Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Kodiaq RS TDI 4Χ4: Όταν οι χώροι συνάντησαν τις επιδόσεις

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Πριν καν προσγειωθούμε στο αεροδρόμιο της Χερέθ, η Skoda μας έβαλε στο κλίμα καθώς από τον ουρανό διακρίναμε τις σημαίες με τα σήματά της που ανέμιζαν, ενώ μόλις πλησιάζαμε ξεχώριζε  στο γρασίδι η μπλε φιγούρα του Kodiaq.

Όχι όμως οποιοδήποτε Kodiaq, αλλά του Kodiaq RS, με το καινούργιο logo το VI από το victory που αντικαθιστά το μέχρι τώρα V.

300 εκπρόσωποι των διεθνών ΜΜΕ θα ταξιδέψουν στην έρημη από κόσμο Χερέθ για να οδηγήσουν το πιο γρήγορο SUV της Skoda. Το πρώτο με τον πιο ισχυρό πετρελαιοκινητήρα στην ιστορία της.

Kodiaq RS λοιπόν με κινητήρα twin turbo diesel 2 λίτρων, απόδοσης 240 ίππων, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (paddles στο τιμόνι) διπλού συμπλέκτη και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Μάλιστα είναι έτσι εξελιγμένο που μπορεί το 85% της ροπής να «περάσει» στον έναν μόνο τροχό, ενώ το ηλεκτρονικό διαφορικό EDS «κλειδώνει» και τους δύο άξονες ώστε να μην ολισθαίνουν οι τροχοί. Υπο κανοινικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. 

Το πιο ισχυρό SUV της Skoda έρχεται με θέσεις για 5 και 7 άτομα κλείνοντας έτσι πονηρά το μάτι σε όσους αναζητούν επιδόσεις χωρίς κανένα συμβιβασμό στους χώρους

Το Kodiaq RS βασίζεται στη γνωστή σιλουέτα του απλού Kodiaq αλλά φέρει στάνταρ προβολείς Led (μπροστά/πίσω), ζάντες 20 ιντσών ( λάστιχα 235/45) με θέα τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων, μαύρη μάσκα και τα logo VIRS, όπως προαναφέραμε και ειδικους εξωτερικούς χρωματισμούς, όπως το race blue.

Στο εσωτερικό το στίγμα δίνουν τα «αγωνιστικά» καθίσματα με επένδυση από αλκαντάρα ενώ στα προσκέφαλα φιγουράρουν τα logo.

Eπίσης το πιο χοντρό τιμόνι, με σπορ ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις απεικονίσεις να αλλάζουν από ένα μπουτόν στο τιμόνι, αν και θα θέλαμε περισσότερες πινελιές RS κυρίως στο ταμπλό.

Μην ξεχνάμε ότι η Skoda έχει μεγάλη ιστορία στο παγκόσμιο Motorsport. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια μονοπωλεί στην κατηγορία WRC2 με το Fabia R5.

Επιστροφή στο Kodiaq RS που παρά το βάρος του έχει απίθανη αίσθηση σε ότι αφορά το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο αναλόγως με τον τρόπο που κινείται ο οδηγός προσαρμόζεται ως προς την αίσθηση.

Προσαρμοζόμενες είναι και οι αναρτήσεις (dynamic chassis).

Στο δρόμο το αυτοκίνητο κάθεται πολύ καλά και αν επιλέξεις το sport πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual και Snow ) σε πλημμυρίζει από αδρεναλίνη λόγω ήχου που θυμίζει βενζινοκινητήρα V6 , παρά πετρελαιοκινητήρα ο οποίος στις άλλες επιλογές δεν ακούγεται, που σημαίνει πόσο πολύ εκτός των άλλων οι τεχνικοί έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε αυτόν τον τομέα.

Όμως το Kodiaq RS μπορεί να φέρει τα αγωνιστικά σήματα της Skoda Motorsport, δε θα απογοητεύσει τον ιδιοκτήτη του για καθημερινή χρήση.

Είναι και το αυτόματο κιβώτιο που συμβάλει σε αυτό.

O κινητήρας με τη ροπή 500 Nm είναι πρόθυμος σε κάθε πάτημα του γκαζιού, όμως το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι ότι είναι έτσι φτιαγμένο, αναλόγως τις διαθέσεις του οδηγού. Θέλεις να κινηθείς γρήγορα πάρα τον όγκο του και τα 1.900 κιλά; Μπορείς. Θέλεις αργά και ήρεμα ακόμα και εντός των τειχών; Δεν θα σου χαλάσει το χατίρι.

Μιλήσαμε όμως και για χώρους. Έχουν άφθονους οι 5 επιβάτες (στην 7θέσια διάταξη οι επιπλέον δύο είναι περισσότερο για παιδιά) ασχέτως σωματικής διάπλασης.

Οι χώροι των αποσκευών στην 5θέσια έκδοση είναι 725 λίτρα, 230 στην 7θέσια που αυξάνονται στα 715 όταν αναδιπλωθεί η τρίτη σειρά.

Για το τέλος αφήσαμε τις επιδόσεις. Τελική ταχύτητα 221 χλμ./ώρα, 0-100 σε 6,9 δευτ., C02 167 γρμ./χλμ. και μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή 6,4 λίτρα/100 χλμ.  

Με το Kodiaq RS, η Skoda δείχνει αφενός ότι τιμάει τις αγωνιστικές της ρίζες και αφετέρου έρχεται για να κυριαρχήσει στους αθεράπευτα ρομαντικούς που δεν θυσιάζουν τις επιδόσεις για τους χώρους.

Θα τα ξαναπούμε με το Kodiaq RS προσεχώς στη χώρα μας.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ford Puma

Θέλοντας να ανταποκριθεί στην ολοένα αυξανόμενη ζήτηση των crossovers, η Ford δημιούργησε το νέο Puma το οποίο έχει στοιχεία περιπέτειας όπως αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά και ξεκάθαρα αστικό χαρακτήρα.

Ράλι Μπαρούμ

Οι Τσέχοι τον τοπικό τους αγώνα που προσμετρά στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι τον διοργανώνουν με πολύ στυλ.

Τον αντιμετωπίζουν σαν γιορτή με πολλές εκδηλώσεις ενώ δεν απουσιάζουν οι αιθέριες υπάρξεις που ανεβάζουν ακόμα πιο ψηλά τον υδράργυρο.

Aston Martin

Μπορεί η Valkyrie να είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο πρόγραμμα της Aston Martin όμως οι Βρετανοί εξελίσσουν παράλληλα και το μικρότερο αδερφάκι της, με την ονομασία Valhalla και χαρακτηριστικά που προκαλούν.

Dongfeng AX-7

Τις Κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν τις «προλαβαίνεις» από το πόσο γρήγορα παρουσιάζουν νέα μοντέλα, τα οποία, τα περισσότερα είναι “copy” ευρωπαϊκών κυρίως μοντέλων.

Opel

Η Opel θα έχει έντονη παρουσία στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης η οποία θα πραγματοποιηθεί στη γερμανική πόλη από τις 12 μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου με μια σειρά από πρεμιέρες.

Ηλεκτροκίνηση

Τη στιγμή που στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τόσο λίγα που οι περισσότεροι δεν έχουν δει ούτε τυχαία κάποιο στο δρόμο, αλλού γίνεται τόσο μεγάλη προσπάθεια για την προώθησή τους, που οι σταθμοί φόρτισης ξεπέρασαν σε αριθμό τα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Ha:mo

Η αυτοκίνηση αλλάζει και οι εταιρίες ψάχνουν λύσεις για εύκολη χρήση οχημάτων.

Ράλι Μπαρούμ

Η εικόνα στην πρώτη θέση του ράλι Μπαρούμ, 6ος γύρος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, δεν άλλαξε κατά το 2ο σκέλος με τους Κοπέτσκι-Ντρέσλερ να χαρίζουν τη νίκη στο Skoda Fabia R5 Evo. 

Νέο Infiniti QX55

Από την Καλιφόρνια και το Pebble Beach όπου διοργανώνεται το Concours d'Elegance, η Infiniti που αποτελεί την εταιρια κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων, ανακοίνωσε ένα από τα προσεχή μοντέλα της.

Σκύρος

Μετά από 18 ολόκληρα χρόνια, άνοιξε τον Ιούλιο ξανά τις πύλες του στο κοινό ο αρχαιολογικός χώρος της Καστροπολιτείας Σκύρου.