Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Scala : Το οδηγούμε στην Κροατία

του Πέρη Χαλάτση

Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Skoda Scala έγινε στο Σπλιτ της Κροατίας.

Ιστορικό σημείο και πριν σχολιάσουμε το νέο μοντέλο της Skoda ας γυρίσουμε πίσω τις σελίδες της ιστορίας, στο κεφάλαιο του Διοκλητιανού, που είναι άμεσα συνδεδεμένο με το Σπλιτ.  

Όταν ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Διοκλητιανός, ο μεγάλος διώκτης των Χριστιανών της ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας , αποφάσισε  να παραιτηθεί και να κτίσει ένα παλάτι στη γενέτειρα του, στην πόλη Solin, δίπλα στη θάλασσα, για να ξεκουραστεί, δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί ότι 1714 χρόνια μετά οι Τσέχο-Γερμανοί θα έκαναν την μεγάλη απόβαση. Μόνο που αυτή η απόβαση είχε διαφορετικά «όπλα».

Η πόλη Solin ονομάσθηκε αργότερα από τους Ιταλούς Spalatto και στα πιο σύγχρονα χρόνια οι Κροάτες της έδωσαν στα σλαβικά το όνομα Split. Αρκετά όμως με την ιστορία. Το Σπλιτ λοιπόν, επιλέχθηκε από την ηγεσία της Skoda για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση  του ολοκαίνουργιου hatchback οικογενειακού μοντέλου της μικρομεσαίας κατηγορίας που αντικαθιστά το Rapid.

Το όνομα του νέου αυτοκινήτου –Scala- που προέρχεται από τη λατινική λέξη "scala". Που σημαίνει «κλίμακα». Στην πραγματικότητα δεν ξέρουμε το σκεπτικό τους που το ονόμασαν Scala. Γιατί αν υποθέσουμε ότι η τεχνολογία σε κάθε καινούργιο αυτοκίνητο ανεβαίνει σκαλί- σκαλί, στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό που έκανε το γκρουπ της VW ήταν να εκτοξεύσει στα ύψη το νέο μοντέλο που ίσως αποτελέσει πονοκέφαλο ακόμη και μέσα στο ίδιο τον όμιλο.

Από τα πρώτα κιόλας δείγματα  φαίνεται ότι το Scala θα ξεπεράσει σε πωλήσεις  ακόμη και τις προβλέψεις των επικεφαλής της εταιρίας. Και το θέμα είναι αν το εργοστάσιο θα προλαβαίνει τις απαιτήσεις της αγοράς. Ας μην ξεχνάμε ότι το Skoda Scala βάζει άλλα όρια στην αγορά. Είναι ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο με υψηλά στάνταρ στην τεχνολογία, στην ασφάλεια και στο σχεδιασμό. Τα συστήματα ασφάλειας είναι στάνταρ ακόμα και στη βασική έκδοση, ενώ είναι το πρώτο Skoda που «χτίζεται» στο ολοκαίνουργιο πλαίσιο MQB-A0 του ομίλου Volkswagen. Με αυτήν την κίνηση οι Γερμανοί δείχνουν τις προτιμήσεις τους απέναντι στα άλλα αυτοκίνητα  που ανήκουν στον όμιλο τους. Προσέχουν ιδιαίτερα την Skoda και είναι λογικό αφού αυτή τους φέρνει πιο εύκολα το χρήμα.

Η Skoda Scala θα παράγεται με πέντε ισχυρούς και οικονομικούς κινητήρες turbo TSI, TDI και CNG, όπως αναλυτικά αναγράφονται στον πίνακα που ακολουθεί.

Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο προβάλει ένα νέο προφίλ χωρίς να ξεφύγει από τα σχεδιαστικά στάνταρ της Skoda.

Φέρει πιο καμπυλωτό καπό κινητήρα, νέα μάσκα, προβολείς, προφυλακτήρα, φώτα ομίχλης, ενώ στο πίσω μέρος το τελείωμα της οροφής συγκεντρώνει τα βλέμματα. 

Σε ό,τι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις, το Scala έχει μήκος 4.362 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ. και ύψος 1.471 χλστ. με μεταξόνιο των 2.649 χιλιοστών. Στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα ενώ το πορτ-μπαγκάζ φιλοξενεί 467 λίτρα. Αν αναδιπλωθούν τα καθίσματα ο χώρος αυξάνεται στα 1.410 λίτρα. Για την Ελλάδα, όλα τα Scala που θα έρθουν θα έχουν στο στάνταρ εξοπλισμό την κανονική ρεζέρβα.

Στο εσωτερικό η κεντρική οθόνη αφής 9,2 ιντσών τραβάει τα βλέμματα, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών (προαιρετικός εξοπλισμός) έχει πέντε διαφορετικά μενού.

Στο ταμπλό χρησιμοποιούνται ακριβά υλικά μαλακής υφής. 

Στην Κροατία τα περισσότερα χλμ. τα «γράψαμε» με τη βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 TSI με τους 115 ίππους με το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο. Στη συνέχεια σειρά είχε το αυτοκίνητο με τον πετρελαιοκινητήρα με το 7τάχυτο DSG κιβώτιο και αποδίδει και αυτό 115 ίππους.

Για την οδική συμπεριφορά θα τα πούμε όσο πιο απλά γίνεται. Ο κινητήρας (1.0 TSI) είναι αρκετά δυνατός και πρόθυμος από τις χαμηλές στροφές. Η κύλισή του είναι καλή, αλλά οι αναρτήσεις είναι αυτές που «δίνουν» άλλο πάτημα στο αυτοκίνητο, ενώ τα φρένα δεν έδειξαν σημεία κόπωσης. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από γόνατα McPherson και αντιστρεπτική ράβδο στον μπροστινό άξονα και ημιάκαμπτο άξονα με υστερούντες βραχίονες στον πίσω. Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει το  προαιρετικό Sport Chassis Control από το γκρουπ της VW, το οποίο διατίθεται για πρώτη φορά σε Skoda. Η σπορ ανάρτηση μειώνει κατά 15 χλστ. την απόσταση από το έδαφος σε σχέση με τη στάνταρ έκδοση, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί σε Normal η Sport μέσω του Driving Mode Select.

Για το diesel ο συνδυασμός με το αυτόματο κιβώτιο έχουν «δημιουργήσει» ένα σύνολο που ενθουσιάζει με την απόκριση σε όλο το φάσμα των στροφών. 

Επίσης οι μηχανικοί έκαναν πολύ καλή δουλειά και στο θέμα της ηχομόνωσης, που αφήνει έξω όλους τους ενοχλητικούς θορύβους.  

Και να ολοκληρώσουμε την πρώτη αυτή παρουσίαση με το Scala, με το Infotainment για τους φίλους των gadget που είναι ένα ακόμη βήμα μπροστά. Τα συστήματα Swing, Bolero και Amundsen είναι 3ης γενιάς. Διαθέσιμη είναι και η ασύρματη τεχνολογία SmartLink+, καθώς και Wi-Fi hotspot, θύρες USB-C και Phone Box με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης. Το Scala διαθέτει επίσης εξελιγμένο φωνητικό έλεγχο.

Στην Ελλάδα αναμένεται να δούμε αυτό το μοντέλο στα μέσα Ιουνίου, χωρίς να έχει ανακοινωθεί η τιμή του.

Δείτε στον πίνακα αναλυτικά τους κινητήρες, τις ιπποδυνάμεις, αλλά και τα κιβώτια που εξοπλίζεται το νέο Skoda Scala.

Σχετικά άρθρα

Την παραγωγή του Kona Electric αυξάνει από τις αρχές του επόμενου μήνα η Hyundai. Σύμφωνα με την κορεάτική εταιρεία η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του Kona θα κατασκευάζεται πλέον και στο εργοστάσιο της που βρίσκεται στο Νόσοβιτς της Τσεχίας.

Η εταιρεία Micro μας έφερε στο νου το Isetta, το λιλιπούτειο αυτοκίνητο που είχε δημιουργήσει η BMW τη δεκαετία του '50, όταν το 2018 παρουσίασε την πρώτη γενιά του Microlino.

Λίγες μέρες έχουν απομείνει μέχρι την παγκόσμια πρεμιέρα της πρώτης plug-in υβριδικής Octavia RS στο Σαλόνι της Γενεύης (5-15 Μαρτίου).

Ο χρόνος που έκανε ο Φέτελ στην πρωινή περίοδο της πέμπτης μέρας για τις δοκιμές εξέλιξης, ήταν αρκετός ώστε να παραμείνει στην κορυφή μετά την ολοκλήρωση και του απογευματινού σκέλους.

Στόχος του νέου Citroen Ami είναι να γίνει ο καλύτερος φίλος μας στις βόλτες εντός της πόλης, ενώ έχει όλα τα απαραίτητα προσόντα για να τα καταφέρει.

Για ακόμα μια φορά η Ford αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον της για την ασφάλεια των δικυκλιστών.

Έπρεπε να φτάσουμε στο πρωινό της πέμπτης μέρας των χειμερινών δοκιμών, προκειμένου η Ferrari να πιέσει το μονοθέσιό της και να κατεβάσει τους χρόνους της, κάτι το οποίο έκανε με τον Σεμπάστιαν Φέτελ πίσω από το τιμόνι της SF1000.

Μέχρι “σήμερα” τα κιβώτια ταχυτήτων είχαν φτάσει να έχουν μέχρι και 10 σχέσεις, όμως το “αύριο” φέρνει μαζί του μία εντελώς νέα πραγματικότητα στην οποία ο αριθμός των σχέσεων θα μειωθεί μόνο σε 1. Όμως πώς φτάσαμε ως εδώ και γιατί βρισκόμαστε μπροστά σε μία τόσο μεγάλη αλλαγή;

Η ναυαρχίδα στο στόλο της Bentley, η Mulsanne, τον ερχόμενο Απρίλιο θα ρίξει οριστικά άγκυρα και θα παραδώσει τα σκήπτρα στη νέα Flying Spur.

Ο νέος κορωνοϊός με την ονομασία Covid – 19, έχει προκαλέσει την αναβολή ή ακύρωση εκδηλώσεων στις οποίες θα υπήρχε συγκέντρωση μεγάλου πλήθους ανθρώπων, όπως η έκθεση τεχνολογίας Mobile World Congress που θα γινόταν στη Βαρκελώνη και η έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου, όμως δε θα γίνει το ίδιο με