Είστε εδώ

Test Drive

Νέο Range Rover Evoque: Το οδηγήσαμε σε ελληνική άσφαλτο και χώμα

του Γιώργου Ψαρρά

Για ακόμα μια φορά εντός των τελευταίων ετών μια παγκόσμια παρουσίαση μοντέλου πραγματοποιείται στη χώρα μας, ενώ αυτές τις μέρες την πατρίδα μας τιμά το νέο Range Rover Evoque.

Είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών μέχρι το Ναύπλιο, ακολουθώντας μια διαδρομή που ήταν γεμάτη εκπλήξεις. Πριν ξεκινήσουμε να μιλάμε για το νέο Εvoque θα θέλαμε να αναφερθούμε στην άψογη διοργάνωση της εκδήλωσης, την οποία είχαν αναλάβει οι Βρετανοί με μεγάλο επαγγελματισμό.

Σχεδιαστικά το νέο Evoque δεν έχει αποστασιοποιηθεί σημαντικά από το προηγούμενο μοντέλο, καθώς εύκολα αναγνωρίζεις την ταυτότητα του. Κατά γενική ομολογία όμως θυμίζει ένα μικρότερο Velar.

Πόσο μικρότερο; Για να δούμε τις εξωτερικές του διαστάσεις. Μήκος 4.371 χλστ., πλάτος 1.904 χλστ. και ύψος 1.649 χλστ. Προσέξτε τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών, την ελαφριά κλίσης της οροφής που αφήνει μια coupe υπόνοια, τους εμπρός λεπτούς Matrix Led προβολείς με τα νέα γραφικά και τις χειρολαβές των θυρών που είναι εντοιχισμένες στο αμάξωμα όταν το όχημα είναι κλειδωμένο ή εν κινήσει.

Ακόμα ένας κοινός παρονομαστής με το μεγαλύτερο Velar, εντοπίζεται στο εσωτερικό του νέου Evoque, όπου το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι οι δυο μεγάλες οθόνες αφής 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Touch Pro Duo. Η πρώτη βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό και όταν ενεργοποιείς τον κινητήρα παίρνει μια πιο κάθετη θέση, ενώ ακριβώς από κάτω της, στην κεντρική κονσόλα υπάρχει η δεύτερη οθόνη αφής με έντονη κλίση.

Μας άρεσε πολύ η απόκριση που είχαν οι οθόνες στην αφή, το εύκολο μενού όταν τις επεξεργαστήκαμε και η υψηλή τους ανάλυση. Σημειώστε ότι η συνδεσιμότητα των smartphones επιτυγχάνεται μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Μια ένσταση που θέλουμε να κάνουμε αφορά το λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου, ο οποίος πλέον είναι συμβατικός και όχι ο περιστροφικός αναδυόμενος του προηγούμενου Evoque.

Στα πάνελ των θυρών, κάτω από τη δεύτερη οθόνη αφής και στο κεντρικό υποβραχιόνιο που ανοίγει σε δυο τμήματα βρήκαμε αρκετό χώρο για να αποθηκεύσουμε κλειδιά, κινητά, γυαλιά ηλίου και διάφορα μικροαντικείμενα. Ωραίο και το τιμόνι με τις τέσσερις ακτίνες, τα ενσωματωμένα χειριστήρια και τα paddles από πίσω του, ενώ ρυθμίζεται ηλεκτρικά προς κάθε κατεύθυνση με ένα αρκετά βολικά χειριστήριο.

Τώρα, τι να πούμε για την ποιότητα των υλικών, καθώς ακόμα και να το «ψειρίσεις» το θέμα δε θα βρεις καμία σημαντική ατέλεια. Μαλακά πλαστικά σε όλο το επάνω τμήμα του ταμπλό και ψηλά στα πάνελ των θυρών, ενώ οι δερμάτινες επενδύσεις εξαπλώνονται σχεδόν σε όλα τα σημεία.

Στην πίσω σειρά καθισμάτων ενήλικες κανονικών διαστάσεων δε θα δυσκολευτούν ιδιαίτερα. Ο «αέρας» ανάμεσα στο κεφάλι και την οροφή δεν είναι σίγουρα άφθονος (βέβαια είχαμε στη διάθεση μας πανοραμική γυάλινη οροφή που σχεδόν πάντα περιορίζει), ενώ ο χώρος για τα πόδια παρότι έχει αυξηθεί κατά 20 χλστ., λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου (2.681 χλστ.) δεν είναι κορυφαίος.

Πιο ευρύχωρο όμως είναι και το πορτμπαγκάζ, καθώς μεγάλωσε κατά 10% φτάνοντας πλέον τα 591 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων σε ποσοστό 40:20:40 φτάνει τα 1.383 λίτρα.

Ειδική μνεία αξίζει στο σύστημα ClearSight Rear View Mirror, το οποίο ενεργοποιείται όταν πατήσεις ένα κουμπί κάτω από μεσαίο καθρέφτη. Τότε προβάλλεται μια εικόνα υψηλής ευκρίνειας (οπτικό πεδίο 50 μοιρών) δείχνοντας στον οδηγό τι υπάρχει πίσω από το όχημα, ακόμα και το βράδυ ή όταν αντικείμενα στο ποτρμπαγκάζ περιορίζουν την ορατότητα.

Κοντά στο Ισθμό σε εγκαταλελειμμένες ράγες τρένων δοκιμάσαμε το νέο σύστημα Ground View, το οποίο κάνει το εμπρός καπό και τον κινητήρα «αόρατα» και σου δείχνει μέσω μιας κάμερας την ακριβή θέση των εμπρός τροχών στην οθόνη αφής.

Θα πρέπει να αναφερθούμε ακόμα στη στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας, στο Adaptive Cruise Control, στην υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα, στην αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, στην ανίχνευση κόπωσης οδηγού, στην αναγνώριση οδικής σήμανσης, στο ψηφιακό πίνακα ορφανών με οθόνη 12,3 ιντσών και στην τεχνολογία ιονισμού αέρα καμπίνας.

Τo νέo Evoque που είχαμε στη διάθεση έφερε τετρακύλινδρο δίλιτρο βενζινοκινητήρα και πετρελαιοκινητήρα τεχνολογίας Ιngenium, ενώ αμφότεροι συνδυάζονται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο είναι το πρώτο της Land Rover.

Είναι ικανό να αποθηκεύει ενέργεια κατά τη διαδικασία της πέδησης χάρη στην ενσωματωμένη στον κινητήρα γεννήτρια και να την αποθηκεύει στην μπαταρία που βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο. Σε ταχύτητες κάτω από 17 χλμ./ώρα ο κινητήρας απενεργοποιείται όταν ο οδηγός πατάει φρένο. Η αποθηκευμένη ενέργεια υποβοηθά τον κινητήρα στην επιτάχυνση και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Ο πετρελαιοκινητήρας έχει ισχύ 240 ίππων και ροπή 500 Nm, ενώ οι επιδόσεις του αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα. Η επίσημη μέση κατανάλωση κάνει λόγο για 6,2 λίτρα/100 χλμ. (WLTP) και για εκπομπές C02 163 γρ./χλμ. (NEDC).

O βενζινοκινητήρας τώρα αποδίδει 249 ίππους και 365 Nm ροπής, μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ώρα. Καταναλώσει, σύμφωνα πάντα με τη Land Rover, 7,9 λίτρα/100 χλμ. (WLTP) και εκπέμπει 180 γρ./χλμ. C02 (NEDC).

Oδηγήσαμε το βενζινοκίνητο αλλά και πετρελαιοκίνητο Evoque, τα οποία συνδυάζονταν με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF (τι κιβώτιο είναι αυτό; φοβερό), αλλά και με αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης Terrain Response 2.

Δυνατοί κινητήρες και οι δυο, με πολιτισμένη λειτουργία, ενώ η προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας συντελεί σε αυτόν τον τομέα Η απόκριση στο γκάζι αμεσότατη, ενώ το αυτόματο κιβώτιο εκτελεί με ακρίβεια ελβετικού ρολογιού τις αλλαγές.

Η επίτευξη ταχυτήτων πάνω από το επιτρεπόμενο όριο είναι πανεύκολη υπόθεση για τους εν λόγω κινητήρες, αν και θα θέλαμε καλύτερες ρεπρίζ, κάτι που διαπιστώσαμε στις προσπεράσεις.

Πάντως στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης είναι αρχοντική, η ακαμψία ενισχυμένη στις στροφές (εδώ δείχνει τις ικανότητες της η νέα πλατφόρμα Premium Transverse Architecture), το σύστημα διεύθυνσης έχει καλή πληροφόρηση, βάρος και ακρίβεια, ενώ η ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων Integral Link πίσω, γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά), ας μας επιτραπεί η έκφραση, δε «χαμπαριάζει» τίποτα, διατηρώντας την άνεση σε υψηλότατο επίπεδο.

Το νέο Evoque θα προσθέσει αργότερα στη γκάμα του plug-in υβριδική έκδοση και έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα τεχνολογίας Ingenium.

Στην εισαγωγή σας μιλήσαμε για την άρτια διοργάνωση που είχε φυσικά βρετανική υπογραφή, ενώ ειδικά στο μεγάλο off-road κομμάτι της διαδρομής τους βγάλαμε το καπέλο. Υπήρχαν άνθρωποι της Land Rover σε πάρα πολλά σημεία για να μας δώσουν χρήσιμες πληροφορίες, να ελέγξουν τα οχήματα και να μας καθοδηγήσουν για το πως θα περάσουμε τα πολλά φυσικά εμπόδια που είχαν επιλέξει.

Κακοτράχαλοι δρόμοι με χώμα, λάσπες, χαλίκια, κάθοδος σε εδάφη με μεγάλη κλίση και περάσματα μέσα από νερά δεν «τρόμαξαν» ούτε λεπτό το νέο Evoque. Πολύτιμα όπλα στη φαρέτρα του η γωνία προσέγγισης των 25 μοιρών (20,8 στην έκδοση R-Dynamic), η γωνία αποχώρησης των 30,6 μοιρών, η γωνία ράμπας των 20,7 μοιρών και η ικανότητα του να βυθίζεται σε νερό βάθους έως 600 χλστ.

Στην ελληνική αγορά το νέο Evoque θα λανσαριστεί την ερχόμενη εβδομάδα με αρχική τιμή τα 55.100 ευρώ με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα 180 ίππων. Σίγουρα το νέο Evoque δεν είναι φτηνό, (πως θα είναι φτηνό ένα Range Rover,) ωστόσο συνδυάζει το απαράμιλλο design που λειτουργεί ως μαγνήτης βλεμμάτων, προηγμένα τεχνολογικά συστήματα και εκτός δρόμου ικανότητες που αναζητούν επάξιο ανταγωνιστή.

Eπιπλέον, ίσως και το σημαντικότερο στη χώρα που βασιλεύει το δήθεν, φωτίζει και την μεσαία κατηγορία των premium.

Έχουμε όμως και δεύτερο ραντεβού με το Evoque στη χώρα μας, οπότε θα τα ξαναπούμε σε άλλη όμως βάση.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Cesky Krumlov

Πρώτη εμφάνιση του νέου Skoda Fabia R5 evo στο ράλι Cesky Krumlov, για το πρωτάθλημα Τσεχίας .

Ο αγώνας ήταν ασφάλτινος με 15 Ειδικές Διαδρομές και οι Κοπέτσκι-Ντρέσλερ έδωσαν την νίκη στο πρωτοεμφανιζόμενο Skoda Fabia R5 evo.

Liberty Media

Το πρωτάθλημα της Formula 1 συνηθίζουμε να λέμε ότι είναι παγκόσμιο όμως αυτό δεν είναι εντελώς αλήθεια αφού δεν πραγματοποιείται ούτε ένας αγώνας σε μία από τις μεγαλύτερες ηπείρους του πλανήτη, την Αφρική.

Volvo

Παλαιότερα οι premium κατασκευαστές είχαν μόνο μεγάλα μοντέλα όμως εδώ και κάποια χρόνια κατεβαίνουν ολοένα και σε μικρότερες κατηγορίες, αρχικά σε εκείνη των μικρομεσαίων και στη συνέχεια σε εκείνη των μικρών.

Nissan Ultimate Parks Titan

Το Εθνικό Πάρκο Γκραν Κάνυον των Η.Π.Α έχει γενέθλια, καθώς γίνεται 100 χρόνων και η Nissan του προσφέρει για δώρο το νέο Ultimate Parks Titan.

Skoda

Το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Skoda, το Citigo, καλείται να παίξει ένα μεγάλο ρόλο στο μέλλον της τσέχικης εταιρείας.

BMW

Η BMW έχει κανονίσει για τις 27 Μαΐου την παρουσίαση της νέας γενιάς της Σειράς 1 η οποία θα φέρει πολλές αλλαγές στο γερμανικό μικρομεσαίο, η σημαντικότερη από τις οποίες είναι ότι πλέον η κίνηση δε θα μεταδίδεται στον πίσω άξονα αλλά στον μπροστινό.

Opel Crossland X 1.2 Turbo

Αφού το φορτώσαμε για το σύντομο ταξιδάκι μας και

Ανάβαση Ριτσώνας

Το σωματείο ΑΣΜΑ διοργανώνει 8-9 Ιουνίου την ανάβαση Ριτσώνας που αποτελεί τον 4ο γύρο του ομώνυμου πρωταθλήματος. 

1η ανάβαση Φλώρινας

Το Σαββατοκύριακο 8 - 9 Ιουνίου ο Όμιλος Φίλων Αυτοκινήτου Δράμας (Ο.Φ.Α.Δ.) διοργανώνει την 1η ανάβαση Φλώρινας.

Την ίδια ημερομηνία διοργανώνεται και η ανάβαση Ριτσώνας που προσμετρά στο πανελλήνιο πρωτάθλημα.

Rolls-Royce

Για τους περισσότερους στη σημερινή Ελλάδα το να απολαύσουν ένα παγωμένο ποτήρι ακριβής γαλλικής σαμπάνιας σε κάποιο εστιατόριο ή ακόμα και στο σπίτι τους είναι σχεδόν απαγορευτικό.