Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 4X4: Πετρελαιοκίνητη, τετρακίνητη και γρήγορη

του Γιώργου Ψαρρά

Ηχηρή απάντηση δίνει η Skoda Octavia RS σε όσους διατυμπανίζουν ότι οι πετρελαιοκινητήρες βρίσκονται στη δύση τους αλλά και ότι δεν είναι ικανοί για υψηλές επιδόσεις.

Η πετρελαιοκίνητη και συνάμα τετρακίνητη έκδοση RS του τσέχικου μοντέλου βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

Αναμφισβήτητα η Octavia RS έχει «μάτσο» εμφάνιση, ειδικά με τη συγκεκριμένη φανταχτερή πράσινη απόχρωση ονόματι “Rally Green”, η οποία βγάζει μάτι. Το πληθωρικό αμάξωμα της Octavia άλλωστε από μόνο του, με μήκος 4.689 χλστ. δε περνά απαρατήρητο, ενώ στην έκδοση RS γίνεται ακόμα πιο επιβλητικό.

Ξεχωριστά κλικ από το φωτογραφικό φακό απαιτεί το λογότυπο RS στη μάσκα, στην πόρτα του χώρου αποσκευών, τα Led φώτα ημέρας στους εμπρός προβολείς που χωρίζονται σε δύο τμήματα πλέον, οι δυο τετραγωνισμένες και χρωμιωμένες εξατμίσεις, η διακριτική αεροτομή στο πίσω τμήμα, τα full-Led πίσω φωτιστικά σώματα με φωτεινό σχήμα “C”, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων και οι μαύρες ζάντες των 19 ιντσών, οι οποίες είναι «ντυμένες» με ελαστικά διαστάσεων 225/35.

Χωρίς υπερβολές ο διάκοσμος στο εσωτερικό της Octavia RS. Τη διαφορά κάνουν οι λευκές ραφές, τα αλουμινένια πεντάλ, το λογότυπο RS στα μαρσπιέ των θυρών, στις πλάτες των εμπρός (με ενισχυμένη πλευρική στήριξη) και πίσω καθισμάτων, στο λεβιέ ταχυτήτων και στη βάση του πολυλειτουργικού τριάκτινου δερμάτινου τιμονιού με την επίπεδη βάση.

Παράλληλα διαθέτει κρυφό πράσινο φωτισμό στα πάνελ των θυρών, μεγάλη έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών με αρκετά καλή απόκριση αφής και κουμπί εκκίνησης του κινητήρα στην κολόνα του τιμονιού.

Η ποιότητα των υλικών παραμένει υψηλή με μαλακό πλαστικό να σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και αρκετό από το χαμηλότερο κομμάτι του. Μη ξεχνάτε ότι Octavia σημαίνει ευρυχωρία κάτι που ισχύει και στην έκδοση RS, καθώς οι πίσω επιβάτες μπορούν να τεντώσουν τα πόδια τους αν θέλουν, ενώ στο πορτμπαγκάζ των 568 λίτρων με το φαρδύ άνοιγμα, μπορείς ακόμα και να ξαπλώσεις αν ρίξεις τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Με το χαρακτήρα της πετρελαιοκίνητης Octavia RS δε θα μπορούσε να ταιριάξει καλύτερα άλλος κινητήρας εκτός από το δίλιτρο TDI με ισχύ 184 ίππων (3.500-4.000 σ.α.λ.) και ροπή 380 Nm (3.500-4.000 σ.α.λ.).

Αν κάποιος αμφιβάλει για το πόσο καλές επιδόσεις μπορεί να προσφέρει ένας πετρελαιοκινητήρας ας δει τους αριθμούς που ακολουθούν. Επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 224 χλμ./ώρα.

Ταυτόχρονα όμως διατηρεί και το γνωστό πλεονέκτημα των πετρελαιοκινητήρων, που δεν είναι άλλο από την οικονομία καυσίμου. Πετυχημένος είναι και ο συνδυασμός με

το αυτόματο κιβώτιο DSG των 6 σχέσεων, το οποίο είναι πάντα στην ώρα του, ενώ προσφέρει και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων.

Όταν από το κουμπί με την ένδειξη RS Mode επιλέξεις το πρόγραμμα Eco και δε ζητάς από την Octavia RS να σου αποδείξει το σπορ της χαρακτήρα, τότε μπορείς να επιτύχεις κοντά στα 8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,1 λίτρα/100 χλμ., Euro 6, εκπομπές C02 134 γρ./χλμ. Start/Stop).

Με το πρόγραμμα Sport όμως που επηρεάζει την απόκριση στο γκάζι, το αυτόματο κιβώτιο και το σύστημα διεύθυνσης ο χαρακτήρας της Octavia RS γίνεται πιο ορμητικός, ενώ η μέση κατανάλωση ανεβαίνει στα 9,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας την Octavia RS γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι δεν έχει αλλοιωθεί ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας της. Αυτό διότι δεν έχει διαρκώς «νεύρο» αν και μπορεί να αγριέψει αρκετά. Ο πετρελαιοκινητήρας «αρπάζει» από χαμηλά και έχει μπόλικο απόθεμα και υψηλότερα, ενώ ο ήχος του δεν εισέρχεται στην καμπίνα.

Παράλληλα η ανάρτηση της με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω μπορεί να είναι σφιχτή, αλλά δε «χτυπάει» έντονα, όπως συμβαίνει με άλλα μοντέλα αυτής της κατηγορίας. Από ένα μακρύ αμάξωμα περιμένεις ίσως κάποια πλαδαρότητα στις υψηλότερες ταχύτητες ή κλίσεις στις στροφές, η Octavia RS όμως δεν εμφανίζει τέτοια συμπτώματα.

Η πρόσφυση εννοείται ότι ωφελείται από την τετρακίνηση ενισχύοντας την ευστάθεια και την ασφάλεια. Το τιμόνι τώρα έχει ακρίβεια αν και θα το θέλαμε με ελάχιστα περισσότερο βάρος.

Με δυο λόγια η πετρελαιοκίνητη Octavia RS τα κάνει όλα και συμφέρει, καθώς συνδυάζει δυναμική οδήγηση, άνεση, σπορ εμφάνιση, οικονομία στις μετακινήσεις (αν το θελήσεις), τεράστιους χώρους και όλα αυτά με 36.980 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Hyundai i20 WRC

Τους προβολείς Laser τους πρωτοχρησιμοποίησε η M-Sport στα Ford Fiesta WRC, με τον Οζιέ να δηλώνει την πολύ άσπρη δέσμη που εκπέμπουν.

Στο φετινό ράλι Μόντε Κάρλο όπως προκύπτει από τις δοκιμές τα Hyundai i20 WRC θα είναι αυτά που θα ακολουθήσουν την επιλογή της M-Sport.

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Η Alfa Romeo στο μαγικό κόσμο των αγώνων το 2019 γυρίζει σελίδα στην ιστορία της καθώς από τη φετινή χρονιά εντάχθηκε στην ομάδα ένας οδηγός, από τους πλέον ταλαντούχους που έχουν περάσει το σκαλί της Formula 1.

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.

Toyota

Η Toyota παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ τη νέα Supra, ένα μοντέλο που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BMW και μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με τη νέα Z4.