Είστε εδώ

Test Drive

Οpel Grandland X: Ποια έκδοση οδηγήσαμε στη χώρα των Βάσκων;

του Πέρη Χαλάτση

Το Mπιλμπάο, την όμορφη πόλη στη χώρα των Βάσκων , διάλεξαν οι Γερμανοί για την Πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου  Opel Grandland X Ultimate. Το Grandland X που είναι το τρίτο και μεγαλύτερο αυτοκίνητο της σειράς Χ το οποίο είχαμε παρουσιάσει πριν αρκετούς μήνες. Είναι αυτό που μετά τα Mokka  και Crossland  συμπληρώνει τη σειρά Χ. Φυσικά μοιράζεται αρκετά στοιχεία με τα μικρότερα «αδελφάκια» της σειράς   αλλά ξεφεύγει κατά πολύ τόσο σε χώρους και σε ανέσεις όσο και στον τομέα της τεχνολογίας  που λογικό είναι να ανεβάζει  και αρκετά «σκαλοπάτια» την τιμή.

Σειρά όμως είχε μια άλλη έκδοση που σφραγίζει ακόμα περισσότερο την «παντρειά» της Opel με την PSA.

Πάμε λοιπόν.

Στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση υπήρχαν δύο εκδόσεις με ίδιους κινητήρες και αυτόματα κιβώτια. Η διαφορά ανάμεσα στη μία και στην άλλη είναι η πανοραμική ηλιοροφή που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα σε χώρες με μικρή ηλιοφάνεια.

Τα καινούργια στοιχεία στο  δυναμικό SUV που οδηγήσαμε στο Μπιλμπάο και κυρίως στους δρόμους γύρω από το Σαν Σεμπαστιάν, είναι δύο:

Το πρώτο και σημαντικότερο ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας του ομίλου PSA, που αποδίδει 177 ίππους .

Το δεύτερο είναι το  νέο, 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Και ο κινητήρας αλλά και το κιβώτιο είναι ίδια με αυτά που χρησιμοποιεί το  γαλλικό Peugeot 3008. Ωστόσο η Opel που έχει δανειστεί ακόμη και το πάτωμα από την Peugeot, διατηρεί τη σχεδιαστική αντίληψη της γερμανικής φιλοσοφίας.

Ο εξοπλισμός στο καινούργιο  Opel Grandland X  είναι πιο πλούσιος από αυτόν που ήδη γνωρίζαμε και για αυτό έχει τα χαρακτηριστικά Ultimate. Επικεντρώνουμε στην κάμερα 360ο  μοιρών , για πανοραμική επισκόπηση της περιοχής γύρω από το όχημα, στο ενεργό cruise control , στα προσαρμοζόμενα φώτα Adaptive LED, στα  συστήματα ανίχνευσης πεζών αλλά και στην  αυτόματη πίσω πόρτα με το άνετο πορτμπαγκάζ  που φιλοξενεί από 514 – 1.652 λίτρα.

Οι πρώτες εντυπώσεις στους καθαρούς και περιποιημένους δρόμους στο Μπιλμπάο ήταν θετικές. Το Grandland X έχει  πολύ καλή κύλιση, δεν σε τρομάζει ακόμη και με πολλά χιλιόμετρα  στις γρήγορες κατηφορικές στροφές, τα φρένα του είναι ικανοποιητικά και η ανάρτηση δεν κουράζει ούτε  όταν το αυτοκίνητο  κινείται  σε χωμάτινους δρόμους. Αν και στην παρουσίαση που είχε γίνει στην Ελλάδα με τα μικρότερα από πλευράς κινητήρων Grandland X (εξωτερικά δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ των εκδόσεων) το τιμόνι έδειχνε κάποιες ασάφειες, στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε στην Ισπανία ήταν σαφώς με καλύτερη αίσθηση.

Ο γαλλικός diesel κινητήρας ( euro 6) που είναι νέας σχεδίασης  αποδίδει 177 ίππους στις 3.750 στροφές. Η μέγιστη ροπή είναι 400 Nm στις 2.000 rpm. Η κατανάλωση σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, σε μικτή κατανάλωση κυμαίνεται στα 4.9 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα  126  γρμ./χλμ. CO2.

Η επιτάχυνση από 0 - 100 χλμ./ώρα,  είναι 9,1 δεύτερα ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 214 χλμ./ώρα. Τα πολλά κοντρόλ της τροχαίας αλλά και η επισήμανση που μας έκανε η Susanne Rohmert, manager international Product Communications, δεν μας άφησαν περιθώρια για υπερβάσεις. Αυτό που ήταν εκπληκτικό – εκτός από τον εξαιρετικό κινητήρα που δεν τον χαρήκαμε - ήταν το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων . Τη διαφορά ενός καλού αυτόματου κιβωτίου από ένα άλλο της σειράς την καταλαβαίνεις όταν κινείσαι σε συνεχόμενες στροφές που χρειάζονται διαρκώς αλλαγές. Αυτό το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο είναι από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει.

Το συμπαγές SUV δεν σε αφήνει αδιάφορο και σου κεντρίζει το ενδιαφέρον ειδικά στην έκδοση “Ultimate” με τον πλούσιο εξοπλισμό. Τα βλέμματα μαγνητίζουν οι  αλουμινένιες ζάντες των 19 ιντσών σε στιλ BiColor , οι  ασημί ράγες  οροφής και οι εξωτερικοί  καθρέπτες σε diamond black.  Μοντέρνας σχεδίασης είναι και οι λεπτοί προβολείς LED σε σχήμα διπλού φτερού.

Το Opel Grandland Χ στον τομέα της ασφάλειας έχει βραβευτεί από το Euro NCAP με πέντε αστέρια. Υπάρχει αυτόματο σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας με περιοριστή ταχύτητας (Automatic Cruise Control with speed limiter), σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης (Forward Collision Warning) με ανίχνευση πεζού και το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Automatic Emergency Braking). Όπως όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έτσι και αυτό έχει σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (Driver Drowsiness System), σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης (Speed Sign Recognition) και σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), σύστημα προειδοποίησης πλευρικού τυφλού σημείου (Side Blind Spot Alert) με αισθητήρες υπερήχων, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης IntelliGrip με πέντε προγράμματα και  αυτόματο Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Automatic Park Assist).

Το εσωτερικό του είναι άνετο, με μοντέρνα  αισθητική και ιδιαίτερα ευχάριστο. Το cockpit  είναι κομψό και εργονομικό. Η  εργονομική κονσόλα δεν κουράζει ενώ η οθόνη είναι αφής. Τα υλικά είναι καλής ποιότητας και ευτυχώς δεν ακούσαμε τριγμούς. Θέσεις για μικροαντικείμενα  υπάρχουν πολλές .

Θερμαινόμενα είναι το παρμπρίζ, το  τιμόνι, αλλά και τα εμπρός και  πίσω καθίσματα. Τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό τα εργονομικά καθίσματα είναι  πιστοποιημένα από τους ειδικούς του AGR (Καμπάνια για πιο Υγιή Πλάτη).

Οι επιβάτες ακόμη και πέντε δεν θα διαμαρτυρηθούν. Ιδιαίτερα ευχάριστο είναι το Grandland X Ultimate με τη μεγάλη πανοραμική κρυστάλλινη οροφή.

Οι διαστάσεις του αμαξώματος παραμένουν οι ίδιες με το «απλό» Grandland X (4.477 / 1.856 / 1.609 χλστ.)

Στην παρουσίαση που έγινε στην Ισπανία τόσο ο Andreas Holl ( manager engineering Integration) όσο και ο Johannes Witting ( product manager ) είπαν τα πάντα εκτός από τις τιμές. Ειδικά για την Ελλάδα με τις διαφοροποιήσεις που υπάρχουν ανάλογα με τα κυβικά και τον εξοπλισμό, αυτό που προσπαθεί να πετύχει η ελληνική Opel είναι μια τιμή λίγο κάτω από τα 40.000 ευρώ. Επίσημα –για την Ελλάδα- οι παραγγελίες του νέου Grandland X Ultimate θα αρχίσουν τον Απρίλιο και οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν  στα μέσα Μάιου.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Λίγες μέρες έχουν απομείνει μέχρι την παγκόσμια πρεμιέρα της πρώτης plug-in υβριδικής Octavia RS στο Σαλόνι της Γενεύης (5-15 Μαρτίου).

Ο χρόνος που έκανε ο Φέτελ στην πρωινή περίοδο της πέμπτης μέρας για τις δοκιμές εξέλιξης, ήταν αρκετός ώστε να παραμείνει στην κορυφή μετά την ολοκλήρωση και του απογευματινού σκέλους.

Στόχος του νέου Citroen Ami είναι να γίνει ο καλύτερος φίλος μας στις βόλτες εντός της πόλης, ενώ έχει όλα τα απαραίτητα προσόντα για να τα καταφέρει.

Για ακόμα μια φορά η Ford αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον της για την ασφάλεια των δικυκλιστών.

Έπρεπε να φτάσουμε στο πρωινό της πέμπτης μέρας των χειμερινών δοκιμών, προκειμένου η Ferrari να πιέσει το μονοθέσιό της και να κατεβάσει τους χρόνους της, κάτι το οποίο έκανε με τον Σεμπάστιαν Φέτελ πίσω από το τιμόνι της SF1000.

Μέχρι “σήμερα” τα κιβώτια ταχυτήτων είχαν φτάσει να έχουν μέχρι και 10 σχέσεις, όμως το “αύριο” φέρνει μαζί του μία εντελώς νέα πραγματικότητα στην οποία ο αριθμός των σχέσεων θα μειωθεί μόνο σε 1. Όμως πώς φτάσαμε ως εδώ και γιατί βρισκόμαστε μπροστά σε μία τόσο μεγάλη αλλαγή;

Η ναυαρχίδα στο στόλο της Bentley, η Mulsanne, τον ερχόμενο Απρίλιο θα ρίξει οριστικά άγκυρα και θα παραδώσει τα σκήπτρα στη νέα Flying Spur.

Ο νέος κορωνοϊός με την ονομασία Covid – 19, έχει προκαλέσει την αναβολή ή ακύρωση εκδηλώσεων στις οποίες θα υπήρχε συγκέντρωση μεγάλου πλήθους ανθρώπων, όπως η έκθεση τεχνολογίας Mobile World Congress που θα γινόταν στη Βαρκελώνη και η έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου, όμως δε θα γίνει το ίδιο με

Η Λα Ντεφάνς βρίσκεται ακριβώς σε ευθεία γραμμή από την Αψίδα του Θριάμβου στην ευρύτερη περιοχή της Πόλης του Φωτός, το πάντα ρομαντικό Παρίσι.

Προφανώς για να βιντεοσκοπήσει η Jaguar εν κινήσει την F-Pace SVR δε βάζει κάποιον τεχνικό με την κάμερα στον ώμο να τρέχει. Γίνεται επαγγελματική δουλειά με τα πιο προηγμένα τεχνολογικά μέσα.