Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Kodiaq RS TDI 4Χ4: Όταν οι χώροι συνάντησαν τις επιδόσεις

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Πριν καν προσγειωθούμε στο αεροδρόμιο της Χερέθ, η Skoda μας έβαλε στο κλίμα καθώς από τον ουρανό διακρίναμε τις σημαίες με τα σήματά της που ανέμιζαν, ενώ μόλις πλησιάζαμε ξεχώριζε  στο γρασίδι η μπλε φιγούρα του Kodiaq.

Όχι όμως οποιοδήποτε Kodiaq, αλλά του Kodiaq RS, με το καινούργιο logo το VI από το victory που αντικαθιστά το μέχρι τώρα V.

300 εκπρόσωποι των διεθνών ΜΜΕ θα ταξιδέψουν στην έρημη από κόσμο Χερέθ για να οδηγήσουν το πιο γρήγορο SUV της Skoda. Το πρώτο με τον πιο ισχυρό πετρελαιοκινητήρα στην ιστορία της.

Kodiaq RS λοιπόν με κινητήρα twin turbo diesel 2 λίτρων, απόδοσης 240 ίππων, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (paddles στο τιμόνι) διπλού συμπλέκτη και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Μάλιστα είναι έτσι εξελιγμένο που μπορεί το 85% της ροπής να «περάσει» στον έναν μόνο τροχό, ενώ το ηλεκτρονικό διαφορικό EDS «κλειδώνει» και τους δύο άξονες ώστε να μην ολισθαίνουν οι τροχοί. Υπο κανοινικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. 

Το πιο ισχυρό SUV της Skoda έρχεται με θέσεις για 5 και 7 άτομα κλείνοντας έτσι πονηρά το μάτι σε όσους αναζητούν επιδόσεις χωρίς κανένα συμβιβασμό στους χώρους

Το Kodiaq RS βασίζεται στη γνωστή σιλουέτα του απλού Kodiaq αλλά φέρει στάνταρ προβολείς Led (μπροστά/πίσω), ζάντες 20 ιντσών ( λάστιχα 235/45) με θέα τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων, μαύρη μάσκα και τα logo VIRS, όπως προαναφέραμε και ειδικους εξωτερικούς χρωματισμούς, όπως το race blue.

Στο εσωτερικό το στίγμα δίνουν τα «αγωνιστικά» καθίσματα με επένδυση από αλκαντάρα ενώ στα προσκέφαλα φιγουράρουν τα logo.

Eπίσης το πιο χοντρό τιμόνι, με σπορ ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις απεικονίσεις να αλλάζουν από ένα μπουτόν στο τιμόνι, αν και θα θέλαμε περισσότερες πινελιές RS κυρίως στο ταμπλό.

Μην ξεχνάμε ότι η Skoda έχει μεγάλη ιστορία στο παγκόσμιο Motorsport. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια μονοπωλεί στην κατηγορία WRC2 με το Fabia R5.

Επιστροφή στο Kodiaq RS που παρά το βάρος του έχει απίθανη αίσθηση σε ότι αφορά το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο αναλόγως με τον τρόπο που κινείται ο οδηγός προσαρμόζεται ως προς την αίσθηση.

Προσαρμοζόμενες είναι και οι αναρτήσεις (dynamic chassis).

Στο δρόμο το αυτοκίνητο κάθεται πολύ καλά και αν επιλέξεις το sport πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual και Snow ) σε πλημμυρίζει από αδρεναλίνη λόγω ήχου που θυμίζει βενζινοκινητήρα V6 , παρά πετρελαιοκινητήρα ο οποίος στις άλλες επιλογές δεν ακούγεται, που σημαίνει πόσο πολύ εκτός των άλλων οι τεχνικοί έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε αυτόν τον τομέα.

Όμως το Kodiaq RS μπορεί να φέρει τα αγωνιστικά σήματα της Skoda Motorsport, δε θα απογοητεύσει τον ιδιοκτήτη του για καθημερινή χρήση.

Είναι και το αυτόματο κιβώτιο που συμβάλει σε αυτό.

O κινητήρας με τη ροπή 500 Nm είναι πρόθυμος σε κάθε πάτημα του γκαζιού, όμως το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι ότι είναι έτσι φτιαγμένο, αναλόγως τις διαθέσεις του οδηγού. Θέλεις να κινηθείς γρήγορα πάρα τον όγκο του και τα 1.900 κιλά; Μπορείς. Θέλεις αργά και ήρεμα ακόμα και εντός των τειχών; Δεν θα σου χαλάσει το χατίρι.

Μιλήσαμε όμως και για χώρους. Έχουν άφθονους οι 5 επιβάτες (στην 7θέσια διάταξη οι επιπλέον δύο είναι περισσότερο για παιδιά) ασχέτως σωματικής διάπλασης.

Οι χώροι των αποσκευών στην 5θέσια έκδοση είναι 725 λίτρα, 230 στην 7θέσια που αυξάνονται στα 715 όταν αναδιπλωθεί η τρίτη σειρά.

Για το τέλος αφήσαμε τις επιδόσεις. Τελική ταχύτητα 221 χλμ./ώρα, 0-100 σε 6,9 δευτ., C02 167 γρμ./χλμ. και μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή 6,4 λίτρα/100 χλμ.  

Με το Kodiaq RS, η Skoda δείχνει αφενός ότι τιμάει τις αγωνιστικές της ρίζες και αφετέρου έρχεται για να κυριαρχήσει στους αθεράπευτα ρομαντικούς που δεν θυσιάζουν τις επιδόσεις για τους χώρους.

Θα τα ξαναπούμε με το Kodiaq RS προσεχώς στη χώρα μας.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Μόντε Κάρλο

Η στιγμή που θα ανοίξει η αυλαία για τις 14 φετινές παραστάσεις του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι φτάνει.

Την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου, από την πόλη Γκαπ και όχι μπροστά από το Casino του Μόντε Κάρλο, δίνεται η εκκίνηση του ράλι Μόντε Κάρλο, πρώτος γύρος της σεζόν.

Hyundai i20 WRC

Τους προβολείς Laser τους πρωτοχρησιμοποίησε η M-Sport στα Ford Fiesta WRC, με τον Οζιέ να δηλώνει την πολύ άσπρη δέσμη που εκπέμπουν.

Στο φετινό ράλι Μόντε Κάρλο όπως προκύπτει από τις δοκιμές τα Hyundai i20 WRC θα είναι αυτά που θα ακολουθήσουν την επιλογή της M-Sport.

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Η Alfa Romeo στο μαγικό κόσμο των αγώνων το 2019 γυρίζει σελίδα στην ιστορία της καθώς από τη φετινή χρονιά εντάχθηκε στην ομάδα ένας οδηγός, από τους πλέον ταλαντούχους που έχουν περάσει το σκαλί της Formula 1.

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.