Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Arona FR 1.5 TSI ACT EVO: FRοντίζεις να το ξανασυναντήσεις

του Γιώργου Ψαρρά

Ας το παραδεχτούμε, τα περισσότερα σύγχρονα προσθιοκίνητα crossover περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους στην άσφαλτο και όχι στο χώμα, ενώ από τα πιο απενεχοποιημένα στο ζήτημα αυτό είναι το Seat Arona FR των 150 ίππων.

Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος που ζητήσαμε για μια ακόμα φορά το «χέρι» του για μερικούς «χορούς» όχι σε χωμάτινη πίστα, αλλά πάνω σε ασφαλτοστρωμένες επιφάνειες.

Εκεί μπορεί να ξεδιπλώσει πιο άνετα το ταλέντο του ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας στη γκάμα του Arona που δεν είναι άλλος από των 1.5 λίτρων ΤSI απόδοσης 150 ίππων, όπως προαναφέραμε, και 250 Nm ροπής. Όπως είναι λογικό εστιάζει περισσότερο στις επιδόσεις από ότι ο «χιλιάρης» TSI βενζινοκινητήρας των 95 ή 115 ίππων.

Για τα δεδομένα (δε μιλάμε για ένα hothatch αλλά για ένα crossover) ικανοποιεί αρκετά με επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα εντός 8,3 δευτ. και με τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα.

Συνεργάτης του εν λόγω γραμμικού βενζινοκινητήρα είναι το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων που έχει θετική αίσθηση στα κουμπώματα του λεβιέ και σωστή κλιμάκωση.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι για μεγαλύτερη απόδοση απενεργοποιούνται οι δυο από τους τέσσερις κυλίνδρους του βενζινοκινητήρα σε συνθήκες μειωμένου φορτιού. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται στην πράξη κάποια διαφορά, ενώ μαθαίνει για τη συγκεκριμένη λειτουργία μόνο από μια σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Παρατηρήσαμε ότι οι δυο κύλινδροι απενεργοποιούνται κυρίως όταν το αυτοκίνητο «ρολάρει», όταν δηλαδή πιέζεται ελάχιστα ή καθόλου το δεξί πεντάλ.

Η «μπίλια» της μέσης κατανάλωσης καθόταν από τα 7,5-8,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη κατανάλωση 5,1 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 115 γρ./χλμ.). Σημειώστε όμως ότι ήμασταν αρκετά ενθουσιασμένοι που ξανασυναντούσαμε το Arona FR και το δείχναμε στο γκάζι.

Η μέση κατανάλωση, η απόκριση του γκαζιού και η αίσθηση του τιμονιού επηρεάζονται από τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Individual) του Seat Drive Profile. Βέβαια οι εναλλαγές από το ένα πρόγραμμα στο άλλο δεν είναι μεγάλες.

Όπως συμβαίνει στις εκδόσεις FR της Seat η ανάρτηση έχει λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση, κάτι που θα το καταλάβεις περνώντας πάνω από λακκούβες, αλλά όχι σε σημείο που να ενοχλεί. Ο οδηγός έχει καλή ορατότητα, κρατάει ένα τίμιο σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, πατάει φρένο που ανταποκρίνεται άμεσα και με σιγουριά, ενώ δεν αγχώνεται από έντονες κλίσεις του αμαξώματος, ούτε ενοχλείται από αεροδυναμικούς θορύβους.

Εμείς λόγω της πρώτης γνωριμίας μας μαζί του ξέραμε ότι πρόκειται για την έκδοση FR, κάποιος λιγότερο «εκπαιδευμένος» όμως θα πρέπει να προσέξει το σχετικό λογότυπο στη κυψελοειδή μάσκα, στο δεξί πίσω τμήμα και στην επίπεδη βάση του δερμάτινου τριάκτινου τιμονιού.

Στο εσωτερικό τώρα είναι λίγο πιο ενισχυμένη η στήριξη που παρέχουν τα εμπρός καθίσματα, υπάρχει έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών και δερμάτινη επένδυση κατά μήκος του ταμπλό που αναβαθμίζει ποιοτικά τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά.

Σχεδόν ανάλογοι με του Ibiza είναι και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, με δυο ενήλικες να βολεύονται σχετικά άνετα (μεταξόνιο 2.566 χλστ.), ενώ κάτω από δάπεδο του πορτμπαγκάζ (400 λίτρων) βρήκαμε (επιτέλους) κανονική ρεζέρβα.

Ο κύριος λόγος που θα επιλέγαμε το Arona FR 1.5 TSI ACT EVO όχι μόνο για μια ακόμα βόλτα μαζί του, αλλά και για μόνιμο σύντροφο μας είναι η αρχική τιμή των 19.000 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Μόντε Κάρλο

Το ετήσιο ραντεβού των celebrities στο μικρό πριγκιπάτο της Μεσογείου, στο Μονακό, είναι προγραμματισμένο για τις 26 Μαΐου.

Ημερομηνία που συμπίπτει με τις Ευρωεκλογές.

Αλλά τι σχέση μπορεί να έχει το Μόντε Κάρλο με τις Ευρωεκλογές. Aπολύτως καμία.

Όμιλος Σφακιανάκη

Μάζεψε τις ζημιές τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και στη μητρική, η Σφακιανάκης, στο α' τρίμηνο του έτους ενώ εμφάνισε σημαντική βελτίωση των EBITDA, παρά την πτώση των πωλήσεων.  Ειδικότερα, οι ζημίες προ φόρων για τον Όμιλο ήταν €3,9 εκ.

ΥΠΑ

Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το Α’ τετράμηνο του 2019 προκύπτει άνοδος πτήσεων και διακινούμενων επιβατών σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας μας.

Ο Αλόνσο στο Indy 500

Ο Φερνάντο Αλόνσο σχεδίαζε να τρέξει στον φετινό αγώνα των 500 μιλίων της Ινδιανάπολης (Indy 500), όμως ο Ισπανός οδηγός δε θα καταφέρει να πραγματοποιήσει τα σχέδιά του.

Renault

Το μύθο ότι τα πολυχρηστικά μοντέλα δε μπορούν να έχουν πιο σπορ παρουσιαστικό έρχεται να καταρρίψει η νέα έκδοση ονόματι Black των Renault Scenic και Grand Scenic.

Mercedes GLE

Δε χρειάζεται να μπορεί κανείς να προβλέψει το μέλλον, ώστε να γνωρίσει τα καινοτόμα συστήματα ασφαλείας που εξελίσσει η Mercedes, αρκεί να ρίξει μια ματιά στη συγκεκριμένη GLE.

Hyundai

Είναι ευρέως γνωστό ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα, ευθύνεται για πολλά και σοβαρά προβλήματα υγείας.

Skoda

Γνωρίζουμε ήδη ότι στις 23 Μαΐου η Skoda θα αποκαλύψει την ανανεωμένη Superb, ενώ η τσέχικη εταιρεία μας ενημερώνει ότι από τη γκάμα της ναυαρχίδας δε θα απουσιάζει η πρακτικότερη έκδοση Scout, με station wagon αμάξωμα.

Volkswagen

Παραδοσιακά η Volkswagen μας συστήνει στο “SOWO European Experience”, το οποίο πραγματοποιήθηκε φέτος από 18 έως 19 Μαΐου στην Πολιτεία της Τζόρτζια, πρωτότυπα βελτιωμένα σπορ μοντέλα από την υφιστάμενη γκάμας της.

Suzuki Vitara 1.0 Boosterjet 4WD

Μπορεί να μην είναι η πρώτη μας συνάντηση με το ανανεωμένο Vitara καθώς πριν λίγο καιρό είχαμε στα χέρια μας την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1.4 λίτ