Είστε εδώ

Test Drive

Opel Grandland X 1.2 Turbo EAT8: Πώς είναι με το αυτόματο κιβώτιο;

του Σωτήριου Χάλλα

Με το Grandland X έχουμε έρθει σε επαφή αρκετές φορές στο παρελθόν.

Μάλιστα την τελευταία φορά ήταν στη διάθεσή μας για αρκετό καιρό. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τη συμβίωσή μας μαζί του πατώντας εδώ.

Όμως ήταν η έκδοση με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το μπορντό των φωτογραφιών με τη μαύρη οροφή, είναι μεν με το ίδιο μοτέρ βενζίνης (1.2 λίτρων με τους 130 ίππους) αλλά  με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο φέρει την ονομασία EAT8 και προέρχεται από την PSA, καθώς πλέον η Opel ανήκει στον γαλλικό όμιλο.

Το συγκεκριμένο κιβώτιο καταφέρνει λόγω των πολλών σχέσεων να έχει το μοτέρ στις σωστές στροφές για καλύτερη οικονομία καυσίμου και εκπομπών ρύπων, όμως τι σημαίνει αυτό στην πράξη;

Στην άδεια Αθήνα και οδηγώντας με σύνεση το trip computer δεν έδειξε πάνω από 7.8 λίτρα/100 χλμ. ενώ όταν «πήραμε τα βουνά», και γίναμε πιο επιθετικοί με το πεντάλ του γκαζιού, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε το ψυχολογικό όριο των 10 λίτρων/100 χλμ.

Mε το ίδιο μοτέρ, αλλά με το χειροκίνητο κιβώτιο η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8.7 λίτρα/100 χλμ.

Nα αναφέρουμε επίσης ότι οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 120 γρ. C02/χλμ., η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 196 χλμ./ώρα, ενώ για τα 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος που απαιτείται φτάνει τα 10.4 δευτερόλεπτα.

Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο διακρίνεται για την ποιότητα κατασκευής, τους χώρους, την ασφαλή συμπεριφορά και την καλή περιμετρική ορατότητα.

Επίσης στη διάθεση του οδηγού είναι η οθόνη αφής 8 ιντσών και ο χώρος των αποσκευών 514 λίτρων με τη ρεζέρβα να βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό.

Ειδικά στη χώρα μας η ύπαρξη ρεζέρβας σε SUV είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία και αυτό για δύο λόγους.

Πρώτον, επειδή οι περισσότεροι ελληνικοί δρόμοι είναι γεμάτοι λακκούβες και κακοτεχνίες και δεύτερον, επειδή τα SUV λόγω της αυξημένης απόστασης από το δρόμο, σας δίνουν τη δυνατότητα να αφήσετε την άσφαλτο και να ακολουθήσετε τον χωμάτινο δρόμο που βρίσκεται μπροστά σας.           

Στο θέμα των τιμών η βασική έκδοση του Grandland X 1.2 Turbo ξεκινάει από τις 21.950 ευρώ ενώ με τον κινητήρα 1.2 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 από 26.000 ευρώ.

Το τι θα διαλέξετε είναι θέμα προσωπικής επιλογής. Πάντως είτε με το χειροκίνητο, είτε με το αυτόματο κιβώτιο, θα έχετε στην κατοχή σας ένα αυτοκίνητο που «κινείται» στις σημερινές παραμέτρους.  

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Mercedes - AMG

Από το 2021 η μορφή του WEC, δηλαδή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, θα αλλάξει σημαντικά αφού η κορυφαία κατηγορία, που σήμερα ονομάζεται LMP1, δε θα αποτελείται από μοντέλα ειδικά εξελιγμένα για αυτό το είδος αγώνων.

SEAT

Σεπτέμβριος, ο μήνας που τα παιδιά επιστρέφουν στα θρανία τους, αλλά και ο μήνας που ξεκινούν τα μαθήματα στην Επαγγελματική Σχολή της SEAT.

Ferrari

Η Ferrari είναι από τις τελευταίες εταιρείες που αποφάσισαν να ακολουθήσουν τη μόδα των SUV και αυτή τη στιγμή εξελίσσει το πρώτο μοντέλο του είδους που θα φέρει στο καπό το Cavallino Rampante. Η ονομασία του θα είναι Purosangue.

Land Cruiser Namib

Η σειρά 70 του Toyota Land Cruiser παράγεται αδιάλειπτα από το 1984 και παρά το γεγονός ότι μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια έχουν υπάρξει πολλές αλλαγές ώστε να παραμένει σύγχρονο, σε μηχανολογικό τομέα παραμένει το ίδιο αυτοκίνητο.

Skoda

Μπορεί η Skoda πλέον να μπαίνει σε μια νέα εποχή, αυτή της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας στη φετινή Έκθεση της Φρανκφούρτης τα νέα  Citigoᵉ iV και Superb iV, ωστόσο δε ξεχνά να τιμά το παρελθόν της.

Volkswagen ID. R

Η Volkswagen έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο, μέσω του οποίου μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε μέρος της προσπάθειας που έκανε ο Ρομέν Ντιμά πίσω από το τιμόνι του ηλεκτρικού αγωνιστικού ID.

Jeep Wrangler

Όλα τα μοντέλα της Jeep είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την περιπέτεια, ενώ το πιο ανήμερο off-road «θηρίο» της είναι το Wrangler.

Opel

Μια καινοτόμα υπηρεσία προσφέρει πλέον η Opel στους πελάτες της, καθώς τους ενημερώνει διαρκώς για την πορεία του αυτοκινήτου τους όσο αυτό βρίσκεται μέσα στο συνεργείο.

Mazda ΜΧ-5

Το διθέσιο roadster της Mazda γίνεται 30 ετών και η ιαπωνική μάρκα το γιορτάζει με τη δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης η οποία ονομάζεται 30th Anniversary και θα παραχθεί σε περιορισμένη ποσότητα.

SEAT Leon

Σύμφωνα με τη SEAT υπάρχει ένα κοινός παρονομαστής ανάμεσα στο Leon και στον υπερσιβηρικό σιδηρόδρομο των 9.288 χλμ., ο οποίος κατασκευάστηκε μεταξύ του 1891 και του 1916, ενώ φτάνει από τη Μόσχα στο Βλαδιβοστόκ.