Είστε εδώ

Test Drive

Peugeot 3008 1.2 PureTech EAT6: Του ταιριάζει το αυτόματο κιβώτιο;

του Γιώργου Ψαρρά

Το «χέρι» του Peugeot 3008 το έχουμε σφίξει αρκετές φορές, όπως και του γνωστού βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech, ωστόσο με το αυτόματο κιβώτιο EAT6 δεν είχαμε γνωριστεί κάτω από αυτές τις συνθήκες.

Ήρθε η ώρα λοιπόν να διαπιστώσουμε πως τα καταφέρνει ο εν λόγω βενζινοκινητήρας κάτω από το καπό του γαλλικού SUV, όχι σε συνδυασμό με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, αλλά με το αυτόματο EAT6 των επίσης 6 σχέσεων.

Ανάμεσα τους δεν υπάρχει καμία άρνηση συνεργασίας, αντιθέτως τα βρίσκουν πολύ καλά οι δύο τους. Το αυτόματο κιβώτιο EAT6 φροντίζει διαρκώς να αναδεικνύει τις ικανότητες του 1.2 PureTech. Οι αλλαγές των σχέσεων έρχονται πάντα στην ώρα τους, χωρίς να γίνονται αντιληπτές οι μεταβάσεις.

Για χειροκίνητες αλλαγές υπάρχουν paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ αρκεί ένα πάτημα στο κουμπί με την ένδειξη “M” (Manual) που είναι ενσωματωμένο πάνω στο σχεδιαστικά ιδιαίτερο λεβιέ ταχυτήτων.

Λίγο πιο πίσω υπάρχει και το κουμπί που κάνει πιο σπορ τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, πραγματοποιώντας πιο ψηλά τις αλλαγές. Όντως τότε ο χαρακτήρας του 3008 γίνεται τότε λίγο πιο δυναμικός, ωστόσο θα θέλαμε να υπάρχει επέμβαση και στο σύστημα διεύθυνσης (πιο βαρύ τιμόνι). Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι το τιμόνι δεν μας κάλυψε από πλευράς αμεσότητας και πληροφόρησης, ενώ η μικρή του διάμετρος σε προδιαθέτει για πιο ζωηρή οδήγηση.

Πέρα από το συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου, το 3008 διακρίνεται και για την υποδειγματική του ποιότητα κύλισης. Άλλωστε Peugeot σημαίνει άνεση με υποβόσκουσα σπορτίφ οδηγική εμπειρία. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) ξέρει να αποσιωπά τις λακκούβες που συναντούν οι τροχοί στο διάβα τους, αλλά και να συγκρατεί τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Στην άσφαλτο το 3008 κινείται με σταθερότητα και ασφάλεια, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους, ενώ εμπιστοσύνη εμπνέουν τα αποτελεσματικά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός-δίσκοι πίσω).

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας εξακολουθεί να αποδίδει 130 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 230 Nm ροπής (από τις 1.750 σ.α.λ.) επομένως έχει γερό τράβηγμα από χαμηλά, η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, ενώ νιώθεις ότι μπορείς να ανεβάζεις ρυθμό εν κινήσει, καθώς οι ρεπρίζ είναι αρκετά καλές. Το ότι πρόκειται για τρικύλινδρο μοτέρ πρέπει να το διαβάσεις για να το μάθεις, καθώς κραδασμοί και θόρυβοι λάμπουν με την απουσία τους.

Τώρα από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου σε σύγκριση με το μηχανικό 6αρι κιβώτιο είναι λογικό η τιμή να είναι λίγο ανεβασμένη, καθώς από τα 7,6 λίτρα/100 χλμ. (μηχανικό) φτάνει τα 8,7 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,5 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 127 γρ./χλμ. Euro 6).

Οι επιδόσεις μεταβάλλονται ελάχιστα, καθώς η τελική ταχύτητα διατηρείται στα 188 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα είναι λίγο πιο γρήγορη στα 10,5 δευτ. (με μηχανικό 10,8 δευτ.)

Το 3008 χρησιμοποιεί ως υποκατάστατο της «τετρακίνησης» το σύστημα ενίσχυσης πρόσφυσης Advanced Grip Control, το οποίο διαθέτει πέντε προγράμματα (Κανονικό, Χιόνι, Λάσπη, Άμμος και ESP Off) με την εναλλαγή τους να γίνεται από το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Πλάι του έχει τοποθετηθεί το κουμπί του συστήματος ελέγχου κατάβασης, (Hill Assist Descent Control), το οποίο σε έντονες κατηφόρες αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος διατηρώντας χαμηλή ταχύτητα 3 χλμ./ώρα, ενώ όποτε το κρίνει απαραίτητο ενεργοποιεί το σύστημα πέδησης. Προσθέστε στη φαρέτρα με τα εκτός δρόμου όπλα του 3008 τα ελαστικά M+S (Mud+Snow), την απόσταση των 219 χλστ. από το έδαφος και τότε θα καταλάβετε γιατί δε φοβάται την περιπέτεια.

Συνοψίζοντας, το 3008 πέρα από την επιβλητική του εμφάνιση, τους πολύ καλούς χώρους, την υψηλή ποιότητα κατασκευής και τον άρτιο οδηγικό του χαρακτήρα διακρίνεται στην προκειμένη περίπτωση για τον πολιτισμένο και αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech που ταιριάζει «γάντι» με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6. Στην έκδοση Active Grip η τιμή του διαμορφώνεται στα 32.500 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Ιαπωνίας - Κατατακτήριες

Με το Γκραν Πρι της Ιαπωνίας στην πίστα του Motegi συνεχίζεται το πρωτάθλημα του MotoGP για το 2018.

Γκραν Πρι Αμερικής - FP2

Στη δεύτερη ελεύθερη περίοδο δοκιμών επικράτησαν ιδιαίτερες συνθήκες οι οποίες αντικατοπτρίστηκαν και στην τελική κατάταξη.

Γκραν Πρι Αμερικής - FP1

Στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και στην πίστα του Circuit of the Americas συνεχίζεται το πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2018 με τον 18ο αγώνα της χρονιάς ο οποίος ξεκίνησε με βροχή.

Φερνάντο Αλόνσο

Λίγο πριν τον αμερικανικό Γκραν Πρι στο Τέξας, στη συνέντευξη τύπου της Πέμπτης, οι δημοσιογράφοι ρώτησαν τον Φερνάντο Αλόνσο ποιους θεωρεί ότι είναι οι πέντε κορυφαίοι πρωταθλητές στην ιστορία της Formula 1 και αν μέσα σε αυτούς συμπεριλαμβάνει τον πρώην team mate του στη McLaren, τον Λιούις Χάμ

Porsche Mission E Cross Turismo

Τον περασμένο Μάρτιο στο Σαλόνι της Γενεύης η Porsche μας είχε ξαφνιάσει όλους με την παρουσίαση της Mission E Cross Turismo.

BMW

Η BMW διαθέτει αυτή τη στιγμή μία αρκετά μεγάλη γκάμα από SUV η οποία καλύπτει σχεδόν όλες τις πιθανές κατηγορίες ξεκινώντας από την πιο μικρή και εισαγωγική X1 και φτάνοντας μέχρι την επιβλητική X7.

EuroNCAP

Σταδιακά τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν ολοένα και περισσότερα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης τα οποία έχουν ως στόχο να κάνουν την οδήγηση πιο ασφαλή και πιο ξεκούραστη ταυτόχρονα.

McLaren Speedtail

Πλέον έχουμε ακόμα ένα λόγο να ζηλεύουμε τους μόλις 106 τυχερούς ιδιοκτήτες της επερχόμενης McLaren Speedtail.  

Αυτός βρίσκεται στο λογότυπο της McLaren που ενσωματώνει πάνω της η νέα Speedtail. Τι το ιδιαίτερο όμως έχει το συγκεκριμένο προαιρετικό λογότυπο της;

Volkswagen

Τα φώτα των αυτοκινήτων έχουν γνωρίσει μεγάλη εξέλιξη με την πάροδο των ετών η οποία έχει βελτιώσει κατά πολύ την ορατότητα του οδηγού όμως η βασική τους λειτουργία έχει παραμείνει η ίδια, να σκορπίζουν φως μπροστά από το αυτοκίνητο.

Peugeot

Τα «χαρτιά» της ανοίγει η Peugeot σχετικά με το πλάνο που έχει καταστρώσει σχετικά από την επερχόμενη ηλεκτροκίνηση.