Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Ibiza 1.0 TGI CNG: Με εναλλακτικό καύσιμο

του Γιώργου Ψαρρά

Έναν ευχάριστο «πονοκέφαλο» δημιουργεί η SEAT σε ότι αφορά την γκάμα του δημοφιλούς Ibiza, καθώς εκτός από βενζινοκίνητο και πετρελαιοκίνητο, το προσφέρει και με φυσικό αέριο.

Πόσο οικονομική είναι όμως η εν λόγω εναλλακτική μορφή ενέργειας στο μικρό ισπανικό μοντέλο; Σε τι διαφέρει από τα υπόλοιπα Ibiza που καταναλώνουν τα συνηθισμένα καύσιμα; Πάμε λοιπόν να εξετάσουμε κάθε πτυχή του Ibiza 1.0 TGI CNG (φυσικό αέριο συμπιεσμένο).

Αρχικά να πούμε ότι κάτω από το εμπρός καπό του βρίσκεται ένας «χιλιάρης» TSI άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρας απόδοσης 90 ίππων (4.500-5.800 σ.α.λ.) και 160 Nm ροπής (1.900-3.500 σ.α.λ.). Ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας έχει δεχτεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις ώστε να μπορεί να καταναλώνει και φυσικό αέριο.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει χωρητικότητα μόλις 9 λίτρα και προσφέρει αυτονομία 90 χλμ. Στην πράξη τώρα, ο βενζινοκινητήρας δεν έχει κραδασμούς, δύσκολα θα προδώσει με τον ήχο του ότι είναι τρικύλινδρος, ενώ κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. είναι ασθενικός. Πιο πάνω αρχίζει να γίνεται ψυχωμένος, ενώ οι επιδόσεις του αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 12,1 δευτ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Συνεργάζεται αρμονικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο με την προσθήκη της τελευταίας σχέσης συμβάλει στην εξοικονόμηση καυσίμου, ενώ καταγράψαμε σε δρομολόγια κυρίως εντός της πόλης με τη βοήθεια  του συστήματος Start/Stop 7,8 λίτρα/100 χλμ. (εκπομπές C02 92 γρ./χλμ. μέτρηση NEDC).  Το κιβώτιο έχει σχετικά σφιχτή κλιμάκωση, ενώ ο λεβιές του προσφέρει ανεμπόδιστα κουμπώματα.

Κάτω τώρα από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ βρίσκονται οι δεξαμενές για την αποθήκευση 14,3 κιλών φυσικού αερίου, με τη σχετική αυτονομία να βρίσκεται περίπου στα 230 χλμ., ενώ είδαμε κατανάλωση κοντά 4,5 κιλά/100 χλμ.

Συνδυαστικά δηλαδή το Ibiza 1.0 TGI CNG με γεμάτο το ρεζερβουάρ βενζίνης και τις δεξαμενές φυσικού αερίου μπορεί να διανύσει 320 χλμ. Σημειώστε ότι ο κινητήρας «ξυπνά» σχεδόν πάντα με φυσικό αέριο, ενώ μόνο όταν αυτό εξαντληθεί πραγματοποιείται αυτόματα και ανεπαίσθητα η εναλλαγή σε βενζίνη. Ο οδηγός πάντως δεν αντιλαμβάνεται καμία διαφορά σε θέμα απόδοσης.

Το Ibiza διατηρεί τον ευχάριστο και άνετο χαρακτήρα του εντός της πόλης χάρη στο μήκος των μόλις 4.059 χλστ. και τη «φιλική» ανάρτηση προς τις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων. Στο εθνικό οδικό δίκτυο τώρα αναγνωρίζεις την καλή για τα δεδομένα πληροφόρηση του τιμονιού και το σωστό του βάρους, αλλά και τη σταθερότητα του οχήματος.

Αυτό που κάνει ελκυστικό το Ibiza 1.0 TGI CNG στα μάτια όσων διανύουν μεγάλες αποστάσεις είναι η χαμηλή τιμή του φυσικού αερίου κίνησης, η οποία διαμορφώνεται στα 0,89 ευρώ/κιλό (για ρίξτε μια ματιά που έχει φτάσει η τιμή του λίτρου για τη βενζίνη…).

Από την άλλη όμως το περιορισμένο δίκτυο των σταθμών ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο στη χώρα μας, ακόμα και εντός της πρωτεύουσας, ίσως για κάποιους λειτουργήσει ως αποτρεπτικός παράγοντας. Όταν χρειάστηκε να γεμίσουμε με φυσικό αέριο το Ibiza 1.0 TGI CNG διαπιστώσαμε ότι η διαδικασία διαρκεί λίγα λεπτά και δε διαφέρει σημαντικά σε σύγκριση με την πλήρωση βενζίνης.

Ανοίγοντας την τάπα που βρίσκεται στην πίσω δεξιά πλευρά του οχήματος συναντάς το παραδοσιακό στόμιο για το γέμισμα βενζίνης και δίπλα του ακόμα ένα για την είσοδο του φυσικού αέριου.

Εξωτερικά μόνο η ένδειξη TGI στο πίσω δεξί τμήμα προδίδει ότι το Ibiza «τρέφεται» και με φυσικό αέριο. Χωρίς καμία διαφοροποίηση και το εσωτερικό με εξαίρεση τον πίνακα οργάνων στο κέντρο του οποίου εμφανίζεται ένδειξη για την κατανάλωση και την αυτονομία τόσο της βενζίνης όσο και του φυσικού αέριου.

Παράλληλα, όπως προαναφέραμε, εξαιτίας των δεξαμενών φυσικού αερίου που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ , η χωρητικότητα του μειώνεται κατά 93 λίτρα, καθώς από τα 355 λίτρα «πέφτει» στα 262 λίτρα. Η διαμόρφωση αυτή στερεί και τη ρεζέρβα, με το κιτ επισκευής ελαστικού να αποτελεί τη μοναδική λύση.

Αποκλειστικά διαθέσιμο στην πλήρως εξοπλισμένη έκδοση Style το Ibiza 1.0 TGI CNG κοστίζει 15.955 ευρώ. Για να κάνετε τη σύγκριση, με το βενζινοκινητήρα 1.0 TSI των 95 ίππων η αρχική τιμή διαμορφώνεται στα 13.855 ευρώ και με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI των επίσης 95 ίππων στα 14.600 ευρώ. Υπολογίστε πόσα χλμ. διανύεται σε ετήσια βάση, ώστε να δείτε αν η απόσβεση των παραπάνω χρημάτων για το φυσικό αέριο θα έρθει σε εύλογο χρονικό διάστημα…

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

To νέο e-Racer είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό όχημα της Cupra, το οποίο δείχνει το «ρεύμα» που θα επικρατήσει μάλλον στο μηχανοκίνητο αθλητισμό του μέλλοντος.

Το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης τελείωσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, δηλαδή με τη Mercedes να κάνει τους δύο καλύτερους χρόνους της ημέρας.

Καυτό αναμένεται να είναι το Σαββατοκύριακο 22-23 Φεβρουαρίου καθώς είναι προγραμματισμένες οι αρχαιρεσίες για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα σωματεία που θα ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη είναι 31.

Σίγουρα το σκανδιναβικό ντιζάιν της Volvo είναι διαχρονικό, ωστόσο υπάρχουν πάντα περιθώρια για μικρές έστω αλλαγές.

Μπορεί να επικρατεί «ησυχία» λόγω της μεσημεριανής παύσης στην πίστα της Βαρκελώνης, όμως όλοι ασχολούνται με το DAS (Dual Axis Steering) της Mercedes, που μεταβάλει τις γωνίες των μπροστινών τροχών και κατά πόσο είναι νόμιμο ή όχι με τη Mercedes να υποστηρίζει ότι είναι νόμιμο, ισχυρίζοντας ότι

Η Maserati είναι μια από τις θρυλικές ιταλικές εταιρίες συνδεδεμένη με τον μαγικό κόσμο των αγώνων. Η Maserati λοιπόν απουσιάζει μεγάλο διάστημα από τους αγώνες παγκόσμιας ακτινοβολίας.

Στο πλαίσιο αποκάλυψης του νέου Cupra Leon πρεμιέρα έκανε και το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού (TCR) Leon Competiciοn.

Η πρώτη επίσημη περίοδος των δοκιμών ολοκληρώνεται την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στην πίστα της Βαρκελώνης και όλοι πλέον ασχολούνται με το σύστημα DAS που φέρει η Mercedes στα μονοθέσιά της και αφορά την «τοποθέτηση» των μπροστινών τροχών στην πίστα (

Ευχάριστα είναι τα νέα, αν έχετε παραγγείλει μια από τις μόλις 130 Lotus Evija, καθώς η έναρξη της παραγωγής και των παραδόσεων της θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι.

Στις 19 Φεβρουαρίου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 για το 2020, με τις 10 ομάδες να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα στην πίστα της Βαρκελώνης προκειμένου να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα.