Είστε εδώ

Test Drive

Peugeot 3008 1.2 PureTech EAT6: Του ταιριάζει το αυτόματο κιβώτιο;

του Γιώργου Ψαρρά

Το «χέρι» του Peugeot 3008 το έχουμε σφίξει αρκετές φορές, όπως και του γνωστού βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech, ωστόσο με το αυτόματο κιβώτιο EAT6 δεν είχαμε γνωριστεί κάτω από αυτές τις συνθήκες.

Ήρθε η ώρα λοιπόν να διαπιστώσουμε πως τα καταφέρνει ο εν λόγω βενζινοκινητήρας κάτω από το καπό του γαλλικού SUV, όχι σε συνδυασμό με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, αλλά με το αυτόματο EAT6 των επίσης 6 σχέσεων.

Ανάμεσα τους δεν υπάρχει καμία άρνηση συνεργασίας, αντιθέτως τα βρίσκουν πολύ καλά οι δύο τους. Το αυτόματο κιβώτιο EAT6 φροντίζει διαρκώς να αναδεικνύει τις ικανότητες του 1.2 PureTech. Οι αλλαγές των σχέσεων έρχονται πάντα στην ώρα τους, χωρίς να γίνονται αντιληπτές οι μεταβάσεις.

Για χειροκίνητες αλλαγές υπάρχουν paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ αρκεί ένα πάτημα στο κουμπί με την ένδειξη “M” (Manual) που είναι ενσωματωμένο πάνω στο σχεδιαστικά ιδιαίτερο λεβιέ ταχυτήτων.

Λίγο πιο πίσω υπάρχει και το κουμπί που κάνει πιο σπορ τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, πραγματοποιώντας πιο ψηλά τις αλλαγές. Όντως τότε ο χαρακτήρας του 3008 γίνεται τότε λίγο πιο δυναμικός, ωστόσο θα θέλαμε να υπάρχει επέμβαση και στο σύστημα διεύθυνσης (πιο βαρύ τιμόνι). Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι το τιμόνι δεν μας κάλυψε από πλευράς αμεσότητας και πληροφόρησης, ενώ η μικρή του διάμετρος σε προδιαθέτει για πιο ζωηρή οδήγηση.

Πέρα από το συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου, το 3008 διακρίνεται και για την υποδειγματική του ποιότητα κύλισης. Άλλωστε Peugeot σημαίνει άνεση με υποβόσκουσα σπορτίφ οδηγική εμπειρία. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) ξέρει να αποσιωπά τις λακκούβες που συναντούν οι τροχοί στο διάβα τους, αλλά και να συγκρατεί τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Στην άσφαλτο το 3008 κινείται με σταθερότητα και ασφάλεια, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους, ενώ εμπιστοσύνη εμπνέουν τα αποτελεσματικά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω).

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας εξακολουθεί να αποδίδει 130 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 230 Nm ροπής (από τις 1.750 σ.α.λ.) επομένως έχει γερό τράβηγμα από χαμηλά, η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, ενώ νιώθεις ότι μπορείς να ανεβάζεις ρυθμό εν κινήσει, καθώς οι ρεπρίζ είναι αρκετά καλές. Το ότι πρόκειται για τρικύλινδρο μοτέρ πρέπει να το διαβάσεις για να το μάθεις, καθώς κραδασμοί και θόρυβοι λάμπουν με την απουσία τους.

Τώρα από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου σε σύγκριση με το μηχανικό 6αρι κιβώτιο είναι λογικό η τιμή να είναι λίγο ανεβασμένη, καθώς από τα 7,6 λίτρα/100 χλμ. (μηχανικό) φτάνει τα 8,7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,5 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 127 γρ./χλμ. Euro 6).

Οι επιδόσεις μεταβάλλονται ελάχιστα, καθώς η τελική ταχύτητα διατηρείται στα 188 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα είναι λίγο πιο γρήγορη στα 10,5 δευτ. (με μηχανικό 10,8 δευτ.)

Το 3008 χρησιμοποιεί ως υποκατάστατο της «τετρακίνησης» το σύστημα ενίσχυσης πρόσφυσης Advanced Grip Control, το οποίο διαθέτει πέντε προγράμματα (Κανονικό, Χιόνι, Λάσπη, Άμμος και ESP Off) με την εναλλαγή τους να γίνεται από το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Πλάι του έχει τοποθετηθεί το κουμπί του συστήματος ελέγχου κατάβασης, (Hill Assist Descent Control), το οποίο σε έντονες κατηφόρες αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος διατηρώντας χαμηλή ταχύτητα 3 χλμ./ώρα, ενώ όποτε το κρίνει απαραίτητο ενεργοποιεί το σύστημα πέδησης. Προσθέστε στη φαρέτρα με τα εκτός δρόμου όπλα του 3008 τα ελαστικά M+S (Mud+Snow), την απόσταση των 219 χλστ. από το έδαφος και τότε θα καταλάβετε γιατί δε φοβάται την περιπέτεια.

Συνοψίζοντας, το 3008 πέρα από την επιβλητική του εμφάνιση, τους πολύ καλούς χώρους, την υψηλή ποιότητα κατασκευής και τον άρτιο οδηγικό του χαρακτήρα διακρίνεται στην προκειμένη περίπτωση για τον πολιτισμένο και αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech που ταιριάζει «γάντι» με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6. Στην έκδοση Active Grip η τιμή του διαμορφώνεται στα 32.500 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Υπόθεση Γκον

Η Nissan σκληραίνει τη στάση της απέναντι στον πρώην διευθύνοντα σύμβουλό της, Καρλος Γκον, βάζοντας στο στόχαστρο και την αδερφή του, Κλοντίν Μπισάρα ντε Ολιβέιρα, καταθέτοντας μήνυση εναντίον της.

Toyota Supra

Μάχη αναμένεται να γίνει για την πρώτη Toyota Supra που θα πουληθεί στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, καθώς θα βγει στο «σφυρί».

Κινητήρες εσωτερικής καύσης

Είναι πολλοί αυτοί που κάνουν λόγο για αφανισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης μακροπρόθεσμα όμως φαίνεται ότι τα κλασικά μοτέρ βενζίνης και diesel δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη όσον αφορά την εξέλιξή τους.

Volkswagen Sharan

Πιο «απλόχερο» είναι πλέον το Volkswagen Sharan σε ότι αφορά τα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας με τα οποία εξοπλίζεται.

Ford

Η Ford έχει παράδοση στα pick-up (ειδικά στα μεγάλα) αφού, κυρίως στην Αμερική, διαθέτει μια αρκετά πλούσια γκάμα την οποία όπως φαίνεται θέλει να εμπλουτίσει προς το κάτω άκρο της.

Renault

Μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου γύρω από τις απολαβές του Κάρλος Γκον και τη σύλληψή του από τις ιαπωνικές αρχές οι Nissan και Mitsubishi έσπευσαν να τον απομακρύνουν από τη θέση του CEO.

Nissan Patrol

Σήμερα η Nissan διαθέτει μια αναγνωρισμένη γκάμα από SUV, ωστόσο οι ρίζες της στην εν λόγω κατηγορία εντοπίζονται στο Patrol.

Ήπια υβριδικά

Σύμφωνα με τη Valeo μέχρι το 2026 το 25% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους σε όλον τον κόσμο θα χρησιμοποιούν κάποιο ήπιο υβριδικό σύστημα για την κίνησή τους.

SEAT

Το Arona FR που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία δεν είναι τυχαίο, καθώς ήταν αυτό που οδήγησε τη SEAT σε ένα νέο ρεκόρ παραγωγής.

Volkswagen

Μετά τα ID, ID CROZZ, ID BUZZ και ID VIZZION η Volkswagen ετοιμάζεται να ανακοινώσει το πέμπτο μέλος της οικογένειας ηλεκτρικών αυτοκινήτων της στην έκθεση της Σανγκάης που θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο.