Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Scala: Ραντεβού με την αισθητική

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Η αισθητική παίζει τον πρώτο λόγο στο να ενδιαφερθεί το αγοραστικό κοινό περισσότερο για κάποιο μοντέλο.

Η Skoda με το Scala το πηγαίνει ακόμα πιο πέρα, όπου εκτός από την αισθητική συνδυάζει gadget (πόλος έλξης πλέον σε πολλούς αγοραστές) και τεχνολογία.

Ξεκινώντας λοιπόν από την αισθητική η Scala προβάλει το νέο ύφος που έρχεται με την πιο «κοντή» μάσκα, το περισσότερο καμπυλωτό καπό, τα τριγωνικά φώτα, και τη μεγάλη εισαγωγή που φιλοξενείται στον προφυλακτήρα.

Όμως το σημείο που συγκεντρώνει τα βλέμματα είναι το πίσω με το μεγάλο καμπυλωτό κρύσταλλο, που αναλόγως της έκδοσης φιλοξενεί τα φώτα και ολόκληρη τη γραφή της μάρκας, που για πρώτη φορά συναντάμε σε Skoda.

Σχεδιαστικές λεπτομέρειες διατρέχουν όλο το μήκος του αυτοκινήτου.

Το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQB-AO έρχεται με μήκος μήκος 4.362 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ. και ύψος 1.471 χλστ. με μεταξόνιο των 2.649 χλστ. και χώρο αποσκευών 467 λίτρα. Αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα ο χώρος αυξάνεται στα 1.410 λίτρα, ενώ για την Ελλάδα όλα τα Scala θα φέρουν στάνταρ ρεζέρβα.

Νέα σχεδίαση φέρει και το εσωτερικό που την υπογράφει ο Έλληνας σχεδιαστής Δημήτρης Δαρκούδης. Καθίσματα, ταμπλό, πίνακας οργάνων οθόνη αφής σε τρείς διαστάσεις 6,5, 8 και 9,2 ιντσών, (αναλόγως της έκδοσης) με πληθώρα εφαρμογών, όπως το να ελέγχεις τα καύσιμα ξαπλωτός στον καναπέ, να κλειδώνεις και να ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο από το γραφείο, να σε ειδοποιεί όταν το αυτοκίνητο κλαπεί.

Το Scala εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, 10,5 ιντσών που ανήκει στον εξτρά εξοπλισμό.

Όμως σαν «γνήσιο» Skoda στον εξοπλισμό υπάρχει η παραδοσιακή ομπρέλα στις πόρτες.

Στο θέμα των κινητήρων το Scala εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρες, πετρελαιοκινητήρες, ενώ αργότερα στη γκάμα θα προστεθεί και η έκδοση με φυσικό αέριο.

Η γκάμα λοιπόν ξεκινάει με τον 3κύλινδρο χιλιάρη με 95 και 116 ίππους. Ακολουθεί ο 1.5 λίτρων με 150 ίππους ενώ ο diesel είναι 1.6 με 116 ίππους.

Χιλιάρης είναι και αυτός του φυσικού αερίου με 90 ίππους.

Τα κιβώτια ταχυτήτων αναλόγως της έκδοσης είναι 5τάχυτα, 6τάχυτα και αυτόματα 7τάχυτα DSG.

Προσφέρεται επίσης με το προαιρετικό Sport Chassis Control – που για πρώτη φορά συναντάμε σε μοντέλο της Skoda. Σε σχέση με την στάνταρ έκδοση μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 15 χλστ. φέρει ρυθμίσεις για normal ή sport λειτουργία μέσω του driving mode select, με τις αναρτήσεις να «σκληραίνουν», το τιμόνι να γίνεται πιο «βαρύ», ενώ αλλάζει και η χαρτογράφηση του κινητήρα.

Κατά την παρουσίαση στους εκπροσώπους του Τύπου, οδηγήσαμε τρείς εκδόσεις.

Την diesel με το αυτόματο κιβώτιο. Μια έκδοση που ταιριάζει γάντι σε όποιους καθημερινώς το κοντέρ γράφειπολλά χλμ. καθώς πέρα από την άνεση είναι η οικονομία που προσφέρει.

Σε αυτήν την έκδοση οι τιμές ξεκινούν από τα 21.970 ευρώ.

Περνώντας στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, το 1.000ρη με τους 116 ίππους με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο τη θεωρούμε μια πολύ value for money έκδοση, (από 17.380 με το χειροκίνητο κιβώτιο και από 17.470 με DSG) ενώ η top με τους 150 ίππους απευθύνεται σε όσους αναζητούν επιδόσεις. Για αυτήν την έκδοση υπολογίστε τιμές που ξεκινούν από τα 20.480 ευρώ.

Το πρώτο συμπέρασμα οδηγώντας αυτές τις τρείς εκδόσεις έχει να κάνει με τα άλματα που κάνει η Skoda κάθε φορά που παρουσιάζει ένα καινούργιο μοντέλο.

Στο δια ταύτα σε κερδίζει η ασφαλής οδική συμπεριφορά, η άνεση, η προσεγμένη ποιότητα στο εσωτερικό, η καλή θέση οδήγησης και η περιμετρική ορατότητα.

Για το entry level μοντέλο οι τιμές ξεκινούν από 14.880 ευρώ με το μοτέρ των 95 ίππων.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Opel

Μια καινοτόμα υπηρεσία προσφέρει πλέον η Opel στους πελάτες της, καθώς τους ενημερώνει διαρκώς για την πορεία του αυτοκινήτου τους όσο αυτό βρίσκεται μέσα στο συνεργείο.

Mazda ΜΧ-5

Το διθέσιο roadster της Mazda γίνεται 30 ετών και η ιαπωνική μάρκα το γιορτάζει με τη δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης η οποία ονομάζεται 30th Anniversary και θα παραχθεί σε περιορισμένη ποσότητα.

SEAT Leon

Σύμφωνα με τη SEAT υπάρχει ένα κοινός παρονομαστής ανάμεσα στο Leon και στον υπερσιβηρικό σιδηρόδρομο των 9.288 χλμ., ο οποίος κατασκευάστηκε μεταξύ του 1891 και του 1916, ενώ φτάνει από τη Μόσχα στο Βλαδιβοστόκ.

Suzuki Ignis 1.2 FWD

Βρεθήκαμε για ακόμα μία φορά πίσω από το τιμόνι του Suzuki Ignis, ενός από τα πιο μικρά crossover της αγοράς, το οποίο μάλιστα διατίθεται σε έκδοση με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Bugatti

Η Bugatti βρίσκεται σε μία περίοδο όπου κάθε μερικούς μήνες, παρουσιάζει κάτι νέο, με το οποίο συναρπάζει τους φίλους της αυτοκίνησης, άλλοτε με την πολυτέλεια και τη μοναδικότητα των δημιουργιών της και άλλοτε με την ταχύτητά τους.

Mercedes

Όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αφήνουν ελεύθερους τους σχεδιαστές να δημιουργήσουν κάποιο πρωτότυπο, τότε εκείνοι δείχνουν το πόσο καινοτόμες, ιδιαίτερες αλλά και όμορφες ιδέες έχουν.

Volkswagen Beetle

Μπορεί η Volkswagen να τερμάτισε την παραγωγή του εμβληματικού Beetle, ωστόσο το αειθαλές σχήμα του παραμένει αντικείμενο λατρείας ακόμα και στο χώρο της υψηλής ραπτικής.

Land Rover

H πλήρης ανακατασκευή του συγκεκριμένου Land Rover είχε ιστορική αλλά και συναισθηματική αξία για τη βρετανική εταιρεία, καθώς πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που παρουσίασε.

Ferrari

Η Ferrari αναφέρει ότι δεν ενδιαφέρεται να αυξήσει την ετήσια παραγωγή της και κατά συνέπεια να βελτιώσει τους πίνακες των πωλήσεων που καταγράφει, προκειμένου να συνεχίσουν τα μοντέλα της να είναι το ίδιο επιθυμητά και στο μέλλον.

Ράλι ΔΕΘ

Οι Κρητικοί Αναπολιωτάκης-Τσιούκας με το Ford Fiesta R5 είναι οι νικητές του ράλι ΔΕΘ, αγώνας που προσμετρούσε στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ράλι ασφάλτου, καθώς και στο αντίστοιχο κύπελλο ασφάλτου ράλι Βορείου Ελλάδας.