Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Arona 1.6 ΤDI: Ιδανικό για την εποχή με πετρελαιοκινητήρα 95 ίππων

του Γιώργου Ψαρρά

Όπως και να το κάνουμε η άνοιξη σου ανοίγει την όρεξη για βόλτες, ενώ όταν ο καιρός είναι ηλιόλουστος η παραλία είναι ο πρώτος προορισμός που σου έρχεται στο μυαλό, παρότι δεν είναι ακόμα εποχή για βουτιές.

Aπαραίτητη προϋπόθεση εκτός από την κατάλληλη παρέα και το αυτοκίνητο.

Από τα πλέον φιλικά μοντέλα που σε προκαλεί να αποδράσεις χωρίς δεύτερη σκέψη είναι το Seat Arona. Ένα από τα σύγχρονα μικρομεσαία crossover που σε παίρνει από το χέρι και σε τραβάει να ξεφύγεις από τη τσιμεντούπολη.

Πώς κατάφερε να μας πείσει για μια ακόμα φορά; Είναι βλέπετε ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI των 95 ίππων (διατίθεται και με 115 ίππους) που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό του, ο οποίος διακρίνεται για τη γραμμική του λειτουργία, αλλά κυρίως για την οικονομία καυσίμου που επιτυγχάνει.

Μέσα στους πολυσύχναστους δρόμους της πρωτεύουσας καταγράψαμε 6,4 λίτρα/100 χλμ. (με ενεργοποιημένο πάντα το σύστημα Start/Stop), όμως στον αυτοκινητόδρομο ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας αποδείχτηκε αρκετά φειδωλός σε κατανάλωση, καθώς χρειάστηκε μόλις 5,2 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 105 γρ./χλμ.).

Αν πρέπει οπωσδήποτε να του βρούμε ένα τρωτό σημείο στον πετρελαιοκινητήρα αυτό είναι ο κάπως τραχύς ήχος που παράγει, ωστόσο δε χαρακτηρίζεται ενοχλητικός. Η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη όταν η βελόνα στο στροφόμετρο περάσει τις 1.500 σ.α.λ, καθώς τότε κάνει την εμφάνιση της η πλούσια ροπή των 250 Nm.

Η αρκετά αραιή κλιμάκωση του 5-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου (εναλλακτικά με αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων) σε χαμηλές ταχύτητες φέρνει ένα ελαφρύ κόμπιασμα στον πετρελαιοκινητήρα, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες δεν αισθάνεσαι ότι σου λείπει η έκτη σχέση, καθώς το μοτέρ δε δείχνει να ζορίζεται καθόλου.

Πετρελαιοκινητήρας και επιδόσεις δεν είναι ένας συνηθισμένος συνδυασμός, ωστόσο το Arona των 95 ίππων στον τομέα αυτό είναι αξιοπρεπέστατο με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,9 δευτ. και τελική ταχύτητα 172 χλμ./ώρα.

Το τιμόνι δεν παραπλανεί έχοντας καλή γενικά αίσθηση και σωστό βάρος, ενώ τα φρένα κρίνονται αποτελεσματικά. Το Arona στον ανοιχτό δρόμο έχει σταθερό πάτημα, σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, συγκρατημένες κλίσεις αμαξώματος και αεροδυναμικό θόρυβο σε χαμηλότερο επίπεδο από αυτό που περιμένεις λόγω του μεγαλύτερου ύψους που έχουν τα crossover.

Δεν είναι όμως μόνο η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος που σου υπενθυμίζει ότι το Arona είναι crossover (αποκλειστικά προσθιοκίνητο) αλλά οι ράγες οροφής και το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος.

Το Arona το φωτογραφιών είναι βαμμένο με μια ιδιαίτερη απόχρωση που άρεσε περισσότερο στο γυναικείο κοινό. Στο εσωτερικό όλα τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά, αλλά με συναρμογή που ικανοποιεί, ενώ δεσπόζει η κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών. Δυο ενήλικες επιβάτες βολεύονται μια χαρά στα πίσω καθίσματα, ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 400 λίτρα.

Επειδή λοιπόν οι πετρελαιοκινητήρες δεν έχουν πεθάνει, το Arona με τον 1.6 TDI των 95 ίππων, παραμένει επίκαιρο και ταυτόχρονα ελκυστικό με αρχική τιμή τα 16.390 ευρώ στην έκδοση Reference.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Πορτογαλίας

Στο ράλι Πορτογαλίας είναι η επόμενη συμμετοχή των Λέμπ-Ελενά. Αυτό λίγο πολύ ήταν αναμενόμενο. Το γιατί; Στις επόμενες γραμμές.

Ράλι Πορτογαλίας και Σαρδηνίας

Η εταιρία V Team Project του Στέλιου Φάκαλη διοργάνωσε 3ήμερο δοκιμών για τον Νικολάι Γκριάζιν στην περιοχή της Κόστα Σμεράλντα (Σαρδηνία), που να ταιριάζουν και με τα χώματα του ράλι Πορτογαλίας.

Νέο Skoda Scala

Διαθέσιμο είναι πλέον στην ελληνική αγορά το νέο Skoda Scala, το οποίο προσφέρεται με μια άκρως δελεαστική αρχική τιμή που συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό.

Renault

Κόντρα σε όσους υποστηρίζουν ότι οι κινητήρες πετρελαίου τείνουν προς εξαφάνιση η Renault εμπλουτίζει τη σχετική γκάμα του Megane.

Cupra

Για πρώτη φορά είδαμε από κοντά το νέο Formentor στο Σαλόνι της Γενεύης, ενώ η Cupra ξεκίνησε από ένα μαγικό μέρος να οραματίζεται τη δημιουργία του.

Ηλεκτρικά πατίνια

Το γερμανικό κοινοβούλιο ενέκρινε τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών (e-scooters) τόσο σε δρόμους όσο και σε ποδηλατόδρομους επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο τη δραστηριοποίηση εταιρειών που σχετίζονται μόνο με αυτό το αντικείμενο αλλά και αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν αρχίσει να μπαίνουν στο χώρο.

Alfa Romeo

Η Alfa Romeo έχει πολύ μακρά ιστορία στον αγώνα Mille Miglia που γίνεται κάθε χρόνο στην Ιταλία και στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης παρουσίασε μία ολόχρυση έκδοση της Giulia.

Νίκι Λάουντα

Ο θρύλος της Formula 1, o Αντρέας Νίκολαους «Νίκι» Λάουντα,  τρεις φορές πρωταθλητής (1975, 1977 και 1984), δεν είναι πια εδώ… Άφησε το μάταιο αυτό κόσμο, τη νύχτα σε ηλικία 70 ετών.

Mercedes X-Class

Στο στοιχείο της κυριολεκτικά βρίσκεται η Mercedes X-Class με τη νέα της έκδοση ονόματι Element, καθώς καταφέρνει να ξεχωρίσει, όπως έκανε και από την εμφάνιση της εισάγοντας την κατηγορία των premium pickup.

ΒΜW i8

Το αμάξωμα της BMW i8 είναι σίγουρα από τα πιο φουτουριστικά που έχει δημιουργήσει η βαυαρική εταιρεία, ενώ μοιάζει να το έχει σμιλεύσει κάποιος επιδέξιος γλύπτης με αρκετή φαντασία.