Είστε εδώ

Test Drive

Renault Captur 1.5 dCi: Με πετρελαιοκινητήρα που αντιστέκεται

του Γιώργου Ψαρρά

Κόντρα στις διαρκείς εξελίξεις γύρω από τους πετρελαιοκινητήρες, εμείς για ακόμα μια φορά επιλέγουμε να μετακινηθούμε με το Renault Captur, αλλά όχι στη βενζινοκίνητη έκδοση του.

Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε ολοένα και περισσότερα νέα μοντέλα να λανσάρονται αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες στη γκάμα τους, καθώς το downsizing καλά κρατεί, κάτι που έχει αλλάξει τους συσχετισμούς.

Όπως έχουμε αναφέρει και στο πρόσφατο παρελθόν οι πετρελαιοκινητήρες δεν έχουν πεθάνει, (ούτε πρόκειται, καθώς οι πρόεδροι μεγάλοι αυτοκινητοβιομηχανιών διαρκώς ενημερώνουν για την εξέλιξη νέων πετρελαιοκινητήρων) ενώ σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να έρθει ένας ξαφνικός θάνατος τους.

Μακρηγορήσαμε όμως με το πρόλογο. Πάμε να θυμηθούμε γιατί το γαλλικό crossover με τον 1.5 dCi πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων είναι μια αξιόλογη πρόταση.

Αρχικά λόγω της οικονομίας καυσίμου που προσφέρει αφού εντός της πόλης καταγράψαμε μέχρι 6,1 λίτρα/100 χλμ. έχοντας πάντα το σύστημα Start/Stop ενεργοποιημένο (επίσημη μέτρηση 3,9 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 98 γρ./χλμ.).

Στον αυτοκινητόδρομο και με το διακόπτη ECO πατημένο μπορείτε να πετύχετε ακόμα χαμηλότερο νούμερο στην κατανάλωση, αλλά θα πρέπει να συμβιβαστείτε με μια μικρή αποδυνάμωση στην απόκριση του γκαζιού.

Αξιοπρεπείς πάντως για τα δεδομένα χαρακτηρίζονται οι επιδόσεις του με την τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 180 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 11,4 δευτ.

Η σφιχτή κλιμάκωση κυρίως στις πρώτες σχέσεις του μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου (με λεβιέ που δε σκαλώνει στις αλλαγές) σε συνδυασμό με την ικανοποιητικότατη ροπή των 260 Nm που διατίθεται από τις 1.750 σ.α.λ. κάνουν το Captur να κινείται με «νεύρο» εντός των αστικών συνόρων.

Οι ταλαιπωρημένοι ελληνικοί δρόμοι με τις αμέτρητες λακκούβες και τα «μπαλώματα» δεν τρομάζουν τη μαλακή ανάρτηση του Captur, που ταυτόχρονα ξέρει να συγκρατεί από έντονες κλίσεις στις στροφές.

Αποτελεσματικά κρίνονται τα φρένα του, το ελαφρύ τιμόνι είναι γρήγορο στις μανούβρες, ενώ θα θέλαμε λίγη περισσότερη ακρίβεια στην ευθεία του θέση, κυρίως σε υψηλότερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Αν θέλετε να βγείτε εκτός ασφάλτου με το Captur κάντε το αλλά συγκρατημένα, καθώς δεν έχετε σύμμαχο κάποιο σύστημα τετρακίνησης, παρά μόνο την απόσταση των 170 χλστ. από το έδαφος.

Αν λοιπόν δεν έχετε παρασυρθεί από τις «Σειρήνες» που φωνάζουν ότι ήρθε το τέλος των πετρελαιοκινητήρων το Captur 1.5 dCi μπορεί να σας δείξει το δρόμο προς τη γη της «Ιθάκης», όπου η μέση κατανάλωση και η τιμή του πετρελαίου κίνησης παραμένουν ελκυστικές. Με τον εν λόγω πετρελαιοκινητήρα το Captur στην έκδοση Expression κοστίζει 19.670 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Αζερμπαϊτζάν

Η πρώτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών για το Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν ακυρώθηκε λίγο μετά την έναρξή της όταν η Williams του Τζορτζ Ράσελ πέρασε πάνω από ένα φρεάτιο που δεν ήταν καλά στερεωμένο με αποτέλεσμα εκείνο να φύγει και να προκαλέσει ζημιά στο βρετανικό μονοθέσιο.

Tesla

Η Tesla είναι γνωστή κυρίως για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζει όμως η αμερικανική μάρκα δραστηριοποιείται και σε άλλους τομείς όπως εκείνον της ενέργειας.

Toyota GT 86

Κόντρα σε κάθε λανθασμένη νοοτροπία που θέλει τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες αποκλεισμένους από τη απόλαυση και την ελευθερία της οδήγησης λειτουργεί η σχολή  “Spinal Track Rally Experience”.

Porsche

Η Κίνα είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον πλανήτη και κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να έχει ικανοποιημένους τους εκεί πελάτες ώστε να απολαμβάνει υψηλά μερίδια πωλήσεων.

Renault - Nissan

Οι Renault και Nissan έχουν καταφέρει με τη συμμαχία που έχουν σχηματίσει (μαζί με τη Mitsubishi) να αναρριχηθούν σε μία από τις κορυφαίες θέσεις στον κόσμο σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις αυτοκινήτων.

Ford

Υπάρχουν μινιατούρες αυτοκινήτων που έχουν «τσιμπημένη» τιμή, ωστόσο αυτό το κλασσικό Ford Escort σε κλίμακα 1:25 είναι εξωπραγματικά ακριβό.