Είστε εδώ

Test Drive

Nissan Micra: Τι νέα φέρνει κάτω από το μπροστινό καπό;

του Γιώργου Ψαρρά

H Nissan προχώρησε στην προσθήκη δυο νέων υπερτροφοδοτούμενων βενζινοκινητήρων και ενός νέου αυτόματου κιβωτίου στο Micra.

Ας ξεκινήσουμε με το νέο «χιλιάρη» μοτέρ ΙG-T που είχαμε στη διάθεση μας, το οποίο αντικαθιστά το βενζινοκινητήρα TCe 0.9 λίτρων των 90 ίππων, με τις πρώτες «βόλτες» να τις κάνουμε σε μια διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τα Ίσθμια και επιστροφή.

Το συγκεκριμένο μοτέρ αποδίδει 100 ίππους (5.000 σ.α.λ.) και 160 Nm ροπής (2.750 σ.α.λ.). Σε σύγκριση με τον απερχόμενο βενζινοκινητήρα παράγει 10 ίππους και 20 Nm ροπής επιπλέον. Όπως είναι λογικό έχει καλύτερες επιδόσεις με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,9 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 184 χλμ./ώρα, όταν συνδυάζεται με το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων.

Η πρώτη μας επαφή με τον εν λόγω νέο βενζινοκινητήρα έγινε κυρίως σε αυτοκινητόδρομο και εκεί διαπιστώσαμε ότι έχει ελαστική λειτουργία, «αρπάζει» εύκολα και γρήγορα από χαμηλά, συνεχίζει με αρκετό «νεύρο» μέχρι τις υψηλότερες στροφές, πιάνει εύκολα και διατηρεί άνετα ταχύτητες μέχρι και τα 140 χλμ./ώρα, ενώ αν και τρικύλινδρος κραδασμοί και ενοχλητικοί θόρυβοι είναι απόντες.

Το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 ταχυτήτων έχει σωστή κλιμάκωση, δύσκολα θα «κρεμάσει» και θα σε αναγκάσει να ανεβάσεις ή να κατεβάσεις σχέση, η τελευταία έχει μακρύτερη διαδρομή για λόγους οικονομίας, ενώ ο επιλογέας των ταχυτήτων έχει μαλακή αίσθηση και εύκολα κουμπώματα. Σημειώστε ότι αργότερα ο 1.0 ΙG-T βενζινοκινητήρας των 100 ίππων θα μπορεί να συνδυαστεί και με το νέο αυτόματο κιβώτιο CVT Xtronic.

Τηρώντας τα όρια ταχύτητας και με φιλικότητα προς το γκάζι η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ ακόμα και όταν το παρακάναμε στις μεγάλες ευθείες του αυτοκινητόδρομου δε σπάσαμε το φράγμα των 7,0 λίτρων/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,5-4,6 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 103-105 γρ./χλμ., προδιαγραφών Euro 6d-temp).

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της Συμμαχίας Alliance (Nissan-Renault-Mitsubishi) και το Micra τον χρησιμοποιεί πρώτο.

Παράλληλα διαθέτει μια σειρά τεχνικών βελτιώσεων όπως βελτιωμένη ψύξη, ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές βαλβίδων ανακούφισης turbo, επίστρωση plasma αντί χιτωνίων στους κυλίνδρους, κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής και πλαστικό κάλυμμα, ελαστικό βοηθητικό ιμάντα και σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα από χάλυβα.

Η πιο δυναμική πτυχή του Micra θα ξεδιπλώνεται με τον επίσης νέο τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα DIG-T του ενός λίτρου, o οποίος έχει ισχύ 117 ίππων (5.250 σ.α.λ.) και ροπή 180 Nm (1.750-4.000 σ.α.λ., με +20 Nm ροπή σε λειτουργία overboost), ενώ εστιάζει περισσότερο στις επιδόσεις με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,9 δευτ. και με τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία καταναλώνει 5,0 λίτρα/100 χλμ., εκπέμπει 114 γρ./χλμ. C02 και εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-temp. Τα Micra που θα τροφοδοτούνται από το νέο 1.0 DIG-T βενζινοκινητήρα έχουν πιο σπορ ανάρτηση χαμηλότερη κατά 10 χλστ. και βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης.

Πέρα από τους προαναφερθέντες βενζινοκινητήρες και το αυτόματο κιβώτιο το Micra υποδέχεται το νέο σύστημα πολυμέσων NissanConnect με κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών, ενώ η οθόνη που βρίσκεται ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων έχει επανασχεδιαστεί, ώστε να εμφανίζει πρόσθετες πληροφορίες.

Το νέο σύστημα πολυμέσων προσφέρει άμεση συνδεσιμότητα στα smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto (στάνταρ από την κατηγορία εξοπλισμού Acenta). Οι οδηγοί του Micra μπορούν να κατεβάσουν στο smartphone τους την εφαρμογή “Door T Door Navigation” στην οποία μπορούν να ορίσουν τον προορισμό τους ενώ βρίσκονται στο σπίτι ή στο γραφείο και έπειτα να τον στείλουν στο σύστημα πλοήγησης εξοικονομώντας έτσι χρόνο. Επίσης το νέο σύστημα πολυμέσων με τη βοήθεια του “TomTom Premium Traffic” ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο τον οδηγό για την κίνηση στους δρόμους.

Η τιμή του Micra με τον 1.0 ΙG-T βενζινοκινητήρα των 100 ίππων και το μηχανικό 5αρι κιβώτιο διαμορφώνεται στα 14.290 ευρώ στην έκδοση Energy και στα 15.350 ευρώ στην ίδια έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο Xtronic CVT. Με το νέο βενζινοκινητήρα 1.0 DIG-T των 117 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων στην έκδοση High Acenta το Micra κοστίζει 15.890 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Ράλι Cesky Krumlov

Πρώτη εμφάνιση του νέου Skoda Fabia R5 evo στο ράλι Cesky Krumlov, για το πρωτάθλημα Τσεχίας .

Ο αγώνας ήταν ασφάλτινος με 15 Ειδικές Διαδρομές και οι Κοπέτσκι-Ντρέσλερ έδωσαν την νίκη στο πρωτοεμφανιζόμενο Skoda Fabia R5 evo.

Liberty Media

Το πρωτάθλημα της Formula 1 συνηθίζουμε να λέμε ότι είναι παγκόσμιο όμως αυτό δεν είναι εντελώς αλήθεια αφού δεν πραγματοποιείται ούτε ένας αγώνας σε μία από τις μεγαλύτερες ηπείρους του πλανήτη, την Αφρική.

Volvo

Παλαιότερα οι premium κατασκευαστές είχαν μόνο μεγάλα μοντέλα όμως εδώ και κάποια χρόνια κατεβαίνουν ολοένα και σε μικρότερες κατηγορίες, αρχικά σε εκείνη των μικρομεσαίων και στη συνέχεια σε εκείνη των μικρών.

Nissan Ultimate Parks Titan

Το Εθνικό Πάρκο Γκραν Κάνυον των Η.Π.Α έχει γενέθλια, καθώς γίνεται 100 χρόνων και η Nissan του προσφέρει για δώρο το νέο Ultimate Parks Titan.

Skoda

Το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Skoda, το Citigo, καλείται να παίξει ένα μεγάλο ρόλο στο μέλλον της τσέχικης εταιρείας.

BMW

Η BMW έχει κανονίσει για τις 27 Μαΐου την παρουσίαση της νέας γενιάς της Σειράς 1 η οποία θα φέρει πολλές αλλαγές στο γερμανικό μικρομεσαίο, η σημαντικότερη από τις οποίες είναι ότι πλέον η κίνηση δε θα μεταδίδεται στον πίσω άξονα αλλά στον μπροστινό.

Opel Crossland X 1.2 Turbo

Αφού το φορτώσαμε για το σύντομο ταξιδάκι μας και

Ανάβαση Ριτσώνας

Το σωματείο ΑΣΜΑ διοργανώνει 8-9 Ιουνίου την ανάβαση Ριτσώνας που αποτελεί τον 4ο γύρο του ομώνυμου πρωταθλήματος. 

1η ανάβαση Φλώρινας

Το Σαββατοκύριακο 8 - 9 Ιουνίου ο Όμιλος Φίλων Αυτοκινήτου Δράμας (Ο.Φ.Α.Δ.) διοργανώνει την 1η ανάβαση Φλώρινας.

Την ίδια ημερομηνία διοργανώνεται και η ανάβαση Ριτσώνας που προσμετρά στο πανελλήνιο πρωτάθλημα.

Rolls-Royce

Για τους περισσότερους στη σημερινή Ελλάδα το να απολαύσουν ένα παγωμένο ποτήρι ακριβής γαλλικής σαμπάνιας σε κάποιο εστιατόριο ή ακόμα και στο σπίτι τους είναι σχεδόν απαγορευτικό.