Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Kamiq: Μεγαλώνει η οικογένεια των crossover

του Πέρη Χαλάτση

Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Skoda Kamiq έγινε ανάμεσα στην Ελβετία και τη Γαλλία. Το οδηγήσαμε για 170 χιλιόμετρα στην Eθνική Oδό από την Ελβετία προς το Στρασβούργο και άλλα 200 χιλιόμετρα στα βουνά της Αλσατίας (από την Αλσατία κατάγεται και ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπαστιάν Λεμπ).

Με το Kamiq, η Skoda εισέρχεται για πρώτη φορά στην κατηγορία των compact crossover/SUV και  προσθέτει το τρίτο μοντέλο στην επιτυχημένη ευρωπαϊκή γκάμα των SUV της.  Είναι το δεύτερο Skoda που διαθέτει την καινούργια φιλοσοφία σχεδίασης του εσωτερικού, με επικεφαλής σχεδιασμού και σε αυτό το μοντέλο τον Έλληνα  Δημήτρη Δαρκούδη. Δεν υπάρχουν σχεδιαστικές διαφορές από το Scala, με το πορτ-μπαγκάζ να προσφέρει 400 λίτρα με όλα τα καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη ενώ ανακλινόμενα ο αποθηκευτικός χώρος αυξάνεται έως και τα 1.395 λίτρα. Υπάρχουν επίσης 26 λίτρα για μικροαντικείμενα.

Το Kamiq έρχεται με μήκος 4,241 χλστ, πλάτος 1,793 χλστ. και ύψος 1,531 χλστ. και βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του Ομίλου Volkswagen, όπως και το Scala που είναι κατά μια έννοια αδερφό μοντέλο.

Όμως επειδή πρόκειται για crossover μοντέλο, σε σύγκριση με το Scala, το Kamiq φέρει νέα γεωμετρία στην ανάρτηση με νέα ελατήρια και αμορτισέρ (μεγαλύτερες διαδρομές), αντιστρεπτικό δοκό με ενισχυμένο πίσω άξονα, μεγαλύτερους τροχούς και υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης. 

Για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που ο κάτοχος θα «αφήσει» την άσφαλτο για το μονοπάτι το οποίο βρίσκεται μπροστά του, σημαντική είναι και η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος.

Η απόσταση του Kamiq από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 39 χιλιοστά σε σχέση με το Scala. Η συνολική απόσταση από το έδαφος είναι 188 χλστ. Ίσως το ψηλότερο από όλα τα compact SUV.

Από σχεδιαστικής άποψης είναι το πρώτο Skoda με νέα οπτικά στοιχεία όπως οι διαχωρισμένοι προβολείς, με τα φώτα ημέρας πάνω από το κύριο σώμα των προβολέων. Aυτή επί της ουσίας , πέρα από την απόσταση από το έδαφος, είναι η βασική διαφορά από το Scala, ενώ στο πίσω μέρος είναι πιο εμφανείς οι διαφορές, στον προφυλακτήρα, αλλά και στο πίσω κρύσταλλο που στο Kamiq, δεν φτάνει έως την πινακίδα (περιλαμβάνοντας και τα φωτιστικά σώματα) όπως συμβαίνει σε εκδόσεις του Scala. 

Οι διαστάσεις των ελαστικών για το νέο compact SUV είναι 205/60 -16 και 205/55 -17 καθώς και 215/45 -18, ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμο και με το Sport Chassis Control –κατά 10 χιλιοστά χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση που μπορεί να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της μεταξύ Normal και Sport με τη χρήση του Driving Mode Select.

Ο οδηγός βολεύεται εύκολα στο εργονομικό κάθισμα που είναι αρκετά υψηλό για ακόμη καλύτερη ορατότητα στο δρόμο. Το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται στάνταρ ως προς το ύψος και αυτό του συνοδηγού προαιρετικά. Στα επίπεδα εξοπλισμού, Ambition και Style, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ρυθμιζόμενα οσφυϊκά στηρίγματα για τα εμπρός καθίσματα καθώς και συρτάρια στο κάτω μέρος τους.

Δεν θα επεκταθούμε στην κίνηση στην Εθνική Οδό. Άλλωστε ο συνδυασμός  αναρτήσεων και ελαστικών του Kamiq στους άψογους σε ποιότητα γαλλικούς δρόμους χαρακτηρίζεται απλά ιδανικός. Τα πολλά χιλιόμετρα τα κάναμε στα βουνά της Αλσατίας. Σε μια απίθανη διαδρομή γεμάτη στροφές με ανηφόρες και κατηφόρες. Εκεί φαίνεται το καλό στήσιμο του αυτοκινήτου. Στα κατηφορικά κομμάτια εκεί όπου οι ταχύτητες είναι μεγαλύτερες βλέπεις το σημαντικό ρόλο που παίζει η ακαμψία του αμαξώματος αλλά και της σωστής ανάρτησης. Δεν γέρνει και δεν τρομάζει οδηγό και επιβάτες.

Και το βασικότερο όσο και αν το πιέσαμε τα φρένα δεν έδειξαν συμπτώματα κούρασης. Στα ανηφορικά κομμάτια ο 1000άρης κινητήρας (3κύλινδρος) για άλλη μια φορά μας ενθουσίασε. Να σας θυμίσουμε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας που αποδίδει 116 ίππους είναι η λεγόμενη χρυσή συνταγή του group και χρησιμοποιείται  ήδη στο T-Roc, στο Golf και στο Polo. Αυτόν τον κινητήρα που συναγωνίζεται σε κατανάλωση τους κινητήρες diesel  «φοράει» και το  ολοκαίνουργιο Skoda Kamiq.

Στην εθνική οδό είναι τελείως αθόρυβο. Κινηθήκαμε με όριο τα 130 χλμ/ώρα (πολλοί αυστηροί οι αστυνομικοί με τα όρια ταχύτητας) και η μέση κατανάλωση με το δικό μας στυλ οδήγησης ήταν 6.2 λίτρα /100 χλμ.

Σε θέμα του εξοπλισμού τα συστήματα παθητικής ασφάλειας περιλαμβάνουν έως και εννέα αερόσακους, για τον οδηγό και τον συνοδηγό, αερόσακους τύπου κουρτίνας καθώς και μπροστινούς πλευρικούς αερόσακους.

Στην ενεργητική ασφάλεια, στον στάνταρ εξοπλισμό του Kamiq υπάρχουν τα ηλεκτρονικά  συστήματα όπως για τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Keep assist), προστασία από σύγκρουση (με Ι.Χ., ποδηλάτη ή και πεζό), Led φώτα που αυξάνουν την απόσταση φωτισμού στον δρόμο άρα καλύτερη ασφάλεια στην νυκτερινή οδήγηση. Πιο ειδικά ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ακόμη Front Assist με City Emergency Brake και Predictive Pedestrian Protection (εμπρός υποβοήθηση με πέδηση έκτακτης ανάγκης στην πόλη καθώς και Multi-Collision Brake (πέδηση αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων). Ακόμη είναι συνδεδεμένο με όλα τα δίκτυα τηλεφωνίας για παροχή βοηθείας και πληροφοριών.

Επίσης το Side Assist ανιχνεύει τα οχήματα σε απόσταση έως 70 μέτρα.

Οι προβολείς LED και τα αντίστοιχα πίσω φώτα είναι στάνταρ, ενώ η προαιρετική έκδοση full LED διαθέτει επιπλέον AFS και δυναμικά φλας εμπρός και πίσω.

Έχει υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και infotainment, που θα ενθουσιάσει τους νέους αγοραστές. Τα συστήματα Swing, Bolero και Amundsen ανήκουν στην τρίτη γενιά των συστημάτων infotainment του ομίλου, έχουν οθόνες από 6,5 έως 9,2 ίντσες και μπορούν να εξοπλιστούν με το προαιρετικό σύστημα Skoda Sound System που έχει δέκα ηχεία.

Εκτός από τους διακόπτες του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών, όλες οι λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων Amundsen μπορούν να ελέγχονται χρησιμοποιώντας τρεις σύγχρονες μορφές εντολών: μέσω της αφής στην οθόνη, των χειρονομιών ή τις φωνητικές εντολές του χρήστη. Το Amundsen συνδυάζεται στάνταρ με το ψηφιακό Virtual Cockpit, το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί ξεχωριστά. Η οθόνη των 10,25 ιντσών είναι μία από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία και διαθέτει πέντε διαφορετικές διατάξεις.

Το Kamiq είναι πάντα συνδεδεμένο και online χάρη σε μια ενσωματωμένη εφαρμογή, την LTE eSIM,  που για παράδειγμα, επιτρέπει τη συνεχή βελτιστοποίηση της πλοήγησης. Το eSIM δεν ενεργοποιεί μόνο τη λειτουργία eCall, αλλά παρέχει και πρόσβαση στις κινητές ηλεκτρονικές υπηρεσίες Skoda Connect. Εδώ θα υπάρχει μια ετήσια συνδρομή περίπου 30 ευρώ.

Η προαιρετική, αυτόματη προστασία άκρων στις πόρτες δεν υπάρχει σε κανένα άλλο compact SUV. Υπάρχει επίσης αποσπώμενος φακός LED στο πορτ-μπαγκάζ, ξύστρα πάγου στο πορτάκι του ρεζερβουάρ καυσίμου και θήκη ομπρέλας.

Το Kamiq θα το δούμε στη χώρα μας στις αρχές Νοεμβρίου. Φέρει  έξυπνη σχεδίαση και  σωστό συνδυασμό στα πλεονεκτήματα των SUV και των Hatchback. Για να καταλάβετε εκτός από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, έχει υπερυψωμένες θέσεις για ακόμη καλύτερη ορατότητα, ευρύχωρο εσωτερικό, καλή ανάρτηση και είναι ευέλικτο σαν να οδηγείς μικρότερο σε διαστάσεις μοντέλο. 

Οι τιμές του νέου Kamiq θα ξεκινούν λίγο κάτω από τις 17.000 ευρώ. Το αυτοκίνητο θα το δούμε από τις 9 Νοεμβρίου στην Έκθεση Αυτοκινήτου που θα γίνει στο πρώην Δυτικό αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Σχετικά άρθρα

Το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης τελείωσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, δηλαδή με τη Mercedes να κάνει τους δύο καλύτερους χρόνους της ημέρας.

Καυτό αναμένεται να είναι το Σαββατοκύριακο 22-23 Φεβρουαρίου καθώς είναι προγραμματισμένες οι αρχαιρεσίες για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα σωματεία που θα ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη είναι 31.

Σίγουρα το σκανδιναβικό ντιζάιν της Volvo είναι διαχρονικό, ωστόσο υπάρχουν πάντα περιθώρια για μικρές έστω αλλαγές.

Μπορεί να επικρατεί «ησυχία» λόγω της μεσημεριανής παύσης στην πίστα της Βαρκελώνης, όμως όλοι ασχολούνται με το DAS (Dual Axis Steering) της Mercedes, που μεταβάλει τις γωνίες των μπροστινών τροχών και κατά πόσο είναι νόμιμο ή όχι με τη Mercedes να υποστηρίζει ότι είναι νόμιμο, ισχυρίζοντας ότι

Η Maserati είναι μια από τις θρυλικές ιταλικές εταιρίες συνδεδεμένη με τον μαγικό κόσμο των αγώνων. Η Maserati λοιπόν απουσιάζει μεγάλο διάστημα από τους αγώνες παγκόσμιας ακτινοβολίας.

Στο πλαίσιο αποκάλυψης του νέου Cupra Leon πρεμιέρα έκανε και το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού (TCR) Leon Competiciοn.

Η πρώτη επίσημη περίοδος των δοκιμών ολοκληρώνεται την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στην πίστα της Βαρκελώνης και όλοι πλέον ασχολούνται με το σύστημα DAS που φέρει η Mercedes στα μονοθέσιά της και αφορά την «τοποθέτηση» των μπροστινών τροχών στην πίστα (

Ευχάριστα είναι τα νέα, αν έχετε παραγγείλει μια από τις μόλις 130 Lotus Evija, καθώς η έναρξη της παραγωγής και των παραδόσεων της θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι.

Στις 19 Φεβρουαρίου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 για το 2020, με τις 10 ομάδες να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα στην πίστα της Βαρκελώνης προκειμένου να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα.

Ένας από τους βασικούς πυλώνες στο στρατηγικό πλάνο ονόματι “Strategy 2025” που έχει καταρτίσει η Skoda είναι η διεθνοποίηση της τσέχικης εταιρείας και η επέκταση της σε νέες αγορές.