Είστε εδώ

Test Drive

Peugeot 3008 1.2 PureTech EAT6: Του ταιριάζει το αυτόματο κιβώτιο;

του Γιώργου Ψαρρά

Το «χέρι» του Peugeot 3008 το έχουμε σφίξει αρκετές φορές, όπως και του γνωστού βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech, ωστόσο με το αυτόματο κιβώτιο EAT6 δεν είχαμε γνωριστεί κάτω από αυτές τις συνθήκες.

Ήρθε η ώρα λοιπόν να διαπιστώσουμε πως τα καταφέρνει ο εν λόγω βενζινοκινητήρας κάτω από το καπό του γαλλικού SUV, όχι σε συνδυασμό με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, αλλά με το αυτόματο EAT6 των επίσης 6 σχέσεων.

Ανάμεσα τους δεν υπάρχει καμία άρνηση συνεργασίας, αντιθέτως τα βρίσκουν πολύ καλά οι δύο τους. Το αυτόματο κιβώτιο EAT6 φροντίζει διαρκώς να αναδεικνύει τις ικανότητες του 1.2 PureTech. Οι αλλαγές των σχέσεων έρχονται πάντα στην ώρα τους, χωρίς να γίνονται αντιληπτές οι μεταβάσεις.

Για χειροκίνητες αλλαγές υπάρχουν paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ αρκεί ένα πάτημα στο κουμπί με την ένδειξη “M” (Manual) που είναι ενσωματωμένο πάνω στο σχεδιαστικά ιδιαίτερο λεβιέ ταχυτήτων.

Λίγο πιο πίσω υπάρχει και το κουμπί που κάνει πιο σπορ τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, πραγματοποιώντας πιο ψηλά τις αλλαγές. Όντως τότε ο χαρακτήρας του 3008 γίνεται τότε λίγο πιο δυναμικός, ωστόσο θα θέλαμε να υπάρχει επέμβαση και στο σύστημα διεύθυνσης (πιο βαρύ τιμόνι). Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι το τιμόνι δεν μας κάλυψε από πλευράς αμεσότητας και πληροφόρησης, ενώ η μικρή του διάμετρος σε προδιαθέτει για πιο ζωηρή οδήγηση.

Πέρα από το συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου, το 3008 διακρίνεται και για την υποδειγματική του ποιότητα κύλισης. Άλλωστε Peugeot σημαίνει άνεση με υποβόσκουσα σπορτίφ οδηγική εμπειρία. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) ξέρει να αποσιωπά τις λακκούβες που συναντούν οι τροχοί στο διάβα τους, αλλά και να συγκρατεί τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Στην άσφαλτο το 3008 κινείται με σταθερότητα και ασφάλεια, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους, ενώ εμπιστοσύνη εμπνέουν τα αποτελεσματικά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω).

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας εξακολουθεί να αποδίδει 130 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 230 Nm ροπής (από τις 1.750 σ.α.λ.) επομένως έχει γερό τράβηγμα από χαμηλά, η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, ενώ νιώθεις ότι μπορείς να ανεβάζεις ρυθμό εν κινήσει, καθώς οι ρεπρίζ είναι αρκετά καλές. Το ότι πρόκειται για τρικύλινδρο μοτέρ πρέπει να το διαβάσεις για να το μάθεις, καθώς κραδασμοί και θόρυβοι λάμπουν με την απουσία τους.

Τώρα από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου σε σύγκριση με το μηχανικό 6αρι κιβώτιο είναι λογικό η τιμή να είναι λίγο ανεβασμένη, καθώς από τα 7,6 λίτρα/100 χλμ. (μηχανικό) φτάνει τα 8,7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,5 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 127 γρ./χλμ. Euro 6).

Οι επιδόσεις μεταβάλλονται ελάχιστα, καθώς η τελική ταχύτητα διατηρείται στα 188 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα είναι λίγο πιο γρήγορη στα 10,5 δευτ. (με μηχανικό 10,8 δευτ.)

Το 3008 χρησιμοποιεί ως υποκατάστατο της «τετρακίνησης» το σύστημα ενίσχυσης πρόσφυσης Advanced Grip Control, το οποίο διαθέτει πέντε προγράμματα (Κανονικό, Χιόνι, Λάσπη, Άμμος και ESP Off) με την εναλλαγή τους να γίνεται από το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Πλάι του έχει τοποθετηθεί το κουμπί του συστήματος ελέγχου κατάβασης, (Hill Assist Descent Control), το οποίο σε έντονες κατηφόρες αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος διατηρώντας χαμηλή ταχύτητα 3 χλμ./ώρα, ενώ όποτε το κρίνει απαραίτητο ενεργοποιεί το σύστημα πέδησης. Προσθέστε στη φαρέτρα με τα εκτός δρόμου όπλα του 3008 τα ελαστικά M+S (Mud+Snow), την απόσταση των 219 χλστ. από το έδαφος και τότε θα καταλάβετε γιατί δε φοβάται την περιπέτεια.

Συνοψίζοντας, το 3008 πέρα από την επιβλητική του εμφάνιση, τους πολύ καλούς χώρους, την υψηλή ποιότητα κατασκευής και τον άρτιο οδηγικό του χαρακτήρα διακρίνεται στην προκειμένη περίπτωση για τον πολιτισμένο και αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech που ταιριάζει «γάντι» με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6. Στην έκδοση Active Grip η τιμή του διαμορφώνεται στα 32.500 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Φερνάντο Αλόνσο

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 δεν θα είναι το ίδιο από το 2019.  Ο λόγος είναι ότι ο Φερνάντο Αλόνσο εγκαταλείπει τη Formula 1 στο τέλος του 2018.

Φελίπε Μάσα

Ο Φελίπε Μάσα πέρασε αρκετά χρόνια της καριέρας του στη Ferrari και κατά τη διάρκεια αυτών των ετών ήταν team mate του Μίκαελ Σουμάχερ, του Κίμι Ραϊκόνεν και του Φερνάντο Αλόνσο οπότε έχει πολύ ξεκάθαρη εικόνα και για τους τρεις.

Ducati

Ο team manager της Ducati, Νταβίντ Ταρντότσι, σε πρόσφατες δηλώσεις του μίλησε για τον Χόρχε Λορένθο και τη μετακίνησή του από την ιταλική ομάδα σε εκείνη της Honda το 2019.

Honda

Μετά την ανανέωση της αμερικάνικης έκδοσης του HR-V η Honda επεμβαίνει και στην ευρωπαϊκή έκδοση του μοντέλου προκειμένου να το κάνει πιο “φρέσκο” στα μάτια του κοινού.

Ράλι Γερμανίας

Στον προηγούμενο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, ράλι Φινλανδίας, το Ford Fiesta WRC, των Οζιέ-Ινγκρασιά παρουσιάστηκε με νέο αεροδυναμικό πακέτο στο πίσω μέρος.

Αυτό περιελάμβανε, προφυλακτήρα και διαχύτη

Στο ράλι Γερμανίας θα εμφανιστεί και με νέα αεροτομή.

Porsche

Η Porsche είναι από τις εταιρείες που κυνηγάνε τα ρεκόρ και το πρώτο υβριδικό της μοντέλο, η Panamera Turbo S E-Hybrid, δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

Ράλι Γερμανίας

Το 9ο ραντεβού του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι διεξάγεται στη Γερμανία 16-19 Αυγούστου.

Είναι το ασφάλτινο-καλοκαιρινό-ραντεβού με έδρα λίγα χλμ. από τη Φρανκφούρτη.

Toyota

Η Toyota τα τελευταία χρόνια έχει αυξήσει την εμπλοκή της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό με αποκορύφωμα τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και τις νίκες που πετυχαίνει εκεί.

Audi

Η Audi ετοίμαζε εδώ και αρκετό καιρό τη νέα γενιά του Audi Q3 και τώρα έφτασε η ώρα να το παρουσιάσει στο κοινό.

Σιρίλ Αμπιτεμπούλ -

Ο επί κεφαλής της ομάδας της Renault στη Formula 1, Σιρίλ Αμπιτεμπούλ, σε πρόσφατες δηλώσεις του είπε ότι ο κινητήρας της γαλλικής εταιρείας είναι ικανός να οδηγήσει μια ομάδα σε νίκες και pole positions και ότι η Red Bull οφείλει να κατηγορήσει τον εαυτό της για τα όποια κακά αποτελέσματα.