Είστε εδώ

Test Drive

Στην Ισπανία με το Lexus UX: Το νέο αστικό, πολυτελές και υβριδικό crossover

του Γιώργου Ψαρρά

Την πρώτη μας γνωριμία με το νέο Lexus UX είχαμε στο κοσμοπολίτικο παραθαλάσσιο θέρετρο Σίτζες, το οποίο απέχει 40 χλμ. από τη Βαρκελώνη, ένα μέρος που ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα του ιαπωνικού crossover.

Αναμφισβήτητα το νέο UX αποτελεί μια σημαντικότατη προσθήκη στη γκάμα της Lexus, καθώς με αυτό εισέρχεται στη δημοφιλή κατηγορία των premium κόμπακτ διαστάσεων crossovers.

Eδώ πρέπει να πούμε ότι το νέο UX έχει μήκος 4.495 χλστ., πλάτος 1.840 χλστ. και ύψος 1.520 χλστ. Σημειώστε ακόμα ότι το νέο UX  είναι το πρώτο μοντέλο της Lexus που αποκτά τη νέα πλατφόρμα GA-C (Global Architecture – Compact), η οποία προσφέρει εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος και χαμηλό κέντρο βάρους. Μάλιστα χάρη στη χρήση αλουμινίου στις πλευρικές πόρτες, στα φτερά, στο καπό και συνθετικών υλικών στην πόρτα του χώρου αποσκευών, το νέο UX επιτυγχάνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους στην κατηγορία του.

Κοιτώντας το νέο UX δε μπορείς να μη σταθείς στη χαρακτηριστική μεγάλη τρισδιάστατη μάσκα της Lexus, η οποία διαθέτει κυψελωτό πλέγμα. Πιο δυναμικό κάνουν το «βλέμμα» του νέου UX τα Led φώτα ημέρας του, καθώς έχουν σχήμα βέλους, ενώ μοιάζουν με «φρύδια» πάνω από τους προβολείς με τις στάνταρ δυο ή προαιρετικά τρεις μονάδες Led.

Η διαδρομή των πίσω φωτιστικών σωμάτων ξεκινάει από την κορυφή των πίσω φτερών και συνεχίζεται κατά μήκος του πορτμπαγκάζ δημιουργώντας ένα «διάδρομο» επικοινωνίας. Ενσωματώνουν συνολικά 120 μονάδες Led, ενώ στο πιο στενό τους σημείο το πλάτος τους δε ξεπερνά τα 3 χλστ.

Αεροδυναμικούς σκοπούς και σπορ αισθητική εξυπηρετεί η αεροτομή οροφής, ο πίσω διαχύτης και η κεραία τύπου πτερύγιο καρχαρία. Μαύρο πλαστικό προστατευτικό καλύπτει περιμετρικά χαμηλά το αμάξωμα, ενώ στους θόλους των τροχών έχει τετραγωνισμένο σχήμα.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στις ζάντες των 17 ιντσών με ασημί μεταλλικό ή σκούρο γκρι φινίρισμα, καθώς ενσωματώνουν κατά μήκος των πέντε ακτινών τους ειδικά «πτερύγια» που συμβάλουν στην αεροδυναμική και ενισχύουν τη ψύξη στους δίσκους των φρένων.

Στην παλέτα για το αμάξωμα υπάρχουν 13 συνολικά αποχρώσεις, εκ των οποίων 3 νέες oνόματι “Blazing Carnelian”, “Terrane Khaki” και “Celestial Blue” που δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για το νέο UX. 

Από τη γκάμα του νέου UX δεν απουσιάζει η σπορ έκδοση F Sport, η οποία προσφέρει διαφορετικό πλέγμα στη μάσκα, πιο δυναμικούς σχεδιαστικά προφυλακτήρες, αποκλειστικά τις αποχρώσεις “White Nova” και “Sapphire Blue” για το αμάξωμα, εμπρός καθίσματα με καλύτερη στήριξη, μεγαλύτερη TFT LCD οθόνη 8 ιντσών, πεντάλ αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ζάντες 18 ιντσών και πιο σπορ ανάρτηση.

Σύμφωνα με τη Lexus στο εσωτερικό του νέου UX εφαρμόζεται η παραδοσιακή ιαπωνική αρχιτεκτονική “Engawa”, η φιλοσοφία της οποίας καταργεί τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην εξωτερική και εσωτερική επιφάνεια. Έτσι δίνεται μια αίσθηση συνέχειας όταν μπαίνεις στο νέο UX.

Ο ήχος της πόρτας όταν την κλείνεις πίσω σου δείχνει πόσο έχει μελετηθεί και η παραμικρή λεπτομέρεια στον τομέα της ποιότητας. Καθώς μιλήσαμε για ήχους να πούμε ότι οι εξειδικευμένοι μηχανικοί της Lexus, οι επονομαζόμενοι Takumi, ελέγχουν σε μια ειδική αίθουσα κάθε νέο UX ώστε να εξασφαλίσουν τη μέγιστη ηχομόνωση της καμπίνας.

Από τη θέση του οδηγού αντιληφθήκαμε άμεσα την καλή περιμετρική ορατότητα που προσφέρει το άνετο ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα, ενώ αγγίξαμε τα μαλακά πλαστικά και τις δερμάτινες επενδύσεις στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών. Μόνο στα χαμηλότερα σημεία το πλαστικό είναι σκληρό, ωστόσο γίνεται ξεκάθαρο ότι Lexus σημαίνει ποιότητα.

Η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς στραμμένη προς τη μεριά του οδηγού, ενώ στο πάνω τμήμα της, τοποθετημένη προς το βάθος, βρίσκεται οθόνη 7 ιντσών (προαιρετικά 10,25 ιντσών με σύστημα πλοήγησης) την οποία μπορείς να χειριστείς από το touchpad (Remote Touch Interface) δίπλα από το λεβιέ ταχυτήτων.

Στο δεξιό πάνω άκρο της οθόνης προβάλλεται ένα αναλογικό ρολόι, το οποίο μαζί με το τριάκτινο τιμόνι προέρχονται από το LS. Μπροστά μας είχαμε το ψηφιακό πίνακα οργάνων με TFT LCD οθόνη 7 ιντσών, ο οποίος φιλοξενεί και αναλογικό ταχύμετρο. Ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών δεν είναι κορυφαίος, αλλά ικανοποιεί (μεταξόνιο των 2.640 χλστ.), ενώ το ίδιο ισχύει και για τον αέρα ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή.

Οι πλατιές πίσω κολόνες δυσκολεύουν λίγο την ορατότητα, όταν για παράδειγμα βγαίνεις με την όπισθεν από κάθετη θέση στάθμευσης. Ο χώρος αποσκευών έχει σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ είναι ρηχός προσφέροντας 320 λίτρα στις προσθιοκίνητες εκδόσεις και 283 λίτρα στις τετρακίνητες εκδόσεις.

Στη διάθεση μας είχαμε το προσθιοκίνητο υβριδικό UX 250h, το οποίο απαρτίζεται από δίλιτρο ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα απόδοσης 152 ίππων και 194 Nm ροπής, από δυο ηλεκτροκινητήρες, αλλά και από μια πιο συμπαγή μπαταρία μεταλλικού υβριδίου νικελίου (NiMH) κάτω από τα πίσω καθίσματα, η οποία φορτίζει κατά τη διαδικασία της πέδησης και της επιβράδυνσης.

Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 184 ίππους και η ροπή στα 205 Nm. Όσο για τις επιδόσεις η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,5 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 177 χλμ./ώρα. Προφανώς το υβριδικό UX 250h δεν ποντάρει τόσο στις επιδόσεις, αλλά στη χαμηλή του μέση κατανάλωση, με την επίσημη ανακοίνωση να αναφέρει 4,1  λίτρα/100 χλμ.

Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο eCVT το οποίο παράγει ένα χαρακτηριστικό βουητό σε κάθε έντονο πάτημα του δεξιού πεντάλ, ενώ ταυτόχρονα έχει μια αδράνεια που «φιμώνει» κάπως το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς της Lexus, αν και το UX 250h μπορεί να κινηθεί σβέλτα και η απόκριση στο γκάζι είναι καλή.

Οδηγήσαμε σε αυτοκινητόδρομους και σε ορεινούς δρόμους με αρκετό «στροφιλίκι» και διαπιστώσαμε ότι το νέο UX 250h ταξιδεύει με σταθερότητα, μόνο μετά τα 120 χλμ./ώρα διαπερνιέται λίγο η αρκετά καλή του ηχομόνωση, αντιληφθήκαμε το στιβαρό του πλαίσιο, την ακαμψία του στις στροφές και την ουδετερότητα του ακόμα και υπό πίεση.

Η μαλακή του ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω) δεν κουράζει ούτε κοπανά, αν και στην Ισπανία δε βρίσκεις ποτέ άσφαλτο με λακκούβα ή μπάλωμα.

Το τιμόνι είναι γρήγορο, με σωστό βάρος και καλή αίσθηση, ενώ τα φρένα έχουν πιο προοδευτική λειτουργία, όπως συμβαίνει άλλωστε σε όλα  τα υβριδικά μοντέλα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αγχώνουν. Το Drive Select περιλαμβάνει τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport S, Custom και Sport S+ , αν και δε διαπιστώσαμε σημαντικές αλλαγές κατά τις εναλλαγές τους.

Στο στάνταρ εξοπλισμό με τα συστήματα ασφαλείας (Lexus Safety System+,) του νέου UX 250h περιλαμβάνεται αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης με εντοπισμό πεζών, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση οδικής σήμανσης, προσαρμοζόμενο Cruise Control (DRCC) και αυτόματη λειτουργία προβολέων.

Στην Ελλάδα το νέο UX θα προσφέρεται αποκλειστικά ως υβριδικό σε προσθιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση. Αποτελεί άλλωστε στρατηγική της Lexus στη χώρα μας να προσφέρει μόνο τις υβριδικές εκδόσεις όλων των μοντέλων της.

Πιο αναλυτικά, το προσθιοκίνητο υβριδικό UX 250h στην έκδοση Dynamic κοστίζει 37.600 ευρώ, στην Εxecutive 41.100 ευρώ και στην Luxury 44.800. Το τετρακίνητο τώρα υβριδικό 250h κοστολογείται στην έκδοση Dynamic στα 39.800 ευρώ, στην Executive στα 43.300 ευρώ και στη Luxury στα 47.000 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Cesky Krumlov

Πρώτη εμφάνιση του νέου Skoda Fabia R5 evo στο ράλι Cesky Krumlov, για το πρωτάθλημα Τσεχίας .

Ο αγώνας ήταν ασφάλτινος με 15 Ειδικές Διαδρομές και οι Κοπέτσκι-Ντρέσλερ έδωσαν την νίκη στο πρωτοεμφανιζόμενο Skoda Fabia R5 evo.

Liberty Media

Το πρωτάθλημα της Formula 1 συνηθίζουμε να λέμε ότι είναι παγκόσμιο όμως αυτό δεν είναι εντελώς αλήθεια αφού δεν πραγματοποιείται ούτε ένας αγώνας σε μία από τις μεγαλύτερες ηπείρους του πλανήτη, την Αφρική.

Volvo

Παλαιότερα οι premium κατασκευαστές είχαν μόνο μεγάλα μοντέλα όμως εδώ και κάποια χρόνια κατεβαίνουν ολοένα και σε μικρότερες κατηγορίες, αρχικά σε εκείνη των μικρομεσαίων και στη συνέχεια σε εκείνη των μικρών.

Nissan Ultimate Parks Titan

Το Εθνικό Πάρκο Γκραν Κάνυον των Η.Π.Α έχει γενέθλια, καθώς γίνεται 100 χρόνων και η Nissan του προσφέρει για δώρο το νέο Ultimate Parks Titan.

Skoda

Το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Skoda, το Citigo, καλείται να παίξει ένα μεγάλο ρόλο στο μέλλον της τσέχικης εταιρείας.

BMW

Η BMW έχει κανονίσει για τις 27 Μαΐου την παρουσίαση της νέας γενιάς της Σειράς 1 η οποία θα φέρει πολλές αλλαγές στο γερμανικό μικρομεσαίο, η σημαντικότερη από τις οποίες είναι ότι πλέον η κίνηση δε θα μεταδίδεται στον πίσω άξονα αλλά στον μπροστινό.

Opel Crossland X 1.2 Turbo

Αφού το φορτώσαμε για το σύντομο ταξιδάκι μας και

Ανάβαση Ριτσώνας

Το σωματείο ΑΣΜΑ διοργανώνει 8-9 Ιουνίου την ανάβαση Ριτσώνας που αποτελεί τον 4ο γύρο του ομώνυμου πρωταθλήματος. 

1η ανάβαση Φλώρινας

Το Σαββατοκύριακο 8 - 9 Ιουνίου ο Όμιλος Φίλων Αυτοκινήτου Δράμας (Ο.Φ.Α.Δ.) διοργανώνει την 1η ανάβαση Φλώρινας.

Την ίδια ημερομηνία διοργανώνεται και η ανάβαση Ριτσώνας που προσμετρά στο πανελλήνιο πρωτάθλημα.

Rolls-Royce

Για τους περισσότερους στη σημερινή Ελλάδα το να απολαύσουν ένα παγωμένο ποτήρι ακριβής γαλλικής σαμπάνιας σε κάποιο εστιατόριο ή ακόμα και στο σπίτι τους είναι σχεδόν απαγορευτικό.