Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Leon 1.5 TSI ACT: Με 130 ίππους και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων

του Γιώργου Ψαρρά

Μοιάζει σαν επιβράβευση προς το «πρόσωπο» του Leon το γεγονός ότι ο Όμιλος Volkswagen, στον οποίο ανήκει η Seat, του εμπιστεύτηκε τον πιο προηγμένο βενζινοκινητήρα που έχει στη γκάμα του.

Ο λόγος για το γνωστό, από άλλα μοντέλα του γερμανικού γκρουπ, 1.5 TSI υπερτοφοδοτούμενο τετρακύλινδρο άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα, ο οποίος στο δημοφιλές ισπανικό μικρομεσαίο μοντέλο προσφέρεται με 130 και 150 ίππων.

Στην προκειμένη περίπτωση το ασημί Leon που βλέπετε στις σχετικές φωτογραφίες έχει ισχύ 130 ίππων (5.000-6.000 σ.α.λ.), ενώ η ροπή του αρχίζει να κάνει από νωρίς αισθητή την παρουσία της από τις μόλις 1.400 σ.α.λ. έως τις 4.000 σ.α.λ. Στην πράξη η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και δεν υπάρχει κάποιο εύρος λειτουργίας του εν λόγω βενζινοκινητήρα που να χαρακτηρίζεται από απώλεια δύναμης, αν και δείχνει μια προτίμηση στις χαμηλές και στις μεσαίες.

Ανεβάζει αρκετά γραμμικά και πρόθυμα ρυθμούς και αυτό που καταλαβαίνεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα είναι ότι δίνει ένα πιο ώριμο και πιο πληθωρικό οδηγικό χαρακτήρα στο Leon.

Παράλληλα ο 1.5 TSI βενζινοκινητήρας για λόγους οικονομίας καυσίμου διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δυο του κυλίνδρων (ΑCT), όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, ενώ ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται καμία απώλεια δύναμης ή ότι κάτι αλλάζει στη λειτουργία του μοτέρ, ούτε διαταράσσεται η αρκετά ήσυχη λειτουργία του. Μόνο μια σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων τον ενημερώνει όταν αυτό συμβαίνει.

Καθώς αναφερθήκαμε όμως για οικονομία καυσίμου να πούμε ότι τις μέρες που συμβιώσαμε με τον 1.5 TSI βενζινοκινητήρα κάτω από το καπό του Leon καταγράψαμε, με τη βοήθεια πάντα του συστήματος Start/Stop, μέση κατανάλωση 7,3 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα/100 χλμ./ εκπομπές C02 111 γρ./χλμ.).

Μη νομίζετε όμως ότι το πεντάθυρο Leon με τον 1.5 TSI βενζινοκινητήρα των 130 ίππων εστιάζει μόνο στην οικονομία καυσίμου και αφήνει στην άκρη τις επιδόσεις. Τα καταφέρνει καλά και σε αυτόν τον τομέα, καθώς επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,4 δευτ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 203 χλμ./ώρα.

Να πούμε ακόμα ότι το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων (διατίθεται και αυτόματο DSG 7 σχέσεων) έχει σωστή κλιμάκωση, αναδεικνύει τα προσόντα του βενζινοκινητήρα, ενώ τα κουμπώματα του λεβιέ δε μας ταλαιπώρησαν ποτέ.

Για ακόμα μια φορά διαπιστώσαμε ότι το Leon πάνω στην άσφαλτο εμφανίζει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και σταθερότερα που σου εμπνέει ασφάλεια και εμπιστοσύνη ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, ενώ παρότι με το συγκεκριμένο βενζινοκινητήρα η πίσω ανάρτηση δεν είναι πολλαπλών συνδέσμων, αλλά έχει χρησιμοποιηθεί ο ημιάκαμπτος άξονας, δε στερείται άνεσης.

Η ανάρτηση βέβαια δεν κρίνεται μαλακή, εωώ δεν επιτρέπει ανησυχητικές κλίσεις του αμαξώματος. Έντονα βαθουλώματα ή ανυψώματα του οδοστρώματος σίγουρα θα γίνουν αισθητά, αλλά όχι σε βαθμό ταλαιπωρίας. Αποτελεσματικά είναι τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω, το σύστημα διεύθυνσης είναι μεστό σε αίσθηση και κατευθύνει με ακρίβεια το εμπρός τμήμα του Leon.

Για να θυμηθούμε όμως και λίγο πως είναι το εσωτερικό του Leon. Άνετο με ικανοποιητικούς χώρους για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών, με μεγάλο πορτμπαγκάζ 380 λίτρων, αλλά και ποιοτικό με μαλακό πλαστικό να σκεπάζει την επάνω επιφάνεια του ταμπλό, ενώ τα υπόλοιπα πλαστικά έχουν στιβαρή κατασκευή. Από την εργονομία το μοναδικό παράπονο αφορά τη μικρή κεντρική οθόνη αφής των 5 ιντσών.

Άρα, το Leon με τον 1.5 TSI βενζινοκινητήρα των 130 ίππων τα έχει σχεδόν όλα. Σεβαστές επιδόσεις, περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, ώριμο οδηγικό χαρακτήρα, ικανοποιητική ποιότητα και επαρκείς χώρους. Αποκλειστικά στην έκδοση Style το Leon με τον εν λόγω κινητήρα ξεκινάει από τα 17.405 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

ERC

Το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι για το 2019 αρχίζει στις Αζόρες μεταξύ 21-23 Μαρτίου.

Ο αγώνας είναι χωμάτινος και περιλαμβάνει 15 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 219.04 χλμ.

Κάλε και Ήρο

Τι σχέση έχει η γνωστή «αττική σύνταξη» με τους δύο Φινλανδούς που τους αρέσει η ταχύτητα, αλλά σε διαφορετικά εδάφη.

Ο ένας είναι ο Κάλε Ροβάνπερα, ο πιτσιρικάς ετών 19 που έχει καταπλήξει με τις επιδόσεις στο μαγικό χώρο των ράλι και ο άλλος ο Ήρο Ετάλα, γνωστός snowboarder.

Liberty Media

Η Liberty Media ψάχνει συνεχώς νέους τρόπους να κάνει την παρακολούθηση των αγώνων της Formula 1 πιο ενδιαφέρουσα και μία από τις ιδέες που “έχουν πέσει στο τραπέζι” είναι η τοποθέτηση κάμερας πάνω ή μέσα στο κράνος των οδηγών.

Mercedes GLC Coupe

Αγωνία τέλος για την ανανεωμένη GLC Coupe, καθώς η Mercedes προέβη στην αποκάλυψη της, πριν από το επίσημο ντεμπούτο της στο Σαλόνι της Νέας Υόρκης.

Fiat 500X Cross 1.3 FireFly DCT

Η ελαφρώς ανανεωμένη εικόνα του Fiat 500X το φέρνει και πάλι στο προσκήνιο. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Οι δυο νέοι βενζινοκινητήρες FireFly 1.0 και 1.3 λίτρων. Εμείς στην προκειμένη περίπτωση εξετάζουμε τον ισχυρότερο.

Γκραν Πρι Μπαχρέιν

Το δεύτερο ραντεβού του φετινού πρωταθλήματος είναι στην έρημο του Μπαχρέιν και στην πίστα «Σακίρ» στις 31 Μαρτίου.

Ηνωμένες Πολιτείες

Στη Βόρεια Καρολίνα υπάρχει μία γέφυρα τρένου η οποία είναι ιδιαίτερα διάσημη στο internet αφού εξ’ αιτίας της έχουν καταστραφεί πολλά φορτηγά, τόσο πολλά ώστε υπάρχει πλέον και site στο οποίο ανεβαίνουν τα ανάλογα βίντεο.

Kia

Πριν ένα μήνα ακριβώς είχαμε δημοσιεύσει ένα σκίτσο, στο οποίο απεικονίζονταν η επερχόμενη crossover έκδοση του Kia Ceed. 

Porsche

Σε λίγο καιρό θα κυκλοφορήσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche, η Taycan, όμως η γερμανική μάρκα δε θα περιοριστεί εκεί αφού επιβεβαίωσε επίσημα ότι ετοιμάζει και μία πιο εκδοχή του μοντέλου με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.

Bentley Continental GT coupe και convertible

Νέα είσοδο έχουμε κάτω από το καπό της Bentley Continental GT με coupe και convertible αμάξωμα, καθώς η πολυτελής βρετανική εταιρεία τοποθετεί πλέον εκεί το V8 twin-turbo κινητήρα βενζίνης των 4.0 λίτρων.