Είστε εδώ

Test Drive

Renault Captur 1.5 dCi: Με πετρελαιοκινητήρα που αντιστέκεται

του Γιώργου Ψαρρά

Κόντρα στις διαρκείς εξελίξεις γύρω από τους πετρελαιοκινητήρες, εμείς για ακόμα μια φορά επιλέγουμε να μετακινηθούμε με το Renault Captur, αλλά όχι στη βενζινοκίνητη έκδοση του.

Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε ολοένα και περισσότερα νέα μοντέλα να λανσάρονται αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες στη γκάμα τους, καθώς το downsizing καλά κρατεί, κάτι που έχει αλλάξει τους συσχετισμούς.

Όπως έχουμε αναφέρει και στο πρόσφατο παρελθόν οι πετρελαιοκινητήρες δεν έχουν πεθάνει, (ούτε πρόκειται, καθώς οι πρόεδροι μεγάλοι αυτοκινητοβιομηχανιών διαρκώς ενημερώνουν για την εξέλιξη νέων πετρελαιοκινητήρων) ενώ σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να έρθει ένας ξαφνικός θάνατος τους.

Μακρηγορήσαμε όμως με το πρόλογο. Πάμε να θυμηθούμε γιατί το γαλλικό crossover με τον 1.5 dCi πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων είναι μια αξιόλογη πρόταση.

Αρχικά λόγω της οικονομίας καυσίμου που προσφέρει αφού εντός της πόλης καταγράψαμε μέχρι 6,1 λίτρα/100 χλμ. έχοντας πάντα το σύστημα Start/Stop ενεργοποιημένο (επίσημη μέτρηση 3,9 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 98 γρ./χλμ.).

Στον αυτοκινητόδρομο και με το διακόπτη ECO πατημένο μπορείτε να πετύχετε ακόμα χαμηλότερο νούμερο στην κατανάλωση, αλλά θα πρέπει να συμβιβαστείτε με μια μικρή αποδυνάμωση στην απόκριση του γκαζιού.

Αξιοπρεπείς πάντως για τα δεδομένα χαρακτηρίζονται οι επιδόσεις του με την τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 180 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 11,4 δευτ.

Η σφιχτή κλιμάκωση κυρίως στις πρώτες σχέσεις του μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου (με λεβιέ που δε σκαλώνει στις αλλαγές) σε συνδυασμό με την ικανοποιητικότατη ροπή των 260 Nm που διατίθεται από τις 1.750 σ.α.λ. κάνουν το Captur να κινείται με «νεύρο» εντός των αστικών συνόρων.

Οι ταλαιπωρημένοι ελληνικοί δρόμοι με τις αμέτρητες λακκούβες και τα «μπαλώματα» δεν τρομάζουν τη μαλακή ανάρτηση του Captur, που ταυτόχρονα ξέρει να συγκρατεί από έντονες κλίσεις στις στροφές.

Αποτελεσματικά κρίνονται τα φρένα του, το ελαφρύ τιμόνι είναι γρήγορο στις μανούβρες, ενώ θα θέλαμε λίγη περισσότερη ακρίβεια στην ευθεία του θέση, κυρίως σε υψηλότερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Αν θέλετε να βγείτε εκτός ασφάλτου με το Captur κάντε το αλλά συγκρατημένα, καθώς δεν έχετε σύμμαχο κάποιο σύστημα τετρακίνησης, παρά μόνο την απόσταση των 170 χλστ. από το έδαφος.

Αν λοιπόν δεν έχετε παρασυρθεί από τις «Σειρήνες» που φωνάζουν ότι ήρθε το τέλος των πετρελαιοκινητήρων το Captur 1.5 dCi μπορεί να σας δείξει το δρόμο προς τη γη της «Ιθάκης», όπου η μέση κατανάλωση και η τιμή του πετρελαίου κίνησης παραμένουν ελκυστικές. Με τον εν λόγω πετρελαιοκινητήρα το Captur στην έκδοση Expression κοστίζει 19.670 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Μόντε Κάρλο

Από την έρημο του Ντακάρ και τη 3η θέση στο βάθρο, στα χιονιά και στο κρύο του Μόντε Κάρλο –σε διαδρομές γύρω από την Γκάπ-για τους Λεμπ-Ελενά την πρεμιέρα του WRC, το ράλι Μόντε Κάρλο 24-27 Ιανουαρίου.

Ράλι Μόντε Κάρλο-Citroen Racing

Όπως και να το κάνουμε όταν έχεις κερδίσει 5 φορές στη σειρά το ράλι Μόντε Κάρλο και μάλιστα τα τελευταία χρόνια, θεωρείσαι το Νο 1 φαβορί για τη νίκη.

Ο λόγος για τον Οζιέ (στο δεξί bucket πάντα ο Ινγκρασιά) που από το 2019 θα οδηγεί για τη Citroen Racing.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Ο 39χρονος Ιρλανδός Κρις Μικ επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια του WRC, με την ομάδα της Toyota Gazoo Racing που ηγείται ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Τόμι Μάκινεν.

Κάρλος Γκον

Η Nissan μετά τη σύλληψη του Κάρλος Γκον στις 19 Νοεμβρίου ουσιαστικά έχει κηρύξει τον πόλεμο στο πρώην αφεντικό της και τώρα επανέρχεται με νέες κατηγορίες.

Land Rover Discovery

Όταν ένα μοντέλο, όπως το Discovery, έχει συμπληρώσει τρεις επιτυχημένες δεκαετίες ζωής και έχει σημειώσει πάνω από 1,7 εκατομμύρια πωλήσεις, τότε η δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης αποτελεί μάλλον μονόδρομο για τη Land Rover.

Ταξινομήσεις premium κατηγορίας

Για μια ακόμα χρονιά η Mercedes τόσο στη χώρα μας, όσο και στις τέσσερις γωνιές της Γης, δεν άφησε το πρώτο σκαλί του βάθρου, στην premium κατηγορία.

Volkswagen ID.R

Μετά το ρεκόρ που σημείωσε το ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.R στην ανάβαση του Πάικς Πικ στην Αμερική (4.302 χλμ. είναι η απόσταση από το ύψος της θάλασσας στην τερματισμό) με τον Ντιμά στο τιμόνι, ετοιμάζεται για ένα άλλο ρεκόρ.

Google Maps

Το Google Maps είναι ίσως η πιο δημοφιλής εφαρμογή πλοήγησης τόσο στη χώρα μας όσο και σε διεθνές επίπεδο χάρη στην ποιοτική και εύκολη πλοήγηση που προσφέρει.

Skoda

Την ευθύνη για τη στρατηγική εξάπλωση του Ομίλου Volkswagen στην Ινδία έχει αναλάβει η Skoda.

Porsche

Τη σχέση της με τα ράλι αποφάσισε να αναθερμάνει η Porsche, καθώς προετοιμάζει δυναμική επιστροφή.