Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Arona FR 1.5 TSI ACT EVO: FRοντίζεις να το ξανασυναντήσεις

του Γιώργου Ψαρρά

Ας το παραδεχτούμε, τα περισσότερα σύγχρονα προσθιοκίνητα crossover περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους στην άσφαλτο και όχι στο χώμα, ενώ από τα πιο απενεχοποιημένα στο ζήτημα αυτό είναι το Seat Arona FR των 150 ίππων.

Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος που ζητήσαμε για μια ακόμα φορά το «χέρι» του για μερικούς «χορούς» όχι σε χωμάτινη πίστα, αλλά πάνω σε ασφαλτοστρωμένες επιφάνειες.

Εκεί μπορεί να ξεδιπλώσει πιο άνετα το ταλέντο του ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας στη γκάμα του Arona που δεν είναι άλλος από των 1.5 λίτρων ΤSI απόδοσης 150 ίππων, όπως προαναφέραμε, και 250 Nm ροπής. Όπως είναι λογικό εστιάζει περισσότερο στις επιδόσεις από ότι ο «χιλιάρης» TSI βενζινοκινητήρας των 95 ή 115 ίππων.

Για τα δεδομένα (δε μιλάμε για ένα hothatch αλλά για ένα crossover) ικανοποιεί αρκετά με επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα εντός 8,3 δευτ. και με τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα.

Συνεργάτης του εν λόγω γραμμικού βενζινοκινητήρα είναι το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων που έχει θετική αίσθηση στα κουμπώματα του λεβιέ και σωστή κλιμάκωση.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι για μεγαλύτερη απόδοση απενεργοποιούνται οι δυο από τους τέσσερις κυλίνδρους του βενζινοκινητήρα σε συνθήκες μειωμένου φορτιού. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται στην πράξη κάποια διαφορά, ενώ μαθαίνει για τη συγκεκριμένη λειτουργία μόνο από μια σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Παρατηρήσαμε ότι οι δυο κύλινδροι απενεργοποιούνται κυρίως όταν το αυτοκίνητο «ρολάρει», όταν δηλαδή πιέζεται ελάχιστα ή καθόλου το δεξί πεντάλ.

Η «μπίλια» της μέσης κατανάλωσης καθόταν από τα 7,5-8,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη κατανάλωση 5,1 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 115 γρ./χλμ.). Σημειώστε όμως ότι ήμασταν αρκετά ενθουσιασμένοι που ξανασυναντούσαμε το Arona FR και το δείχναμε στο γκάζι.

Η μέση κατανάλωση, η απόκριση του γκαζιού και η αίσθηση του τιμονιού επηρεάζονται από τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Individual) του Seat Drive Profile. Βέβαια οι εναλλαγές από το ένα πρόγραμμα στο άλλο δεν είναι μεγάλες.

Όπως συμβαίνει στις εκδόσεις FR της Seat η ανάρτηση έχει λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση, κάτι που θα το καταλάβεις περνώντας πάνω από λακκούβες, αλλά όχι σε σημείο που να ενοχλεί. Ο οδηγός έχει καλή ορατότητα, κρατάει ένα τίμιο σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, πατάει φρένο που ανταποκρίνεται άμεσα και με σιγουριά, ενώ δεν αγχώνεται από έντονες κλίσεις του αμαξώματος, ούτε ενοχλείται από αεροδυναμικούς θορύβους.

Εμείς λόγω της πρώτης γνωριμίας μας μαζί του ξέραμε ότι πρόκειται για την έκδοση FR, κάποιος λιγότερο «εκπαιδευμένος» όμως θα πρέπει να προσέξει το σχετικό λογότυπο στη κυψελοειδή μάσκα, στο δεξί πίσω τμήμα και στην επίπεδη βάση του δερμάτινου τριάκτινου τιμονιού.

Στο εσωτερικό τώρα είναι λίγο πιο ενισχυμένη η στήριξη που παρέχουν τα εμπρός καθίσματα, υπάρχει έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών και δερμάτινη επένδυση κατά μήκος του ταμπλό που αναβαθμίζει ποιοτικά τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά.

Σχεδόν ανάλογοι με του Ibiza είναι και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, με δυο ενήλικες να βολεύονται σχετικά άνετα (μεταξόνιο 2.566 χλστ.), ενώ κάτω από δάπεδο του πορτμπαγκάζ (400 λίτρων) βρήκαμε (επιτέλους) κανονική ρεζέρβα.

Ο κύριος λόγος που θα επιλέγαμε το Arona FR 1.5 TSI ACT EVO όχι μόνο για μια ακόμα βόλτα μαζί του, αλλά και για μόνιμο σύντροφο μας είναι η αρχική τιμή των 19.000 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.

Toyota

Η Toyota παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ τη νέα Supra, ένα μοντέλο που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BMW και μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με τη νέα Z4.

Volkswagen Τ-Cross

Πριν από μερικούς μήνες η Volkswagen μας σύστησε το μικρότερο SUV που προστίθεται στη γκάμα της, το νέο T-Cross.

Ford

Η Ford είναι από τις εταιρείες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των αυτόνομων οχημάτων.

Hyundai

Την ανάπτυξη και μελλοντική τοποθέτηση στα μοντέλα της αερόσακων που ενεργοποιούνται ανάλογα με πολλαπλές συγκρούσεις ανακοίνωσε η Hyundai.