Είστε εδώ

Test Drive

SEAT Arona 1.6 ΤDI: Ιδανικό για την εποχή με πετρελαιοκινητήρα 95 ίππων

του Γιώργου Ψαρρά

Όπως και να το κάνουμε η άνοιξη σου ανοίγει την όρεξη για βόλτες, ενώ όταν ο καιρός είναι ηλιόλουστος η παραλία είναι ο πρώτος προορισμός που σου έρχεται στο μυαλό, παρότι δεν είναι ακόμα εποχή για βουτιές.

Aπαραίτητη προϋπόθεση εκτός από την κατάλληλη παρέα και το αυτοκίνητο.

Από τα πλέον φιλικά μοντέλα που σε προκαλεί να αποδράσεις χωρίς δεύτερη σκέψη είναι το Seat Arona. Ένα από τα σύγχρονα μικρομεσαία crossover που σε παίρνει από το χέρι και σε τραβάει να ξεφύγεις από τη τσιμεντούπολη.

Πώς κατάφερε να μας πείσει για μια ακόμα φορά; Είναι βλέπετε ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI των 95 ίππων (διατίθεται και με 115 ίππους) που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό του, ο οποίος διακρίνεται για τη γραμμική του λειτουργία, αλλά κυρίως για την οικονομία καυσίμου που επιτυγχάνει.

Μέσα στους πολυσύχναστους δρόμους της πρωτεύουσας καταγράψαμε 6,4 λίτρα/100 χλμ. (με ενεργοποιημένο πάντα το σύστημα Start/Stop), όμως στον αυτοκινητόδρομο ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας αποδείχτηκε αρκετά φειδωλός σε κατανάλωση, καθώς χρειάστηκε μόλις 5,2 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,7 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 105 γρ./χλμ.).

Αν πρέπει οπωσδήποτε να του βρούμε ένα τρωτό σημείο στον πετρελαιοκινητήρα αυτό είναι ο κάπως τραχύς ήχος που παράγει, ωστόσο δε χαρακτηρίζεται ενοχλητικός. Η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη όταν η βελόνα στο στροφόμετρο περάσει τις 1.500 σ.α.λ, καθώς τότε κάνει την εμφάνιση της η πλούσια ροπή των 250 Nm.

Η αρκετά αραιή κλιμάκωση του 5-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου (εναλλακτικά με αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων) σε χαμηλές ταχύτητες φέρνει ένα ελαφρύ κόμπιασμα στον πετρελαιοκινητήρα, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες δεν αισθάνεσαι ότι σου λείπει η έκτη σχέση, καθώς το μοτέρ δε δείχνει να ζορίζεται καθόλου.

Πετρελαιοκινητήρας και επιδόσεις δεν είναι ένας συνηθισμένος συνδυασμός, ωστόσο το Arona των 95 ίππων στον τομέα αυτό είναι αξιοπρεπέστατο με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,9 δευτ. και τελική ταχύτητα 172 χλμ./ώρα.

Το τιμόνι δεν παραπλανεί έχοντας καλή γενικά αίσθηση και σωστό βάρος, ενώ τα φρένα κρίνονται αποτελεσματικά. Το Arona στον ανοιχτό δρόμο έχει σταθερό πάτημα, σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, συγκρατημένες κλίσεις αμαξώματος και αεροδυναμικό θόρυβο σε χαμηλότερο επίπεδο από αυτό που περιμένεις λόγω του μεγαλύτερου ύψους που έχουν τα crossover.

Δεν είναι όμως μόνο η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος που σου υπενθυμίζει ότι το Arona είναι crossover (αποκλειστικά προσθιοκίνητο) αλλά οι ράγες οροφής και το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος.

Το Arona το φωτογραφιών είναι βαμμένο με μια ιδιαίτερη απόχρωση που άρεσε περισσότερο στο γυναικείο κοινό. Στο εσωτερικό όλα τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά, αλλά με συναρμογή που ικανοποιεί, ενώ δεσπόζει η κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών. Δυο ενήλικες επιβάτες βολεύονται μια χαρά στα πίσω καθίσματα, ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 400 λίτρα.

Επειδή λοιπόν οι πετρελαιοκινητήρες δεν έχουν πεθάνει, το Arona με τον 1.6 TDI των 95 ίππων, παραμένει επίκαιρο και ταυτόχρονα ελκυστικό με αρχική τιμή τα 16.390 ευρώ στην έκδοση Reference.

Σχετικά άρθρα

Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων εντελως ξαφνικά στα 66 χρόνια του ο Λάκης. Εκεί που αναρτούσε διαφορά θέματα από τις εκδρομές που διοργάνωνε.

Ράλι Ρώμης-1ο σκέλος

Με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διασχίζουν το Κολοσσαίο στην «καρδιά» της Ρώμης, ξεκίνησε ο 2ος κύκλος του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι με τον ομώνυμο αγώνα. 

Το ράλι Ρώμης είναι ο 5ος γύρος του ERC με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές. 

Βάλτερι Μπότας

Η silly season έχει ξεκινήσει για τα καλά στη Formula 1 αφού πλέον εκτός από τα διάφορα δημοσιεύματα για πιθανές μετακινήσεις, έχουν αρχίσει και οι οδηγοί να απαντάνε σε κάποια από αυτά και να ρίχνουν ή να κόβουν γέφυρες, ανάλογα με το τι θέλουν να πετύχουν.

Νέο κιβώτιο από τη Hyundai

Η Hyundai δημιούργησε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο για υβριδικά μοντέλα με το οποίο υπόσχεται ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων το οποίο ονομάζεται Active Shift Control (ASC).

Skoda

To επόμενο στάδιο μετά την επικαιροποίηση ενός μοντέλου είναι να μπει στη γραμμή παραγωγής, κάτι που μόλις έπραξε η Skoda με τη Superb.

McLaren

Κάθε McLaren F1 αποτελεί κάτι το ξεχωριστό αφού η βρετανική μάρκα παρήγαγε μόλις 106 μονάδες με τις 64 από αυτές να έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορήσουν νόμιμα στο δρόμο, οπότε οι τιμές τους εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, κάθε φορά που μία από αυτές βγαίνει σε δημοπρασία.

Haas

Οι κακές εμφανίσεις του Γκροζάν στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος του 2018 αλλά και στο φετινό θέτουν σε κίνδυνο τη θέση του στην ομάδα της Haas με το Γκραν Πρι της Βρετανίας να επιδεινώνει τη θέση του.

Renault Fuego Turbo

Με μια δόση ρομαντισμού οδηγήσαμε το ιστορικό Fuego Turbo σε εκδήλωση που διοργάνωσε πρόσφατα η Renault στη Γαλλία με αφορμή τη συμπλήρωση 40 ετών από την πρώτη της νίκη στη Formula 1 με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.

Καλιφόρνια

Στην Καλιφόρνια και συγκεκριμένα στο Σακραμέντο η αστυνομία συνέλαβε εφτά άτομα και τους απήγγειλε 27 κατηγορίες επειδή έκαναν τα λεγόμενα “ντόνατς” ενώ βρίσκονταν σε αυτοκινητόδρομο.

Peugeot Besikos A.E.

Πιο έντονα χτυπά πλέον η «καρδιά» της Peugeot στα βόρεια προάστια της Αττικής.