Είστε εδώ

Test Drive

Skoda Fabia: Ανανεωμένη και με νέα έκδοση στην ελληνική αγορά

του Γιώργου Ψαρρά

Μετά από μια βραδινή καταιγίδα ο ουρανός έδιωξε όλα τα σύννεφα αφήνοντας χώρο στο λαμπερό ελληνικό ήλιο, ώστε να φωτιστεί η ανανεωμένη Skoda Fabia, η οποία διατίθεται πλέον στην εγχώρια αγορά.

Μια πρώτη οπτική και οδηγική επαφή με την ανανεωμένη Fabia είχαμε κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης της που πραγματοποιήθηκε στο Ναυτικό Όμιλο Πειραιά. Mε φόντο το απέραντο μπλε της γαλήνιας θάλασσας εξερευνήσαμε κάθε σπιθαμή από τις αλλαγές που υπέστη η ανανεωμένη Fabia τρίτης γενιάς.

Εντοπίσαμε λοιπόν τη νέα μάσκα με τις κάθετες γρίλιες, την επανασχεδίαση που έχουν δεχτεί οι εμπρός προβολείς και ο προφυλακτήρας με τα ενσωματωμένα φώτα ομίχλης. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η Fabia πλέον προσφέρεται προαιρετικά με τεχνολογίας Led εμπρός προβολείς και πίσω φωτιστικά σώματα που έχουν «κρυστάλλινη» όψη,  ενώ στάνταρ είναι τα Led φώτα ημέρας.

Παράλληλα ο πίσω προφυλακτήρας άλλαξε ελαφρώς το σχήμα του, ενσωματώνοντας ανακλαστήρες. Προστέθηκαν επίσης ζάντες αλουμινίου νέας σχεδίασης διαστάσεων από 15 έως 18 ίντσες. Στην παλέτα της ανανεωμένης Fabia υπάρχουν συνολικά δεκαπέντε αποχρώσεις, ενώ παιχνίδια διχρωμίας μπορούν να γίνουν με την οροφή, τις μπροστινές κολόνες, τους πλευρικούς καθρέπτες και τις ζάντες αλουμινίου.

Ελάτε τώρα να μπούμε και στο εσωτερικό της ανανεωμένης Fabia. Στα ενδότερα συναντάμε νέες ταπετσαρίες καθισμάτων και νέες ραφές, προστέθηκε φωτισμός στον αποθηκευτικό χώρο που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας, άλλαξαν τα στρόγγυλα χειριστήρια στο ταμπλό, όλα τα ηλεκτρικά παράθυρα πλέον διαθέτουν αυτόματη λειτουργεία με ένα μόνο πάτημα, ενώ μπορούν να κλείσουν επίσης και με το παρατεταμένο πάτημα στο κουμπί του κλειδιού.

Για πρώτη φορά η Fabia διαθέτει το σύστημα πολυμέσων “Swing Plus”, το οποίο συνδυάζεται με έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής 6,5 ιντσών. Τα πλαστικά στο σύνολο τους παραμένουν σκληρά, αλλά αυτό που σε κερδίζει είναι η στιβαρή συναρμογή τους.  Στο πορτμπαγκάζ της ανανεωμένης Fabia κρύβεται ακόμα ένας «άσσος» της που δεν είναι άλλος από τη χωρητικότητα των 330 λίτρων που μπορεί να φτάσει τα 1.150 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Για τους πιο απαιτητικούς σε θέματα χώρων η ανανεωμένη Fabia προσφέρεται και με το πρακτικότερο αμάξωμα Combi (station-wagon) που έχει μεγαλύτερο μήκος 4.262 χλστ. και πορτμπαγκάζ 530 έως 1.395 λίτρων.

Στη γκάμα κινητήρων της ανανεωμένης Fabia υπάρχουν μόνο βενζινοκινητήρες, τρεις στον αριθμό, οι οποίοι είναι όλοι τρικύλινδροι, χωρητικότητας ενός λίτρου, ενώ διαθέτουν δεύτερο καταλυτικό μετατροπέα και επανασχεδιασμένο σύστημα διαχείρισης.

Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο αναβαθμισμένος ατμοσφαιρικός MPI των 75 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Συνεχίζουμε με τους υπερτροφοδοτούμενους TSI απόδοσης 95 (5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο) και 110 ίππων (6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο), στους οποίους τοποθετήθηκε  ένα φίλτρο βενζίνης που μειώνει την εκπομπή σωματιδίων.  Ο ισχυρότερος μπορεί να ταιριάξει προαιρετικά και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων.

Πιο ψηλά ανεβάζει η ανανεωμένη Fabia τον πήχη της ασφάλειας χάρη στα νέα τεχνολογικά συστήματα με τα οποία εξοπλίζεται. Πιο αναλυτικά, στη σχετική λίστα περιλαμβάνεται προαιρετικός προσαρμοστικός έλεγχος σταθερής ταχύτητας, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης, Front Assist με ενσωματωμένη λειτουργεία φρένου ανάγκης City, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, αυτόματη λειτουργεία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, περιοριστής ταχύτητας, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, ανίχνευση τυφλών σημείων και έλεγχος πίσω κυκλοφορίας.

Στη διάθεση μας είχαμε τη νέα έκδοση Monte Carlo (από το θρυλικό ράλι το όνομα) της ανανεωμένης Fabia, με την οποία αποκτά πιο σπορ εξωτερική εικόνα, χάρη στα μαύρα διακοσμητικά γυαλιστερά ένθετα που βρίσκονται στο εμπρός σπόιλερ, στα πλευρικά μαρπσιέ, στους εξωτερικούς καθρέπτες και στη βάση του πίσω διαχύτη.

Το λογότυπο Monte Carlo έχει καρφιτσωθεί στις μεσαίες κολόνες, τα πίσω Led φώτα είναι στάνταρ, διαθέτει αεροτομη οροφής, ενώ  οι ζάντες  και η οροφή είναι σε μαύρη απόχρωση για διχρωμία. Εντός της Fabia Monte Carlo υπάρχουν αλουμινένια πεντάλ, καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική στήριξη, κόκκινες ραφές στο τιμόνι, στο λεβιέ ταχυτήτων και στο χειρόφρενο.

Εμείς οδηγήσαμε τη Fabia Monte Carlo με τον 1.0 TSI βενζινοκινητήρα των 95 ίππων, ο οποίος σε μια σύντομη διαδρομή από τον Πειραιά μέχρι τη Βουλιαγμένη μας απέδειξε ότι έχει την απαραίτητη σπιρτάδα που χρειάζεται το μικρό τσέχικο μοντέλο, ώστε να ελίσσεται γρήγορα μέσα στην πόλη. Φαίνεται όμως ότι με θάρρος μπορεί να κάνει και ένα ταξίδι, ενώ οι επιδόσεις αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,8 δευτ. και τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα.

Το μηχανικό κιβώτιο είχε σωστή κλιμάκωση και λεβιέ με άμεσα κουμπώματα. Η Fabia περνάει χωρίς να αγκομαχάει πάνω από τις πολλές λακκούβες των ελληνικών δρόμων, ενώ ικανοποιητικό σε αίσθηση, για τα δεδομένα της κατηγορίας, είναι το σύστημα διεύθυνσης.

Η αρχική τιμή της ανανεωμένης Fabia διαμορφώνεται στην έκδοση Active με τον 1.0 ΜPI βενζινοκινητήρα των 75 ίππων στα 10.980 ευρώ και στα 11.680 ευρώ για την Combi.  H Fabia Monte Carlo ξεκινάει από τα 14.880 με τον 1.0 ΤSI των 95 ίππων.

 

Σχετικά άρθρα

Hyundai Motorsport-Ράλι Φινλανδίας

Περίοδος διακοπών για τις εργοστασιακές ομάδες πριν επιστρέψουν στο σανίδι του WRC, με το ράλι Φινλανδίας την 1η Αυγούστου. 

Εκεί λοιπόν που ήταν όλα «ήρεμα», η Hyundai Motorsport έσκασε τη βόμβα για το τρίτο πλήρωμα που θα δηλώσει στον πιο γρήγορο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

Goodwood Festival of Speed

Έναν αιώνα ζωής γιορτάζει το 2019 η Citroen και φυσικά με την τόση μεγάλη-αγωνιστική-ιστορία δεν θα μπορούσε να μην είναι η super star στο φεστιβάλ ταχύτητας στο  Goodwood που διεξάγεται 4-7 Ιουλίου στην Αγγλία.

Classic Acropolis 2019

Το ράλι Ακρόπολις δεν υπάρχει πλέον. Δυστυχώς το χάσαμε απ΄όλες τις διεθνείς εκδηλώσεις (ακόμα και ως ιστορικό).

EKO – Ducati

Κάτω από τον έναστρο  καλοκαιρινό ουρανό τα Αθήνας, παρακολουθήσαμε την όμορφη εκδήλωση απονομής των δώρων στους νικητές του διαγωνισμού EKO Racing 100 .

Mini

Η Mini ετοιμάζει το νέο John Cooper Works GP, το οποίο θα είναι αρκετά ισχυρότερο σε σχέση με το τρέχον μοντέλο και στο πλαίσιο της εξέλιξής του η βρετανική μάρκα έκανε κάποιους γύρους στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, πριν από τον 24ωρο αγώνα που έγινε το Σαββατοκύριακο 22 – 23 Ιουνίου.

Συγχώνευση FCA-Renault

Οι Renault και FCA είναι ανοιχτές στην επανεκκίνηση των συνομιλιών μεταξύ τους για μια πιθανή συγχώνευση, όμως στελέχη και των δύο ομίλων εμφανίζονται επιφυλακτικά σχετικά με παράγοντες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επίτευξη συμφωνίας.

FCA

Η FCA θέλοντας να αυξήσει τις δυνατότητες του infotainment των αυτοκινήτων της, δημιούργησε μία πλατφόρμα μέσω της οποίας οι κάτοχοι των αυτοκινήτων της θα μπορούν να κάνουν κάποιες αγορές χωρίς να βγουν από το αυτοκίνητό τους.

Porsche

Το τμήμα ειδικών δημιουργιών της Porsche με την ονομασία Porsche Exclusive Manufaktur, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την κυκλοφορία ειδικών εκδόσεων, οι οποίες θα αντλούν έμπνευση από μοντέλα τα οποία παράγονταν ανάμεσα στις δεκαετίες του ‘50 και του ‘80.

Ford Focus ST

Ακόμα και αν είσαι άγιος στο δρόμο τα πρώτα που σου έρχονται στο μυαλό βλέποντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Ford Focus ST είναι πίστες, στροφές, μεγάλες ευθείες και αδρεναλίνη.