Είστε εδώ

Test Drive

Seat Ibiza 1.0 ECO TSI: Δε φυλακίζεται στα αστικά σύνορα

του Γιώργου Ψαρρά

Έχουμε πλέον εμπεδώσει ότι το Seat Ibiza είναι μια από τις πιο αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία του.

Επειδή όμως η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως, ελάτε να κάνουμε για ακόμα μια φορά βόλτα με το μικρό ισπανικό μοντέλο. Το λευκό Ibiza που βλέπετε στις φωτογραφίες φέρει κάτω από το εμπρός καπό του τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα της γκάμας του.

Ο λόγος για το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο άμεσου ψεκασμού τρικύλινδρο ECO TSI του ενός λίτρου, ο οποίος αποδίδει 115 ίππους (5.000-5.500 σ.α.λ.) και 200 Nm ροπής (2.000-3.500 σ.α.λ.).

 Στην προκειμένη περίπτωση συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει σχετικά σφιχτή κλιμάκωση και λεβιέ με θετικά κουμπώματα, ενώ για πιο ξεκούραστη οδήγηση ενδείκνυται το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 σχέσεων.

Υπενθυμίζουμε ότι ο εν λόγω βενζινοκινητήρας προσφέρεται και με 95 ίππους. Οι προαιρετικοί 20 παραπάνω ίπποι μας απέδειξαν για ακόμα μια φορά ότι μπορούν να διευρύνουν τα σύνορα του Ibiza, καθώς του επιτρέπουν να ταξιδεύει με μεγαλύτερη άνεση εκτός πόλης, ενώ ταυτόχρονα το κάνουν πιο σβέλτο με τις επίσημες επιδόσεις να αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,3 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 193 χλμ./ώρα. Για τη σύγκριση να πούμε ότι οι αντίστοιχοι αριθμοί με τον 1.0 ECO TSI των 95 ίππων είναι 10,9 δευτ. και 182 χλμ./ώρα.

Πόσο διψασμένοι είναι όμως οι 115 ίπποι για καύσιμο; Αυτό προφανώς εξαρτάται και από το πόσο βαρύ δεξί πόδι έχει ο εκάστοτε οδηγός, εμείς πάντως με εναλλασσόμενους ρυθμούς είδαμε από 7,0 μέχρι 7,4 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,3 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 108 γρ./χλμ.).

Το οδηγικό ταπεραμέντο του Ibiza συνθέτει η ήπια σπορ αίσθηση που αποπνέει το συνολικό του στήσιμο, με την ανάρτηση να μην είναι ιδιαίτερα μαλακή, χωρίς βέβαια να «κοπανάει» σε λακκούβες, διατηρώντας αποδεκτές αναλογίες στη «ζυγαριά» άνεσης και κρατημάτων στις στροφές, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι από τα πιο επικοινωνιακά της κατηγορίας.

Στο εσωτερικό τώρα οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερις ενήλικες επιβάτες, το πορτμπαγκάζ των 355 λίτρων ικανοποιεί με το εκμεταλλεύσιμο σχήμα και το βάθος του. Τα πλαστικά είναι όλα σκληρά, αλλά έχουν στιβαρή συναρμογή, ενώ στη κεντρική κονσόλα βρίσκεται η οθόνη αφής των 6,5 ιντσών.

Στην έκδοση Style η αρχική τιμή του Ibiza με το βενζινοκινητήρα 1.0 ECO TSI των 115 ίππων, συνοδεία μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου, διαμορφώνεται στα 14.555 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο δύσκολος είναι ο κατ' οίκον περιορισμός τις μέρες της πανδημίας για τους ενήλικες είναι και για τα παιδιά, ίσως μάλιστα και περισσότερο, καθώς λόγω ηλικίας  δεν έχουν την ωριμότητα να αντιληφθούν τη σοβαρότητα της κατάστασης.

Πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε περιοχή στάθμευσης δίπλα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Νοτιοδυτικής Φλόριντα-Fort Myers- κατέστρεψε περισσότερα από 3.500 αυτοκίνητα, τα οποία όλα ανήκαν σε γραφεία ενοικιάσεων. 

Οι προσπάθειες της Ford να χτίσει για τους ανθρώπους ένα ισχυρό «τοίχος» προστασίας απέναντι στην πανδημία του Covid-19, συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς.

Η σύγχρονη ιστορία της Bugatti ξεκίνησε με την EB110, την οποία οραματίστηκε ο νέος ιδιοκτήτης της, ο Ιταλός Ρομάνο Αρτιόλι, έχοντας στόχο να βάλει και πάλι σε τροχιά ανάπτυξης την εταιρεία.  

Η Williams δεν διανύει την καλύτερη περίοδο στην ιστορία της.

Δεν είναι μυστικό ότι αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα που έχουν επηρεάσει την απόδοσή της, καθώς το 2019 όχι απλά ολοκλήρωσε τη σεζόν στην τελευταία θέση της βαθμολογίας, αλλά ήταν η χειρότερη ομάδα του πρωταθλήματος. 

Η λίστα των παραγγελιών άνοιξε στη χώρα μας και αν διαθέτετε από 52.250 ευρώ για το νέο Sportback ή από 52.350 ευρώ για το επίσης νέο A5 Coupe, μπορείτε να …γραφτείτε.

Τα αυτοκίνητα θα εισάγονται στη χώρα μας με μια μόνο επιλογή από πλευράς κινητήρα. 2λιτρο βενζίνης 190 ίππων…

Μία νέα παραλλαγή της G-Class ετοιμάζει η Carlex Design, η πολωνική εταιρεία από την οποία έχουμε δει πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες, οι οποίες εστιάζονται κυρίως σε αλλαγές σε επίπεδο εμφάνισης, αλλά δεν περιορίζονται εκεί.

Υπάρχει άραγε καλύτερο κλίμα από αυτό της Ελλάδας για την Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet, καθώς μπορεί να έχει σχεδόν όλες τις εποχές του χρόνου την υφασμάτινη οροφή της ανοιχτή.

Η Ford είχε πειραματιστεί τη δεκαετία του ‘60 με τη δημιουργία κάποιας έκδοσης του Mustang, όπου ο κινητήρας θα ήταν στο κέντρο, όμως τώρα αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα και αυτό είναι ότι κανένας στην εταιρεία δε θυμάται λεπτομέρειες, ενώ τα μοναδικά στοιχεία που υπάρχουν είναι τέσσερις φωτογ

Ένα από τα πιο εμβληματικά και ποθητά μοντέλα στην ιστορία της Mazda είναι αναμφισβήτητα το RX-7.