Είστε εδώ

Test Drive

Peugeot 3008 1.2 PureTech EAT6: Του ταιριάζει το αυτόματο κιβώτιο;

του Γιώργου Ψαρρά

Το «χέρι» του Peugeot 3008 το έχουμε σφίξει αρκετές φορές, όπως και του γνωστού βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech, ωστόσο με το αυτόματο κιβώτιο EAT6 δεν είχαμε γνωριστεί κάτω από αυτές τις συνθήκες.

Ήρθε η ώρα λοιπόν να διαπιστώσουμε πως τα καταφέρνει ο εν λόγω βενζινοκινητήρας κάτω από το καπό του γαλλικού SUV, όχι σε συνδυασμό με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, αλλά με το αυτόματο EAT6 των επίσης 6 σχέσεων.

Ανάμεσα τους δεν υπάρχει καμία άρνηση συνεργασίας, αντιθέτως τα βρίσκουν πολύ καλά οι δύο τους. Το αυτόματο κιβώτιο EAT6 φροντίζει διαρκώς να αναδεικνύει τις ικανότητες του 1.2 PureTech. Οι αλλαγές των σχέσεων έρχονται πάντα στην ώρα τους, χωρίς να γίνονται αντιληπτές οι μεταβάσεις.

Για χειροκίνητες αλλαγές υπάρχουν paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ αρκεί ένα πάτημα στο κουμπί με την ένδειξη “M” (Manual) που είναι ενσωματωμένο πάνω στο σχεδιαστικά ιδιαίτερο λεβιέ ταχυτήτων.

Λίγο πιο πίσω υπάρχει και το κουμπί που κάνει πιο σπορ τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, πραγματοποιώντας πιο ψηλά τις αλλαγές. Όντως τότε ο χαρακτήρας του 3008 γίνεται τότε λίγο πιο δυναμικός, ωστόσο θα θέλαμε να υπάρχει επέμβαση και στο σύστημα διεύθυνσης (πιο βαρύ τιμόνι). Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι το τιμόνι δεν μας κάλυψε από πλευράς αμεσότητας και πληροφόρησης, ενώ η μικρή του διάμετρος σε προδιαθέτει για πιο ζωηρή οδήγηση.

Πέρα από το συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου, το 3008 διακρίνεται και για την υποδειγματική του ποιότητα κύλισης. Άλλωστε Peugeot σημαίνει άνεση με υποβόσκουσα σπορτίφ οδηγική εμπειρία. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) ξέρει να αποσιωπά τις λακκούβες που συναντούν οι τροχοί στο διάβα τους, αλλά και να συγκρατεί τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Στην άσφαλτο το 3008 κινείται με σταθερότητα και ασφάλεια, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους, ενώ εμπιστοσύνη εμπνέουν τα αποτελεσματικά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω).

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας εξακολουθεί να αποδίδει 130 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 230 Nm ροπής (από τις 1.750 σ.α.λ.) επομένως έχει γερό τράβηγμα από χαμηλά, η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, ενώ νιώθεις ότι μπορείς να ανεβάζεις ρυθμό εν κινήσει, καθώς οι ρεπρίζ είναι αρκετά καλές. Το ότι πρόκειται για τρικύλινδρο μοτέρ πρέπει να το διαβάσεις για να το μάθεις, καθώς κραδασμοί και θόρυβοι λάμπουν με την απουσία τους.

Τώρα από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου σε σύγκριση με το μηχανικό 6αρι κιβώτιο είναι λογικό η τιμή να είναι λίγο ανεβασμένη, καθώς από τα 7,6 λίτρα/100 χλμ. (μηχανικό) φτάνει τα 8,7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,5 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 127 γρ./χλμ. Euro 6).

Οι επιδόσεις μεταβάλλονται ελάχιστα, καθώς η τελική ταχύτητα διατηρείται στα 188 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα είναι λίγο πιο γρήγορη στα 10,5 δευτ. (με μηχανικό 10,8 δευτ.)

Το 3008 χρησιμοποιεί ως υποκατάστατο της «τετρακίνησης» το σύστημα ενίσχυσης πρόσφυσης Advanced Grip Control, το οποίο διαθέτει πέντε προγράμματα (Κανονικό, Χιόνι, Λάσπη, Άμμος και ESP Off) με την εναλλαγή τους να γίνεται από το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Πλάι του έχει τοποθετηθεί το κουμπί του συστήματος ελέγχου κατάβασης, (Hill Assist Descent Control), το οποίο σε έντονες κατηφόρες αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος διατηρώντας χαμηλή ταχύτητα 3 χλμ./ώρα, ενώ όποτε το κρίνει απαραίτητο ενεργοποιεί το σύστημα πέδησης. Προσθέστε στη φαρέτρα με τα εκτός δρόμου όπλα του 3008 τα ελαστικά M+S (Mud+Snow), την απόσταση των 219 χλστ. από το έδαφος και τότε θα καταλάβετε γιατί δε φοβάται την περιπέτεια.

Συνοψίζοντας, το 3008 πέρα από την επιβλητική του εμφάνιση, τους πολύ καλούς χώρους, την υψηλή ποιότητα κατασκευής και τον άρτιο οδηγικό του χαρακτήρα διακρίνεται στην προκειμένη περίπτωση για τον πολιτισμένο και αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech που ταιριάζει «γάντι» με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6. Στην έκδοση Active Grip η τιμή του διαμορφώνεται στα 32.500 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

ERC

Το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι για το 2019 αρχίζει στις Αζόρες μεταξύ 21-23 Μαρτίου.

Ο αγώνας είναι χωμάτινος και περιλαμβάνει 15 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 219.04 χλμ.

Κάλε και Ήρο

Τι σχέση έχει η γνωστή «αττική σύνταξη» με τους δύο Φινλανδούς που τους αρέσει η ταχύτητα, αλλά σε διαφορετικά εδάφη.

Ο ένας είναι ο Κάλε Ροβάνπερα, ο πιτσιρικάς ετών 19 που έχει καταπλήξει με τις επιδόσεις στο μαγικό χώρο των ράλι και ο άλλος ο Ήρο Ετάλα, γνωστός snowboarder.

Liberty Media

Η Liberty Media ψάχνει συνεχώς νέους τρόπους να κάνει την παρακολούθηση των αγώνων της Formula 1 πιο ενδιαφέρουσα και μία από τις ιδέες που “έχουν πέσει στο τραπέζι” είναι η τοποθέτηση κάμερας πάνω ή μέσα στο κράνος των οδηγών.

Mercedes GLC Coupe

Αγωνία τέλος για την ανανεωμένη GLC Coupe, καθώς η Mercedes προέβη στην αποκάλυψη της, πριν από το επίσημο ντεμπούτο της στο Σαλόνι της Νέας Υόρκης.

Fiat 500X Cross 1.3 FireFly DCT

Η ελαφρώς ανανεωμένη εικόνα του Fiat 500X το φέρνει και πάλι στο προσκήνιο. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Οι δυο νέοι βενζινοκινητήρες FireFly 1.0 και 1.3 λίτρων. Εμείς στην προκειμένη περίπτωση εξετάζουμε τον ισχυρότερο.

Γκραν Πρι Μπαχρέιν

Το δεύτερο ραντεβού του φετινού πρωταθλήματος είναι στην έρημο του Μπαχρέιν και στην πίστα «Σακίρ» στις 31 Μαρτίου.

Ηνωμένες Πολιτείες

Στη Βόρεια Καρολίνα υπάρχει μία γέφυρα τρένου η οποία είναι ιδιαίτερα διάσημη στο internet αφού εξ’ αιτίας της έχουν καταστραφεί πολλά φορτηγά, τόσο πολλά ώστε υπάρχει πλέον και site στο οποίο ανεβαίνουν τα ανάλογα βίντεο.

Kia

Πριν ένα μήνα ακριβώς είχαμε δημοσιεύσει ένα σκίτσο, στο οποίο απεικονίζονταν η επερχόμενη crossover έκδοση του Kia Ceed. 

Porsche

Σε λίγο καιρό θα κυκλοφορήσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche, η Taycan, όμως η γερμανική μάρκα δε θα περιοριστεί εκεί αφού επιβεβαίωσε επίσημα ότι ετοιμάζει και μία πιο εκδοχή του μοντέλου με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.

Bentley Continental GT coupe και convertible

Νέα είσοδο έχουμε κάτω από το καπό της Bentley Continental GT με coupe και convertible αμάξωμα, καθώς η πολυτελής βρετανική εταιρεία τοποθετεί πλέον εκεί το V8 twin-turbo κινητήρα βενζίνης των 4.0 λίτρων.