Είστε εδώ

Test Drive

Νέο Volkswagen Polo : Αποδράσαμε μαζί του μέχρι το Ναύπλιο

του Γιώργου Ψαρρά

Ένα μηνά μετά την πρώτη μας γνωριμία με το νέο Volkswagen Polo στο Αμβούργο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και σε ελληνικό έδαφος, ταξιδεύοντας μαζί του μέχρι το όμορφο Ναύπλιο.

Πριν όμως από την οδήγηση έγινε η ελληνική παρουσίαση του μοντέλου στο κατάστημα Volkswagen στο Μαρούσι, το μεγαλύτερο από το σύνολο των 48 καταστημάτων που εξυπηρετούν τους πελάτες σε όλη τη χώρα.

Εκεί έγινε και από τον γενικό διευθυντή της Kosmocar Στήβεν Σίρτη η παρουσίαση του Νίκου Μαρτίνου, που ανέλαβε τις δημόσιες σχέσεις και το δύσκολο έργο της επικοινωνίας του ομίλου Kosmocar.

Ελάτε λοιπόν να εξερευνήσουμε για ακόμα μια φορά κάτω από το Παλαμήδι και με φόντο το Μπούρτζι το νέο Polo.

Έχοντας ως πρότυπο το μεγαλύτερο Golf (προσέξτε κυρίως τα φωτιστικά του σώματα) πραγματοποιήθηκε η σχεδίαση του νέου Polo, το οποίο βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα MQB Α0 του Ομίλου Volkswagen. Είναι μακρύτερο 81 χλστ. (4.053 χλστ. μήκος), πλατύτερο 69 χλστ. (1.751 χλστ. πλάτος) και 7 χλστ. χαμηλότερο (1.446 χλστ. ύψος). Στην παλέτα του αμαξώματος του υπάρχουν συνολικά 14 διαφορετικές αποχρώσεις. Κάτι που δε συναντάται στην κατηγορία του είναι το κάλυμμα κάτω από τo δάπεδο για αεροδυναμικούς λόγους.

Νέα ρότα χαράζει το Polo σε ότι αφορά τον εσωτερικό του κόσμο, ο οποίος είναι πιο ευρύχωρος, τεχνολογικά προηγμένος, πιο χαρούμενος με επτά χρωματικά διακοσμητικά ένθετα για το ταμπλό, αρκετά ποιοτικός και εντελώς διαφορετικός αισθητικά.

Ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φόρμα που φέρει την ονομασία «οριζόντια αρχιτεκτονική» όπως τόνισε ο Θανάσης Κονιστής, εμπορικός διευθυντής της Volkswagen.

Σημείο αιχμής για το νέο Polo, αλλά και για ολόκληρη την κατηγορία του, αποτελεί ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων (Active Info Display) δεύτερης γενιάς, ο οποίος προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα για τις προβολές των ενδείξεων του.

Η κεντρική κονσόλα έχει πλήρως αναμορφωθεί, χάρη στη μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής που ξεκινάει από 6,5 και φτάνει τις 8 ίντσες, ενώ είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό και διακρίνεται για τα γραφικά και την υψηλή της ανάλυση.

Θα πρέπει να αναφέρουμε ακόμα την ασύρματη φόρτιση για smartphones, τη συνδεσιμότητα τους μέσω MirrorLink Android Auto και Apple CarPlay και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί.

Μαλακό πλαστικό σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και λίγο το χαμηλότερο, ενώ στα πάνελ των θυρών και στη βάση της κεντρικής κονσόλας παραμένουν σκληρά. Από πλευράς εργονομίας δεν εντοπίσαμε κάτι μεμπτό, αν και θα θέλαμε ο διακόπτης των αλάρμ να βρίσκεται λίγο πιο χαμηλά και κεντρικά τοποθετημένος.

Οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών έγιναν πιο άνετοι χάρη στο αυξημένο κατά 92 χλστ. μεταξόνιο (2.564 χλστ.), ενώ ικανοποιητικός είναι ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή.

Το πορτμπαγκάζ είναι ακόμα ένα δυνατό χαρτί στα «χέρια» του νέου Polo, καθώς προσφέρει από 355 έως 1.125 λίτρα. Σημειώστε επίσης ότι κάτω από τα δάπεδο του χώρου αποσκευών βρίσκεται η στάνταρ κανονική ρεζέρβα.

Οι διαθέσιμοι βενζινοκινητήρες του νέου Polo είναι ο γνωστός τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός «χιλιάρης» MPI των 75 ίππων και ο ισχυρότερος υπερτροφοδοτούμενος ίδιου κυβισμού και επίσης τρικύλινδρος TSI των 95 και 115 ίππων.

Αργότερα αναμένεται ο 1.5 TSI ACT (Active Cylinder Management) των 150 ίππων με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και ο 1.0 TGI των 90 ίππων που δίνει για πρώτη φορά στο Polo τη δυνατότητα να κινείται και με φυσικό αέριο.

Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων υπάρχει μια μόνο επιλογή αυτή του 1.6 TDI με 95 ίππους, κάτι που δείχνει ότι εντοπίστηκε μια επιστροφή του κοινού προς τους βενζινοκινητήρες.

Σημειώστε ότι όλοι οι κινητήρες του νέου Polo συνδυάζονται με σύστημα Start/Stop, ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG προσφέρεται με τους κινητήρες που έχουν ισχύ άνω των 95 ίππων.

Για τους λάτρεις της ταχύτητας να τους ενημερώσουμε ότι το κορυφαίο Polo GTI θα κυκλοφορήσει αρχές του νέου έτους με το δίλιτρο TSI βενζινοκινητήρα που θα αποδίδει 200 ίππους.

Στη διάθεση μας είχαμε αποκλειστικά το νέο Polo με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα TSI του ενός λίτρου που αποδίδει 95 ίππους.

Ο εν λόγω βενζινοκινητήρας αναμένεται να τραβήξει περισσότερο το ελληνικό αγοραστικό ενδιαφέρον, ενώ διαπιστώσαμε ότι έχει πολλά προσόντα. Αν και τρκύλινδρος έχει εξαλείψει κάθε ίχνος κραδασμού, ενώ ο ήχος του γίνεται ελάχιστα πιο τραχύς στις απότομες επιταχύνσεις. Κινεί με χαρακτηριστική ευκολία το μικρό γερμανικό μοντέλο, έχει καλό τράβηγμα από χαμηλά, καθώς η ροπή των 175 Nm κάνει την εμφάνιση της από τις 2.000-3.000 σ.α.λ.

Ακόμα όμως και σε υψηλότερες στροφές ανεβάζει με ευκολία ρυθμό κάνοντας ρεαλιστικές τις επιδόσεις του που αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτ., και τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα. Το 5-τάχυτο μηχανικό του κιβώτιο (συνδυάζεται και με αυτόματο DSG 7 σχέσεων) έχει σωστή κλιμάκωση και θετικά κουμπώματα.

Στα περίπου 300 χλμ. που διανύσαμε από την Αθήνα μέχρι το Ναύπλιο μετ’ επιστροφής διαπιστώσαμε ότι η μέση κατανάλωση στο εθνικό οδικό δίκτυο με περιοριστή ταχύτητας στα 120 χλμ./ώρα μπορεί να πέσει ακόμα και στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. (με ζάντες 15 ιντσών επίσημη μέση κατανάλωση 4,4 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 101 γρ./χλμ., Εuro 6).

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής εκτιμήσαμε αρκετές φορές την αρκετά καλή ποιότητα κύλισης του νέου Polo, το χαμηλό αεροδυναμικό του θόρυβο που γίνεται αντιληπτός μόνο αν περάσεις το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, την ισορροπία της ανάρτησης ανάμεσα στην άνεση και στη σταθερότητα και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης.

Συμπερασματικά, το νέο Polo έχει αρκετά γνωρίσματα που μπορούν να του δώσουν προβάδισμα στο σκληρό ανταγωνισμό, ενώ έχει σηκώσει τόσο τον πήχη σε όλους τους τομείς που θα λέγαμε ότι έχει ανέβει ακόμα και κατηγορία.

Ακολουθεί ο αναλυτικός τιμοκατάλογος του νέου Polo με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ενώ κατά το λανσάρισμα του θα προσφέρεται στις τέσσερις εκδόσεις Trendline, Comfortline, Highline και Beats (με ηχοσύστημα 300 Watt).

Βενζινοκινητήρες

1.0 MPI 75PS Trendline 13.400 ευρώ

1.0 TSI 95PS Trendline 14.050 ευρώ

1.0 TSI 95PS Comfortline 14.700 ευρώ

1.0 TSI 95PS beats 15.350 ευρώ

1.0 TSI 95PS DSG Comfortline 16.250 ευρώ

1.0 TSI 95PS DSG beats 17.000 ευρώ

1.0 TSI 115PS Highline 16.300 ευρώ

1.0 TSI 115PS DSG Highline 17.450 ευρώ

Πετρελαιοκινητήρες

1.6 TDI SCR 95PS Trendline 16.600 ευρώ

1.6 TDI SCR 95PS Comfortline 17.250 ευρώ

1.6 TDI SCR 95PS Highline 17.890 ευρώ

1.6 TDI SCR DSG 95PS Comfortline 19.400 ευρώ

1.6 TDI SCR DSG 95PS Highline 20.100 ευρώ

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Γκραν Πρι Γαλλίας

Η Γαλλία επέστρεψε μετά από 10 χρόνια στο αγωνιστικό καλεντάρι της Formula 1 και το έκανε με έναν αγώνα ο οποίος χάρη στην επεισοδιακή εκκίνηση μας κράτησε το ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκεια και μας προσέφερε πάρα πολλές προσπεράσεις.

Ράλι Ιπρ

Τον αγώνα της πατρίδας τους τίμησαν οι Νεβίλ-Γκιλσούλ και οδηγώντας το Hyundai i20 R5 στα χρώματα της Βελγικής αντιπροσωπείας κέρδισαν το ράλι Ιπρ. Το εργοστασιακό πλήρωμα της Hyundai Motorsport «έγραψαν» τους ταχύτερους χρόνους στις 15 από τις 23 Ειδικές Διαδρομές .

Pirelli P Zero Velo

Στο πλαίσιο του Γαλλικού Γκραν Πρι, η Pirelli παρουσίασε το καινούργιο ελαστικό για το αγωνιστικό ποδήλατο, το P Zero Velo. Ένα ελαστικό που για την εξέλιξή του συμπληρώθηκε ένας κύκλος δύο χρόνων. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Η πίστα του Λε Καστελέ, εκεί όπου διεξάγεται το Γαλλικό Γκραν Πρι στις 24 Ιουνίου,  είναι από τις πιο τεχνικές, καθώς συνδυάζει υψηλές ταχύτητες με διαρκή εναλλαγή στροφών. 

Η τελική ταχύτητα στην πίστα των 5.861 χλμ. με τις 15 στροφές θα ξεπεράσει τα 330 χλμ. 

Γκραν Πρι Γαλλίας

Αν και διαξάγεται πρώτη φορά το Γαλλικό Γκραν Πρι με αυτών των κανονισμών μονοθέσια της Formula 1, εντούτοις από τις δοκιμές προέκυψαν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. 

Rotax MAX Challenge

Στη Θεσσαλονίκη και στη πίστα «Drive Park» συνεχίστηκε ο 2ος γύρος του θεσμού Rotax MAX Challenge  Το εγχείρημα της Rotax Hellas να «ανεβάσει» αγώνα του επάθλου της στη Θεσσαλονίκη ύστερα από 10 χρόνια, έστησε στο grid 34 συμμετοχές. 

Γκραν Πρι Γαλλίας - Κατατακτήριες

Μετά από 10 χρόνια απουσίας του γαλλικού Γκραν Πρι από το καλεντάρι της Formula 1 και 28 χρόνια από τον τελευταίο αγώνα που έγινε στην πίστα Paul Ricard ολοκληρώθηκαν οι πρώτες κατατακτήριες για τον αγώνα του 2018.

Skoda

Ο καταμερισμός σημαντικών αρμοδιοτήτων στον Όμιλο Volkswagen επεκτείνεται και στη Skoda.

Γκραν Πρι Γαλλίας - FP3

Η τρίτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα Paul Ricard όπου γίνεται το Γκραν Πρι Γαλλίας μας επιφύλασσε μια αρνητική έκπληξη καθώς η βροχή περιόρισε κατά πολύ τους γύρους των οδηγών.

Γκραν Πρι Γαλλίας

Παραδοσιακά οι οδηγοί μετά τις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής έχουν μια συνάντηση με τους τεχνικούς της FIA στην οποία εκφράζουν τα θέματα που κατά καιρούς τους απασχολούν.