Είστε εδώ

Test Drive

Νέο Honda CR-V: Πρώτος προορισμός μαζί του η Βυτίνα

του Γιώργου Ψαρρά

Το κατάλληλο περιβάλλον για την υποδοχή του νέου Honda CR-V στην Ελλάδα δε θα μπορούσε να είναι το κέντρο της πρωτεύουσας, έτσι λοιπόν το πρώτο ραντεβού μαζί του έγινε σε υψόμετρο 1.033 μέτρων.

Συγκεκριμένα με το μεγάλο ιαπωνικό SUV ταξιδέψαμε μέχρι τη Βυτίνα και έτσι είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια καλή αρχική γεύση από την προσωπικότητα του. Προτού αναχωρήσουμε για το ορεινό χωριό της Αρκαδίας περάσαμε λίγο χρόνο παρατηρώντας την πέμπτη γενιά του C-RV, ώστε να εντοπίσουμε τα βασικότερα στοιχεία της νέας σχεδιαστικής του ταυτότητας.

Αναμφισβήτητα πρόκειται για μια πληθωρική φιγούρα με μήκος 4,6 μέτρα, με έντονες καμπύλες να σχηματίζονται στα φτερά, με τονισμένα «νεύρα» στο καπό και αρκετά χρωμιωμένα ένθετα που εντοπίζονται στη μάσκα, χαμηλά στις θύρες και στη λωρίδα που ενώνει τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Θέλουμε να κάνουμε πιο διερευνητική τη ματιά μας στη μυώδη εξωτερική εικόνα του νέου CR-V, αλλά μας υπενθυμίζεται εκείνη τη στιγμή ότι μέχρι τη Βυτίνα  είναι περίπου 195 χιλιόμετρα, άρα πρέπει να επισπεύσουμε τη διαδικασία.

Παρότι ο χρόνος πίεζε αφιερώσαμε και λίγη ώρα στη γνωριμία μας με το εσωτερικό του νέου CR-V. Θα ξεκινήσουμε από την πίσω σειρά καθισμάτων, όπου εκεί γίνεται απολυτά ξεκάθαρο πόσο έχει ωφελήσει η προσθήκη 32 χλστ. στο μεταξόνιο του (2.662 χλστ. πλέον).

Οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών επιτρέπουν να τα τεντώσεις ή να κάτσεις ακόμα και σταυροπόδι, ενώ ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή είναι άφθονος. Παράλληλα η επιβίβαση και αποβίβαση τους γίνεται αρκετά εύκολα, χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των πίσω θυρών, με τη Honda να μας ενημερώνει ότι είναι 6 μοίρες μεγαλύτερο.

Σημειώστε ακόμα ότι το νέο C-RV για πρώτη φορά προσφέρεται και ως επταθέσιο, χάρη στην προσθήκη τρίτης σειράς καθισμάτων. Το πορτμπαγκάζ του τώρα θα ικανοποιήσει από τον πολύτεκνο μέχρι αυτόν θέλει να κάνει την επόμενη μετακόμιση του με το νέο C-RV, καθώς προσφέρει από 561 έως 1.756 χλστ., ανάλογα με τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων.

Η φαρδιά πόρτα του χώρου αποσκευών διατίθεται και με ηλεκτρικό  άνοιγμα, το οποίο πραγματοποιείται με ένα πέρασμα του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, ενώ σίγουρα το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης βοηθάει στις μεταφορές και τα ψώνια.

Από τη θέση του οδηγού, πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας, διαπιστώνουμε πόσο άνετη είναι, αλλά και ότι προσφέρει αρκετά καλή περιφερειακή ορατότητα. Στον πίνακα οργάνων εντοπίζουμε την έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών. Το χέρι αρχίζει να εξερευνά τα υλικά στο επάνω τμήμα του ταμπλό, τα χαμηλότερα σημεία και ψηλά τα πάνελ των θυρών, ενώ η αφή μας αντιλαμβάνεται πλαστικά όχι ιδιαίτερα μαλακά, αλλά ούτε σκληρά. Στη συνολική ποιότητα κατασκευής προσθέτει και η στιβαρή  συναρμογή των υλικών.

Νότες πολυτέλειας έρχονται από τα ξύλινα διακοσμητικά ένθετα στα πάνελ των θυρών, στη βάση της κεντρικής κονσόλας και στις άκρες του ταμπλό.  Η αίσθηση  της ευρυχωρίας είναι διάχυτη και στα εμπρός καθίσματα του νέου C-RV, ενώ η φαρδιά βάση της κεντρικής κονσόλας προσφέρει βαθιές θήκες.

Αρκετά βολικός για το δεξί χέρι αποδείχτηκε ο ψηλά τοποθετημένος λεβιές ταχυτήτων, ενώ εύκολο στο χειρισμό του ήταν το μενού στην οθόνη αφής 7 ιντσών του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων Honda Connect. Εκτιμήσαμε και τον παραδοσιακό στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου που έχουμε στερηθεί σε άλλα Honda.

Κάτω από το καπό του κόκκινου C-RV που οδηγούμε βρίσκεται ο νέος άμεσου ψεκασμού 1.5 VTEC turbo τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας (γνωστός από το Civic) στην ισχυρότερη έκδοση των 193 ίππων (διατίθεται και με 173 ίππους) με απόθεμα ροπής 243 Nm (2.000-5.000 σ.α.λ.).

Συνδυάζονταν με αυτόματο κιβώτιο CVT επτά προκαθορισμένων σχέσεων που προσφέρει Sport επιλογή και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές, ενώ συνοδεύει πάντα το σύστημα τετρακίνησης (η προσθιοκίνητη έκδοση με βελτιωμένο μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο). Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η κατανομή της ροπής γίνεται σε ποσοστό 50:50 σχεδόν πάντα, καθώς εμπλέκεται μετά τα 30 χλμ./ώρα.

Ο εν λόγω βενζινοκινητήρας έχει αρκετά ραφιναρισμένη και ήσυχη λειτουργεία, ενώ πραγματικά μας εξέπληξε με τη σβελτάδα που μπορεί να κινήσει το νέο C-RV, με τις επίσημες επιδόσεις να αναφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 10 δευτ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Με έντονη πίεση στο γκάζι καταγράψαμε 8,8 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 7,1 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 162 γρ./χλμ., Euro 6d-TEMP).

Εκτιμήσαμε δεόντως το γεγονός ότι ακόμα και όταν κινούμασταν με ταχύτητες αρκετά πάνω από το όριο (ήταν λίγες οι φορές, καθώς οι κάμερες της Τροχαίας καραδοκούσαν) πέρα από την ακλόνητη σταθερότητα του C-RV στον αυτοκινητόδρομο ο αεροδυναμικός θόρυβος που έφτανε στην καμπίνα ήταν σημαντικά μειωμένος ,παρά τη σχετικά μεγάλη μετωπική επιφάνεια του αυτοκινήτου, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (201 χλστ.) και τους μεγάλους πλευρικούς του καθρέπτες.

Με την απουσία του έλαμψε το γνωστό βουητό που παράγουν τα αυτόματα κιβώτια τεχνολογίας CVT, καθώς εδώ έχει γίνει εξαιρετική δουλειά προσφέροντας πιο άμεση και γραμμική αίσθηση μετάδοσης.

Παράλληλα το C-RV διατηρεί υψηλό επίπεδο πρόσφυσης ακόμα και όταν το πιέζεις, ενώ η ανάρτηση του (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια για κλίσεις του αμαξώματος και ξεπερνά με άνεση τις λακκούβες στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Πληροφορικό, με σωστό βάρος, χωρίς «κενά» σημεία το τιμόνι του νέου C-RV, είναι από τα πιο αξιόλογα στην κατηγορία του. 

Έχοντας φτάσει πια στη γραφική Βυτίνα με φόντο τα πεύκα και τα έλατα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το νέο C-RV είναι πιο ολοκληρωμένο και ώριμο από ποτέ, ενώ  έχει βελτιωθεί σε όλους τους τομείς. Το γεγονός ότι θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Ιαπωνία αυξάνει την αξιοπιστία που έχουμε όλοι στο μυαλό μας όταν ακούμε Honda.  

Από τη γκάμα του νέου C-RV απουσιάζει πετρελαιοκινητήρας, ενώ το 2019 θα λανσαριστεί και η υβριδική του έκδοση, η οποία θα απαρτίζεται από ένα διλιτρο βενζινοκινητήρα και δυο ηλεκτροκινητήρες σε προσθιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση.

Στη χώρα μας το νέο C-RV με τον 1.5 VTEC βενζινοκινητήρα προσφέρεται με τις τρεις εκδόσεις Comfort, Elegance και Lifestyle, ενώ η αρχική του τιμή του ξεκινάει από τα 33.650 ευρώ (για το προσθιοκίνητο, με μηχανικό 6αρι κιβώτιο, 173 ίππων) και από τα 38.550 ευρώ (για το τετρακίνητο, με αυτόματο CVT, 193 ίππων).

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Αριβαμπένε

Όταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ πήγε στη Ferrari το 2015 είχε δηλώσει ότι θέλει πάση θυσία να κατακτήσει τουλάχιστον έναν τίτλο με τη Scuderia όμως κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα.

JLR

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κερδίζουν κάθε μέρα και πιο πολύ έδαφος όμως μέχρι στιγμής η μόνη εταιρεία που παράγει συμβατικά αυτοκίνητα αλλά έχει ανακοινώσει ότι θα στραφεί αποκλειστικά στην παραγωγή ηλεκτρικών είναι η Smart ωστόσο κάτι ανάλογο εξετάζουν και οι άνθρωποι της Jaguar.

CMR

Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τα μονοθέσια να πηγαίνουν με ταχύτητες άνω των 300 χλμ./ώρα και θεωρούμε ότι η μέγιστη ταχύτητα που μπορούν να προσφέρουν αυτοί οι κινητήρες είναι περίπου στα 350 χλμ./ώρα.

Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλι

Τι σερί έχει αυτό το δίδυμο Πάολο Αντρεούτσι –Άννα Αντρεούσι με το εργοστασιακό Peugeot 208 T16 R5.

Κατέκτησαν το Ιταλικό πρωτάθλημα ράλι για 11η συνεχή χρονιά.

Renault Captur 1.5 dCi

Κόντρα στις διαρκείς εξελίξεις γύρω από τους πετρελαιοκινητήρες, εμείς για ακόμα μια φορά επιλέγουμε να μετακινηθούμε με το Renault Captur, αλλά όχι στη βενζινοκίνητη έκδοση του.

Mercedes

Η Mercedes παρουσίασε στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού την πρώτη από τις δύο εκδόσεις της A-Class που θα φέρουν τα σήματα της AMG όμως εκτός από τη hatchback εκδοχή του μοντέλου αντίστοιχη έκδοση θα υπάρξει και για την coupe εκδοχή του μοντέλου, τη CLA.

Rali 2 Valli

Η τελευταία παράσταση του έργου ιταλικό πρωτάθλημα ράλι, διεξήχθη στην Ιταλία, στην περιοχή της Βερόνας. Τρεις ήταν οι μνηστήρες του τίτλου.  Ο Σκάντολα  με 57,5 βαθμούς, έναντι 57,3 του Αντρεούτσι και 52,4 του Καμπεντέλι.

Βάτσλαφ Κλέμεντ

Η φετινή 16η μέρα του Οκτωβρίου έχει ιδιαίτερη σημασία για τη Skoda, καθώς συμπληρώνονται 150 χρόνια από τη γέννηση ενός εκ των δυο ιδρυτών της.

Γκραν Πρι των ΗΠΑ, στο Τέξας

Στην υπερσύγχρονη πίστα του Ώστιν στο Τέξας διεξάγεται ο 2ος από τους 5 τελικούς του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, την Κυριακή 21 Οκτωβρίου.

Polestar

Τον πρώτο της εκθεσιακό χώρο θα αποκτήσει η Polestar, η αυτόνομη εταιρεία της Volvo που θα κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα μοντέλα επιδόσεων.