Είστε εδώ

Test Drive

Seat Tarraco: Πρώτη γεύση πίσω από το τιμόνι

του Πέρη Χαλάτση

Είμαστε παρόντες στην αποκάλυψη του μοντέλου από τον επιτυχημένο πρόεδρο της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Λούκα Ντε Μέο στην Ταραγκόνα της Ισπανίας. Στη συνέχεια το είδαμε  στην έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι και λίγες βδομάδες μετά η ελληνική αντιπροσωπεία της Seat κατάφερε να  φέρει το Tarraco στη δική μας  έκθεση στην «Αυτοκίνηση 2018» .

Το μόνο που έμενε ήταν να το οδηγήσουμε. Έτσι τρεις μήνες πριν ξεκινήσει επίσημα να κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους, το οδηγήσαμε στην Βαρκελώνη, εκεί όπου οι Ισπανοί διάλεξαν να κάνουν την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ολοκαίνουργιου μοντέλου τους.

Πριν ξεκινήσουμε να σας πούμε τις εντυπώσεις μας για το 5θέσιο ή 7θέσιο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, καλό είναι να ξέρετε πώς «βαφτίστηκε» το νέο SUV της Seat «Tarraco».

Το 3ο SUV της ισπανικής φίρμας που απευθύνεται στους αγοραστές της  μεσαίας  κατηγορίας ,είναι το 14ο αυτοκίνητο της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που παίρνει το όνομα του από μια ισπανική πόλη. Το όνομα του προέρχεται από την αρχαία ονομασία της Μεσογειακής πόλης Tarragona, ένα ιστορικό και πολιτιστικό κέντρο με εκπληκτική αρχιτεκτονική και επιλέχθηκε μέσω δημόσιας ψηφοφορίας από περισσότερους από 140.000 φίλους της Seat.

Με το Tarraco, το μεγάλο "αδερφό" των Arona και Ateca , η Seat συμπληρώνει την γκάμα των SUV και κάνει ακόμη πιο επιβλητική την παρουσία της στη συγκεκριμένη κατηγορία που διαρκώς μαγνητίζει περισσότερο κόσμο.

Τα σχέδια για το Tarraco έκανε μια ομάδα από επίλεκτους σχεδιαστές και μηχανικούς, στο εργοστάσιο του Μαρτορέλ  στη Βαρκελώνη αλλά το αυτοκίνητο κατασκευάζεται στο Βόλσμπουργκ της Γερμανίας. Είναι το πρώτο Seat που κατασκευάζεται εκεί όπου γεννάται κάθε νέο Volkswagen. Κίνηση όχι τυχαία, που την «κρατάμε» για το μέλλον. Το Tarraco είτε με 5 είτε με 7 θέσεις απευθύνεται σε αγοραστές που έχουν ως πρώτη επιλογή τους χώρους.  Στην 5θέσια έκδοση ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 760 λίτρα και στην 7θέσια με τα δυο επιπλέον καθίσματα αναδιπλωμένα 700. Αναδιπλωμένη η πίσω σειρά ή η τρίτη αν πρόκειται για 7θέσιο αυξάνει στα 1.920 λίτρα  και 1.775 αντίστοιχα.

Σ’ αυτούς που θέλουν δυναμική συμπεριφορά,  χώρους, πρακτικότητα, ασφάλεια και πολυτέλεια. Σημαντικό ρόλο σε όλα αυτά έπαιξε η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας MQB που είναι  η τελευταία λέξη στην  τεχνολογία του Ομίλου Volkswagen.

Η ομάδα σχεδίασης του Tarraco κατάφερε να «παντρέψει» αρμονικά τις μεγάλες αναλογίες με την αισθητική. Το  Tarraco  έχει μήκος 4,735 χλστ., πλάτος 1,830 χλστ. και ύψος 1,658 χλστ. Οι γραμμές του είναι επιθετικές καθώς είναι το πρώτο Seat με τη νέα σχεδίαση στο μπροστινό μέρος, 6γωνη μάσκα και Full LED προβολείς.

Στο εσωτερικό οι χώροι είναι αυτοί που πρωταγωνιστούν, όπως και το υψηλό επίπεδο της ποιότητας των υλικών.

Πίσω από το τιμόνι κυριαρχεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Digital Cockpit με οθόνη 10.25’’) και η δεύτερη οθόνη αφής 8 ιντσών με αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Στο Tarraco η Seat διαθέτει για πρώτη φορά  ανέπαφη δυνατότητα χειρισμού και εύκολη πρόσβαση στον ψηφιακό κόσμο. Υπάρχουν επιλογές  συνδεσιμότητας με  Android Auto, Apple CarPlay και ασύρματη φόρτιση smartphones. Σε όλες τις εκδόσεις που οδηγήσαμε υπήρχε σύστημα καταγραφής διαδρομών, έλεγχος κατάστασης αυτοκινήτου ακόμη και αναγνώριση τραγουδιού μέσω Shazam . Αυτό όμως είναι μόνο για όσους  διαθέτουν το σύστημα  Android.

Στη Βαρκελώνη με άριστες για την εποχή καιρικές συνθήκες, οδηγήσαμε  τρεις διαφορετικές εκδόσεις Tarraco. Οι δύο εκδόσεις είχαν δίλιτρο κινητήρα (ένας με βενζίνη και ο άλλος με πετρέλαιο) και μια 3η έκδοση με κινητήρα 1.500 κ.εκ. βενζίνης.

Αν και ήμασταν δύο δημοσιογράφοι  σε κάθε αυτοκίνητο, προσκαλέσαμε και τρεις τεχνικούς της εταιρίας που ήταν παρόντες στο event για να δούμε αν και πόσο άνετα μπορούν να ταξιδέψουν οι πίσω επιβάτες. Υπάρχει άπλετος χώρος είτε οδηγείς την 5θέσια είτε την 7θέσια έκδοση. 

Ξεκινήσαμε με το 2λιτρο βενζινοκίνητο Tarraco  με τους 190 ίππους. Αυτή η έκδοση συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG αλλά και επιλογή τετρακίνησης.

Στη συνέχεια  –αλλά μόνο σε εθνική οδό– την  έκδοση με τον δίλιτρο ντίζελ κινητήρα που αποδίδει και αυτό 190 ίππους, 7τάχυτο κιβώτιο DSG και φυσικά κίνηση 4WD. Η έκδοση αυτή χρειάζεται 8 δευτ. για τα  0-100 χλμ./ώρα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 211 χλμ./ώρα.

Η Seat για το Tarraco προσφέρει και έναν άλλο δίλιτρο κινητήρα diesel  που αποδίδει 150 ίππους, έχει κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς και  χειροκίνητο κιβώτιο  6 σχέσεων. Στην παρουσίαση όμως δεν υπήρχε αυτή η έκδοση.

Για την ελληνική αγορά θεωρούμε μια έκδοση που ταιριάζει είναι η βενζινοκίνητη  με το 1.5 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους. Η έκδοση αυτή  έχει αποκλειστικά  μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων  6 σχέσεων. Η τελική του είναι  201 χλμ./ώρα και η μέγιστη ροπή (παρέχεται  από τις 1.500 σ.α.λ. έως 3.500 σ.α.λ) είναι 254 Nm.

Στην Ισπανία ταξιδεύαμε με το ανώτερο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας (πολλά τα ραντάρ και οι αστυνόμοι δεν αστειεύονται…) έχοντας βάλει το αυτόματο σύστημα πλοήγησης και φυσικά  χωρίς άγχος μην βγεις από τις γραμμές σου γιατί τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν «αφήνουν» το αυτοκίνητο να βγει από την πορεία του.  

Με το μοντέλο αυτό η Seat θα κάνει τη μεγαλύτερη επιθετική της προϊοντική πολιτική αφού είναι μια έκδοση που ταιριάζει «γάντι» στο μεγαλύτερο ποσοστό των αγοραστών SUV.

Οι κινητήρες σε όλες τις εκδόσεις του Tarraco, είναι σύμφωνα με τις τελευταίες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Όπως είπε ο Στεφαν Ιλίγιεβιτς (από το 1997 βρίσκεται στον  Όμιλο Volkswagen και από το 2005 εντάχθηκε αποκλειστικά στην Seat) από το 2020 το Tarraco θα διαθέτει  κινητήρες με  Plug-in Hybrid.

Με το Tarraco κινηθήκαμε αρκετά γρήγορα και εύκολα. Παρά τον όγκο του είναι ευέλικτο και στις στροφές με πολλά χιλιόμετρα δεν έχει ούτε ταλαντώσεις αλλά ούτε κραδασμούς. Πολύ καλό είναι και το σύστημα των αναρτήσεων καθώς επίσης και το σύστημα διεύθυνσης.

Την ημέρα που ήμαστε στη Βαρκελώνη οι Ισπανοί είχαν την εθνική τους εορτή (6 Δεκεμβρίου γιορτάζουν την Ημέρα του Συντάγματος). Για το λόγο αυτό δεν υπήρχε μποτιλιάρισμα και οι δρόμοι ήταν σχεδόν άδειοι. Νωρίς το απόγευμα επιστρέφοντας από την οδήγηση της δίλιτρης έκδοσης με τους 190 ίππους, πετάχτηκε στον κεντρικό δρόμο ένα σκυλί που σίγουρα από κάπου είχε δραπετεύσει. Ήταν καθαρό και φορούσε λουρί. Χρειάσθηκε να φρενάρουμε απότομα για να μην το χτυπήσουμε και εκεί διαπιστώσαμε την πολύ καλή απόδοση των φρένων που έχει το Tarraco.  Το αυτοκίνητο με άψογη λειτουργία του ABS «κοκάλωσε» και σίγουρα αν μας ακολουθούσε κάποιος άλλος οδηγός θα είχε «πέσει» πίσω μας. Βέβαια στο αποτελεσματικό φρενάρισμα ρόλο έπαιξε και η καλή ποιότητα ασφάλτου. Αποτέλεσμα το σκυλάκι τουλάχιστον από εμάς σώθηκε.

Στο Tarraco υπάρχει το σύστημα DCC (Dynamic Chassis Control). Ο οδηγός επιλέγει τη ρύθμιση που προτιμά για ιδανική ισορροπία σε όλα τα είδη των δρόμων. Σε ορισμένες ρυθμίσεις το σύστημα επιλέγει αυτόματα τον τρόπο που θα κινηθεί. Για παράδειγμα σε μια μεγάλη κατηφόρα ο οδηγός δεν πατάει φρένο και το αυτοκίνητο κατεβαίνει μόνο του με τη χαμηλότερη ταχύτητα που επιλέγει.

Και επισημαίνουμε σκόπιμα αυτό το σύστημα DCC γιατί στην παρουσίαση υπήρχε μια έκπληξη. Οι Ισπανοί είχαν  φτιάξει μια πίστα με τεχνητά εμπόδια. Με ένα απλό Tarraco (λέω απλό γιατί δεν είχε ειδικά λάστιχα ή διαφορετικές αναρτήσεις) και με τη βοήθεια του  περιστροφικού διακόπτη στο τούνελ της κονσόλας, αξιοποιείς την ένδειξη descent. To  σύστημα ελέγχου κατάβασης αναλαμβάνει τα «ηνία». Ο οδηγός απλά ελέγχει την πορεία από τις κάμερες που διαθέτει το Tarraco.

H  offroad  διαδρομή έγινε  απλά ένα παιχνίδι. Όποιος δεν ξέρει μπορεί να τρομάξει στην «τυφλή» κατηφόρα. Όμως χρησιμοποιώντας τις κάμερες  και τα βοηθήματα απλά γίνεσαι παρατηρητής. Τη θέση του «παίρνουν»  τα ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Το Tarraco διαθέτει όλα τα συστήματα υποβοήθησης που χρειάζεται ένας απαιτητικός οδηγός . Όπως συστήματα Lane Assist και Front Assist , Blind Spot Detection, Traffic Sign Recognition, Traffic Jam Assist, ACC (Adaptive Cruise Control), Light Assist και Emergency Assist. Έχει ακόμη Emergency Call, Pre-crash Assist και Rollover Detection.

Όταν θα έρθει στην Ελλάδα στο τέλος Μαρτίου το Tarraco  θα μπορείτε να το βρείτε σε οκτώ διαφορετικά χρώματα: Dark Camouflage, Onyx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black και Urano Grey.

Οι Ισπανοί στην πανευρωπαϊκή  παρουσίαση δεν έδωσαν τιμές για το Tarraco. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς που όμως είναι δική μας εκτίμηση και  όχι του εμπορικού διευθυντή Χάρη Δάνδουρα, η τιμή θα κυμαίνεται ανάμεσα σε 28.000 και 30.000 ευρώ με στάνταρ τον πολύ καλό βασικό εξοπλισμό.

Σχετικά άρθρα

Μέχρι “σήμερα” τα κιβώτια ταχυτήτων είχαν φτάσει να έχουν μέχρι και 10 σχέσεις, όμως το “αύριο” φέρνει μαζί του μία εντελώς νέα πραγματικότητα στην οποία ο αριθμός των σχέσεων θα μειωθεί μόνο σε 1. Όμως πώς φτάσαμε ως εδώ και γιατί βρισκόμαστε μπροστά σε μία τόσο μεγάλη αλλαγή;

Η ναυαρχίδα στο στόλο της Bentley, η Mulsanne, τον ερχόμενο Απρίλιο θα ρίξει οριστικά άγκυρα και θα παραδώσει τα σκήπτρα στη νέα Flying Spur.

Ο νέος κορωνοϊός με την ονομασία Covid – 19, έχει προκαλέσει την αναβολή ή ακύρωση εκδηλώσεων στις οποίες θα υπήρχε συγκέντρωση μεγάλου πλήθους ανθρώπων, όπως η έκθεση τεχνολογίας Mobile World Congress που θα γινόταν στη Βαρκελώνη και η έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου, όμως δε θα γίνει το ίδιο με

Η Λα Ντεφάνς βρίσκεται ακριβώς σε ευθεία γραμμή από την Αψίδα του Θριάμβου στην ευρύτερη περιοχή της Πόλης του Φωτός, το πάντα ρομαντικό Παρίσι.

Προφανώς για να βιντεοσκοπήσει η Jaguar εν κινήσει την F-Pace SVR δε βάζει κάποιον τεχνικό με την κάμερα στον ώμο να τρέχει. Γίνεται επαγγελματική δουλειά με τα πιο προηγμένα τεχνολογικά μέσα.

Με το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και την πρεμιέρα του νέου Golf GTI να πλησιάζουν, η Volkswagen έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες που δείχνουν πώς θα είναι η νέα γενιά του γερμανικού hot hatch.

Ένα από τα συστατικά επιτυχίας της Toyota είναι ότι έχει συνδέσει το όνομά της με την αξιοπιστία, κάτι που ισχύει και για τη θυγατρική Lexus.

Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα ήταν ο ταχύτερος οδηγός της τέταρτης μέρας των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, αφού στο απογευματινό κομμάτι της διαδικασίας δεν έκανε κάποιος άλλος, ταχύτερο χρόνο.

Οι δεσμοί του Φερνάντο Αλόνσο με τη McLaren είναι τόσο ισχυροί που όπως δείχνουν τα πράγματα πολύ δύσκολα θα σπάσουν.

Από τις 20 Φεβρουαρίου και μετά το θέμα για το οποίο συζητάνε όλοι στη Formula 1 είναι το DAS, το σύστημα που έφερε η Mercedes με το οποίο οι οδηγοί μπορούν να αλλάζουν εν κινήσει τη γωνία απόκλισης των μπροστινών τροχών.