
Η στιγμή για την ανανέωση του επιτυχημένου Evoque της Range Rover έφτασε.
Για το λόγο αυτό εμείς ταξιδέψαμε μέχρι το Λονδίνο, όπου έγινε και η επίσημη πρώτη αποκάλυψη του μοντέλου, με τους μισούς celebrities να δίνουν το παρών, έχοντας όμως πρώτα φωτογραφηθεί στο κόκκινο χαλί που τους οδηγούσε στο πιο παλιό εργοστάσιο μπύρας της Βρετανίας. Στο Truman Brewery στο Ανατολικό Λονδίνο.
Τα Evoque στο πολύ εντυπωσιακό από σκηνικά παλιό εργοστάσιο, ήταν καλυμμένα, όμως οι 170 εκπρόσωποι των διεθνών ΜΜΕ είχαν ήδη γνωριστεί με το βρετανικό premium SUV, καθώς ο αρχισχεδιαστής Τζέρι Μακ Γκόβερν μαζί με τους συνεργάτες του είχαν αναλύσει σε βάθος το mini-Velar.
Και γιατί mini-Velar; Γιατί ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική ταυτότητα, με σημείο αναφοράς τους στενούς προβολείς matrix Led (μπροστά/πίσω) όπως και οι αναδυόμενες χειρολαβές.
Στο εσωτερικό οι φίλοι των gadget θα βρουν τον παράδεισό τους. Οθόνη 12.3 ιντσών πίσω από το τιμόνι, η άλλη στο κέντρο του ταμπλό, με καινούργιες ενδείξεις. Μεταξύ αυτών το σκιαγράφημα των μπροστινών τροχών, λειτουργία που επιτρέπει στον οδηγό να παρακολουθεί τους τροχούς όταν το αυτοκίνητο κινείται σε off road κυρίως επιφάνειες, που είναι και το πιο δύσκολο, ο επιλογέας ταχυτήτων τύπου joy-stick.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για τα καθίσματα. Eίναι πιο λεπτά με αντιαλλεργικές επενδύσεις, αλλά και με ειδικά δέρματα ανεπτυγμένα από ειδικούς Δανούς κλωστοϋφαντουργούς.
Αυτό το νέο είδος ονομάζεται Kvadrat και είναι ένα υψηλής ποιότητας υλικό, που συνδυάζει ανθεκτικό μάλλινο μείγμα με τεχνητό νήμα από Dinamica. Το τελευταίο είναι ένα υλικό που προέρχεται από ανακυκλωμένες πλαστικές φιάλες νερού. Για κάθε όχημα απαιτούνται 53 πλαστικά μπουκάλια.
Και να περάσουμε στο κεφάλαιο των κινητήρων.
Οι ιπποδυνάμεις ξεκινούν από τους 150 ίππους (έκδοση Diesel με κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς) και φτάνουν τους 300 στην top βενζινοκίνητη έκδοση.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι όλοι οι κινητήρες -εκτός της έκδοσης D150- συνδυάζονται με 48βολτο ηλεκτρικό κύκλωμα, το οποίο απενεργοποιεί τον θερμικό κινητήρα όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητες κάτω των 17 χλμ., μειώνοντας έτσι ρύπους και κατανάλωση.
Υπάρχουν και άλλα ενδιαφέροντα καθώς από το 2020 θα είναι διαθέσιμη και η plug-in hybrid έκδοση με 3κύλινδρο μοτέρ συνολικής απόδοσης 200 ίππων.
Με εξαίρεση την προσθιοκίνητη D150 έκδοση, όλες οι άλλες εξοπλίζονται με στάνταρ το σύστημα 4κίνησης Terrain Response 2, που εκτός των άλλων δίνει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να κινείται σε βάθος 60 εκατοστών.
Περισσότερα τεχνικά στοιχεία δεν υπάρχουν.
Να γυρίσουμε όμως πίσω στο…Λονδίνο, όπου σε κάτι παλιές στοές οι άνθρωποι της Range Rover Event Team, είχαν στήσει μια σειρά από διαδρομές με στόχο να ανακαλύψουμε τις δυνατότητες της 4κίνησης.
Τρομερές οι δυνατότητες, καθώς το αυτοκίνητο δεν γλιστρούσε ούτε σε βρεγμένα σανίδια με μεγάλη κλίση, ούτε όταν το οδηγούσαμε σε σιδηροτροχιές, ούτε πάνω σε μεταλλικά πλέγματα.
Η αλήθεια είναι ότι σε όλες τις παρουσιάσεις της JLR, οι off-road διαδρομές που επιλέγουν είναι ιδιαίτερα σκληρές , καθώς ο στόχος είναι να αναδεικνύουν τις δυνατότητες του συστήματος 4Χ4.
Nα αναφέρουμε επίσης ότι με τη δεύτερη γενιά του Evoque, οι 3θυρές εκδόσεις και η cabrio περνούν στην ιστορία.
Συνοψίζοντας λοιπόν, η αλήθεια είναι ότι μένεις εντυπωσιασμένος από το αυτοκίνητο. Έχει στυλ, αρχοντιά και υψηλή τεχνολογία, με την όλη ιστορία με «περιορίζεται» στις τρεις λέξεις, Range Rover Evoque.