τρισδιάστατης εκτύπωσης κερδίζει διαρκώς έδαφος στην παραγωγή αυτοκινήτων, ενώ και η Ford ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να την εκμεταλλευτεί.

Bloodhound SSC

Το Project Bloodhound αναπτυσσόταν από το 2008 μέχρι σήμερα με σκοπό της ομάδας να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά όμως όταν τελείωσαν τα χρήματα όλη η προσπάθεια πήγε χαμένη αφού το πρόγραμμα σταμάτησε.

Volkswagen

Η Volkswagen εντυπωσίασε με τη νίκη της στην ανάβαση Pikes Peak στην οποία συμμετείχε με το ειδικά κατασκευασμένο για αυτή την περίσταση ID R το οποίο κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά.

Nissan

Όντας στην παραγωγή από το 2010 έφτασε η στιγμή για τη Nissan να παρουσιάσει τη δεύτερη γενιά του Juke με τις μέχρι τώρα πληροφορίες να αναφέρουν ότι αυτό θα γίνει το καλοκαίρι του 2019.

Toyota

Με αρκετό ενδιαφέρον γύρω από την Toyota θα ξεκινήσει το 2019, καθώς στα μέσα περίπου του ερχόμενου Ιανουαρίου θα αποκαλυφτεί η πολυαναμενόμενη Supra, αλλά και μια πρωτότυπη αγωνιστική της έκδοση.

Opel

Το 2019 η Opel συμπληρώνει 120 χρόνια παραγωγής αυτοκινήτων και στο πλαίσιο των εορτασμών αλλά και του εξηλεκτρισμού της γκάμας θα παρουσιάσει αρκετά μοντέλα του είδους που θα είναι είτε υβριδικά είτε αμιγώς ηλεκτρικά.