Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Arona FR 1.5 TSI ACT EVO: FRοντίζεις να το ξανασυναντήσεις

του Γιώργου Ψαρρά

Ας το παραδεχτούμε, τα περισσότερα σύγχρονα προσθιοκίνητα crossover περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους στην άσφαλτο και όχι στο χώμα, ενώ από τα πιο απενεχοποιημένα στο ζήτημα αυτό είναι το Seat Arona FR των 150 ίππων.

Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος που ζητήσαμε για μια ακόμα φορά το «χέρι» του για μερικούς «χορούς» όχι σε χωμάτινη πίστα, αλλά πάνω σε ασφαλτοστρωμένες επιφάνειες.

Εκεί μπορεί να ξεδιπλώσει πιο άνετα το ταλέντο του ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας στη γκάμα του Arona που δεν είναι άλλος από των 1.5 λίτρων ΤSI απόδοσης 150 ίππων, όπως προαναφέραμε, και 250 Nm ροπής. Όπως είναι λογικό εστιάζει περισσότερο στις επιδόσεις από ότι ο «χιλιάρης» TSI βενζινοκινητήρας των 95 ή 115 ίππων.

Για τα δεδομένα (δε μιλάμε για ένα hothatch αλλά για ένα crossover) ικανοποιεί αρκετά με επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα εντός 8,3 δευτ. και με τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα.

Συνεργάτης του εν λόγω γραμμικού βενζινοκινητήρα είναι το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων που έχει θετική αίσθηση στα κουμπώματα του λεβιέ και σωστή κλιμάκωση.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι για μεγαλύτερη απόδοση απενεργοποιούνται οι δυο από τους τέσσερις κυλίνδρους του βενζινοκινητήρα σε συνθήκες μειωμένου φορτιού. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται στην πράξη κάποια διαφορά, ενώ μαθαίνει για τη συγκεκριμένη λειτουργία μόνο από μια σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Παρατηρήσαμε ότι οι δυο κύλινδροι απενεργοποιούνται κυρίως όταν το αυτοκίνητο «ρολάρει», όταν δηλαδή πιέζεται ελάχιστα ή καθόλου το δεξί πεντάλ.

Η «μπίλια» της μέσης κατανάλωσης καθόταν από τα 7,5-8,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη κατανάλωση 5,1 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 115 γρ./χλμ.). Σημειώστε όμως ότι ήμασταν αρκετά ενθουσιασμένοι που ξανασυναντούσαμε το Arona FR και το δείχναμε στο γκάζι.

Η μέση κατανάλωση, η απόκριση του γκαζιού και η αίσθηση του τιμονιού επηρεάζονται από τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Individual) του Seat Drive Profile. Βέβαια οι εναλλαγές από το ένα πρόγραμμα στο άλλο δεν είναι μεγάλες.

Όπως συμβαίνει στις εκδόσεις FR της Seat η ανάρτηση έχει λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση, κάτι που θα το καταλάβεις περνώντας πάνω από λακκούβες, αλλά όχι σε σημείο που να ενοχλεί. Ο οδηγός έχει καλή ορατότητα, κρατάει ένα τίμιο σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, πατάει φρένο που ανταποκρίνεται άμεσα και με σιγουριά, ενώ δεν αγχώνεται από έντονες κλίσεις του αμαξώματος, ούτε ενοχλείται από αεροδυναμικούς θορύβους.

Εμείς λόγω της πρώτης γνωριμίας μας μαζί του ξέραμε ότι πρόκειται για την έκδοση FR, κάποιος λιγότερο «εκπαιδευμένος» όμως θα πρέπει να προσέξει το σχετικό λογότυπο στη κυψελοειδή μάσκα, στο δεξί πίσω τμήμα και στην επίπεδη βάση του δερμάτινου τριάκτινου τιμονιού.

Στο εσωτερικό τώρα είναι λίγο πιο ενισχυμένη η στήριξη που παρέχουν τα εμπρός καθίσματα, υπάρχει έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών και δερμάτινη επένδυση κατά μήκος του ταμπλό που αναβαθμίζει ποιοτικά τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά.

Σχεδόν ανάλογοι με του Ibiza είναι και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, με δυο ενήλικες να βολεύονται σχετικά άνετα (μεταξόνιο 2.566 χλστ.), ενώ κάτω από δάπεδο του πορτμπαγκάζ (400 λίτρων) βρήκαμε (επιτέλους) κανονική ρεζέρβα.

Ο κύριος λόγος που θα επιλέγαμε το Arona FR 1.5 TSI ACT EVO όχι μόνο για μια ακόμα βόλτα μαζί του, αλλά και για μόνιμο σύντροφο μας είναι η αρχική τιμή των 19.000 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Η πρεμιέρα του φετινού πρωταθλήματος στη μακρινή Αυστραλία έδειξε ότι η Mercedesθα είναι και πάλι το πρώτο φαβορί για τον τίτλο, με τον Μπότας να παίρνει τη νίκη και τον έναν βαθμό επιπλέον λόγω του ταχύτερου γύρου, τον Χάμιλτον (2ος) να αντιμετωπίζει το αποτέλεσμα με ψυχραιμία τονίζοντας ότι «δε

Mercedes GLC Coupe

Μια πρώτη γεύση από την ανανεωμένη GLC Coupe μας δίνει η Mercedes μέσα από το παρακάτω σύντομο video που δημοσίευσε.

Skoda

Για την εξέλιξη της εφοδιαστικής της αλυσίδας φροντίζει διαρκώς η Skoda, εισάγοντας την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας.

Ford Mustang

Από χιλιόμετρα μακριά θα είναι πλέον ευδιάκριτο το Ford Mustang, χάρη στη νέα φανταχτερή του πράσινη απόχρωση.

Η μπλε οβάλ εταιρεία παρουσίασε τη νέα απόχρωση ονόματι “Grabber Lime” για το εμβληματικό muscle car την Ημέρα του Αγίου Πατρικίου, η οποία γιορτάζεται στις 17 Μαρτίου.

Lotus

Η Lotus έχει χάσει κάτι από την αίγλη που είχε στο παρελθόν όμως οι άνθρωποί της ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν νέα μοντέλα τα οποία θα επαναφέρουν το όνομα της εταιρείας στο πάνθεον της αυτοκίνησης.

Toyota Supra

Από την άσφαλτο στη οθόνη μεταφέρεται η νέα Toyota Supra, καθώς εισέρχεται στο μαγικό κόσμο των e-Motorsports.

38ο ράλι Σπριντ Κορίνθου

Κάτω από τον ανοιξιάτικο καιρό διεξήχθη το ράλι Σπριντ Κορίνθου, πρώτος γύρος του κυπέλλου χώματος, με τη νίκη να κρίνεται στο τρίτο και τελευταίο σκέλος του αγώνα.  “Roustemis”-Σπύρος Κολτσίδας με Mitsubishi Evo X είναι οι ταχύτεροι στην τελευταία δοκιμασία και  ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βά

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Στο μητροπολιτικό πάρκο της Μελβούρνης, το Albert Park, οι κερκίδες γέμισαν για τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος του 2019 τον οποίο ο Βάλτερι Μπότας κέρδισε με εμφατικό τρόπο.

Ρωσία

Οι Ρώσοι που λειτουργούν στο Youtube το κανάλι Garage 54 είναι γνωστοί για τις διάφορες παράξενες ιδέες γύρω από τα αυτοκίνητα που έχουν κατά καιρούς τις οποίες και υλοποιούν σχεδόν πάντα.

Νέα Mercedes B-Class

Την κατηγορία των πολυχρηστικών οχημάτων φωτίζει το αστέρι της νέας Mercedes B-Class, το οποίο πλέον λάμπει και στην ελληνική αγορά.