Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Leon Cupra 2.0 TSI: Εξημερώνει 300 ίππους

του Γιώργου Ψαρρά

Το βασικό ερώτημα σχετικά με το SEAT Leon Cupra είναι αν έχει την ικανότητα να μεταφορτώνεται τόσο σε θηρίο, όσο και σε ήρεμη δύναμη.

Χρειάζεται θηριοδαμαστή ή έναν απλό εκπαιδευτή για να τιθασεύσει; Δείχνει τις άγριες προθέσεις του όταν το κοιτάς; Μπορεί να σε πάει με άνεση στη δουλειά και με πάθος στην πίστα; Ελάτε να απαντήσουμε προσεκτικά στα παραπάνω ερωτήματα.

Στο Leon Cupra δεν αρέσει να προκαλεί με την εμφάνιση του, αλλά με το χαρακτήρα του, για αυτό δεν έχει «στολιστεί» ιδιαίτερα.

Το αναγνωρίζεις από την ένδειξη Cupra στην κυψελοειδή μάσκα και στην πόρτα του χώρου αποσκευών, από τον εμπρός προφυλακτήρα με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, από τους Full Led εμπρός προβολείς, από τις ζάντες των 19 ιντσών (ντυμένες με ελαστικά διαστάσεων 235/35) πίσω από τις οποίες διακρίνονται οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, από τη διπλή εξάτμιση, τον πίσω διαχύτη και τη διακριτική αεροτομή οροφής.

Για όσους τώρα θέλουν επιδόσεις, αλλά και χώρους, να τους ενημερώσουμε ότι το Leon Cupra διατίθεται και με το πρακτικότερο αμάξωμα Estate (station wagon).

Το ότι βρίσκεται μέσα στο ισχυρότερο Leon το αντιλαμβάνεται από συγκεκριμένες λεπτομέρειες, καθώς η SEAT επέλεξε να μη βροντοφωνάζει την ταυτότητα του στο εσωτερικό.

Το πρώτο στίγμα ότι κρατάς στα χέρια σου το Leon Cupra δίνεται από το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τις λευκές ραφές, τις χορταστικές για την αφή λαβές και την επίπεδη βάση πάνω στην οποία υπάρχει το σχετικό λογότυπο. Σημειώστε ακόμα ότι η επιγραφή Cupra έχει τοποθετηθεί επίσης στα μαρσπιέ των θυρών, στο λεβιέ ταχυτήτων, αλλά και στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, τα οποία είναι επενδυμένα με αλκαντάρα και δέρμα, ενώ παρέχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη.

Μας άρεσε που είχαμε στη διάθεση μας την προαιρετική ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή (αξίας 1.000 ευρώ) και ότι τα πόδια μας ακουμπούσαν τα αλουμινένια πεντάλ.

Από την μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών ο οδηγός του Leon Cupra πληροφορείται μέσα από τη λειτουργεία “Sport HMI” για τη θερμοκρασία του λαδιού, την πίεση του turbo και τις δυνάμεις G, ενώ υπάρχει μέχρι και ταχύμετρο.

Στη διάθεση του ο οδηγός έχει επίσης κουμπί εκκίνησης του κινητήρα και ηλεκτρικό χειρόφρενο, το οποίο πάντως δε θα μας «χάλαγε» αν είχε την παραδοσιακή λαβή.

Από το χαρακτήρα του συμβατικού Leon διατηρείται η καλή ποιότητα των υλικών με μαλακό πλαστικό να σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό, όπως και η πρακτικότητα του πεντάθυρου αμαξώματος με ικανοποιητικούς χώρους για τους πίσω επιβάτες και πορτμπαγκάζ 380 λίτρων, κάτω από το δάπεδο του οποίου βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης.

H διαρκώς ανοδική ισχύς (280 και 290 ίπποι) του τετρακύλινδρου δίλιτρου TSI βενζινοκινητήρα που τροφοδοτεί το Leon Cupra, πλέον έχει φτάσει τους 300 ίππους (5.500-6.200 σ.α..λ.).

Μιλάμε για τον πιο δυνατό κινητήρα που τοποθετεί η ισπανική εταιρεία σε μοντέλο παραγωγή της, ενώ απόδειξη αποτελούν και οι εντυπωσιακές επιδόσεις του Leon Cupra.

Επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,8 δευτ. και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, ωστόσο η φαντασία καλπάζει όταν το μάτι εστιάζει στην ένδειξη 300 χλμ./ώρα του ταχύμετρου.

Για όσους δε βλέπουν το Leon Cupra μόνο με τα μάτια της καρδιάς, ας τους πληροφορήσουμε ότι παρά τον εκρηκτικό του χαρακτήρα μπορεί να κινηθεί και πιο οικονομικά από τα 10,3 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,9 λίτρα/100 χλμ., διαθέτει Start/Stop, εκπομπές C02 158 γρ./χλμ.) που καταγράψαμε εμείς, οδηγώντας όχι τόσο με το νου, αλλά με το συναίσθημα.

Απολαύσαμε το μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, το οποίο θεωρούμε ότι σε σύγκριση με το αυτόματο DSG ταιριάζει καλύτερα στην προσωπικότητα του Leon Cupra, καθώς αναζητάς τη συμμετοχική οδήγηση. Η κλιμάκωση των σχέσεων είναι αρκετά κοντή, ενώ ο λεβιές είναι πάντα δεκτικός στις γρήγορες αλλαγές.

Αρκεί να βρεις την κατάλληλη ευθεία να σημαδέψεις μέχρι εκεί που βλέπει το μάτι σου, να πατήσεις το γκάζι και να βρεθείς εκεί χωρίς να το καταλάβεις. Είναι εντυπωσιακό το πόσο γρήγορα μπορεί να αναπτύξει υψηλές ταχύτητες το Leon Cupra.

Ειδικά όταν έχεις επιλεγόμενο το πρόγραμμα Cupra (υπάρχουν επίσης τα Comfort/Sport/Individual) βγαίνει το ανήμερο θηρίο από μέσα του και το ισπανικό «λιοντάρι» βρυχάται δυνατά, καθώς η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση και το σύστημα διεύθυνσης πιο μεστό.

Παράλληλα τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (ανάρτηση με ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) σφίγγουν κάτι που γίνεται αρκετά αισθητό όμως στις λακκούβες, ειδικά αν περάσεις από πάνω τους με ταχύτητα. Εξασφαλίζεις όμως την απαλοιφή κλίσεων στις στροφές.

Δεν πρέπει να υποτιμήσουμε και το ρόλο του εμπρόσθιου μπλοκέ διαφορικού που μεταφέρει την ισχύ στο εξωτερικό τροχό όταν το Leon Cupra στρίβει, ώστε να βελτιώνεται περαιτέρω η πρόσφυση και να αποφεύγεται η απώλεια ισχύος.

Τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός-πίσω αντέχουν στη διαρκή πίεση και εμπνέουν εμπιστοσύνη. Το περιθώριο πρόσφυσης ακόμα και όταν έχεις ξεπεράσει το όριο παραμένει υψηλό, αφού το Leon Cupra «βιδώνεται» στην άσφαλτο.

Το Leon Cupra όμως έχει και πιο φιλικό πρόσωπο, το οποίο φανερώνεται όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Comfort, καθώς η ανάρτηση «χαλαρώνει» και έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς ένα συμβατικό αυτοκίνητο που απλά σου ψιθυρίζει συχνά στο αυτί τη λέξη «όρμα».

Το συμπέρασμα είναι απόλυτα ξεκάθαρο για το Leon Cupra. Είναι φτιαγμένο τόσο για καθημερνή χρήση όσο και για ξεσάλωμα με το γκάζι στο πάτωμα. Προσαρμόζεται ανάλογα με τις συνθήκες, η αμφίεση του είναι διακριτικά σπορ, έχει χώρους για τον ανήσυχο οικογενειάρχη, ενώ είναι από τις πιο προσιτές προτάσεις της αγοράς, καθώς δύσκολα θα βρεις 300 ίππους με 31.200 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Alfa Romeo

Κατά τη διάρκεια των τριημέρων της Formula 1 βλέπουμε τα μονοθέσια να τρέχουν από τις διάφορες κάμερες που είναι τοποθετημένες στην πίστα ενώ υπάρχουν και οι onboard λήψεις που μας μεταφέρουν πιο κοντά στη δράση.

Skoda

Τα οχήματα της Skoda δεν εξυπηρετούσαν μόνο τη μεταφορά επιβατών, αλλά και ασθενών, καθώς πολλά χρόνια πριν η τσέχικη εταιρεία κατασκεύαζε και ασθενοφόρα.

Ηνωμένες Πολιτείες

Μπορεί στη χώρα μας ο καιρός να έχει γίνει ανοιξιάτικος όμως στο Κολοράντο των Ηνωμένων Πολιτειών ακόμα και την προηγούμενη εβδομάδα υπήρχαν έντονες χιονοπτώσεις οι οποίες είχαν επιπτώσεις και στις μετακινήσεις.

Lotus

Τον τελευταίο καιρό υπάρχει έντονη φημολογία ότι η Lotus ετοιμάζει ένα νέο hypercar σε συνεργασία με τη Williams και συγκεκριμένα το τμήμα προηγμένης μηχανικής των Βρετανών (Advanced Engineering).

Bugatti

Τίτλοι τέλους με χαμόγελα και ικανοποίηση πέφτουν στη συνεργασία της Bugatti με την πολυτελή ελβετική εταιρεία κατασκευής ρολογιών Parmigiani Fleurier.

Fiat

Η Fiat μέχρι τώρα είχε μείνει πίσω στην κούρσα προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφού είχε δημιουργήσει μόνο μία ηλεκτρική έκδοση του 500 η οποία με τη χαμηλή της αυτονομία δεν έβαλε ποτέ δύσκολα στον ανταγωνισμό.

Bentley

Κυριολεκτικά βουτιά στην ιστορία των χωρών του Αραβικού Κόλπου έκανε το τμήμα εξατομίκευσης Mulliner της Bentley.

Porsche

Σίγουρα η οδήγηση μιας Porsche είναι μοναδική εμπειρία, ωστόσο η γερμανική εταιρεία των supercars επιθυμεί και η απόκτηση τους να γίνεται με ξεχωριστό τρόπο.

Pirelli

Στην ειδική εκδήλωση της BMW στη χώρα μας με την ονομασία “X Passion” όπου η γερμανική εταιρία είχε παρατάξει όλη τη σειρά των SUV, X1,X2,X3,X4,X5, τα ελαστικά όλων των αυτοκινήτων ήταν Pirelli. 

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Στο πλαίσιο του 19ου συνεδρίου μάρκετινγκ αεροδρομίου Αθηνών, το ΔΑΑ επιβράβευσε τις αεροπορικές εταιρείες που κατέγραψαν την πιο επιτυχημένη αναπτυξιακή πορεία κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας αυξημένα ποσοστά επιβατικής κίνησης στα τακτικά δρομολόγιά τους από και προς την Α