Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Leon Cupra 2.0 TSI: Εξημερώνει 300 ίππους

του Γιώργου Ψαρρά

Το βασικό ερώτημα σχετικά με το SEAT Leon Cupra είναι αν έχει την ικανότητα να μεταφορτώνεται τόσο σε θηρίο, όσο και σε ήρεμη δύναμη.

Χρειάζεται θηριοδαμαστή ή έναν απλό εκπαιδευτή για να τιθασεύσει; Δείχνει τις άγριες προθέσεις του όταν το κοιτάς; Μπορεί να σε πάει με άνεση στη δουλειά και με πάθος στην πίστα; Ελάτε να απαντήσουμε προσεκτικά στα παραπάνω ερωτήματα.

Στο Leon Cupra δεν αρέσει να προκαλεί με την εμφάνιση του, αλλά με το χαρακτήρα του, για αυτό δεν έχει «στολιστεί» ιδιαίτερα.

Το αναγνωρίζεις από την ένδειξη Cupra στην κυψελοειδή μάσκα και στην πόρτα του χώρου αποσκευών, από τον εμπρός προφυλακτήρα με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, από τους Full Led εμπρός προβολείς, από τις ζάντες των 19 ιντσών (ντυμένες με ελαστικά διαστάσεων 235/35) πίσω από τις οποίες διακρίνονται οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, από τη διπλή εξάτμιση, τον πίσω διαχύτη και τη διακριτική αεροτομή οροφής.

Για όσους τώρα θέλουν επιδόσεις, αλλά και χώρους, να τους ενημερώσουμε ότι το Leon Cupra διατίθεται και με το πρακτικότερο αμάξωμα Estate (station wagon).

Το ότι βρίσκεται μέσα στο ισχυρότερο Leon το αντιλαμβάνεται από συγκεκριμένες λεπτομέρειες, καθώς η SEAT επέλεξε να μη βροντοφωνάζει την ταυτότητα του στο εσωτερικό.

Το πρώτο στίγμα ότι κρατάς στα χέρια σου το Leon Cupra δίνεται από το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τις λευκές ραφές, τις χορταστικές για την αφή λαβές και την επίπεδη βάση πάνω στην οποία υπάρχει το σχετικό λογότυπο. Σημειώστε ακόμα ότι η επιγραφή Cupra έχει τοποθετηθεί επίσης στα μαρσπιέ των θυρών, στο λεβιέ ταχυτήτων, αλλά και στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, τα οποία είναι επενδυμένα με αλκαντάρα και δέρμα, ενώ παρέχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη.

Μας άρεσε που είχαμε στη διάθεση μας την προαιρετική ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή (αξίας 1.000 ευρώ) και ότι τα πόδια μας ακουμπούσαν τα αλουμινένια πεντάλ.

Από την μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών ο οδηγός του Leon Cupra πληροφορείται μέσα από τη λειτουργεία “Sport HMI” για τη θερμοκρασία του λαδιού, την πίεση του turbo και τις δυνάμεις G, ενώ υπάρχει μέχρι και ταχύμετρο.

Στη διάθεση του ο οδηγός έχει επίσης κουμπί εκκίνησης του κινητήρα και ηλεκτρικό χειρόφρενο, το οποίο πάντως δε θα μας «χάλαγε» αν είχε την παραδοσιακή λαβή.

Από το χαρακτήρα του συμβατικού Leon διατηρείται η καλή ποιότητα των υλικών με μαλακό πλαστικό να σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό, όπως και η πρακτικότητα του πεντάθυρου αμαξώματος με ικανοποιητικούς χώρους για τους πίσω επιβάτες και πορτμπαγκάζ 380 λίτρων, κάτω από το δάπεδο του οποίου βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης.

H διαρκώς ανοδική ισχύς (280 και 290 ίπποι) του τετρακύλινδρου δίλιτρου TSI βενζινοκινητήρα που τροφοδοτεί το Leon Cupra, πλέον έχει φτάσει τους 300 ίππους (5.500-6.200 σ.α..λ.).

Μιλάμε για τον πιο δυνατό κινητήρα που τοποθετεί η ισπανική εταιρεία σε μοντέλο παραγωγή της, ενώ απόδειξη αποτελούν και οι εντυπωσιακές επιδόσεις του Leon Cupra.

Επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,8 δευτ. και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, ωστόσο η φαντασία καλπάζει όταν το μάτι εστιάζει στην ένδειξη 300 χλμ./ώρα του ταχύμετρου.

Για όσους δε βλέπουν το Leon Cupra μόνο με τα μάτια της καρδιάς, ας τους πληροφορήσουμε ότι παρά τον εκρηκτικό του χαρακτήρα μπορεί να κινηθεί και πιο οικονομικά από τα 10,3 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,9 λίτρα/100 χλμ., διαθέτει Start/Stop, εκπομπές C02 158 γρ./χλμ.) που καταγράψαμε εμείς, οδηγώντας όχι τόσο με το νου, αλλά με το συναίσθημα.

Απολαύσαμε το μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, το οποίο θεωρούμε ότι σε σύγκριση με το αυτόματο DSG ταιριάζει καλύτερα στην προσωπικότητα του Leon Cupra, καθώς αναζητάς τη συμμετοχική οδήγηση. Η κλιμάκωση των σχέσεων είναι αρκετά κοντή, ενώ ο λεβιές είναι πάντα δεκτικός στις γρήγορες αλλαγές.

Αρκεί να βρεις την κατάλληλη ευθεία να σημαδέψεις μέχρι εκεί που βλέπει το μάτι σου, να πατήσεις το γκάζι και να βρεθείς εκεί χωρίς να το καταλάβεις. Είναι εντυπωσιακό το πόσο γρήγορα μπορεί να αναπτύξει υψηλές ταχύτητες το Leon Cupra.

Ειδικά όταν έχεις επιλεγόμενο το πρόγραμμα Cupra (υπάρχουν επίσης τα Comfort/Sport/Individual) βγαίνει το ανήμερο θηρίο από μέσα του και το ισπανικό «λιοντάρι» βρυχάται δυνατά, καθώς η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση και το σύστημα διεύθυνσης πιο μεστό.

Παράλληλα τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (ανάρτηση με ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) σφίγγουν κάτι που γίνεται αρκετά αισθητό όμως στις λακκούβες, ειδικά αν περάσεις από πάνω τους με ταχύτητα. Εξασφαλίζεις όμως την απαλοιφή κλίσεων στις στροφές.

Δεν πρέπει να υποτιμήσουμε και το ρόλο του εμπρόσθιου μπλοκέ διαφορικού που μεταφέρει την ισχύ στο εξωτερικό τροχό όταν το Leon Cupra στρίβει, ώστε να βελτιώνεται περαιτέρω η πρόσφυση και να αποφεύγεται η απώλεια ισχύος.

Τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός-πίσω αντέχουν στη διαρκή πίεση και εμπνέουν εμπιστοσύνη. Το περιθώριο πρόσφυσης ακόμα και όταν έχεις ξεπεράσει το όριο παραμένει υψηλό, αφού το Leon Cupra «βιδώνεται» στην άσφαλτο.

Το Leon Cupra όμως έχει και πιο φιλικό πρόσωπο, το οποίο φανερώνεται όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Comfort, καθώς η ανάρτηση «χαλαρώνει» και έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς ένα συμβατικό αυτοκίνητο που απλά σου ψιθυρίζει συχνά στο αυτί τη λέξη «όρμα».

Το συμπέρασμα είναι απόλυτα ξεκάθαρο για το Leon Cupra. Είναι φτιαγμένο τόσο για καθημερνή χρήση όσο και για ξεσάλωμα με το γκάζι στο πάτωμα. Προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες, η αμφίεση του είναι διακριτικά σπορ, έχει χώρους για τον ανήσυχο οικογενειάρχη, ενώ είναι από τις πιο προσιτές προτάσεις της αγοράς, καθώς δύσκολα θα βρεις 300 ίππους με 31.200 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Hyundai Motorsport-Ράλι Φινλανδίας

Περίοδος διακοπών για τις εργοστασιακές ομάδες πριν επιστρέψουν στο σανίδι του WRC, με το ράλι Φινλανδίας την 1η Αυγούστου. 

Εκεί λοιπόν που ήταν όλα «ήρεμα», η Hyundai Motorsport έσκασε τη βόμβα για το τρίτο πλήρωμα που θα δηλώσει στον πιο γρήγορο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

Goodwood Festival of Speed

Έναν αιώνα ζωής γιορτάζει το 2019 η Citroen και φυσικά με την τόση μεγάλη-αγωνιστική-ιστορία δεν θα μπορούσε να μην είναι η super star στο φεστιβάλ ταχύτητας στο  Goodwood που διεξάγεται 4-7 Ιουλίου στην Αγγλία.

Classic Acropolis 2019

Το ράλι Ακρόπολις δεν υπάρχει πλέον. Δυστυχώς το χάσαμε απ΄όλες τις διεθνείς εκδηλώσεις (ακόμα και ως ιστορικό).

EKO – Ducati

Κάτω από τον έναστρο  καλοκαιρινό ουρανό τα Αθήνας, παρακολουθήσαμε την όμορφη εκδήλωση απονομής των δώρων στους νικητές του διαγωνισμού EKO Racing 100 .

Mini

Η Mini ετοιμάζει το νέο John Cooper Works GP, το οποίο θα είναι αρκετά ισχυρότερο σε σχέση με το τρέχον μοντέλο και στο πλαίσιο της εξέλιξής του η βρετανική μάρκα έκανε κάποιους γύρους στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, πριν από τον 24ωρο αγώνα που έγινε το Σαββατοκύριακο 22 – 23 Ιουνίου.

Συγχώνευση FCA-Renault

Οι Renault και FCA είναι ανοιχτές στην επανεκκίνηση των συνομιλιών μεταξύ τους για μια πιθανή συγχώνευση, όμως στελέχη και των δύο ομίλων εμφανίζονται επιφυλακτικά σχετικά με παράγοντες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επίτευξη συμφωνίας.

FCA

Η FCA θέλοντας να αυξήσει τις δυνατότητες του infotainment των αυτοκινήτων της, δημιούργησε μία πλατφόρμα μέσω της οποίας οι κάτοχοι των αυτοκινήτων της θα μπορούν να κάνουν κάποιες αγορές χωρίς να βγουν από το αυτοκίνητό τους.

Porsche

Το τμήμα ειδικών δημιουργιών της Porsche με την ονομασία Porsche Exclusive Manufaktur, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την κυκλοφορία ειδικών εκδόσεων, οι οποίες θα αντλούν έμπνευση από μοντέλα τα οποία παράγονταν ανάμεσα στις δεκαετίες του ‘50 και του ‘80.

Ford Focus ST

Ακόμα και αν είσαι άγιος στο δρόμο τα πρώτα που σου έρχονται στο μυαλό βλέποντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Ford Focus ST είναι πίστες, στροφές, μεγάλες ευθείες και αδρεναλίνη.