Είστε εδώ

Test Drive

Renault Kadjar 1.6 dCi 4WD: Η τετρακίνητη επιλογή με 130 ίππους

του Γιώργου Ψαρρά

Η ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση του Renault Kadjar είναι και η μόνη που συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης.

Επομένως οι γραμμές που ακολουθούν θα είναι «λερωμένες» με λάσπη. Για να «καθαρίσουμε» το τοπίο σχετικά με το τετρακίνητο Kadjar θα πρέπει πρώτα να αναφερθούμε στο στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο που βρίσκεται πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων.

Όπως βλέπετε και στις σχετικές φωτογραφίες ενσωματώνει τις ενδείξεις 2WD, Auto και Lock. H πρώτη κάνει το γαλλικό SUV δικίνητο, η δεύτερη ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να μεταδώσει μέχρι και το 50% της ροπής στο πίσω άξονα και η τρίτη με δυνατότητα κλειδώματος ισόποσης της ροπής εμπρός-πίσω που ενδείκνυται για πιο απαιτητικά εδάφη.

Φυσικά στο τετρακίνητο Kadjar εκτός δρόμου εξακολουθεί να συνεισφέρει η απόσταση των 200 χλστ. από το έδαφος, καθώς η γωνία προσέγγισης και διαφυγής που είναι 18 και 28 μοίρες αντίστοιχα.

Μιλήσαμε όμως στην εισαγωγή μας για την ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση του Kadjar, η οποία αφορά τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.6 dCi, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους (4.000 σ.α.λ.) και 320 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.). Υπενθυμίζουμε ότι στη γκάμα του Kadjar υπάρχει και ο 1.5 dCi των 110 ίππων.

Ο 1.6 dCi πετρελαιοκινητήρας τώρα είναι κάπως θορυβώδης στις χαμηλές στροφές, ωστόσο στις ψηλότερες δείχνει να ξεπερνά αυτό του το «θέμα». Σαφώς έχει περισσότερη δύναμη από τον 1.5 dCi και κινεί με τόλμη το τετρακίνητο Kadjar, προσφέροντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,5 δευτ. και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.

Σε σύγκριση πάλι με τον 1.5 dCi είναι πιο απαιτητικός σε καύσιμο με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται από τα 7,5-8,0 λίτρα/100 χλμ. (με Start/Stop, επίσημη μέτρηση 4,9 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 129 γρ./χλμ.).

Αν δεν είσαι απαιτητικός από το γκάζι του τετρακίνητου Kadjar, όπως ήμασταν εμείς, μπορείς να πατήσεις το κουμπί με την ένδειξη Eco, το οποίο βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του οδηγού, αλλά θα πρέπει να συμβιβαστείς με τη χαμηλότερη απόκριση του δεξιού πεντάλ, ώστε να κερδίσεις χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Θα πρέπει να αναφέρουμε ακόμα ότι το τετρακίνητο Kadjar συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ο λεβιές του οποίου προσέφερε σχετικά εύκολα και γρήγορα κουμπώματα.

Τόσο από το βενζινοκίνητο Kadjar (1.2 TCe) όσο και από το πετρελαιοκίνητο (1.5 dCi) θυμόμασταν τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης που προσέφερε αρκετά ξεκούραστες διαδρομές. Το τετρακίνητο Kadjar διαθέτει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και όχι ημιάκαμπτο άξονα, επομένως το πέρασμα πάνω από λακκούβες είναι εγγυημένα ανεπαίσθητο.

Εντός του αποδεκτού ορίου είναι οι κλίσεις στις στροφές, ενώ το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι μέσα στην πόλη θα βολέψει, καθώς δεν είναι χωρίς λόγο βαρύ και στον αυτοκινητόδρομο σε καλύπτει με την πληροφόρηση του. Παράλληλα τα φρένα σε πείθουν για την αντοχή τους με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω.

Να ρίξουμε και μια ματιά στο εσωτερικό του τετρακίνητου Kadjar, όπου πέρα από το περιστροφικό στρογγυλό χειριστήριο της τετρακίνησης δεν υπάρχει κάποια άλλη διαφορά.

Μαλακό πλαστικό καλύπτει όλη την επάνω επιφάνεια του ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα υπάρχει η οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων R-Link 2, ενώ στον πίνακα οργάνων εντοπίζουμε την TFT οθόνη με τις ψηφιακές ενδείξεις.

Το πορτμπαγκάζ με κανονική διάταξη των πίσω καθισμάτων προσφέρει 472 λίτρα. Όταν τραβήξεις την ειδική λαβή που βρίσκεται μέσα στο πορτμπαγκάζ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται αυτόματα, ενώ η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.478 λίτρα.

Είναι ξεκάθαρο πως το τετρακίνητο Kadjar απευθύνεται σε όσους δεν κινούνται αποκλειστικά στην άσφαλτο και αναζητούν την πιο έντονη περιπέτεια, ενώ η τιμή του με τον 1.6 dCi πετρελαιοκινητήρα των 130 ίππων και το μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων διαμορφώνεται στα 27.510 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Η πρεμιέρα του φετινού πρωταθλήματος στη μακρινή Αυστραλία έδειξε ότι η Mercedesθα είναι και πάλι το πρώτο φαβορί για τον τίτλο, με τον Μπότας να παίρνει τη νίκη και τον έναν βαθμό επιπλέον λόγω του ταχύτερου γύρου, τον Χάμιλτον (2ος) να αντιμετωπίζει το αποτέλεσμα με ψυχραιμία τονίζοντας ότι «δε

Mercedes GLC Coupe

Μια πρώτη γεύση από την ανανεωμένη GLC Coupe μας δίνει η Mercedes μέσα από το παρακάτω σύντομο video που δημοσίευσε.

Skoda

Για την εξέλιξη της εφοδιαστικής της αλυσίδας φροντίζει διαρκώς η Skoda, εισάγοντας την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας.

Ford Mustang

Από χιλιόμετρα μακριά θα είναι πλέον ευδιάκριτο το Ford Mustang, χάρη στη νέα φανταχτερή του πράσινη απόχρωση.

Η μπλε οβάλ εταιρεία παρουσίασε τη νέα απόχρωση ονόματι “Grabber Lime” για το εμβληματικό muscle car την Ημέρα του Αγίου Πατρικίου, η οποία γιορτάζεται στις 17 Μαρτίου.

Lotus

Η Lotus έχει χάσει κάτι από την αίγλη που είχε στο παρελθόν όμως οι άνθρωποί της ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν νέα μοντέλα τα οποία θα επαναφέρουν το όνομα της εταιρείας στο πάνθεον της αυτοκίνησης.

Toyota Supra

Από την άσφαλτο στη οθόνη μεταφέρεται η νέα Toyota Supra, καθώς εισέρχεται στο μαγικό κόσμο των e-Motorsports.

38ο ράλι Σπριντ Κορίνθου

Κάτω από τον ανοιξιάτικο καιρό διεξήχθη το ράλι Σπριντ Κορίνθου, πρώτος γύρος του κυπέλλου χώματος, με τη νίκη να κρίνεται στο τρίτο και τελευταίο σκέλος του αγώνα.  “Roustemis”-Σπύρος Κολτσίδας με Mitsubishi Evo X είναι οι ταχύτεροι στην τελευταία δοκιμασία και  ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βά

Γκραν Πρι Αυστραλίας

Στο μητροπολιτικό πάρκο της Μελβούρνης, το Albert Park, οι κερκίδες γέμισαν για τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος του 2019 τον οποίο ο Βάλτερι Μπότας κέρδισε με εμφατικό τρόπο.

Ρωσία

Οι Ρώσοι που λειτουργούν στο Youtube το κανάλι Garage 54 είναι γνωστοί για τις διάφορες παράξενες ιδέες γύρω από τα αυτοκίνητα που έχουν κατά καιρούς τις οποίες και υλοποιούν σχεδόν πάντα.

Νέα Mercedes B-Class

Την κατηγορία των πολυχρηστικών οχημάτων φωτίζει το αστέρι της νέας Mercedes B-Class, το οποίο πλέον λάμπει και στην ελληνική αγορά.