Είστε εδώ

Test Drive

Nissan Qashqai 1.2 DiG-T : Με πλεονέκτημα το μικρό κυβισμό

του Motori Reporter

Η μόδα του downsizing δεν έχει όρια και κανόνες. Απτή απόδειξη το Nissan Qashqai με τον μικρότερο από άποψη κυβικών εκατοστών βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων DiG-T. Μία κίνηση που μόνο ως επιτυχημένη μπορεί να θεωρηθεί για τους ανθρώπους της ιαπωνικής φίρμας.

Όπως επιτυχημένη είναι η επέμβαση στην σχεδίαση του crossover μοντέλου της ιαπωνικής φίρμας, το οποίο αντιπροσωπεύει ένα κερδισμένο στοίχημα σε ένα παιχνίδι με δυνατούς αντιπάλους. Η εμπορική επιτυχία του αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την ύπαρξη ενός μεγάλου αγοραστικού κοινού, για το οποίο η επιλογή ενός μοντέλου της συγκεκριμένης κατηγορίας δε συνδέεται με «άγριες» διαθέσεις και για εκτός δρόμου αναζητήσεις, αλλά με την ελευθερία, την ασφάλεια και την ευκολία μετακινήσεων σε κάθε είδους συνθήκες.

Το Qashqai υιοθετεί ένα αμάξωμα με δυναμικές και ρευστές γραμμές, πετυχαίνοντας να αποσπάσει θετικά σχόλια με την εμφάνισή του και αυτό αποτελεί σίγουρα μια πρώτη επιτυχία για την εταιρεία. Δείχνει επιβλητικό, χάρη στην απόσταση από το έδαφος, ενώ η κομψή σιλουέτα του τονίζεται από την πίσω κολόνα, την επικλινή οροφή, τα επίπεδα κοψίματα στα φτερά και τις πτυχές στο πλάι και το καπό.

Μαζί με αυτά σημειώστε τη θετική επίδραση του χαμηλότερου κέντρου βάρους στα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Την ίδια στιγμή οι επιβάτες διαθέτουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους, έχουν μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους στη διάθεσή τους (430 λίτρα), ενώ βελτιωμένα είναι τα καθίσματα στους τομείς της άνεσης και της πλευρικής στήριξης.

Σε όλα τα παραπάνω, πρέπει να υπολογίζει κανείς και το ποιοτικό περιβάλλον με τα καλά υλικά σε όλες τις επιφάνειες, το εξαιρετικό φινίρισμα και την απόλυτα σύγχρονη αισθητική του ταμπλό.

Ένα αυτοκίνητο όμως δεν αρκεί να είναι όμορφο, χρειάζεται και άλλα πράγματα στις μέρες μας για να κερδίζει θέσεις στο ράλι των πωλήσεων. Όπως για παράδειγμα ένα σύγχρονο, οικονομικό αλλά και ικανό κινητήρα. Τι καλύτερο λοιπόν από τον 1.2 DiG-T, που αποδίδει 115 ίππους και 19,4 χλγμ ροπής, εξασφαλίζοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις και παράλληλα λογική κατανάλωση.

Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο βενζίνης δεν προβληματίζει τον οδηγό, καθώς είναι γραμμικό και ήσυχο στην λειτουργία του. Οι μακριές σχέσεις του 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου (για να εξασφαλιστεί η καλύτερη κατανάλωση καυσίμου, αλλά και οι μειωμένοι εκπεμπόμενοι ρύποι), σε συνάρτηση με το βάρος του αμαξώματος, δε σε προδιαθέτουν για επιθετικούς ρυθμούς, αλλά και γιατί άλλωστε να συμβεί αυτό αφού άλλος είναι ο ρόλος του.

Το ιαπωνικό crossover είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στο δρόμο, καθώς η ανάρτησή του ελέγχει σε μεγάλο βαθμό τις κλίσεις του αμαξώματος του, απορροφά τις περισσότερες κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ παράλληλα συνδυάζεται με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Επίσης και παρά την κίνηση στους εμπρός τροχούς, δεν αποτελεί ουτοπία η κίνηση σε βατούς χωματόδρομους, μέχρι τη στιγμή που οι τροχοί χάσουν την πρόσφυσή τους.

Μπορεί λοιπόν ο μικρός κινητήρας να έρχεται ενάντια στο ρεύμα της πετρελαιοκίνητης εποχής, αλλά δε του λείπει τίποτα από να κινήσει αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα, δικαιώνοντας με αυτό τον τρόπο όσους τον επιλέξουν.

Για το τέλος αφήσαμε τις επιδόσεις. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 185 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ο χρόνος είναι 10,6 δευτ. οι εκπομπές ρύπων 129 γρ./χλμ. C02, ενώ η μέση κατανάλωση στο κομπιούτερ ταξιδιού έγραψε 8.1 λίτρα/100 χλμ.

Να αναφέρουμε ότι το Nissan Qashqai 1.2 ξεκινά από τα 18.990 ευρώ για τη βασική έκδοση Energy, με την κορυφαία Techna να ξεκινά από τα 27.500 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Renault Megane R.S. Trophy

Ανεβάζει τον πήχη η Renault παρουσιάζοντας το Megane στην έκδοση R.S. Trophy με κινητήρα 1.800 κ.εκ. απόδοσης 300 ίππων με 420 Nm ροπής, που συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen

Nissan Leaf

Από τα άδυτα του αγωνιστικού τμήματος της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας πέρασε το ηλεκτροκίνητο Leaf, και «βγήκε» πιο άγριο και πιο επιθετικό. 

McLaren

Η παράδοση της πρώτης από τις μόλις 500 McLaren Senna σίγουρα αποτελεί είδηση, ειδικά όταν διαθέτει ένα πλούσιο πακέτο εξατομίκευσης.

Toyota Hilux

Στην ετήσια αεροπορική επίδειξη “Flying Legends” που πραγματοποιήθηκε στο βρετανικό αεροδρόμιο του Ντάξφορντ, συμμετείχε το Toyota Hilux.

Volkswagen Polo R5

Με τον Ερίκ Καμιλί πίσω από το τιμόνι συνεχίστηκαν οι δοκιμές του Volkswagen Polo R5 επι Ισπανικού εδάφους στην περιοχή της Καταλονίας. Μάλιστα για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκαν τα ασφάλτινα ελαστικά P Zero της Pirelli και όπως έδειξαν οι τηλεμετρίες το κράτημα ικανοποίησε την ομάδα. Το αυτοκίνητο

P.I.C.K. Πάτρας

Στην γιορτή του καρτ, στο Διεθνές Σιρκουί Καρτ της Πάτρας, πιο γνωστό ως P.I.C.K., οι οδηγοί που συμμετέχουν στο θεσμό ΙΑΜΕ θα δώσουν το παρών. 

Kirkos lubricants & batteries house

Οι Δημήτρης και Μίλτος Κύρκος στην οδό Λένορμαν 184, στον Κολωνό, δημιούργησαν το Kirkos lubricants & batteries house.

EuroNCAP

H τεχνολογική υπεροχή του νέου Ford Focus αναδεικνύεται και στον τομέα της ασφάλειας, καθώς ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP το βαθμολόγησε με πέντε αστέρια.

ERC-Ράλι Ρώμης

Μερικές 10ετίες πριν τα Fiat 124 Abarth ήταν αυτά που έδιναν το τόνο σε κάθε μορφής αγώνων.

Ferrari Dino

Μπορεί να μην ήταν η πιο ισχυρή Ferrari που κατασκευάστηκε επί εποχής Έντσο Φεραρι, αλλά ήταν ίσως το πιο αγαπημένο μοντέλο του ιδρυτή της θρυλικής ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.