Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Ibiza 1.0 TGI CNG: Με εναλλακτικό καύσιμο

του Γιώργου Ψαρρά

Έναν ευχάριστο «πονοκέφαλο» δημιουργεί η SEAT σε ότι αφορά την γκάμα του δημοφιλούς Ibiza, καθώς εκτός από βενζινοκίνητο και πετρελαιοκίνητο, το προσφέρει και με φυσικό αέριο.

Πόσο οικονομική είναι όμως η εν λόγω εναλλακτική μορφή ενέργειας στο μικρό ισπανικό μοντέλο; Σε τι διαφέρει από τα υπόλοιπα Ibiza που καταναλώνουν τα συνηθισμένα καύσιμα; Πάμε λοιπόν να εξετάσουμε κάθε πτυχή του Ibiza 1.0 TGI CNG (φυσικό αέριο συμπιεσμένο).

Αρχικά να πούμε ότι κάτω από το εμπρός καπό του βρίσκεται ένας «χιλιάρης» TSI άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρας απόδοσης 90 ίππων (4.500-5.800 σ.α.λ.) και 160 Nm ροπής (1.900-3.500 σ.α.λ.). Ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας έχει δεχτεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις ώστε να μπορεί να καταναλώνει και φυσικό αέριο.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει χωρητικότητα μόλις 9 λίτρα και προσφέρει αυτονομία 90 χλμ. Στην πράξη τώρα, ο βενζινοκινητήρας δεν έχει κραδασμούς, δύσκολα θα προδώσει με τον ήχο του ότι είναι τρικύλινδρος, ενώ κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. είναι ασθενικός. Πιο πάνω αρχίζει να γίνεται ψυχωμένος, ενώ οι επιδόσεις του αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 12,1 δευτ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Συνεργάζεται αρμονικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο με την προσθήκη της τελευταίας σχέσης συμβάλει στην εξοικονόμηση καυσίμου, ενώ καταγράψαμε σε δρομολόγια κυρίως εντός της πόλης με τη βοήθεια  του συστήματος Start/Stop 7,8 λίτρα/100 χλμ. (εκπομπές C02 92 γρ./χλμ. μέτρηση NEDC).  Το κιβώτιο έχει σχετικά σφιχτή κλιμάκωση, ενώ ο λεβιές του προσφέρει ανεμπόδιστα κουμπώματα.

Κάτω τώρα από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ βρίσκονται οι δεξαμενές για την αποθήκευση 14,3 κιλών φυσικού αερίου, με τη σχετική αυτονομία να βρίσκεται περίπου στα 230 χλμ., ενώ είδαμε κατανάλωση κοντά 4,5 κιλά/100 χλμ.

Συνδυαστικά δηλαδή το Ibiza 1.0 TGI CNG με γεμάτο το ρεζερβουάρ βενζίνης και τις δεξαμενές φυσικού αερίου μπορεί να διανύσει 320 χλμ. Σημειώστε ότι ο κινητήρας «ξυπνά» σχεδόν πάντα με φυσικό αέριο, ενώ μόνο όταν αυτό εξαντληθεί πραγματοποιείται αυτόματα και ανεπαίσθητα η εναλλαγή σε βενζίνη. Ο οδηγός πάντως δεν αντιλαμβάνεται καμία διαφορά σε θέμα απόδοσης.

Το Ibiza διατηρεί τον ευχάριστο και άνετο χαρακτήρα του εντός της πόλης χάρη στο μήκος των μόλις 4.059 χλστ. και τη «φιλική» ανάρτηση προς τις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων. Στο εθνικό οδικό δίκτυο τώρα αναγνωρίζεις την καλή για τα δεδομένα πληροφόρηση του τιμονιού και το σωστό του βάρους, αλλά και τη σταθερότητα του οχήματος.

Αυτό που κάνει ελκυστικό το Ibiza 1.0 TGI CNG στα μάτια όσων διανύουν μεγάλες αποστάσεις είναι η χαμηλή τιμή του φυσικού αερίου κίνησης, η οποία διαμορφώνεται στα 0,89 ευρώ/κιλό (για ρίξτε μια ματιά που έχει φτάσει η τιμή του λίτρου για τη βενζίνη…).

Από την άλλη όμως το περιορισμένο δίκτυο των σταθμών ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο στη χώρα μας, ακόμα και εντός της πρωτεύουσας, ίσως για κάποιους λειτουργήσει ως αποτρεπτικός παράγοντας. Όταν χρειάστηκε να γεμίσουμε με φυσικό αέριο το Ibiza 1.0 TGI CNG διαπιστώσαμε ότι η διαδικασία διαρκεί λίγα λεπτά και δε διαφέρει σημαντικά σε σύγκριση με την πλήρωση βενζίνης.

Ανοίγοντας την τάπα που βρίσκεται στην πίσω δεξιά πλευρά του οχήματος συναντάς το παραδοσιακό στόμιο για το γέμισμα βενζίνης και δίπλα του ακόμα ένα για την είσοδο του φυσικού αέριου.

Εξωτερικά μόνο η ένδειξη TGI στο πίσω δεξί τμήμα προδίδει ότι το Ibiza «τρέφεται» και με φυσικό αέριο. Χωρίς καμία διαφοροποίηση και το εσωτερικό με εξαίρεση τον πίνακα οργάνων στο κέντρο του οποίου εμφανίζεται ένδειξη για την κατανάλωση και την αυτονομία τόσο της βενζίνης όσο και του φυσικού αέριου.

Παράλληλα, όπως προαναφέραμε, εξαιτίας των δεξαμενών φυσικού αερίου που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ , η χωρητικότητα του μειώνεται κατά 93 λίτρα, καθώς από τα 355 λίτρα «πέφτει» στα 262 λίτρα. Η διαμόρφωση αυτή στερεί και τη ρεζέρβα, με το κιτ επισκευής ελαστικού να αποτελεί τη μοναδική λύση.

Αποκλειστικά διαθέσιμο στην πλήρως εξοπλισμένη έκδοση Style το Ibiza 1.0 TGI CNG κοστίζει 15.955 ευρώ. Για να κάνετε τη σύγκριση, με το βενζινοκινητήρα 1.0 TSI των 95 ίππων η αρχική τιμή διαμορφώνεται στα 13.855 ευρώ και με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI των επίσης 95 ίππων στα 14.600 ευρώ. Υπολογίστε πόσα χλμ. διανύεται σε ετήσια βάση, ώστε να δείτε αν η απόσβεση των παραπάνω χρημάτων για το φυσικό αέριο θα έρθει σε εύλογο χρονικό διάστημα…

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Lichtenburg 400

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στη Formula 1, Φερνάντο Αλόνσο είχε την πρώτη επίσημη γεύση από αγώνες τύπου Ντακάρ, οδηγώντας το Toyota Hilux στον αγώνα Lichtenburg 400,  5ος γύρος για το πρωτάθλημα της Νοτίου Αφρικής.

Mercedes - AMG

Από το 2021 η μορφή του WEC, δηλαδή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, θα αλλάξει σημαντικά αφού η κορυφαία κατηγορία, που σήμερα ονομάζεται LMP1, δε θα αποτελείται από μοντέλα ειδικά εξελιγμένα για αυτό το είδος αγώνων.

SEAT

Σεπτέμβριος, ο μήνας που τα παιδιά επιστρέφουν στα θρανία τους, αλλά και ο μήνας που ξεκινούν τα μαθήματα στην Επαγγελματική Σχολή της SEAT.

Ferrari

Η Ferrari είναι από τις τελευταίες εταιρείες που αποφάσισαν να ακολουθήσουν τη μόδα των SUV και αυτή τη στιγμή εξελίσσει το πρώτο μοντέλο του είδους που θα φέρει στο καπό το Cavallino Rampante. Η ονομασία του θα είναι Purosangue.

Land Cruiser Namib

Η σειρά 70 του Toyota Land Cruiser παράγεται αδιάλειπτα από το 1984 και παρά το γεγονός ότι μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια έχουν υπάρξει πολλές αλλαγές ώστε να παραμένει σύγχρονο, σε μηχανολογικό τομέα παραμένει το ίδιο αυτοκίνητο.

Skoda

Μπορεί η Skoda πλέον να μπαίνει σε μια νέα εποχή, αυτή της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας στη φετινή Έκθεση της Φρανκφούρτης τα νέα  Citigoᵉ iV και Superb iV, ωστόσο δε ξεχνά να τιμά το παρελθόν της.

Volkswagen ID. R

Η Volkswagen έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο, μέσω του οποίου μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε μέρος της προσπάθειας που έκανε ο Ρομέν Ντιμά πίσω από το τιμόνι του ηλεκτρικού αγωνιστικού ID.

Jeep Wrangler

Όλα τα μοντέλα της Jeep είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την περιπέτεια, ενώ το πιο ανήμερο off-road «θηρίο» της είναι το Wrangler.

Opel

Μια καινοτόμα υπηρεσία προσφέρει πλέον η Opel στους πελάτες της, καθώς τους ενημερώνει διαρκώς για την πορεία του αυτοκινήτου τους όσο αυτό βρίσκεται μέσα στο συνεργείο.

Mazda ΜΧ-5

Το διθέσιο roadster της Mazda γίνεται 30 ετών και η ιαπωνική μάρκα το γιορτάζει με τη δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης η οποία ονομάζεται 30th Anniversary και θα παραχθεί σε περιορισμένη ποσότητα.