Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Scala: Ραντεβού με την αισθητική

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Η αισθητική παίζει τον πρώτο λόγο στο να ενδιαφερθεί το αγοραστικό κοινό περισσότερο για κάποιο μοντέλο.

Η Skoda με το Scala το πηγαίνει ακόμα πιο πέρα, όπου εκτός από την αισθητική συνδυάζει gadget (πόλος έλξης πλέον σε πολλούς αγοραστές) και τεχνολογία.

Ξεκινώντας λοιπόν από την αισθητική η Scala προβάλει το νέο ύφος που έρχεται με την πιο «κοντή» μάσκα, το περισσότερο καμπυλωτό καπό, τα τριγωνικά φώτα, και τη μεγάλη εισαγωγή που φιλοξενείται στον προφυλακτήρα.

Όμως το σημείο που συγκεντρώνει τα βλέμματα είναι το πίσω με το μεγάλο καμπυλωτό κρύσταλλο, που αναλόγως της έκδοσης φιλοξενεί τα φώτα και ολόκληρη τη γραφή της μάρκας, που για πρώτη φορά συναντάμε σε Skoda.

Σχεδιαστικές λεπτομέρειες διατρέχουν όλο το μήκος του αυτοκινήτου.

Το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQB-AO έρχεται με μήκος μήκος 4.362 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ. και ύψος 1.471 χλστ. με μεταξόνιο των 2.649 χλστ. και χώρο αποσκευών 467 λίτρα. Αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα ο χώρος αυξάνεται στα 1.410 λίτρα, ενώ για την Ελλάδα όλα τα Scala θα φέρουν στάνταρ ρεζέρβα.

Νέα σχεδίαση φέρει και το εσωτερικό που την υπογράφει ο Έλληνας σχεδιαστής Δημήτρης Δαρκούδης. Καθίσματα, ταμπλό, πίνακας οργάνων οθόνη αφής σε τρείς διαστάσεις 6,5, 8 και 9,2 ιντσών, (αναλόγως της έκδοσης) με πληθώρα εφαρμογών, όπως το να ελέγχεις τα καύσιμα ξαπλωτός στον καναπέ, να κλειδώνεις και να ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο από το γραφείο, να σε ειδοποιεί όταν το αυτοκίνητο κλαπεί.

Το Scala εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, 10,5 ιντσών που ανήκει στον εξτρά εξοπλισμό.

Όμως σαν «γνήσιο» Skoda στον εξοπλισμό υπάρχει η παραδοσιακή ομπρέλα στις πόρτες.

Στο θέμα των κινητήρων το Scala εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρες, πετρελαιοκινητήρες, ενώ αργότερα στη γκάμα θα προστεθεί και η έκδοση με φυσικό αέριο.

Η γκάμα λοιπόν ξεκινάει με τον 3κύλινδρο χιλιάρη με 95 και 116 ίππους. Ακολουθεί ο 1.5 λίτρων με 150 ίππους ενώ ο diesel είναι 1.6 με 116 ίππους.

Χιλιάρης είναι και αυτός του φυσικού αερίου με 90 ίππους.

Τα κιβώτια ταχυτήτων αναλόγως της έκδοσης είναι 5τάχυτα, 6τάχυτα και αυτόματα 7τάχυτα DSG.

Προσφέρεται επίσης με το προαιρετικό Sport Chassis Control – που για πρώτη φορά συναντάμε σε μοντέλο της Skoda. Σε σχέση με την στάνταρ έκδοση μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 15 χλστ. φέρει ρυθμίσεις για normal ή sport λειτουργία μέσω του driving mode select, με τις αναρτήσεις να «σκληραίνουν», το τιμόνι να γίνεται πιο «βαρύ», ενώ αλλάζει και η χαρτογράφηση του κινητήρα.

Κατά την παρουσίαση στους εκπροσώπους του Τύπου, οδηγήσαμε τρείς εκδόσεις.

Την diesel με το αυτόματο κιβώτιο. Μια έκδοση που ταιριάζει γάντι σε όποιους καθημερινώς το κοντέρ γράφειπολλά χλμ. καθώς πέρα από την άνεση είναι η οικονομία που προσφέρει.

Σε αυτήν την έκδοση οι τιμές ξεκινούν από τα 21.970 ευρώ.

Περνώντας στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, το 1.000ρη με τους 116 ίππους με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο τη θεωρούμε μια πολύ value for money έκδοση, (από 17.380 με το χειροκίνητο κιβώτιο και από 17.470 με DSG) ενώ η top με τους 150 ίππους απευθύνεται σε όσους αναζητούν επιδόσεις. Για αυτήν την έκδοση υπολογίστε τιμές που ξεκινούν από τα 20.480 ευρώ.

Το πρώτο συμπέρασμα οδηγώντας αυτές τις τρείς εκδόσεις έχει να κάνει με τα άλματα που κάνει η Skoda κάθε φορά που παρουσιάζει ένα καινούργιο μοντέλο.

Στο δια ταύτα σε κερδίζει η ασφαλής οδική συμπεριφορά, η άνεση, η προσεγμένη ποιότητα στο εσωτερικό, η καλή θέση οδήγησης και η περιμετρική ορατότητα.

Για το entry level μοντέλο οι τιμές ξεκινούν από 14.880 ευρώ με το μοτέρ των 95 ίππων.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Renault - Nissan

Ίσως κάτι να αλλάζει σιγά σιγά στη συμμαχία Renault – Nissan – Mitsubishi ή τουλάχιστον αυτό φαίνεται, καθώς ο επικεφαλής των μηχανικών της γαλλικής μάρκας θα ταξιδέψει στην Ιαπωνία ώστε να συναντηθεί με τον ομόλογό του της Nissan.

Formula 1, Λιούις Χάμιλτον

Το 2020 είναι η χρόνια που ο Χάμιλτον θα προσπαθήσει να εκθρονίσει τον Μίκαελ Σουμάχερ από τη μακριά λίστα των ρεκόρ που κατέχει ο Γερμανός οδηγός.

Συγκεκριμένα ο Χάμιλτον για το 2020 έχει σαν στόχο να κατακτήσει τον 7ο παγκόσμιο τίτλο του ισοφαρίζοντας τους τίτλους του Σουμάχερ.

Volkswagen T-Roc R

Εκτός από τους ταράνδους πάνω στο χιόνι μπορούν να τρέξουν και ίπποι, συγκεκριμένης ράτσας όμως, όπως αυτής που εκτρέφει ο δίλιτρος turbo τετρακύλινδρος κινητήρας του Volkswagen T-Roc R.

FCA Uconnect 5

Η FCA (Fiat Chrysler Automobiles), παρουσίασε τη νέα γενιά του infotainment με το οποίο θα εξοπλίζονται από εδώ και στο εξής τα μοντέλα του ομίλου, με την ονομασία του να είναι Uconnect 5.

Νέο SEAT Leon

Στις κεντρικές εγκαταστάσεις της SEAT, στο Μαρτορέλ της Ισπανίας κοντά στη Βαρκελώνη, ταξίδεψε το motori για να παρακολουθήσει από κοντά την παρουσίαση του νέου Leon.

Bugatti

Η Bugatti φαίνεται ότι θέλει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί για αρκετό καιρό ακόμα τον W16 των 8.0 λίτρων με τα τέσσερα turbo, έναν κινητήρα ο οποίος είναι εντυπωσιακός ακόμα και με τα δεδομένα των hypercars.

Hyundai Ελλάς

Η παραπάνω αναμνηστική φωτογραφία τραβήχτηκε πριν από μερικές μέρες έξω από το εργοστάσιο της Hyundai στη Τσεχία.

Λούκα Ντε Μέο

Την ώρα που η Seat στη Βαρκελώνη παρουσίαζε το καινούργιο Leon, αρκετά χλμ. πιο βόρεια η Renault ανακοίνωνε τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο, τον Λούκα Ντε Μέο. Το Ιταλό κορυφαίο μάνατζερ που ανέβασε τη Seat στα ύψη.
Ο Ντε Μέο εδωσε την πινελιά του στο νέο Leon και έφυγε για Παρίσι.

Formula 1 - Williams

Η Williams στο πλαίσιο της ενίσχυσής της σε επίπεδο μηχανικών, ανακοίνωσε την τοποθέτηση των Ντέιβιντ Γουόρνερ και Τζόναθαν Κάρτερ, μεταγραφών από τους “ταύρους” και τη Renault στο τεχνολογικό τμήμα.

2025

Μέχρι το 2025 τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο θα κοστίζουν όσο και τα συμβατικά που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τον Ντρ. Γιούργκεν Γκάλντνερ, αντιπρόεδρο της BMW και υπεύθυνο για τα υδρογονοκίνητα.