Είστε εδώ

Test Drive

Στην Ισπανία με το Lexus UX: Το νέο αστικό, πολυτελές και υβριδικό crossover

του Γιώργου Ψαρρά

Την πρώτη μας γνωριμία με το νέο Lexus UX είχαμε στο κοσμοπολίτικο παραθαλάσσιο θέρετρο Σίτζες, το οποίο απέχει 40 χλμ. από τη Βαρκελώνη, ένα μέρος που ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα του ιαπωνικού crossover.

Αναμφισβήτητα το νέο UX αποτελεί μια σημαντικότατη προσθήκη στη γκάμα της Lexus, καθώς με αυτό εισέρχεται στη δημοφιλή κατηγορία των premium κόμπακτ διαστάσεων crossovers.

Eδώ πρέπει να πούμε ότι το νέο UX έχει μήκος 4.495 χλστ., πλάτος 1.840 χλστ. και ύψος 1.520 χλστ. Σημειώστε ακόμα ότι το νέο UX  είναι το πρώτο μοντέλο της Lexus που αποκτά τη νέα πλατφόρμα GA-C (Global Architecture – Compact), η οποία προσφέρει εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος και χαμηλό κέντρο βάρους. Μάλιστα χάρη στη χρήση αλουμινίου στις πλευρικές πόρτες, στα φτερά, στο καπό και συνθετικών υλικών στην πόρτα του χώρου αποσκευών, το νέο UX επιτυγχάνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους στην κατηγορία του.

Κοιτώντας το νέο UX δε μπορείς να μη σταθείς στη χαρακτηριστική μεγάλη τρισδιάστατη μάσκα της Lexus, η οποία διαθέτει κυψελωτό πλέγμα. Πιο δυναμικό κάνουν το «βλέμμα» του νέου UX τα Led φώτα ημέρας του, καθώς έχουν σχήμα βέλους, ενώ μοιάζουν με «φρύδια» πάνω από τους προβολείς με τις στάνταρ δυο ή προαιρετικά τρεις μονάδες Led.

Η διαδρομή των πίσω φωτιστικών σωμάτων ξεκινάει από την κορυφή των πίσω φτερών και συνεχίζεται κατά μήκος του πορτμπαγκάζ δημιουργώντας ένα «διάδρομο» επικοινωνίας. Ενσωματώνουν συνολικά 120 μονάδες Led, ενώ στο πιο στενό τους σημείο το πλάτος τους δε ξεπερνά τα 3 χλστ.

Αεροδυναμικούς σκοπούς και σπορ αισθητική εξυπηρετεί η αεροτομή οροφής, ο πίσω διαχύτης και η κεραία τύπου πτερύγιο καρχαρία. Μαύρο πλαστικό προστατευτικό καλύπτει περιμετρικά χαμηλά το αμάξωμα, ενώ στους θόλους των τροχών έχει τετραγωνισμένο σχήμα.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στις ζάντες των 17 ιντσών με ασημί μεταλλικό ή σκούρο γκρι φινίρισμα, καθώς ενσωματώνουν κατά μήκος των πέντε ακτινών τους ειδικά «πτερύγια» που συμβάλουν στην αεροδυναμική και ενισχύουν τη ψύξη στους δίσκους των φρένων.

Στην παλέτα για το αμάξωμα υπάρχουν 13 συνολικά αποχρώσεις, εκ των οποίων 3 νέες oνόματι “Blazing Carnelian”, “Terrane Khaki” και “Celestial Blue” που δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για το νέο UX. 

Από τη γκάμα του νέου UX δεν απουσιάζει η σπορ έκδοση F Sport, η οποία προσφέρει διαφορετικό πλέγμα στη μάσκα, πιο δυναμικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, αποκλειστικά τις αποχρώσεις “White Nova” και “Sapphire Blue” για το αμάξωμα, εμπρός καθίσματα με καλύτερη στήριξη, μεγαλύτερη TFT LCD οθόνη 8 ιντσών, πεντάλ αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ζάντες 18 ιντσών και πιο σπορ ανάρτηση.

Σύμφωνα με τη Lexus στο εσωτερικό του νέου UX εφαρμόζεται η παραδοσιακή ιαπωνική αρχιτεκτονική “Engawa”, η φιλοσοφία της οποίας καταργεί τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην εξωτερική και εσωτερική επιφάνεια. Έτσι δίνεται μια αίσθηση συνέχειας όταν μπαίνεις στο νέο UX.

Ο ήχος της πόρτας όταν την κλείνεις πίσω σου δείχνει πόσο έχει μελετηθεί και η παραμικρή λεπτομέρεια στον τομέα της ποιότητας. Καθώς μιλήσαμε για ήχους να πούμε ότι οι εξειδικευμένοι μηχανικοί της Lexus, οι επονομαζόμενοι Takumi, ελέγχουν σε μια ειδική αίθουσα κάθε νέο UX ώστε να εξασφαλίσουν τη μέγιστη ηχομόνωση της καμπίνας.

Από τη θέση του οδηγού αντιληφθήκαμε άμεσα την καλή περιμετρική ορατότητα που προσφέρει το άνετο ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα, ενώ αγγίξαμε τα μαλακά πλαστικά και τις δερμάτινες επενδύσεις στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών. Μόνο στα χαμηλότερα σημεία το πλαστικό είναι σκληρό, ωστόσο γίνεται ξεκάθαρο ότι Lexus σημαίνει ποιότητα.

Η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς στραμμένη προς τη μεριά του οδηγού, ενώ στο πάνω τμήμα της, τοποθετημένη προς το βάθος, βρίσκεται οθόνη 7 ιντσών (προαιρετικά 10,25 ιντσών με σύστημα πλοήγησης) την οποία μπορείς να χειριστείς από το touchpad (Remote Touch Interface) δίπλα από το λεβιέ ταχυτήτων.

Στο δεξιό πάνω άκρο της οθόνης προβάλλεται ένα αναλογικό ρολόι, το οποίο μαζί με το τριάκτινο τιμόνι προέρχονται από το LS. Μπροστά μας είχαμε το ψηφιακό πίνακα οργάνων με TFT LCD οθόνη 7 ιντσών, ο οποίος φιλοξενεί και αναλογικό ταχύμετρο. Ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών δεν είναι κορυφαίος, αλλά ικανοποιεί (μεταξόνιο των 2.640 χλστ.), ενώ το ίδιο ισχύει και για τον αέρα ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή.

Οι πλατιές πίσω κολόνες δυσκολεύουν λίγο την ορατότητα, όταν για παράδειγμα βγαίνεις με την όπισθεν από κάθετη θέση στάθμευσης. Ο χώρος αποσκευών έχει σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ είναι ρηχός προσφέροντας 320 λίτρα στις προσθιοκίνητες εκδόσεις και 283 λίτρα στις τετρακίνητες εκδόσεις.

Στη διάθεση μας είχαμε το προσθιοκίνητο υβριδικό UX 250h, το οποίο απαρτίζεται από δίλιτρο ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα απόδοσης 152 ίππων και 194 Nm ροπής, από δυο ηλεκτροκινητήρες, αλλά και από μια πιο συμπαγή μπαταρία μεταλλικού υβριδίου νικελίου (NiMH) κάτω από τα πίσω καθίσματα, η οποία φορτίζει κατά τη διαδικασία της πέδησης και της επιβράδυνσης.

Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 184 ίππους και η ροπή στα 205 Nm. Όσο για τις επιδόσεις η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,5 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 177 χλμ./ώρα. Προφανώς το υβριδικό UX 250h δεν ποντάρει τόσο στις επιδόσεις, αλλά στη χαμηλή του μέση κατανάλωση, με την επίσημη ανακοίνωση να αναφέρει 4,1  λίτρα/100 χλμ.

Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο eCVT το οποίο παράγει ένα χαρακτηριστικό βουητό σε κάθε έντονο πάτημα του δεξιού πεντάλ, ενώ ταυτόχρονα έχει μια αδράνεια που «φιμώνει» κάπως το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς της Lexus, αν και το UX 250h μπορεί να κινηθεί σβέλτα και η απόκριση στο γκάζι είναι καλή.

Οδηγήσαμε σε αυτοκινητόδρομους και σε ορεινούς δρόμους με αρκετό «στροφιλίκι» και διαπιστώσαμε ότι το νέο UX 250h ταξιδεύει με σταθερότητα, μόνο μετά τα 120 χλμ./ώρα διαπερνιέται λίγο η αρκετά καλή του ηχομόνωση, αντιληφθήκαμε το στιβαρό του πλαίσιο, την ακαμψία του στις στροφές και την ουδετερότητα του ακόμα και υπό πίεση.

Η μαλακή του ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω) δεν κουράζει ούτε κοπανά, αν και στην Ισπανία δε βρίσκεις ποτέ άσφαλτο με λακκούβα ή μπάλωμα.

Το τιμόνι είναι γρήγορο, με σωστό βάρος και καλή αίσθηση, ενώ τα φρένα έχουν πιο προοδευτική λειτουργία, όπως συμβαίνει άλλωστε σε όλα  τα υβριδικά μοντέλα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αγχώνουν. Το Drive Select περιλαμβάνει τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport S, Custom και Sport S+ , αν και δε διαπιστώσαμε σημαντικές αλλαγές κατά τις εναλλαγές τους.

Στο στάνταρ εξοπλισμό με τα συστήματα ασφαλείας (Lexus Safety System+,) του νέου UX 250h περιλαμβάνεται αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης με εντοπισμό πεζών, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση οδικής σήμανσης, προσαρμοζόμενο Cruise Control (DRCC) και αυτόματη λειτουργία προβολέων.

Στην Ελλάδα το νέο UX θα προσφέρεται αποκλειστικά ως υβριδικό σε προσθιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση. Αποτελεί άλλωστε στρατηγική της Lexus στη χώρα μας να προσφέρει μόνο τις υβριδικές εκδόσεις όλων των μοντέλων της.

Πιο αναλυτικά, το προσθιοκίνητο υβριδικό UX 250h στην έκδοση Dynamic κοστίζει 37.600 ευρώ, στην Εxecutive 41.100 ευρώ και στην Luxury 44.800. Το τετρακίνητο τώρα υβριδικό 250h κοστολογείται στην έκδοση Dynamic στα 39.800 ευρώ, στην Executive στα 43.300 ευρώ και στη Luxury στα 47.000 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ηνωμένες Πολιτείες

Μερικές ιστορίες γύρω από το αυτοκίνητο είναι τόσο ιδιαίτερες και παράξενες που αγγίζουν τα όρια του απίστευτου όμως από ό,τι φαίνεται όλα μπορούν να συμβούν στον κόσμο μας.

Ράλι Κορσικής

Το πρώτο φετινό ράλι σε ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές είναι αυτό που διεξάγεται μεταξύ 28-31 Μαρτίου στους στενούς δρόμους της Κορσικής.

Laudamotion

Όχι ακριβώς έτσι, αλλά κάπως έτσι καθώς ιδρυτής της Laudamotion (το 2018) είναι ο 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Αυστριακός Νίκι Λάουντα και νυν  μη εκτελεστικός αντιπρόεδρος της ομάδας της Mercedes στη Formula 1.

ERC

Το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι για το 2019 αρχίζει στις Αζόρες μεταξύ 21-23 Μαρτίου.

Ο αγώνας είναι χωμάτινος και περιλαμβάνει 15 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 219.04 χλμ.

Κάλε και Ήρο

Τι σχέση έχει η γνωστή «αττική σύνταξη» με τους δύο Φινλανδούς που τους αρέσει η ταχύτητα, αλλά σε διαφορετικά εδάφη.

Ο ένας είναι ο Κάλε Ροβάνπερα, ο πιτσιρικάς ετών 19 που έχει καταπλήξει με τις επιδόσεις στο μαγικό χώρο των ράλι και ο άλλος ο Ήρο Ετάλα, γνωστός snowboarder.

Liberty Media

Η Liberty Media ψάχνει συνεχώς νέους τρόπους να κάνει την παρακολούθηση των αγώνων της Formula 1 πιο ενδιαφέρουσα και μία από τις ιδέες που “έχουν πέσει στο τραπέζι” είναι η τοποθέτηση κάμερας πάνω ή μέσα στο κράνος των οδηγών.

Fiat 500X Cross 1.3 FireFly DCT

Η ελαφρώς ανανεωμένη εικόνα του Fiat 500X το φέρνει και πάλι στο προσκήνιο. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Οι δυο νέοι βενζινοκινητήρες FireFly 1.0 και 1.3 λίτρων. Εμείς στην προκειμένη περίπτωση εξετάζουμε τον ισχυρότερο.

Γκραν Πρι Μπαχρέιν

Το δεύτερο ραντεβού του φετινού πρωταθλήματος είναι στην έρημο του Μπαχρέιν και στην πίστα «Σακίρ» στις 31 Μαρτίου.

Ηνωμένες Πολιτείες

Στη Βόρεια Καρολίνα υπάρχει μία γέφυρα τρένου η οποία είναι ιδιαίτερα διάσημη στο internet αφού εξ’ αιτίας της έχουν καταστραφεί πολλά φορτηγά, τόσο πολλά ώστε υπάρχει πλέον και site στο οποίο ανεβαίνουν τα ανάλογα βίντεο.

Kia

Πριν ένα μήνα ακριβώς είχαμε δημοσιεύσει ένα σκίτσο, στο οποίο απεικονίζονταν η επερχόμενη crossover έκδοση του Kia Ceed.