Είστε εδώ

Test Drive

Renault Captur 1.5 dCi: Με πετρελαιοκινητήρα που αντιστέκεται

του Γιώργου Ψαρρά

Κόντρα στις διαρκείς εξελίξεις γύρω από τους πετρελαιοκινητήρες, εμείς για ακόμα μια φορά επιλέγουμε να μετακινηθούμε με το Renault Captur, αλλά όχι στη βενζινοκίνητη έκδοση του.

Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε ολοένα και περισσότερα νέα μοντέλα να λανσάρονται αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες στη γκάμα τους, καθώς το downsizing καλά κρατεί, κάτι που έχει αλλάξει τους συσχετισμούς.

Όπως έχουμε αναφέρει και στο πρόσφατο παρελθόν οι πετρελαιοκινητήρες δεν έχουν πεθάνει, (ούτε πρόκειται, καθώς οι πρόεδροι μεγάλοι αυτοκινητοβιομηχανιών διαρκώς ενημερώνουν για την εξέλιξη νέων πετρελαιοκινητήρων) ενώ σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να έρθει ένας ξαφνικός θάνατος τους.

Μακρηγορήσαμε όμως με το πρόλογο. Πάμε να θυμηθούμε γιατί το γαλλικό crossover με τον 1.5 dCi πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων είναι μια αξιόλογη πρόταση.

Αρχικά λόγω της οικονομίας καυσίμου που προσφέρει αφού εντός της πόλης καταγράψαμε μέχρι 6,1 λίτρα/100 χλμ. έχοντας πάντα το σύστημα Start/Stop ενεργοποιημένο (επίσημη μέτρηση 3,9 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 98 γρ./χλμ.).

Στον αυτοκινητόδρομο και με το διακόπτη ECO πατημένο μπορείτε να πετύχετε ακόμα χαμηλότερο νούμερο στην κατανάλωση, αλλά θα πρέπει να συμβιβαστείτε με μια μικρή αποδυνάμωση στην απόκριση του γκαζιού.

Αξιοπρεπείς πάντως για τα δεδομένα χαρακτηρίζονται οι επιδόσεις του με την τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 180 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 11,4 δευτ.

Η σφιχτή κλιμάκωση κυρίως στις πρώτες σχέσεις του μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου (με λεβιέ που δε σκαλώνει στις αλλαγές) σε συνδυασμό με την ικανοποιητικότατη ροπή των 260 Nm που διατίθεται από τις 1.750 σ.α.λ. κάνουν το Captur να κινείται με «νεύρο» εντός των αστικών συνόρων.

Οι ταλαιπωρημένοι ελληνικοί δρόμοι με τις αμέτρητες λακκούβες και τα «μπαλώματα» δεν τρομάζουν τη μαλακή ανάρτηση του Captur, που ταυτόχρονα ξέρει να συγκρατεί από έντονες κλίσεις στις στροφές.

Αποτελεσματικά κρίνονται τα φρένα του, το ελαφρύ τιμόνι είναι γρήγορο στις μανούβρες, ενώ θα θέλαμε λίγη περισσότερη ακρίβεια στην ευθεία του θέση, κυρίως σε υψηλότερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Αν θέλετε να βγείτε εκτός ασφάλτου με το Captur κάντε το αλλά συγκρατημένα, καθώς δεν έχετε σύμμαχο κάποιο σύστημα τετρακίνησης, παρά μόνο την απόσταση των 170 χλστ. από το έδαφος.

Αν λοιπόν δεν έχετε παρασυρθεί από τις «Σειρήνες» που φωνάζουν ότι ήρθε το τέλος των πετρελαιοκινητήρων το Captur 1.5 dCi μπορεί να σας δείξει το δρόμο προς τη γη της «Ιθάκης», όπου η μέση κατανάλωση και η τιμή του πετρελαίου κίνησης παραμένουν ελκυστικές. Με τον εν λόγω πετρελαιοκινητήρα το Captur στην έκδοση Expression κοστίζει 19.670 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Ανάβαση Πιτίτσας

Tελευταία παράσταση του φετινού Πρωταθλήματος Αναβάσεων στην Πιτίτσα, τη γνωστή διαδρομή της Πάτρας,

Η Βάσω Κουρτίδου πίσω από το τιμόνι του ασημί Toyota Yaris της δεν συμμετείχε απλώς, αλλά “έγραψε” μια καλή επίδοση και αποχαιρέτησε τη φετινή χρονιά με ένα κύπελλο.

Αυτοκίνηση 2018-Nissan GT R

Ο “Godzilla”, όπως είναι το προσωνύμιο του Nissan GT R, δίνει το παρών στο περίπτερο της ιαπωνικής μάρκας στην έκθεση αυτοκίνηση 2018 που γίνεται στο Ολυμπιακό Ακίνητο Ξιφασκίας.

Αυτοκίνηση 2018-BMW i3s

Το i3 είναι το ηλεκτρικό μοντέλο με το οποίο η BMW μπήκε στη νέα εποχή της αυτοκίνησης το 2013 που άρχισε να παράγεται και τώρα το ελληνικό κοινό έχει τη δυνατότητα να δει την πιο ισχυρή του έκδοση με την ονομασία i3s στην Αυτοκίνηση 2018.

Αυτοκίνηση 2018-Renault Megane R.S.

Στην Αυτοκίνηση 2018 το ελληνικό κοινό έχει τη δυνατότητα να δει για πρώτη φορά από κοντά την πιο πρόσφατη δημιουργία της Renault Sport, του τμήματος επιδόσεων της γαλλικής εταιρείας, το Megane R.S.

Aυτοκίνηση 2018

Η έκθεση αυτοκινήτου «Αυτοκίνηση 2018», που άνοιξε τις πύλες της για το κοινό το Σάββατο 10 Νοεμβρίου, «γράφει» σημαντική αύξηση σε ό,τι έχει να κάνει με την προσέλευση επισκεπτών.

Αυτοκίνηση 2018-Nissan e-NV200

Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της επερχόμενης ηλεκτροκίνησης στη φετινή Έκθεση «Αυτοκίνηση 2018» αποτελεί σίγουρα το Νissan e-NV200.

Αυτοκίνηση 2018-Citroen C3 Aircross

Στο περίπτερο της Citroen μπορούμε ανάμεσα στα άλλα μοντέλα να δούμε και το C3 Aircross το οποίο έχει κερδίσει πληθώρα βραβείων μεταξύ των οποίων εκείνο του αυτοκινήτου της χρονιάς για το 2018 από τον δημοσιογραφικό οργανισμό Autobest.

Αυτοκίνηση 2018-Hyundai i30 N

Η Hyundai για πρώτη φορά αποφάσισε να μπει στα “χωράφια” των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων με το i30 N το οποίο είδαμε και πέρυσι στην Αυτοκίνηση και το εγχείρημά της μόνο ως επιτυχημένο μπορεί να χαρακτηριστεί ειδικά αν συνυπολογίσει κάποιος και την απειρία

Porsche

Αν κάποιος είναι κάτοχος μιας συλλεκτικής και αρκετά ακριβής Porsche θα εμπιστευτεί τον οποιοδήποτε για να φροντίσει το σέρβις της;

BMW

Η BMW έχει δηλώσει πολλές φορές ότι τα επόμενα χρόνια τα μοντέλα της θα στρέφονται ολοένα και περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση περνώντας πρώτα από το στάδιο των plug-in υβριδικών (PHEV).