Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Tarraco 1.5 ΤSI ACT: Mιλούν οι χώροι

του Γιώργου Ψαρρά

Αρχικά νομίζαμε ότι τα αυτοκίνητα επιβράδυναν και μας κοίταζαν, καθώς σταματήσαμε πάνω σε μια στροφή (είχαμε πάρει μέτρα ασφαλείας, καθώς υπήρχε άνθρωπος που έλεγχε την κυκλοφοριακή ροή) προκειμένου να έχουμε τη μαγευτική θέα που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία.

Γρήγορα όμως καταλάβαμε ότι το νέο Seat Tarraco ήταν αυτό που τραβούσε τα βλέμματα. Ένας διερχόμενος οδηγός μάλιστα κατέβασε το παράθυρο και μας ρώτησε «ποιο είναι αυτό το μεγάλο SUV με το σήμα της Seat;».

Επειδή λοιπόν το νέο Tarraco τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα στη χώρα μας, επιβάλλεται να κάνουμε τις απαραίτητες συστάσεις. Πρόκειται για τη ναυαρχίδα στη γκάμα SUV της ισπανικής εταιρείας και οι σεβαστές του διαστάσεις το μαρτυρούν.

Ας μιλήσουμε όμως καλύτερα με αριθμούς. Χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα MQB έχει μήκος 4.735 χλστ., πλάτος 1.839 χλστ. και ύψος 1.674 χλστ. Πάντως δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αναγνωρίσεις την καταγωγή του, καθώς εκφράζει αρκετά τη σχεδιαστική ταυτότητα της Seat, διαθέτοντας όμως στοιχεία εκμοντερνισμού κυρίως στην όψη του, όπως οι κομψοί full-Led εμπρός προβολείς και η εξάγωνη μάσκα με το χρωμιωμένο πλαίσιο, ενώ τα επίσης Led πίσω φωτιστικά σώματα επικοινωνούν μεταξύ τους.

Οι γραμμές του γενικότερα είναι «καθαρές» και δεν προσπαθούν να κάνουν «θόρυβο». Έτσι το πληθωρικό του αμάξωμα καταφέρνει έντεχνα να κρύψει τον όγκο του. Με μια μικρή «γκαρσονιέρα» θα μπορούσαμε να παρομοιώσουμε το εσωτερικό του νέου Tarraco, καθώς οι χώροι του είναι κάτι παραπάνω από γενναιόδωροι.

Ειδικά οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.790 χλστ.) και μεγάλο κενό ανάμεσα στα κεφάλια τους και την οροφή. Χαρακτηριστικά που συναντάμε σε πολυχρηστικά μοντέλα αποτελούν τα πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, τα συρόμενα έδρανα των πίσω καθισμάτων και η ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης τους, ενώ υπάρχει μέχρι και οθόνη για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Ανοίγοντας το πορτμπαγκάζ των 760 λίτρων το μάτι «χάνεται», ενώ τραβώντας απλά ένα μοχλό οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται και η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.920 λίτρα. Μην πάει το μυαλό σας στο πονηρό, αλλά ο διαθέσιμος χώρος που δημιουργείται θυμίζει διπλό κρεβάτι…

Σημειώστε ακόμα ότι η πλάτη του συνοδηγού αναδιπλώνονται, ώστε να διευκολύνεται η μεταφορά μακριών αντικειμένων. Για τους πολύτεκνους φίλους μας να πούμε ότι το νέο Tarraco διατίθεται και με επταθέσια διάταξη καθισμάτων.

Πάμε τώρα στο εμπρός αριστερό κάθισμα με τη θέα του οδηγού να περιλαμβάνει στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών και τρία διαφορετικά προγράμματα προβολών ενδείξεων, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής 8 ιντσών.

Στο θέμα της ποιότητας των υλικών το νέο Tarraco δε αισθάνεται σε καμία περίπτωση μειονεκτικά, καθώς στην πλειοψηφία τους τα πλαστικά είναι μαλακά, ενώ δεν εντοπίσαμε αστοχίες στη συναρμογή και στο φινίρισμα.

Το μπλε Tarraco που βλέπετε στις φωτογραφίες έχει κάτω από εμπρός καπό του το βασικό βενζινοκινητήρα της γκάμας του, ο οποίος είναι ο γνωστός άμεσου ψεκασμού 1.5 TSI των 150 ίππων (5.000-6.000 σ.α.λ.) με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT).

Έχει πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία χωρίς ξεσπάσματα, με τη ροπή των 250 Nm να δίνει «νεύρο» από τις 1.500-3.500 σ.α.λ. Αυτό που πρέπει να επισημάνουμε για το βενζινοκινητήρα είναι ότι καταφέρνει να κινεί χωρίς διαμαρτυρία τα σχεδόν 1.600 κιλά (μαζί με τον οδηγό) του Tarraco, ενώ αν του ζητήσεις περισσότερη δύναμη θα στη δώσει.

Κάπου εδώ να πούμε ότι για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,7 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 201 χλμ./ώρα. Η δίψα του για καύσιμο εξαρτάται όπως πάντα από το πόσο βαρύ δεξί πόδι έχει κανείς, με το «ταβάνι» της μέσης κατανάλωσης να είναι 10.1 λίτρα/100 χλμ. και το κατώτατο όριο τα 8 λίτρα/100 χλμ. (εκπομπές C02 147 γρ./χλμ.).

Το μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο έχει άψογα κουμπώματα και αραιή κλιμάκωση που δε «θίγει» τα προσόντα του βενζινοκινητήρα. Σε διαδρομές με ανηφορική κλίση θα χρειαστεί να έχεις πιο στενή επαφή με το λεβιέ ταχυτήτων, λόγω της μακριάς κλιμάκωσης του κιβωτίου. Αν θέλετε το Tarraco να συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης θα πρέπει να διαλέξετε το δίλιτρο κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου, αλλά σίγουρα ο 1.5 TSI ταιριάζει καλύτερα στα ελληνικά δεδομένα.

Στην αρχή είπαμε ότι το νέο Tarraco ξέρει να κρύβει τον όγκο του οπτικά, ενώ μπορούμε να επαναλάβουμε την ίδια έκφραση καθώς το οδηγούμε. Δεν «πνίγεσαι» από τις αναλογίες του, με τη θέση οδήγησης να προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα. Σύντομα συνειδητοποιείς ότι η άνεση και η ασφάλεια αποτελούν προτεραιότητες για το Tarraco, η ανάρτηση του οποίου ξέρει να «χαδεύει» τις λακκούβες, να απαγορεύει ταλαντώσεις του μεγάλου αμαξώματος και να το συγκρατεί ικανοποιητικά στις στροφές.

Το απολαμβάνεις κυρίως στις μεγάλες ευθείες όπου παραμένει «βράχος» ακόμα και πάνω από το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, με αεροδυναμικούς θορύβους να λάμπουν με την απουσία τους και με την ποιότητα κύλισης να διεκδικεί δάφνες και να τις κερδίζει στο τέλος της διαδρομής. Καλός «πληροφοριοδότης» για τις κινήσεις των εμπρός τροχών χαρακτηρίζεται το τιμόνι, το οποίο δε χάνει σε αίσθηση στο μεγαλύτερο εύρος περιστροφής του.

Συνοψίζοντας, το νέο Tarraco δεν είναι ένα αυτοκίνητο για αυτόν που κινείται καθημερινά και ψάχνει να παρκάρει στο κέντρο της Αθήνας, αλλά είναι κατάλληλο για όποιον έχει οικογένεια ή μεγάλες μεταφορικές ανάγκες ή του αρέσουν τα μακρινά και ξεκούραστα ταξίδια, ενώ στις απαιτήσεις του περιλαμβάνεται η ποιότητα, η καλαισθησία, οι χώροι σε αφθονία, τα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας και η δύναμη σε επαρκές επίπεδο.

Στην έκδοση Style το νέο Tarraco με το βενζινοκινητήρα 1.5 ΤSI των 150 ίππων ζητά 28.600 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Πίστα Μεγάρων- Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας

Το σωματείο ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α. διοργανώνει τον 3ο γύρου του πανελληνίου πρωταθλήματος ταχύτητας και του επάθλου ατομικής χρονομέτρησης Hellenic Time Trial Challenge 19-20 Οκτωβρίου.

Air China

Σε γνωστό ξενοδοχείο της Αθήνας με θέα τον Αργοσαρωνικό, ο ΔΑΑ και η Air China μέλος της star Alliance (Lufthansa, Aegean, Swiss) έκοψαν την τούρτα δύο χρόνων πτήσεων της απευθείας γραμμής Αθήνας-Πεκίνου.

Ford Transit Custom Nugget

Tα εκδρομικά βαν που διαθέτουν καθιστικό, κουζίνα και κρεβάτι γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στην Ευρώπη, καθώς οι πωλήσεις τους έφτασαν τις 125.000 μονάδες το 2018. Οι αυξανόμενες πωλήσεις τους προβλέπεται ότι θα συνεχιστούν και την επόμενη δεκαετία.

Νέο Volkswagen Atlas Cross Sport

Υπάρχει ένα SUV της Volkswagen, πέρα από τα T-Cross, Τ-Roc, Tiguan και Touareg, το οποίο δεν είναι γνωστό στην Ευρώπη, καθώς κάνει καριέρα σε Βόρεια Αμερική, Ρωσία και Μέση Ανατολή

Ηνωμένες Πολιτείες - Τενεσί

Το παρακάτω βίντεο αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη του πόσο σημαντικό είναι να είμαστε απόλυτα συγκεντρωμένοι όταν οδηγούμε, και ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες αν δεν το κάνουμε.

Γκραν Πρι Ιαπωνίας

Το φετινό Γκραν Πρι Ιαπωνίας ήταν από τα πιο δύσκολα στην ιστορία της Formula 1, λόγω του σούπερ-τυφώνα με την ονομασία Hagibis ο οποίος έπληξε την πίστα το Σάββατο και ανάγκασε τις ομάδες να καταφύγουν σε μέσα όπως η

Νέο Peugeot 208

Το νέο Peugeot 208 είναι ένα από τα καινούργια μοντέλα που θα αποκαλυφθούν για πρώτη φορά μπροστά στο ελληνικό κοινό, στην έκθεση «Αυτοκίνηση 2019» που διεξάγεται μεταξύ 9-17 Νοεμβρίου στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Volkswagen ID.R

Η Volkswagen επισκέφτηκε με το ID.R, το ηλεκτρικό αγωνιστικό που έχει δημιουργήσει τον δρόμο Tianmen Shan Big Gate Road ο οποίος οδηγεί στη λεγόμενη “Πύλη του Παραδείσου” μετά από 99 στροφές.

Honda

H μαύρη σιλουέτα που βλέπετε να διαγράφεται στην παραπάνω φωτογραφία ανήκει στο νέο Honda Jazz.

Formula 1-Γκραν Πρι Μαϊάμι

Το 2021 είναι η χρονιά των μεγάλων αλλαγών στη Formula 1. Νέα αεροδυναμικά, αλλά κυρίως νέες διαστάσεις ελαστικών που μετά από πάρα πολλά χρονιά τα υψηλού προφίλ ελαστικά 13 ιντσών παραδίδουν τη σκυτάλη στα χαμηλού προφίλ 18 ιντσών.