Είστε εδώ

Test Drive

Opel Grandland X 1.2 Turbo EAT8: Πώς είναι με το αυτόματο κιβώτιο;

του Σωτήριου Χάλλα

Με το Grandland X έχουμε έρθει σε επαφή αρκετές φορές στο παρελθόν.

Μάλιστα την τελευταία φορά ήταν στη διάθεσή μας για αρκετό καιρό. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τη συμβίωσή μας μαζί του πατώντας εδώ.

Όμως ήταν η έκδοση με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το μπορντό των φωτογραφιών με τη μαύρη οροφή, είναι μεν με το ίδιο μοτέρ βενζίνης (1.2 λίτρων με τους 130 ίππους) αλλά  με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο φέρει την ονομασία EAT8 και προέρχεται από την PSA, καθώς πλέον η Opel ανήκει στον γαλλικό όμιλο.

Το συγκεκριμένο κιβώτιο καταφέρνει λόγω των πολλών σχέσεων να έχει το μοτέρ στις σωστές στροφές για καλύτερη οικονομία καυσίμου και εκπομπών ρύπων, όμως τι σημαίνει αυτό στην πράξη;

Στην άδεια Αθήνα και οδηγώντας με σύνεση το trip computer δεν έδειξε πάνω από 7.8 λίτρα/100 χλμ. ενώ όταν «πήραμε τα βουνά», και γίναμε πιο επιθετικοί με το πεντάλ του γκαζιού, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε το ψυχολογικό όριο των 10 λίτρων/100 χλμ.

Mε το ίδιο μοτέρ, αλλά με το χειροκίνητο κιβώτιο η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8.7 λίτρα/100 χλμ.

Nα αναφέρουμε επίσης ότι οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 120 γρ. C02/χλμ., η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 196 χλμ./ώρα, ενώ για τα 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος που απαιτείται φτάνει τα 10.4 δευτερόλεπτα.

Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο διακρίνεται για την ποιότητα κατασκευής, τους χώρους, την ασφαλή συμπεριφορά και την καλή περιμετρική ορατότητα.

Επίσης στη διάθεση του οδηγού είναι η οθόνη αφής 8 ιντσών και ο χώρος των αποσκευών 514 λίτρων με τη ρεζέρβα να βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό.

Ειδικά στη χώρα μας η ύπαρξη ρεζέρβας σε SUV είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία και αυτό για δύο λόγους.

Πρώτον, επειδή οι περισσότεροι ελληνικοί δρόμοι είναι γεμάτοι λακκούβες και κακοτεχνίες και δεύτερον, επειδή τα SUV λόγω της αυξημένης απόστασης από το δρόμο, σας δίνουν τη δυνατότητα να αφήσετε την άσφαλτο και να ακολουθήσετε τον χωμάτινο δρόμο που βρίσκεται μπροστά σας.           

Στο θέμα των τιμών η βασική έκδοση του Grandland X 1.2 Turbo ξεκινάει από τις 21.950 ευρώ ενώ με τον κινητήρα 1.2 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 από 26.000 ευρώ.

Το τι θα διαλέξετε είναι θέμα προσωπικής επιλογής. Πάντως είτε με το χειροκίνητο, είτε με το αυτόματο κιβώτιο, θα έχετε στην κατοχή σας ένα αυτοκίνητο που «κινείται» στις σημερινές παραμέτρους.  

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης τελείωσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, δηλαδή με τη Mercedes να κάνει τους δύο καλύτερους χρόνους της ημέρας.

Καυτό αναμένεται να είναι το Σαββατοκύριακο 22-23 Φεβρουαρίου καθώς είναι προγραμματισμένες οι αρχαιρεσίες για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα σωματεία που θα ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη είναι 31.

Σίγουρα το σκανδιναβικό ντιζάιν της Volvo είναι διαχρονικό, ωστόσο υπάρχουν πάντα περιθώρια για μικρές έστω αλλαγές.

Μπορεί να επικρατεί «ησυχία» λόγω της μεσημεριανής παύσης στην πίστα της Βαρκελώνης, όμως όλοι ασχολούνται με το DAS (Dual Axis Steering) της Mercedes, που μεταβάλει τις γωνίες των μπροστινών τροχών και κατά πόσο είναι νόμιμο ή όχι με τη Mercedes να υποστηρίζει ότι είναι νόμιμο, ισχυρίζοντας ότι

Η Maserati είναι μια από τις θρυλικές ιταλικές εταιρίες συνδεδεμένη με τον μαγικό κόσμο των αγώνων. Η Maserati λοιπόν απουσιάζει μεγάλο διάστημα από τους αγώνες παγκόσμιας ακτινοβολίας.

Στο πλαίσιο αποκάλυψης του νέου Cupra Leon πρεμιέρα έκανε και το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού (TCR) Leon Competiciοn.

Η πρώτη επίσημη περίοδος των δοκιμών ολοκληρώνεται την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στην πίστα της Βαρκελώνης και όλοι πλέον ασχολούνται με το σύστημα DAS που φέρει η Mercedes στα μονοθέσιά της και αφορά την «τοποθέτηση» των μπροστινών τροχών στην πίστα (

Ευχάριστα είναι τα νέα, αν έχετε παραγγείλει μια από τις μόλις 130 Lotus Evija, καθώς η έναρξη της παραγωγής και των παραδόσεων της θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι.

Στις 19 Φεβρουαρίου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 για το 2020, με τις 10 ομάδες να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα στην πίστα της Βαρκελώνης προκειμένου να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα.

Ένας από τους βασικούς πυλώνες στο στρατηγικό πλάνο ονόματι “Strategy 2025” που έχει καταρτίσει η Skoda είναι η διεθνοποίηση της τσέχικης εταιρείας και η επέκταση της σε νέες αγορές.