Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Kodiaq RS TDI 4Χ4: Όταν οι χώροι συνάντησαν τις επιδόσεις

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Πριν καν προσγειωθούμε στο αεροδρόμιο της Χερέθ, η Skoda μας έβαλε στο κλίμα καθώς από τον ουρανό διακρίναμε τις σημαίες με τα σήματά της που ανέμιζαν, ενώ μόλις πλησιάζαμε ξεχώριζε  στο γρασίδι η μπλε φιγούρα του Kodiaq.

Όχι όμως οποιοδήποτε Kodiaq, αλλά του Kodiaq RS, με το καινούργιο logo το VI από το victory που αντικαθιστά το μέχρι τώρα V.

300 εκπρόσωποι των διεθνών ΜΜΕ θα ταξιδέψουν στην έρημη από κόσμο Χερέθ για να οδηγήσουν το πιο γρήγορο SUV της Skoda. Το πρώτο με τον πιο ισχυρό πετρελαιοκινητήρα στην ιστορία της.

Kodiaq RS λοιπόν με κινητήρα twin turbo diesel 2 λίτρων, απόδοσης 240 ίππων, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (paddles στο τιμόνι) διπλού συμπλέκτη και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Μάλιστα είναι έτσι εξελιγμένο που μπορεί το 85% της ροπής να «περάσει» στον έναν μόνο τροχό, ενώ το ηλεκτρονικό διαφορικό EDS «κλειδώνει» και τους δύο άξονες ώστε να μην ολισθαίνουν οι τροχοί. Υπο κανοινικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. 

Το πιο ισχυρό SUV της Skoda έρχεται με θέσεις για 5 και 7 άτομα κλείνοντας έτσι πονηρά το μάτι σε όσους αναζητούν επιδόσεις χωρίς κανένα συμβιβασμό στους χώρους

Το Kodiaq RS βασίζεται στη γνωστή σιλουέτα του απλού Kodiaq αλλά φέρει στάνταρ προβολείς Led (μπροστά/πίσω), ζάντες 20 ιντσών ( λάστιχα 235/45) με θέα τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων, μαύρη μάσκα και τα logo VIRS, όπως προαναφέραμε και ειδικους εξωτερικούς χρωματισμούς, όπως το race blue.

Στο εσωτερικό το στίγμα δίνουν τα «αγωνιστικά» καθίσματα με επένδυση από αλκαντάρα ενώ στα προσκέφαλα φιγουράρουν τα logo.

Eπίσης το πιο χοντρό τιμόνι, με σπορ ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις απεικονίσεις να αλλάζουν από ένα μπουτόν στο τιμόνι, αν και θα θέλαμε περισσότερες πινελιές RS κυρίως στο ταμπλό.

Μην ξεχνάμε ότι η Skoda έχει μεγάλη ιστορία στο παγκόσμιο Motorsport. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια μονοπωλεί στην κατηγορία WRC2 με το Fabia R5.

Επιστροφή στο Kodiaq RS που παρά το βάρος του έχει απίθανη αίσθηση σε ότι αφορά το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο αναλόγως με τον τρόπο που κινείται ο οδηγός προσαρμόζεται ως προς την αίσθηση.

Προσαρμοζόμενες είναι και οι αναρτήσεις (dynamic chassis).

Στο δρόμο το αυτοκίνητο κάθεται πολύ καλά και αν επιλέξεις το sport πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual και Snow ) σε πλημμυρίζει από αδρεναλίνη λόγω ήχου που θυμίζει βενζινοκινητήρα V6 , παρά πετρελαιοκινητήρα ο οποίος στις άλλες επιλογές δεν ακούγεται, που σημαίνει πόσο πολύ εκτός των άλλων οι τεχνικοί έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε αυτόν τον τομέα.

Όμως το Kodiaq RS μπορεί να φέρει τα αγωνιστικά σήματα της Skoda Motorsport, δε θα απογοητεύσει τον ιδιοκτήτη του για καθημερινή χρήση.

Είναι και το αυτόματο κιβώτιο που συμβάλει σε αυτό.

O κινητήρας με τη ροπή 500 Nm είναι πρόθυμος σε κάθε πάτημα του γκαζιού, όμως το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι ότι είναι έτσι φτιαγμένο, αναλόγως τις διαθέσεις του οδηγού. Θέλεις να κινηθείς γρήγορα πάρα τον όγκο του και τα 1.900 κιλά; Μπορείς. Θέλεις αργά και ήρεμα ακόμα και εντός των τειχών; Δεν θα σου χαλάσει το χατίρι.

Μιλήσαμε όμως και για χώρους. Έχουν άφθονους οι 5 επιβάτες (στην 7θέσια διάταξη οι επιπλέον δύο είναι περισσότερο για παιδιά) ασχέτως σωματικής διάπλασης.

Οι χώροι των αποσκευών στην 5θέσια έκδοση είναι 725 λίτρα, 230 στην 7θέσια που αυξάνονται στα 715 όταν αναδιπλωθεί η τρίτη σειρά.

Για το τέλος αφήσαμε τις επιδόσεις. Τελική ταχύτητα 221 χλμ./ώρα, 0-100 σε 6,9 δευτ., C02 167 γρμ./χλμ. και μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή 6,4 λίτρα/100 χλμ.  

Με το Kodiaq RS, η Skoda δείχνει αφενός ότι τιμάει τις αγωνιστικές της ρίζες και αφετέρου έρχεται για να κυριαρχήσει στους αθεράπευτα ρομαντικούς που δεν θυσιάζουν τις επιδόσεις για τους χώρους.

Θα τα ξαναπούμε με το Kodiaq RS προσεχώς στη χώρα μας.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Μόντε Κάρλο

Το ετήσιο ραντεβού των celebrities στο μικρό πριγκιπάτο της Μεσογείου, στο Μονακό, είναι προγραμματισμένο για τις 26 Μαΐου.

Ημερομηνία που συμπίπτει με τις Ευρωεκλογές.

Αλλά τι σχέση μπορεί να έχει το Μόντε Κάρλο με τις Ευρωεκλογές. Aπολύτως καμία.

Όμιλος Σφακιανάκη

Μάζεψε τις ζημιές τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και στη μητρική, η Σφακιανάκης, στο α' τρίμηνο του έτους ενώ εμφάνισε σημαντική βελτίωση των EBITDA, παρά την πτώση των πωλήσεων.  Ειδικότερα, οι ζημίες προ φόρων για τον Όμιλο ήταν €3,9 εκ.

ΥΠΑ

Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το Α’ τετράμηνο του 2019 προκύπτει άνοδος πτήσεων και διακινούμενων επιβατών σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας μας.

Ο Αλόνσο στο Indy 500

Ο Φερνάντο Αλόνσο σχεδίαζε να τρέξει στον φετινό αγώνα των 500 μιλίων της Ινδιανάπολης (Indy 500), όμως ο Ισπανός οδηγός δε θα καταφέρει να πραγματοποιήσει τα σχέδιά του.

Renault

Το μύθο ότι τα πολυχρηστικά μοντέλα δε μπορούν να έχουν πιο σπορ παρουσιαστικό έρχεται να καταρρίψει η νέα έκδοση ονόματι Black των Renault Scenic και Grand Scenic.

Mercedes GLE

Δε χρειάζεται να μπορεί κανείς να προβλέψει το μέλλον, ώστε να γνωρίσει τα καινοτόμα συστήματα ασφαλείας που εξελίσσει η Mercedes, αρκεί να ρίξει μια ματιά στη συγκεκριμένη GLE.

Hyundai

Είναι ευρέως γνωστό ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα, ευθύνεται για πολλά και σοβαρά προβλήματα υγείας.

Skoda

Γνωρίζουμε ήδη ότι στις 23 Μαΐου η Skoda θα αποκαλύψει την ανανεωμένη Superb, ενώ η τσέχικη εταιρεία μας ενημερώνει ότι από τη γκάμα της ναυαρχίδας δε θα απουσιάζει η πρακτικότερη έκδοση Scout, με station wagon αμάξωμα.

Volkswagen

Παραδοσιακά η Volkswagen μας συστήνει στο “SOWO European Experience”, το οποίο πραγματοποιήθηκε φέτος από 18 έως 19 Μαΐου στην Πολιτεία της Τζόρτζια, πρωτότυπα βελτιωμένα σπορ μοντέλα από την υφιστάμενη γκάμας της.

Suzuki Vitara 1.0 Boosterjet 4WD

Μπορεί να μην είναι η πρώτη μας συνάντηση με το ανανεωμένο Vitara καθώς πριν λίγο καιρό είχαμε στα χέρια μας την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1.4 λίτ