Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 4X4: Πετρελαιοκίνητη, τετρακίνητη και γρήγορη

του Γιώργου Ψαρρά

Ηχηρή απάντηση δίνει η Skoda Octavia RS σε όσους διατυμπανίζουν ότι οι πετρελαιοκινητήρες βρίσκονται στη δύση τους αλλά και ότι δεν είναι ικανοί για υψηλές επιδόσεις.

Η πετρελαιοκίνητη και συνάμα τετρακίνητη έκδοση RS του τσέχικου μοντέλου βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

Αναμφισβήτητα η Octavia RS έχει «μάτσο» εμφάνιση, ειδικά με τη συγκεκριμένη φανταχτερή πράσινη απόχρωση ονόματι “Rally Green”, η οποία βγάζει μάτι. Το πληθωρικό αμάξωμα της Octavia άλλωστε από μόνο του, με μήκος 4.689 χλστ. δε περνά απαρατήρητο, ενώ στην έκδοση RS γίνεται ακόμα πιο επιβλητικό.

Ξεχωριστά κλικ από το φωτογραφικό φακό απαιτεί το λογότυπο RS στη μάσκα, στην πόρτα του χώρου αποσκευών, τα Led φώτα ημέρας στους εμπρός προβολείς που χωρίζονται σε δύο τμήματα πλέον, οι δυο τετραγωνισμένες και χρωμιωμένες εξατμίσεις, η διακριτική αεροτομή στο πίσω τμήμα, τα full-Led πίσω φωτιστικά σώματα με φωτεινό σχήμα “C”, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων και οι μαύρες ζάντες των 19 ιντσών, οι οποίες είναι «ντυμένες» με ελαστικά διαστάσεων 225/35.

Χωρίς υπερβολές ο διάκοσμος στο εσωτερικό της Octavia RS. Τη διαφορά κάνουν οι λευκές ραφές, τα αλουμινένια πεντάλ, το λογότυπο RS στα μαρσπιέ των θυρών, στις πλάτες των εμπρός (με ενισχυμένη πλευρική στήριξη) και πίσω καθισμάτων, στο λεβιέ ταχυτήτων και στη βάση του πολυλειτουργικού τριάκτινου δερμάτινου τιμονιού με την επίπεδη βάση.

Παράλληλα διαθέτει κρυφό πράσινο φωτισμό στα πάνελ των θυρών, μεγάλη έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών με αρκετά καλή απόκριση αφής και κουμπί εκκίνησης του κινητήρα στην κολόνα του τιμονιού.

Η ποιότητα των υλικών παραμένει υψηλή με μαλακό πλαστικό να σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και αρκετό από το χαμηλότερο κομμάτι του. Μη ξεχνάτε ότι Octavia σημαίνει ευρυχωρία κάτι που ισχύει και στην έκδοση RS, καθώς οι πίσω επιβάτες μπορούν να τεντώσουν τα πόδια τους αν θέλουν, ενώ στο πορτμπαγκάζ των 568 λίτρων με το φαρδύ άνοιγμα, μπορείς ακόμα και να ξαπλώσεις αν ρίξεις τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Με το χαρακτήρα της πετρελαιοκίνητης Octavia RS δε θα μπορούσε να ταιριάξει καλύτερα άλλος κινητήρας εκτός από το δίλιτρο TDI με ισχύ 184 ίππων (3.500-4.000 σ.α.λ.) και ροπή 380 Nm (3.500-4.000 σ.α.λ.).

Αν κάποιος αμφιβάλει για το πόσο καλές επιδόσεις μπορεί να προσφέρει ένας πετρελαιοκινητήρας ας δει τους αριθμούς που ακολουθούν. Επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 224 χλμ./ώρα.

Ταυτόχρονα όμως διατηρεί και το γνωστό πλεονέκτημα των πετρελαιοκινητήρων, που δεν είναι άλλο από την οικονομία καυσίμου. Πετυχημένος είναι και ο συνδυασμός με

το αυτόματο κιβώτιο DSG των 6 σχέσεων, το οποίο είναι πάντα στην ώρα του, ενώ προσφέρει και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων.

Όταν από το κουμπί με την ένδειξη RS Mode επιλέξεις το πρόγραμμα Eco και δε ζητάς από την Octavia RS να σου αποδείξει το σπορ της χαρακτήρα, τότε μπορείς να επιτύχεις κοντά στα 8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,1 λίτρα/100 χλμ., Euro 6, εκπομπές C02 134 γρ./χλμ. Start/Stop).

Με το πρόγραμμα Sport όμως που επηρεάζει την απόκριση στο γκάζι, το αυτόματο κιβώτιο και το σύστημα διεύθυνσης ο χαρακτήρας της Octavia RS γίνεται πιο ορμητικός, ενώ η μέση κατανάλωση ανεβαίνει στα 9,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας την Octavia RS γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι δεν έχει αλλοιωθεί ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας της. Αυτό διότι δεν έχει διαρκώς «νεύρο» αν και μπορεί να αγριέψει αρκετά. Ο πετρελαιοκινητήρας «αρπάζει» από χαμηλά και έχει μπόλικο απόθεμα και υψηλότερα, ενώ ο ήχος του δεν εισέρχεται στην καμπίνα.

Παράλληλα η ανάρτηση της με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω μπορεί να είναι σφιχτή, αλλά δε «χτυπάει» έντονα, όπως συμβαίνει με άλλα μοντέλα αυτής της κατηγορίας. Από ένα μακρύ αμάξωμα περιμένεις ίσως κάποια πλαδαρότητα στις υψηλότερες ταχύτητες ή κλίσεις στις στροφές, η Octavia RS όμως δεν εμφανίζει τέτοια συμπτώματα.

Η πρόσφυση εννοείται ότι ωφελείται από την τετρακίνηση ενισχύοντας την ευστάθεια και την ασφάλεια. Το τιμόνι τώρα έχει ακρίβεια αν και θα το θέλαμε με ελάχιστα περισσότερο βάρος.

Με δυο λόγια η πετρελαιοκίνητη Octavia RS τα κάνει όλα και συμφέρει, καθώς συνδυάζει δυναμική οδήγηση, άνεση, σπορ εμφάνιση, οικονομία στις μετακινήσεις (αν το θελήσεις), τεράστιους χώρους και όλα αυτά με 36.980 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Hyundai Motorsport-Ράλι Φινλανδίας

Περίοδος διακοπών για τις εργοστασιακές ομάδες πριν επιστρέψουν στο σανίδι του WRC, με το ράλι Φινλανδίας την 1η Αυγούστου. 

Εκεί λοιπόν που ήταν όλα «ήρεμα», η Hyundai Motorsport έσκασε τη βόμβα για το τρίτο πλήρωμα που θα δηλώσει στον πιο γρήγορο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

Goodwood Festival of Speed

Έναν αιώνα ζωής γιορτάζει το 2019 η Citroen και φυσικά με την τόση μεγάλη-αγωνιστική-ιστορία δεν θα μπορούσε να μην είναι η super star στο φεστιβάλ ταχύτητας στο  Goodwood που διεξάγεται 4-7 Ιουλίου στην Αγγλία.

Classic Acropolis 2019

Το ράλι Ακρόπολις δεν υπάρχει πλέον. Δυστυχώς το χάσαμε απ΄όλες τις διεθνείς εκδηλώσεις (ακόμα και ως ιστορικό).

EKO – Ducati

Κάτω από τον έναστρο  καλοκαιρινό ουρανό τα Αθήνας, παρακολουθήσαμε την όμορφη εκδήλωση απονομής των δώρων στους νικητές του διαγωνισμού EKO Racing 100 .

Mini

Η Mini ετοιμάζει το νέο John Cooper Works GP, το οποίο θα είναι αρκετά ισχυρότερο σε σχέση με το τρέχον μοντέλο και στο πλαίσιο της εξέλιξής του η βρετανική μάρκα έκανε κάποιους γύρους στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, πριν από τον 24ωρο αγώνα που έγινε το Σαββατοκύριακο 22 – 23 Ιουνίου.

Συγχώνευση FCA-Renault

Οι Renault και FCA είναι ανοιχτές στην επανεκκίνηση των συνομιλιών μεταξύ τους για μια πιθανή συγχώνευση, όμως στελέχη και των δύο ομίλων εμφανίζονται επιφυλακτικά σχετικά με παράγοντες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επίτευξη συμφωνίας.

FCA

Η FCA θέλοντας να αυξήσει τις δυνατότητες του infotainment των αυτοκινήτων της, δημιούργησε μία πλατφόρμα μέσω της οποίας οι κάτοχοι των αυτοκινήτων της θα μπορούν να κάνουν κάποιες αγορές χωρίς να βγουν από το αυτοκίνητό τους.

Porsche

Το τμήμα ειδικών δημιουργιών της Porsche με την ονομασία Porsche Exclusive Manufaktur, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την κυκλοφορία ειδικών εκδόσεων, οι οποίες θα αντλούν έμπνευση από μοντέλα τα οποία παράγονταν ανάμεσα στις δεκαετίες του ‘50 και του ‘80.

Ford Focus ST

Ακόμα και αν είσαι άγιος στο δρόμο τα πρώτα που σου έρχονται στο μυαλό βλέποντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Ford Focus ST είναι πίστες, στροφές, μεγάλες ευθείες και αδρεναλίνη.