Είστε εδώ

Test Drive

Opel Astra 1.4 150 PS Auto: Πώς είναι με το αυτόματο κιβώτιο;

του Σωτήριου Χάλλα

Έχουμε βρεθεί πίσω από τη θέση οδηγού στο Opel Astra ουκ ολίγες φορές. Αυτή τη φορά είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1.400 κ.εκ. με τους 150 ίππους που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Ξεκινώντας από τα οικονομοτεχνικά στοιχεία πρέπει να αναφέρουμε ότι το αυτόματο κιβώτιο ανεβάζει τις εκπομπές ρύπων μόλις κατά 5 γρ./χλμ. (125 το χειροκίνητο – 130 το αυτόματο). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η διαφορά στα τέλη κυκλοφορίας να είναι ελάχιστη (150 ευρώ στο χειροκίνητο – 156 ευρώ στο αυτόματο).

Αντίστοιχα μικρές είναι οι διαφορές και στις επιδόσεις, αφού για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα με το αυτόματο απαιτούνται 9.1 δευτερόλεπτα, μόλις 0.2 περισσότερα από το χειροκίνητο, ενώ η τελική ταχύτητα μειώνεται από τα 215 χλμ./ώρα, στα 210 χλμ./ώρα.

Αριθμοί που δεν επηρεάζουν με κανέναν τρόπο την καθημερινότητά μας. 

Εξαίρεση αποτελεί η απουσία του αριστερού πεντάλ, που ειδικά εντός των τειχών έχει τρομερούς οπαδούς, που δεν «γυρίζουν» με κανένα τρόπο στον παραδοσιακό επιλογέα με τον συμπλέκτη.   

Το ίδιο ισχύει και στα ταξίδια. Το κιβώτιο αναλαμβάνει τα «χρέη» των αλλαγών.  

Μάλιστα, το συγκεκριμένο είναι από τα καλύτερα κιβώτια που έχουμε οδηγήσει αφού οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται αρκετά γρήγορα, τόσο στα ανεβάσματα, όσο και στα κατεβάσματα, με τη «βοήθεια» της σωστής ρύθμισης του λογισμικού. Συνήθως προσπαθεί να πετυχαίνει τη βέλτιστη οικονομία, όμως αν καταλάβει ότι θες να κινηθείς σε πιο σβέλτους ρυθμούς, θα αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί.

Και από πλευράς κατανάλωσης τι γίνεται; Με 8.0 λίτρα/100 χλμ. κινηθήκαμε τις περισσότερες φορές και μόνο όταν μπήκαμε σε ορεινή διαδρομή, με ανήσυχη διάθεση (είπαμε το κιβώτιο), είδαμε οι αριθμοί στην οθόνη του πίνακα οργάνων να «φλερτάρουν» με τα 10 λίτρα/100 χλμ.

Αυτό που μας έμεινε από τη συμβίωσή μας με το συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα – κιβωτίου στο Astra ήταν η πάντα διαθέσιμη ισχύς, χάρη στην οποία το γερμανικό μοντέλο δε σε «κρεμάει» ποτέ. Όσο για την τιμή υπολογίστε 19.200 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

To νέο e-Racer είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό όχημα της Cupra, το οποίο δείχνει το «ρεύμα» που θα επικρατήσει μάλλον στο μηχανοκίνητο αθλητισμό του μέλλοντος.

Το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης τελείωσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, δηλαδή με τη Mercedes να κάνει τους δύο καλύτερους χρόνους της ημέρας.

Καυτό αναμένεται να είναι το Σαββατοκύριακο 22-23 Φεβρουαρίου καθώς είναι προγραμματισμένες οι αρχαιρεσίες για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα σωματεία που θα ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη είναι 31.

Σίγουρα το σκανδιναβικό ντιζάιν της Volvo είναι διαχρονικό, ωστόσο υπάρχουν πάντα περιθώρια για μικρές έστω αλλαγές.

Μπορεί να επικρατεί «ησυχία» λόγω της μεσημεριανής παύσης στην πίστα της Βαρκελώνης, όμως όλοι ασχολούνται με το DAS (Dual Axis Steering) της Mercedes, που μεταβάλει τις γωνίες των μπροστινών τροχών και κατά πόσο είναι νόμιμο ή όχι με τη Mercedes να υποστηρίζει ότι είναι νόμιμο, ισχυρίζοντας ότι

Η Maserati είναι μια από τις θρυλικές ιταλικές εταιρίες συνδεδεμένη με τον μαγικό κόσμο των αγώνων. Η Maserati λοιπόν απουσιάζει μεγάλο διάστημα από τους αγώνες παγκόσμιας ακτινοβολίας.

Στο πλαίσιο αποκάλυψης του νέου Cupra Leon πρεμιέρα έκανε και το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού (TCR) Leon Competiciοn.

Η πρώτη επίσημη περίοδος των δοκιμών ολοκληρώνεται την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στην πίστα της Βαρκελώνης και όλοι πλέον ασχολούνται με το σύστημα DAS που φέρει η Mercedes στα μονοθέσιά της και αφορά την «τοποθέτηση» των μπροστινών τροχών στην πίστα (

Ευχάριστα είναι τα νέα, αν έχετε παραγγείλει μια από τις μόλις 130 Lotus Evija, καθώς η έναρξη της παραγωγής και των παραδόσεων της θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι.

Στις 19 Φεβρουαρίου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 για το 2020, με τις 10 ομάδες να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα στην πίστα της Βαρκελώνης προκειμένου να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα.