Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Fabia: Ανανεωμένη και με νέα έκδοση στην ελληνική αγορά

του Γιώργου Ψαρρά

Μετά από μια βραδινή καταιγίδα ο ουρανός έδιωξε όλα τα σύννεφα αφήνοντας χώρο στο λαμπερό ελληνικό ήλιο, ώστε να φωτιστεί η ανανεωμένη Skoda Fabia, η οποία διατίθεται πλέον στην εγχώρια αγορά.

Μια πρώτη οπτική και οδηγική επαφή με την ανανεωμένη Fabia είχαμε κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης της που πραγματοποιήθηκε στο Ναυτικό Όμιλο Πειραιά. Mε φόντο το απέραντο μπλε της γαλήνιας θάλασσας εξερευνήσαμε κάθε σπιθαμή από τις αλλαγές που υπέστη η ανανεωμένη Fabia τρίτης γενιάς.

Εντοπίσαμε λοιπόν τη νέα μάσκα με τις κάθετες γρίλιες, την επανασχεδίαση που έχουν δεχτεί οι εμπρός προβολείς και ο προφυλακτήρας με τα ενσωματωμένα φώτα ομίχλης. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η Fabia πλέον προσφέρεται προαιρετικά με τεχνολογίας Led εμπρός προβολείς και πίσω φωτιστικά σώματα που έχουν «κρυστάλλινη» όψη,  ενώ στάνταρ είναι τα Led φώτα ημέρας.

Παράλληλα ο πίσω προφυλακτήρας άλλαξε ελαφρώς το σχήμα του, ενσωματώνοντας ανακλαστήρες. Προστέθηκαν επίσης ζάντες αλουμινίου νέας σχεδίασης διαστάσεων από 15 έως 18 ίντσες. Στην παλέτα της ανανεωμένης Fabia υπάρχουν συνολικά δεκαπέντε αποχρώσεις, ενώ παιχνίδια διχρωμίας μπορούν να γίνουν με την οροφή, τις μπροστινές κολόνες, τους πλευρικούς καθρέπτες και τις ζάντες αλουμινίου.

Ελάτε τώρα να μπούμε και στο εσωτερικό της ανανεωμένης Fabia. Στα ενδότερα συναντάμε νέες ταπετσαρίες καθισμάτων και νέες ραφές, προστέθηκε φωτισμός στον αποθηκευτικό χώρο που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας, άλλαξαν τα στρόγγυλα χειριστήρια στο ταμπλό, όλα τα ηλεκτρικά παράθυρα πλέον διαθέτουν αυτόματη λειτουργεία με ένα μόνο πάτημα, ενώ μπορούν να κλείσουν επίσης και με το παρατεταμένο πάτημα στο κουμπί του κλειδιού.

Για πρώτη φορά η Fabia διαθέτει το σύστημα πολυμέσων “Swing Plus”, το οποίο συνδυάζεται με έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής 6,5 ιντσών. Τα πλαστικά στο σύνολο τους παραμένουν σκληρά, αλλά αυτό που σε κερδίζει είναι η στιβαρή συναρμογή τους.  Στο πορτμπαγκάζ της ανανεωμένης Fabia κρύβεται ακόμα ένας «άσσος» της που δεν είναι άλλος από τη χωρητικότητα των 330 λίτρων που μπορεί να φτάσει τα 1.150 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Για τους πιο απαιτητικούς σε θέματα χώρων η ανανεωμένη Fabia προσφέρεται και με το πρακτικότερο αμάξωμα Combi (station-wagon) που έχει μεγαλύτερο μήκος 4.262 χλστ. και πορτμπαγκάζ 530 έως 1.395 λίτρων.

Στη γκάμα κινητήρων της ανανεωμένης Fabia υπάρχουν μόνο βενζινοκινητήρες, τρεις στον αριθμό, οι οποίοι είναι όλοι τρικύλινδροι, χωρητικότητας ενός λίτρου, ενώ διαθέτουν δεύτερο καταλυτικό μετατροπέα και επανασχεδιασμένο σύστημα διαχείρισης.

Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο αναβαθμισμένος ατμοσφαιρικός MPI των 75 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Συνεχίζουμε με τους υπερτροφοδοτούμενους TSI απόδοσης 95 και 110 ίππων, στους οποίους τοποθετήθηκε  ένα φίλτρο βενζίνης που μειώνει την εκπομπή σωματιδίων. Αμφότεροι συνεργάζονται με μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, ωστόσο ο ισχυρότερος μπορεί να ταιριάξει προαιρετικά και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων.

Πιο ψηλά ανεβάζει η ανανεωμένη Fabia τον πήχη της ασφάλειας χάρη στα νέα τεχνολογικά συστήματα με τα οποία εξοπλίζεται. Πιο αναλυτικά, στη σχετική λίστα περιλαμβάνεται προαιρετικός προσαρμοστικός έλεγχος σταθερής ταχύτητας, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης, Front Assist με ενσωματωμένη λειτουργεία φρένου ανάγκης City, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, αυτόματη λειτουργεία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, περιοριστής ταχύτητας, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, ανίχνευση τυφλών σημείων και έλεγχος πίσω κυκλοφορίας.

Στη διάθεση μας είχαμε τη νέα έκδοση Monte Carlo (από το θρυλικό ράλι το όνομα) της ανανεωμένης Fabia, με την οποία αποκτά πιο σπορ εξωτερική εικόνα, χάρη στα μαύρα διακοσμητικά γυαλιστερά ένθετα που βρίσκονται στο εμπρός σπόιλερ, στα πλευρικά μαρπσιέ, στους εξωτερικούς καθρέπτες και στη βάση του πίσω διαχύτη.

Το λογότυπο Monte Carlo έχει καρφιτσωθεί στις μεσαίες κολόνες, τα πίσω Led φώτα είναι στάνταρ, διαθέτει αεροτομη οροφής, ενώ  οι ζάντες  και η οροφή είναι σε μαύρη απόχρωση για διχρωμία. Εντός της Fabia Monte Carlo υπάρχουν αλουμινένια πεντάλ, καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική στήριξη, κόκκινες ραφές στο τιμόνι, στο λεβιέ ταχυτήτων και στο χειρόφρενο.

Εμείς οδηγήσαμε τη Fabia Monte Carlo με τον 1.0 TSI βενζινοκινητήρα των 95 ίππων, ο οποίος σε μια σύντομη διαδρομή από τον Πειραιά μέχρι τη Βουλιαγμένη μας απέδειξε ότι έχει την απαραίτητη σπιρτάδα που χρειάζεται το μικρό τσέχικο μοντέλο, ώστε να ελίσσεται γρήγορα μέσα στην πόλη. Φαίνεται όμως ότι με θάρρος μπορεί να κάνει και ένα ταξίδι, ενώ οι επιδόσεις αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,8 δευτ. και τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα.

Το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων είχε σωστή κλιμάκωση και λεβιέ με άμεσα κουμπώματα. Η Fabia περνάει χωρίς να αγκομαχάει πάνω από τις πολλές λακκούβες των ελληνικών δρόμων, ενώ ικανοποιητικό σε αίσθηση, για τα δεδομένα της κατηγορίας, είναι το σύστημα διεύθυνσης.

Η αρχική τιμή της ανανεωμένης Fabia διαμορφώνεται στην έκδοση Active με τον 1.0 ΜPI βενζινοκινητήρα των 75 ίππων στα 10.980 ευρώ και στα 11.680 ευρώ για την Combi.  H Fabia Monte Carlo ξεκινάει από τα 14.880 με τον 1.0 ΤSI των 95 ίππων.

 

Σχετικά άρθρα

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Η Alfa Romeo στο μαγικό κόσμο των αγώνων το 2019 γυρίζει σελίδα στην ιστορία της καθώς από τη φετινή χρονιά εντάχθηκε στην ομάδα ένας οδηγός, από τους πλέον ταλαντούχους που έχουν περάσει το σκαλί της Formula 1.

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.

Toyota

Η Toyota παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ τη νέα Supra, ένα μοντέλο που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BMW και μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με τη νέα Z4.

Volkswagen Τ-Cross

Πριν από μερικούς μήνες η Volkswagen μας σύστησε το μικρότερο SUV που προστίθεται στη γκάμα της, το νέο T-Cross.