Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Karoq: To Yeti της επόμενης μέρας

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Το Karoq είναι η καινούργια πρόταση της Skoda στα μεσαία SUV. Με την παρουσίαση του Karoq το ιδιαίτερο σχεδιαστικά Υeti παίρνει αναγκαστικά τον δρόμο που οδηγεί στο μουσείο της Skoda.

Η αισθητική του Karoq είναι εντελώς διαφορετική από αυτήν του Yeti και ακολουθεί τη γραμμή Kodiaq.

Εάν τώρα σας θυμίζει κάποιο άλλο μοντέλο, αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από το Seat Ateca, αφού τα δύο είναι ίδια αυτοκίνητα σε ό,τι έχει να κάνει με τα μηχανικά μέρη.

Aπό σχεδιαστικής απόψεως το Karoq, όπως προείπαμε, ακολουθεί τη γραμμή του μεγαλύτερου Κodiaq, με ελαφρές διαφοροποιήσεις στο πίσω μέρος.

Στην ουσία οι διαστάσεις είναι αυτές που διαφοροποιούν τα δύο αυτοκίνητα.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του Κaroq σε χλστ. είναι 4,382 Χ 1,841 Χ 1,603 σε μήκος Χ πλάτος Χ ύψος και οι αντίστοιχες του Κodiaq 4,967 Χ 1,882 Χ 1,655.

Ο χώρος αποσκευών του Karoq προσφέρει 521 λίτρα με πλήρη ανάπτυξη των πίσω καθισμάτων, ενώ με αναδιπλωμένα αυξάνεται στα 1.630. Εάν δε είναι εξοπλισμένο με το σύστημα VarioFlex η χωρητικότητα μεταβάλλεται από τα 479 λίτρα στα 588.

Να σημειώσουμε εδώ ότι το Κaroq είναι το πρώτο Skoda που εξοπλίζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Σε ό,τι αφορά τις ζάντες, αυτές είναι 16, 17, 18 και 19 ιντσών, αναλόγως της έκδοσης.

Οι κινητήρες είναι δύο βενζίνης TSI στα 1.000 κ.εκ. με 116 ίππους και στα 1.500 κ.εκ. με 150 ίππους και απενεργοποίηση των δύο κυλίνδρων.

Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις TDI είναι στα 1.600 με 116 ίππους και στα 2.000 κ.εκ. με 150 και 190 ίππους.

Τα κιβώτια είναι 6τάχυτα μηχανικά ή αυτόματα DSG 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη.

Η έκδοση 1.5 TSI προσφέρεται με κίνηση σε όλους τους τροχούς με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο, το ίδιο και η 1.6 ΤDI, ενώ η πιο ισχυρή πετρελαιοκίνητη μόνο με DSG.

To σύστημα της τετρακίνησης κινεί το αυτοκίνητο σε κανονικές συνθήκες με το 96% της ροπής στον μπροστινό άξονα, σε περίπτωση που η ποιότητα του δρόμου αλλάξει και γίνει πιο γλιστερό η ροπή μπορεί να μεταφερθεί σε ποσοστό 90% στους πίσω τροχούς και σε δύσκολες περιπτώσεις το 85% σε ένα τροχό. 

Στην πρώτη αυτή γνωριμία με το Karoq στους ελληνικούς δρόμους οδηγήσαμε την έκδοση 1.6 TDI με 116 ίππους και το αυτόματο 7άρι κιβώτιο.

Οι πρώτες εντυπώσεις μας, μετά από σύντομη οδήγηση, είναι οι εξής: 

Το αυτοκίνητο πατάει καλά στον δρόμο με τις αναρτήσεις να προσφέρουν ασφαλή οδική συμπεριφορά.

Το τιμόνι θα το θέλαμε λίγο πιο σφιχτό, αλλά γενικά στην πληροφόρηση δεν αφήνει χώρο για ενστάσεις.

Το κιβώτιο είναι λίγο απότομο στις εκκινήσεις από στάση, αλλά στις μεσαίες και υψηλές στροφές αποδεικνύεται ένας καλός φίλος.

Εντυπωσιάζει το εσωτερικό. Προσεγμένα υλικά και μαλακή επένδυση στο ταμπλό.

Άνετα τα καθίσματα και καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση.

Άνεση, μεγάλος χώρος αποσκευών.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 19.900 ευρώ για το 1.000άρι με τους 116 ίππους και από 21.900 ευρώ για το 1.6 TDI, όσο ακριβώς και για το βενζινοκίνητο 1.5 με τους 150 ίππους.

Οι τιμές στη 2λιτρη έκδοση TDI αρχίζουν από τα 32.500 ευρώ.

Και λίγα λόγια για την παρουσίαση, που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο των Βορείων Προαστίων.

Πρώτα μίλησε ο Ανδρέας Χαλμπές, γενικός διευθυντής της Skoda στη χώρα μας. Ακριβής στις τοποθετήσεις του, είναι φανερό ότι γνωρίζει το αντικείμενο - είναι και από τους ιδιαίτερα συμπαθείς στον χώρο.

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Νίκος Mαρτίνος, υπεύθυνος Επικοινωνίας όλου του Ομίλου της Kosmocar, ο οποίος και έκανε  την παρουσίαση του νέου μοντέλου της Skoda.

Ήταν πολύ καλά διαβασμένος γύρω από το Karoq και η  παρουσίασή του ήταν λεπτομερής και αναλυτική. Άξιο μνείας ότι απάντησε εύκολα και σε ερωτήσεις δύσκολες, που αφορούσαν τη συνδεσιμότητα.

Για το τέλος αφήσαμε την εταιρεία που είχε αναλάβει το οδηγικό κομμάτι.

Όταν μια εταιρεία αναλαμβάνει το δύσκολο έργο της επιλογής διαδρομών, θα πρέπει να έχει κατά νου τρία σημαντικά στοιχεία.

Πρώτον: Να σεβαστεί την εταιρεία που πληρώνει για τη χαρτογράφηση της διαδρομής.

Δεύτερον: Να σεβαστεί τα αυτοκίνητα, που είναι ξένη περιουσία, επιλέγοντας διαδρομές που ταιριάζουν στο ύφος και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Τρίτον: Να σεβαστεί τους προσκεκλημένους της εταιρείας, οι οποίοι δεν γνωρίζουν τη διαδρομή.

Η εταιρεία λοιπόν που είχε σχεδιάσει τις διαδρομές δεν σεβάστηκε τίποτα από τα παραπάνω, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν εντάσεις και εκνευρισμός.

Το να θεωρείσαι «ειδικός» δεν αρκεί. Θα πρέπει να το αποδεικνύεις με πράξεις αλλά και με σεβασμό.

Ευτυχώς που τα Κaroq αντεπεξήλθαν σε κάτι διαδρομές που ούτε οι Τίντεμαν και Κοπέσκι με το Fabia R5  δεν θα «περνούσαν»...

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Γαλλίας

Το Γαλλικό Γκραν Πρι δεν εξελίχθηκε όπως ήθελε η Scuderia Ferrari.

Ferrari

Στη θέα τους μένεις ακίνητος, καθώς δεν ξέρεις ποια Ferrari να θαυμάσεις, τη LaFerrari Aperta ή την «κλειστή» LaFerrari, τη GTC4 Lusso, την Portofino, την 812 Superfast ή την 488 GTB, έχοντας δίπλα τις F40 και F50 και την F12tdf.

Peugeot

Το Peugeot 308 έχει φέρει αρκετά καλές πωλήσεις στη γαλλική εταιρεία ωστόσο κάποια στιγμή θα πρέπει να αντικατασταθεί και αυτή η στιγμή φαίνεται ότι θα είναι το 2021 ας δούμε, όμως, τι μπορούμε να περιμένουμε από το νέο μοντέλο.

Volvo

Με το ρυθμό που εξελίσσεται η αυτόνομη οδήγηση υπάρχει περίπτωση να μας χωρίζουν μόλις τρία χρόνια από το πρώτο σχετικά προσιτό μοντέλο στο οποίο όλοι οι επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού, θα μπορούν να κοιμηθούν κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής.

Υδρογόνο

Όσο οι προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων θα γίνονται πιο αυστηρές οι κατασκευαστές θα αναζητούν εναλλακτικές μορφές ενέργειας για την κίνηση των αυτοκινήτων και μία από τις πιο πολλά υποσχόμενες είναι το υδρογόνο.

Ford

Μπορεί η τέταρτη γενιά του Ford Focus να παρουσιάστηκε πριν λίγο καιρό όμως ακόμα μαθαίνουμε πληροφορίες σχετικά με τα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας που έχει τοποθετήσει η αμερικάνικη εταιρεία στο μικρομεσαίο μοντέλο της.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Μοναχικός καβαλάρης στην πίστα του Πωλ Ρικάρ ο Χάμιλτον σημείωσε την 3η φετινή του νίκη, όσες και ο Φέτελ.

Ξεκίνησε πρώτος, τερμάτισε πρώτος χωρίς να απειληθεί ούτε μια φορά από κανέναν άλλον συνδυασμό.

Citroen C4 Cactus

Το νέο C4 Cactus το πρώτο μοντέλο της γαλλικής εταιρίας που εφοδιάζεται με το νέο σύστημα αναρτήσεων Progressive Hydraulic Cushions (PHC) και τα ανατομικά καθίσματα Advanced Comf

Pikes Peak

Τα ρεκόρ είναι για να καταρρίπτονται και ο τρεις φορές νικητής της ανάβασης του Κολοράντο Πάικς Πικ, Ρομαίν Ντυμά, «έσπασε» το ρεκόρ του Λεμπ κατά 16 δευτ. οδηγώντας το πρώτο αγωνιστικό ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Volkswagen με τους 680 ίππους.

Οpel Combo Life

Για τους φίλους που αναζητούν χώρους, ή τις πολυπληθείς οικογένειες η Opel προτείνει  το νέο της μοντέλο το Combo Life.