Είστε εδώ

Test Drive

Νέο Ford Ranger Raptor: Ένα τανκ με τροχούς αντί για ερπύστριες

του Γιώργου Ψαρρά

Το νέο Ford Ranger Raptor μπορεί να ξυπνήσει μνήμες σε όσους έκαναν τη στρατιωτική τους θητεία στα τεθωρακισμένα, καθώς χωρίς υπερβολή, οι εκτός δρόμου ικανότητες του θυμίζουν τα τανκ Leopard.

Προτού όμως ξαναφορέσουμε το χακί για να το οδηγήσουμε σε σκληροτράχηλα ελληνικά εδάφη την πολεμική έκδοση του Ranger που εξέλιξε η Ford Performance, ας δούμε λίγο την «πανοπλία» του.

Η εξωτερική του εικόνα εκφράζει απόλυτα το χαρακτήρα του, ο οποίος μπορεί να περιγραφεί συνοπτικά με δυο λέξεις, ανήμερο θηρίο. Η όψη του είναι επιβλητική με τη μεγάλη ανάγλυφη επιγραφή του ονόματος Ford στη μάσκα, ενώ ο εμπρός προφυλακτήρας περιλαμβάνει νέους προβολείς LED με λειτουργικούς αεραγωγούς air-curtain που βελτιώνουν τη ροή αέρα γύρω από το αμάξωμα.

Προσέξτε επίσης τα τονισμένα φτερά κατασκευασμένα από συνθετικό υλικό που εξυπηρετούν τη χρήση μεγάλων παντός εδάφους ελαστικών διαστάσεων 285/70 που «ντύνουν» τους μαύρους τροχούς των 17 ιντσών.

Τα πλευρικά σκαλοπάτια δε διευκολύνουν μόνο την πρόσβαση των επιβατών στο εσωτερικό του νέου Ranger Raptor, αλλά αποτρέπουν φθορές του πίσω τμήματος από χαλίκια, και φέρουν σημεία διαφυγής/αποστράγγισης για άμμο, λάσπη και χιόνι.

Στο πίσω τμήμα τώρα συναντάμε ειδικά τροποποιημένο προφυλακτήρα που ενσωματώνει κοτσαδόρο, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης του νέου Ranger Raptor είναι 2.500 κιλά. Παράλληλα οι δύο εμπρός κρίκοι επιτρέπουν έλξη έως και 4.635 κιλά, ενώ οι δύο πίσω κρίκοι μέχρι 3.863 κιλά.

Πριν περάσουμε στο εσωτερικό δείτε τις εξωτερικές διαστάσεις του νέου Ranger Raptor. Μήκος 5.347 χλστ., πλάτος 2.180 χλστ. και ύψος 1.873 χλστ., ενώ η καρότσα του έχει μήκος 1.560 χλστ., πλάτος 1.575 χλστ. και βάθος 561 χλστ.

Μιλάμε για το πιο μεγάλο pick-up που κυκλοφορεί στην Ευρώπη.

Και αυτό γιατί η πατρίδα του είναι η Αμερική όπου τα τεράστια pick-up είναι ιδαίτερα δημοφιλή, κάτι που φαίνεται και από τις πωλήσεις.

Μετά το «σοκ» των εξωτερικών διαστάσεων, όπως τις αποτύπωσαν οι αριθμοί, ας περάσουμε στο εσωτερικό.

Στα ενδότερα λοιπόν του νέου Ranger Raptor υπάρχουν σπορ πινελιές, οι οποίες εντοπίζονται στις διάσπαρτες μπλε ραφές, στα μεγάλα paddles κατασκευασμένα από μαγνήσιο πίσω από το τιμόνι, στο δερμάτινο τιμόνι με την κόκκινη γραμμή στην κορυφή του για να γνωρίζει ο οδηγός διαρκώς τη θέση των εμπρός τροχών και στα καθίσματα με επένδυση δέρματος και σουέτ για ενισχυμένη στήριξη του σώματος.

Η κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων SUNC 3 και συνδεσιμότητα για smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Όλα τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά καλοδεμένα, ενώ την ποιότητα ανεβάζει το δερμάτινο στρώμα στην επάνω επιφάνεια του ταμπλό. Οι πίσω επιβάτες έχουν πολύ χώρο για τα πόδια τους σε βαθμό που ξεχνούν ότι βρίσκονται μέσα σε pickup.

Το «κανόνι» του νέου Ranger Raptor που ρίχνει κατά ριπάς είναι ο 2λιτρος Bi-turbo EcoBlue, ο οποίος αποδίδει 213 ίππους και άφθονη ροπή 500 Nm, ενώ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων.

Ναι καλά διαβάσατε, αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων…

Ο ήχος του δύσκολα θα σε κάνει να αντιληφθείς ότι πρόκειται για πετρελαιοκινητήρα, ενώ η δύναμη του εντυπωσιάζει.

Μήπως όμως φλυαρήσαμε πολύ; Ήρθε η ώρα να λερώσουμε το νέο Ranger Raptor παίρνοντας κυριολεκτικά τα βουνά. Όταν οι τροχοί πάτησαν για πρώτη φορά χώμα, είχαμε για θέα τη λίμνη του Μαραθώνα, ενώ στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την περιοχή Άγιος Πέτρος στην Πεντέλη, περνώντας μέσα από την περιοχή της Σταμάτας και του Διονύσου. Έπειτα κάναμε με την αντίθετη φορά την παλιά Ειδική Διαδρομή «Πεντέλη» του ένδοξου ράλι Ακρόπολις –σπαστήρι την αποκαλούν οι ειδικοί λόγω του κακοτράχαλου εδάφους-(η απουσία του εξακολουθεί να μας θλίβει αλλά και να μας θυμώνει).

Και τι δεν κάναμε με το νέο Ranger Raptror. Περάσαμε κακοτράχαλους δρόμους, βουτήξαμε μέσα σε νερά (ικανότητα βύθισης 850 χλστ.), σκαρφαλώσαμε σε απότομες πλαγιές, κατεβήκαμε εδάφη με μεγάλη κλίση, κάναμε άλματα, σηκώσαμε σύννεφα από χώμα, ενώ πατήσαμε μεγάλες κοτρόνες λες και ήταν πετρούλες. Στην πρώτη off-road πρόκληση που αντιμετωπίσαμε η σκέψη που κάναμε ήταν ότι ακόμα και αν τα καταφέρει θα δυσκολευτεί. Πάντα όμως τα κατάφερνε με χαρακτηριστική ευκολία χωρίς να «αγκομαχάει».

Στο οπλοστάσιο του νέου Ranger Raptor περιλαμβάνεται ο διακόπτης στη βάση της κεντρικής κονσόλας για τις επιλογές μετάδοσης της κίνησης (2H, 4H,4L), σύστημα αυτόματης κατάβασης πλαγιάς, αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 51 χλστ. σε σύγκριση με το Ranger XLT που φτάνει πλέον τα 283 χλστ. και φαρδύτερο κατά 150 χλστ. μετατρόχιο.

Όλα τα λεφτά όμως είναι η ανάρτηση (υπογραφή Ford Performance) που δε χαμπαριάζει τίποτα, έχει μεγάλη διαδρομή που ακόμα και αν τερματίσει δεν πτοείται, ενώ περνάει για πλάκα κάθε εμπόδιο με γωνία προσέγγισης 32,5 μοίρες και γωνίες ράμπας και φυγής 24 μοίρες.

Αμορτισέρ FOX με Position Sensitive Damping παράγουν υψηλότερες δυνάμεις απόσβεσης σε ακραίες συνθήκες, ενώ η διαδρομή της ανάρτησης έχει αυξηθεί κατά 32% και της πίσω 18%.

Οι προστατευτικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος είναι φτιαγμένες από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 χλστ., ενώ αεριζόμενοι δίσκοι έχουν τοποθετηθεί εμπρός-πίσω, 332 χλστ. x 32 χλστ. και 332 χλστ. x 24 χλστ. αντίστοιχα.

Ανάλογα με το έδαφος ο οδηγός επιλέγει από το σύστημα Terrain Management ανάμεσα σε έξι προγράμματα οδήγησης Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand, Rock και Baja.

Η επόμενη έκπληξη ήρθε από τη συμπεριφορά του νέου Ranger Raptor στην άσφαλτο, όπου τα περισσότερα pickup δεν τα καταφέρνουν τόσο καλά. Απρόσμενα ακλόνητο, ποιότητα κύλισης που θυμίζει limo, χαμηλός αεροδυναμικός θόρυβος ακόμα και με ταχύτητες 145 χλμ./ώρα, ακριβές τιμόνι (φημίζεται άλλωστε η Ford σε αυτόν τον τομέα), ηχομόνωση που θα ζήλευαν και επιβατικά μοντέλα, ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότατη χωρίς υστερήσεις αν και θα λέγαμε λόγο ταχύτερες αλλαγές από το αυτόματο κιβώτιο. Κάθεσαι αρκετά ψηλά, τα άλλα αυτοκίνητα μοιάζουν με κουκίδες, ενώ δεν αισθάνεται το βάρος του που αγγίζει τα 2.404 κιλά, ούτε τις μεγάλες διαστάσεις και τον όγκο του.

Η τιμή του νέου Ranger Raptor, του βασιλιά των pik-up, διαμορφώνεται στα 55.802 ευρώ, αλλά αν αναλογιστεί κανείς τις ικανότητες του σε κάθε επίπεδο, θα δει το ομολογουμένως μεγάλο αυτό ποσό, με άλλο μάτι…

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Opel

Μια καινοτόμα υπηρεσία προσφέρει πλέον η Opel στους πελάτες της, καθώς τους ενημερώνει διαρκώς για την πορεία του αυτοκινήτου τους όσο αυτό βρίσκεται μέσα στο συνεργείο.

Mazda ΜΧ-5

Το διθέσιο roadster της Mazda γίνεται 30 ετών και η ιαπωνική μάρκα το γιορτάζει με τη δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης η οποία ονομάζεται 30th Anniversary και θα παραχθεί σε περιορισμένη ποσότητα.

SEAT Leon

Σύμφωνα με τη SEAT υπάρχει ένα κοινός παρονομαστής ανάμεσα στο Leon και στον υπερσιβηρικό σιδηρόδρομο των 9.288 χλμ., ο οποίος κατασκευάστηκε μεταξύ του 1891 και του 1916, ενώ φτάνει από τη Μόσχα στο Βλαδιβοστόκ.

Suzuki Ignis 1.2 FWD

Βρεθήκαμε για ακόμα μία φορά πίσω από το τιμόνι του Suzuki Ignis, ενός από τα πιο μικρά crossover της αγοράς, το οποίο μάλιστα διατίθεται σε έκδοση με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Bugatti

Η Bugatti βρίσκεται σε μία περίοδο όπου κάθε μερικούς μήνες, παρουσιάζει κάτι νέο, με το οποίο συναρπάζει τους φίλους της αυτοκίνησης, άλλοτε με την πολυτέλεια και τη μοναδικότητα των δημιουργιών της και άλλοτε με την ταχύτητά τους.

Mercedes

Όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αφήνουν ελεύθερους τους σχεδιαστές να δημιουργήσουν κάποιο πρωτότυπο, τότε εκείνοι δείχνουν το πόσο καινοτόμες, ιδιαίτερες αλλά και όμορφες ιδέες έχουν.

Volkswagen Beetle

Μπορεί η Volkswagen να τερμάτισε την παραγωγή του εμβληματικού Beetle, ωστόσο το αειθαλές σχήμα του παραμένει αντικείμενο λατρείας ακόμα και στο χώρο της υψηλής ραπτικής.

Land Rover

H πλήρης ανακατασκευή του συγκεκριμένου Land Rover είχε ιστορική αλλά και συναισθηματική αξία για τη βρετανική εταιρεία, καθώς πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που παρουσίασε.

Ferrari

Η Ferrari αναφέρει ότι δεν ενδιαφέρεται να αυξήσει την ετήσια παραγωγή της και κατά συνέπεια να βελτιώσει τους πίνακες των πωλήσεων που καταγράφει, προκειμένου να συνεχίσουν τα μοντέλα της να είναι το ίδιο επιθυμητά και στο μέλλον.

Ράλι ΔΕΘ

Οι Κρητικοί Αναπολιωτάκης-Τσιούκας με το Ford Fiesta R5 είναι οι νικητές του ράλι ΔΕΘ, αγώνας που προσμετρούσε στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ράλι ασφάλτου, καθώς και στο αντίστοιχο κύπελλο ασφάλτου ράλι Βορείου Ελλάδας.