Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Leon 1.5 TSI ACT: Με 130 ίππους και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων

του Γιώργου Ψαρρά

Μοιάζει σαν επιβράβευση προς το «πρόσωπο» του Leon το γεγονός ότι ο Όμιλος Volkswagen, στον οποίο ανήκει η Seat, του εμπιστεύτηκε τον πιο προηγμένο βενζινοκινητήρα που έχει στη γκάμα του.

Ο λόγος για το γνωστό, από άλλα μοντέλα του γερμανικού γκρουπ, 1.5 TSI υπερτοφοδοτούμενο τετρακύλινδρο άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα, ο οποίος στο δημοφιλές ισπανικό μικρομεσαίο μοντέλο προσφέρεται με 130 και 150 ίππων.

Στην προκειμένη περίπτωση το ασημί Leon που βλέπετε στις σχετικές φωτογραφίες έχει ισχύ 130 ίππων (5.000-6.000 σ.α.λ.), ενώ η ροπή του αρχίζει να κάνει από νωρίς αισθητή την παρουσία της από τις μόλις 1.400 σ.α.λ. έως τις 4.000 σ.α.λ. Στην πράξη η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και δεν υπάρχει κάποιο εύρος λειτουργίας του εν λόγω βενζινοκινητήρα που να χαρακτηρίζεται από απώλεια δύναμης, αν και δείχνει μια προτίμηση στις χαμηλές και στις μεσαίες.

Ανεβάζει αρκετά γραμμικά και πρόθυμα ρυθμούς και αυτό που καταλαβαίνεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα είναι ότι δίνει ένα πιο ώριμο και πιο πληθωρικό οδηγικό χαρακτήρα στο Leon.

Παράλληλα ο 1.5 TSI βενζινοκινητήρας για λόγους οικονομίας καυσίμου διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δυο του κυλίνδρων (ΑCT), όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, ενώ ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται καμία απώλεια δύναμης ή ότι κάτι αλλάζει στη λειτουργία του μοτέρ, ούτε διαταράσσεται η αρκετά ήσυχη λειτουργία του. Μόνο μια σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων τον ενημερώνει όταν αυτό συμβαίνει.

Καθώς αναφερθήκαμε όμως για οικονομία καυσίμου να πούμε ότι τις μέρες που συμβιώσαμε με τον 1.5 TSI βενζινοκινητήρα κάτω από το καπό του Leon καταγράψαμε, με τη βοήθεια πάντα του συστήματος Start/Stop, μέση κατανάλωση 7,3 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα/100 χλμ./ εκπομπές C02 111 γρ./χλμ.).

Μη νομίζετε όμως ότι το πεντάθυρο Leon με τον 1.5 TSI βενζινοκινητήρα των 130 ίππων εστιάζει μόνο στην οικονομία καυσίμου και αφήνει στην άκρη τις επιδόσεις. Τα καταφέρνει καλά και σε αυτόν τον τομέα, καθώς επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,4 δευτ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 203 χλμ./ώρα.

Να πούμε ακόμα ότι το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων (διατίθεται και αυτόματο DSG 7 σχέσεων) έχει σωστή κλιμάκωση, αναδεικνύει τα προσόντα του βενζινοκινητήρα, ενώ τα κουμπώματα του λεβιέ δε μας ταλαιπώρησαν ποτέ.

Για ακόμα μια φορά διαπιστώσαμε ότι το Leon πάνω στην άσφαλτο εμφανίζει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και σταθερότερα που σου εμπνέει ασφάλεια και εμπιστοσύνη ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, ενώ παρότι με το συγκεκριμένο βενζινοκινητήρα η πίσω ανάρτηση δεν είναι πολλαπλών συνδέσμων, αλλά έχει χρησιμοποιηθεί ο ημιάκαμπτος άξονας, δε στερείται άνεσης.

Η ανάρτηση βέβαια δεν κρίνεται μαλακή, εωώ δεν επιτρέπει ανησυχητικές κλίσεις του αμαξώματος. Έντονα βαθουλώματα ή ανυψώματα του οδοστρώματος σίγουρα θα γίνουν αισθητά, αλλά όχι σε βαθμό ταλαιπωρίας. Αποτελεσματικά είναι τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω, το σύστημα διεύθυνσης είναι μεστό σε αίσθηση και κατευθύνει με ακρίβεια το εμπρός τμήμα του Leon.

Για να θυμηθούμε όμως και λίγο πως είναι το εσωτερικό του Leon. Άνετο με ικανοποιητικούς χώρους για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών, με μεγάλο πορτμπαγκάζ 380 λίτρων, αλλά και ποιοτικό με μαλακό πλαστικό να σκεπάζει την επάνω επιφάνεια του ταμπλό, ενώ τα υπόλοιπα πλαστικά έχουν στιβαρή κατασκευή. Από την εργονομία το μοναδικό παράπονο αφορά τη μικρή κεντρική οθόνη αφής των 5 ιντσών.

Άρα, το Leon με τον 1.5 TSI βενζινοκινητήρα των 130 ίππων τα έχει σχεδόν όλα. Σεβαστές επιδόσεις, περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, ώριμο οδηγικό χαρακτήρα, ικανοποιητική ποιότητα και επαρκείς χώρους. Αποκλειστικά στην έκδοση Style το Leon με τον εν λόγω κινητήρα ξεκινάει από τα 17.405 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Cesky Krumlov

Πρώτη εμφάνιση του νέου Skoda Fabia R5 evo στο ράλι Cesky Krumlov, για το πρωτάθλημα Τσεχίας .

Ο αγώνας ήταν ασφάλτινος με 15 Ειδικές Διαδρομές και οι Κοπέτσκι-Ντρέσλερ έδωσαν την νίκη στο πρωτοεμφανιζόμενο Skoda Fabia R5 evo.

Liberty Media

Το πρωτάθλημα της Formula 1 συνηθίζουμε να λέμε ότι είναι παγκόσμιο όμως αυτό δεν είναι εντελώς αλήθεια αφού δεν πραγματοποιείται ούτε ένας αγώνας σε μία από τις μεγαλύτερες ηπείρους του πλανήτη, την Αφρική.

Volvo

Παλαιότερα οι premium κατασκευαστές είχαν μόνο μεγάλα μοντέλα όμως εδώ και κάποια χρόνια κατεβαίνουν ολοένα και σε μικρότερες κατηγορίες, αρχικά σε εκείνη των μικρομεσαίων και στη συνέχεια σε εκείνη των μικρών.

Nissan Ultimate Parks Titan

Το Εθνικό Πάρκο Γκραν Κάνυον των Η.Π.Α έχει γενέθλια, καθώς γίνεται 100 χρόνων και η Nissan του προσφέρει για δώρο το νέο Ultimate Parks Titan.

Skoda

Το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Skoda, το Citigo, καλείται να παίξει ένα μεγάλο ρόλο στο μέλλον της τσέχικης εταιρείας.

BMW

Η BMW έχει κανονίσει για τις 27 Μαΐου την παρουσίαση της νέας γενιάς της Σειράς 1 η οποία θα φέρει πολλές αλλαγές στο γερμανικό μικρομεσαίο, η σημαντικότερη από τις οποίες είναι ότι πλέον η κίνηση δε θα μεταδίδεται στον πίσω άξονα αλλά στον μπροστινό.

Opel Crossland X 1.2 Turbo

Αφού το φορτώσαμε για το σύντομο ταξιδάκι μας και

Ανάβαση Ριτσώνας

Το σωματείο ΑΣΜΑ διοργανώνει 8-9 Ιουνίου την ανάβαση Ριτσώνας που αποτελεί τον 4ο γύρο του ομώνυμου πρωταθλήματος. 

1η ανάβαση Φλώρινας

Το Σαββατοκύριακο 8 - 9 Ιουνίου ο Όμιλος Φίλων Αυτοκινήτου Δράμας (Ο.Φ.Α.Δ.) διοργανώνει την 1η ανάβαση Φλώρινας.

Την ίδια ημερομηνία διοργανώνεται και η ανάβαση Ριτσώνας που προσμετρά στο πανελλήνιο πρωτάθλημα.

Rolls-Royce

Για τους περισσότερους στη σημερινή Ελλάδα το να απολαύσουν ένα παγωμένο ποτήρι ακριβής γαλλικής σαμπάνιας σε κάποιο εστιατόριο ή ακόμα και στο σπίτι τους είναι σχεδόν απαγορευτικό.