Είστε εδώ

Test Drive

Suzuki Jimny 1.5 VVT: Πιστό στις αρχές του

του Σωτήριου Χάλλα

Το Suzuki Jimny είναι από τα πιο ιδιαίτερα μοντέλα της αγοράς, καθώς δεν υπάρχει κάποια άλλη πρόταση εστιασμένη στην εκτός δρόμου οδήγηση σε τόσο μαζεμένες διαστάσεις, ενώ γίνεται ακόμα πιο μοναδικό αν προσθέσεις το γεγονός ότι βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας.

Το νέο Jimny συνεχίζει στο δρόμο που χάραξε ο προκάτοχός του όντας μαζεμένο και με δυνατότητες εκτός δρόμου που μοιάζουν ανεξάντλητες. Όσον αφορά τις διαστάσεις το μήκος φτάνει τα 3.645 χλστ. το πλάτος τα 1.645 χλστ. και το ύψος τα 1.720 χλστ. με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.250 χλστ. ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 210 χλστ.

Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο το μήκος είναι μειωμένο κατά 50 χλστ. όμως το μεταξόνιο έχει παραμείνει ακριβώς ίδιο μη μειώνοντας τους χώρους για τους επιβάτες. Αντίθετα όσοι καθίσουν στο πίσω κάθισμα θα έχουν περισσότερο αέρα για τα γόνατά τους. Επιπλέον, οι τροχοί τώρα βρίσκονται πιο κοντά στα άκρα του αμαξώματος κάτι που βοηθάει στην εκτός δρόμου κίνηση.

Το πλάτος είναι μεγαλύτερο κατά 45 χλστ. το οποίο μεταφράζεται σε περισσότερο διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό, σημείο στο οποίο η προηγούμενη γενιά έπασχε αφού δεν ήταν σπάνιο οι ώμοι οδηγού-συνοδηγού να ακουμπάνε. Τέλος, η αύξηση του συνολικού ύψους κατά 15 χλστ. αξιοποιήθηκε πλήρως από την εταιρεία ώστε το κατώτερο μέρος του αυτοκινήτου να βρίσκεται πιο μακριά από το έδαφος βελτιώνοντας και με αυτόν τον τρόπο τις off-road ικανότητες. Βέβαια δεν σημαίνει ότι οι χώροι δεν είναι περιορισμένοι. Απλώς καλύτεροι από την προηγούμενη έκδοση.

Στα του εσωτερικού οι γραμμές που έχουν ακολουθηθεί είναι πολύ πιο σύγχρονες ενώ στο πεδίο των τεχνολογιών συναντάμε στοιχεία όπως αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα Hill Hold για υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control) αλλά και πλήρες infotainment με πλοήγηση GPS το οποίο, μάλιστα, εμφανίζει και πληθώρα μη ασφάλτινων δρόμων. Άλλωστε, ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου που αναφέραμε και νωρίτερα το επιβάλλει.

Στην άσφαλτο το Jimny θα κινηθεί ικανοποιητικά και σίγουρα πολύ καλύτερα σε σχέση με την πρώτη του γενιά αφού πλέον η άνεση είναι βελτιωμένη ενώ και ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα έχει μειωθεί κατακόρυφα. Σε αυτό ρόλο παίζει και ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων που αποδίδει 102 ίππους και 130 Nm ροπής, που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων. Φυσικά τα νούμερα δεν προδιαθέτουν για επιδόσεις όμως το Jimny δεν το αγοράζεις έχοντας αυτό κατά νου. Άλλωστε και η ίδια η Suzuki ανακοινώνει μόνο την τελική του ταχύτητα που φτάνει τα 145 χλμ./ώρα και όχι το 0-100 χλμ./ώρα. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση η τιμή που είδαμε ήταν στα 8.8 λίτρα/100 χλμ. τιμή αναμενόμενη δεδομένου ότι δεν ήμασταν ιδιαίτερα φειδωλοί με το γκάζι.

Παρά το γεγονός ότι το φυσικό του περιβάλλον δεν είναι η άσφαλτος, αν ξεπεράσεις το γεγονός ότι η μαλακή του ανάρτηση οδηγεί σε μεγαλύτερη τάση πλεύσης από τα περισσότερα μοντέλα που κυκλοφορούν, ότι το τιμόνι του χρειάζεται κάτι παραπάνω από 4 στροφές από άκρη σε άκρη και ότι ο χώρος αποσκευών είναι μόλις 85 λίτρα (με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 830),  το Jimny μπορεί να κινηθεί με άνεση και εκεί αφού το μικρό του μέγεθος εγγυάται ότι μπορεί να παρκάρει παντού. Επιπλέον, το εντελώς τετράγωνο σχήμα του με τους πολύ μικρούς προβόλους, σημαίνει ότι οι ελιγμοί για το παρκάρισμα θα είναι αρκετά εύκολοι αφού το αυτοκίνητο τελειώνει εκεί που φτάνει το βλέμμα σου.

Βέβαια, για να το εκτιμήσεις θα πρέπει να αποχωριστείς την άσφαλτο και να πατήσεις χώμα, λάσπη, πέτρες ή οτιδήποτε άλλο συναντήσεις στο διάβα σου. Εκεί το μικρό ιαπωνικό SUV θα σου χαρίσει ένα μεγάλο χαμόγελο αφού θα πηγαίνεις με άνεση σε μέρη που λίγα μοντέλα μπορούν να σε πάνε. Βασικός σου σύμμαχος εκτός από στοιχεία όπως η απόσταση από το έδαφος που αναφέραμε προηγουμένως η τετρακίνηση και το χαμηλό βάρος των 1.090 κιλών.

Υπό κανονικές συνθήκες το Jimny είναι πισωκίνητο και η αλήθεια είναι ότι σε ελαφρύ off-road δε θα χρειαστείς κάτι περισσότερο. Όταν τα πράγματα αρχίσουν να γίνονται πιο δύσκολα τότε καταφεύγεις στο σύστημα τετρακίνησης μέσω του δεύτερου επιλογέα (ο τελευταίος θεματοφύλακας στο θέμα αυτό) ενώ αν οι καταστάσεις το απαιτήσουν τότε υπάρχει και η επιλογή του υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (το λεγόμενο “αργό” ή “κοντό”) που θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο.

Συνολικά το Jimny είναι ιδανική πρόταση για να εξερευνήσεις κάθε απάτητο βουνό και απόμερη παραλία ενώ με κάποιους συμβιβασμούς μπορεί να αποτελεί και καθημερινό μέσο μετακίνησης στην πόλη. Οι τιμές του μικρού σκληροτράχηλου SUV ξεκινάνε από 16.270 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Ford Puma

Θέλοντας να ανταποκριθεί στην ολοένα αυξανόμενη ζήτηση των crossovers, η Ford δημιούργησε το νέο Puma το οποίο έχει στοιχεία περιπέτειας όπως αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά και ξεκάθαρα αστικό χαρακτήρα.

Ράλι Μπαρούμ

Οι Τσέχοι τον τοπικό τους αγώνα που προσμετρά στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι τον διοργανώνουν με πολύ στυλ.

Τον αντιμετωπίζουν σαν γιορτή με πολλές εκδηλώσεις ενώ δεν απουσιάζουν οι αιθέριες υπάρξεις που ανεβάζουν ακόμα πιο ψηλά τον υδράργυρο.

Aston Martin

Μπορεί η Valkyrie να είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόγραμμα της Aston Martin όμως οι Βρετανοί εξελίσσουν παράλληλα και το μικρότερο αδερφάκι της, με την ονομασία Valhalla και χαρακτηριστικά που προκαλούν.

Dongfeng AX-7

Τις Κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν τις «προλαβαίνεις» από το πόσο γρήγορα παρουσιάζουν νέα μοντέλα, τα οποία, τα περισσότερα είναι “copy” ευρωπαϊκών κυρίως μοντέλων.

Opel

Η Opel θα έχει έντονη παρουσία στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης η οποία θα πραγματοποιηθεί στη γερμανική πόλη από τις 12 μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου με μια σειρά από πρεμιέρες.

Ηλεκτροκίνηση

Τη στιγμή που στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τόσο λίγα που οι περισσότεροι δεν έχουν δει ούτε τυχαία κάποιο στο δρόμο, αλλού γίνεται τόσο μεγάλη προσπάθεια για την προώθησή τους, που οι σταθμοί φόρτισης ξεπέρασαν σε αριθμό τα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Ha:mo

Η αυτοκίνηση αλλάζει και οι εταιρίες ψάχνουν λύσεις για εύκολη χρήση οχημάτων.

Ράλι Μπαρούμ

Η εικόνα στην πρώτη θέση του ράλι Μπαρούμ, 6ος γύρος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, δεν άλλαξε κατά το 2ο σκέλος με τους Κοπέτσκι-Ντρέσλερ να χαρίζουν τη νίκη στο Skoda Fabia R5 Evo. 

Νέο Infiniti QX55

Από την Καλιφόρνια και το Pebble Beach όπου διοργανώνεται το Concours d'Elegance, η Infiniti που αποτελεί την εταιρια κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων, ανακοίνωσε ένα από τα προσεχή μοντέλα της.

Σκύρος

Μετά από 18 ολόκληρα χρόνια, άνοιξε τον Ιούλιο ξανά τις πύλες του στο κοινό ο αρχαιολογικός χώρος της Καστροπολιτείας Σκύρου.