Είστε εδώ

Test Drive

Νέο Ford Puma: Στρέφουμε πάνω του το τηλεσκόπιο

του Γιώργου Ψαρρά

Βλέποντας ένα αστέρι να πέφτει συνήθως ευχόμαστε να πραγματοποιηθεί μια επιθυμία μας, όπως για παράδειγμα να γνωρίσουμε από κοντά το νέο Ford Puma.

Πλέον δε χρειάζεται να ξενυχτάτε παρατηρώντας τον έναστρο ουρανό, καθώς το νέο μικρό crossover της μπλε οβάλ εταιρείας έφτασε στη χώρα μας. Πάμε λοιπόν να δούμε αν το νέο Puma είναι όντως ένα «αστέρι» στην άκρως ανταγωνιστική του κατηγορία.

Το πρώτο ραντεβού με το νέο Puma στα πάτρια εδάφη δόθηκε σε ένα μέρος όπου θα μπορούσαμε να το παρατηρήσουμε ακόμα και αν βρισκόταν εκατομμύρια χιλιόμετρα μακριά, καθώς το συναντήσαμε στο Αστεροσκοπείο της Πεντέλης.

Προφανώς το τηλεσκόπιο δε μας χρειάστηκε για να εξερευνήσουμε τα «μυστικά» της σιλουέτας του. Μόλις το πλησιάσαμε διαπιστώσαμε ότι η εξωτερική του εικόνα είναι άκρως ενδιαφέρουσα, ενώ καταφέρνει να τραβάει τα βλέμματα, όχι με κραυγαλέα σχεδιαστικά στοιχεία, αλλά με αρμονία που συνυπάρχει με έναν ανεπιτήδευτο δυναμισμό.

Επειδή το μέγεθος μετράει στην κατηγορία του νέου Puma, πάμε να δούμε αρχικά τις διαστάσεις του. Βασιζόμενο στο δάπεδο του Fiesta το μήκος, το πλάτος και το ύψος του διαμορφώνονται στα 4.186 χλστ., 1.805 χλστ. και 1.550 χλστ. αντίστοιχα.

Στην όψη του ξεχωρίζουν οι «αμυγδαλωτοί» προβολείς, οι οποίοι μοιάζουν να έχουν «ξαπλώσει» στα εμπρός φτερά, η μεγάλη κάθετη μάσκα και οι Led προβολείς ομίχλης. Οι καμπύλες στο αμάξωμα είναι αρκετές και πιο εμφατικές στα φτερά. Οι ελαφρώς κεκλιμένες εμπρός κολόνες είναι αυτές που διαμορφώνουν τη χαμηλή coupe γραμμή της οροφής.

Στο πίσω τμήμα τώρα ξεχωρίζουν τα Led διαιρούμενα φωτιστικά σώματα με το εσωτερικό τους μοτίβο να ενσωματώνει δυο αντικριστά σχήματα “C”. Σημειώστε ότι στην παλέτα για το αμάξωμα του νέου Puma υπάρχουν συνολικά δέκα αποχρώσεις.

Ακόμα ένας κοινός παρονομαστής με το Fiesta είναι το εσωτερικό του νέου Puma, το οποίο έχει αποτυπωθεί με καρμπόν. Βέβαια η σαφώς ψηλότερη θέση οδήγησης με την καλή περιμετρική ορατότητα σου υπενθυμίζει ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα crossover.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μέχρι και λειτουργία μασάζ. Στην πίσω σειρά καθισμάτων οι χώροι για τα πόδια των επιβατών (μεταξόνιο 2.588 χλστ.) και ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή χαρακτηρίζονται απλά επαρκείς για κάποιον κανονικού αναστήματος.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η λεπτή οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC 3. Ηigh-tech νότα αποτελεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών.

Παράλληλα προσφέρονται δυο θύρες USB, επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για smartphone, η συνδεσιμότητα των οποίων επιτυγχάνεται μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Για όσους θέλουν να παραμένουν online εν κινήσει το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect επιτρέπει τη σύνδεση στο διαδίκτυο μέχρι και 10 συσκευών.

Ειδική μνεία αξίζει σίγουρα στο πορτμπαγκάζ του νέου Puma, καθώς μιλάμε για το μεγαλύτερο στην κατηγορία του, με χωρητικότητα 456 λίτρων. Το δάπεδο του μπορεί να τοποθετηθεί σε διαφορετικά επίπεδα, ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες, ενώ το κατώφλι φόρτωσης είναι λίγο ψηλό.

Η καινοτομία όμως που εντυπωσιάζει είναι ότι το διαμέρισμα που παραδοσιακά φιλοξενεί τη ρεζέρβα (προαιρετική αλλιώς κιτ επισκευής ελαστικού) έχει τετραγωνισμένο σχήμα. Ο λόγος για το Ford MegaBox, το οποίο προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων. Με πλάτος 764 χλστ., μήκος 753 χλστ. και βάθος 306 χλστ., το MegaBox μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά αντικείμενα ύψους έως 115 εκ.

Επίσης η συνθετική επένδυση επιτρέπει να βάζετε μέσα στο Ford MegaBox λερωμένα αντικείμενα (π.χ. πετσέτες θαλάσσης ή λασπωμένες μπότες) και στη έπειτα να καθαρίζετε με νερό, καθώς υπάρχει τάπα αποστράγγισης.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που κάνει το πορτμπαγκάζ του νέου Puma να ξεχωρίζει είναι η εύκαμπτη εταζέρα του. Μετακινείται παράλληλα με την πόρτα του πορτμπαγκάζ όταν ανοίγει και κλείνει με αποτέλεσμα οι πλαϊνοί μηχανισμοί στήριξης να είναι περιττοί, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό την απρόσκοπτη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης.

Αν κουβαλάτε τσάντες και τα χέρια σας είναι κατειλημμένα μπορείτε με ένα απλό πέρασμα του ποδιού σας κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα να δώστε εντολή για ηλεκτρικό-αυτόματο άνοιγμα του πορτμπαγκάζ.

Από πλευράς ποιότητας το νέο Puma κρατάει ψηλά τη «σημαία» για τα δεδομένα της κατηγορίας με προσεγμένα υλικά και χωρίς αστοχίες στη συναρμογή τους. Το πλαστικό που καλύπτει το επάνω τμήμα του ταμπλό δεν είναι αφρώδες, αλλά έχει μαλακή σχετικά αίσθηση στην αφή, ενώ και η επένδυση στα πάνελ των εμπρός θυρών προσδίδει πόντους στην ποιότητα.

Στη διάθεση μας είχαμε το νέο Puma με το γνωστό τρικύλινδρο «χιλιάρη» EcoBoost βενζινοκινητήρα, απόδοσης 125 ίππων (διατίθεται και με 155 ίππους) και 170 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Μάλιστα το νέο Puma είναι το πρώτο από τα δεκατέσσερα συνολικά εξηλεκτρισμένα μοντέλα που θα λανσάρει η Ford μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Πιο αναλυτικά, συνδυάζεται με μηχανικό 6 σχέσεων κιβώτιο που μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς και με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια για την παροχή πρόσθετης ροπής έως 50 Nm υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης.

Το turbo lag πραγματικά δεν υφίσταται, καθώς η απόκριση στο γκάζι είναι από την αρχή αμεσότατη, σε καμία περίπτωση δεν αντιλαμβάνεσαι μέσω κραδασμών η θορύβου ότι κάτω από το εμπρός καπό υπάρχει τρικύλινδρο μοτέρ (με σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου), το οποίο δεν «κρεμάει» ακόμα και αν κινείσαι με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο.

Οι ρυθμοί ανεβαίνουν γραμμικά, αλλά όχι βαρετά, (επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,8 δευτ. και τελική ταχύτητα 191 χλμ./ώρα), ενώ ο χαρακτήρας του νέου Puma επηρεάζεται από τα προγράμματα οδήγησης Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail.

Ακόμα και με επιθετικότερη οδήγηση και το πρόγραμμα Sport επιλεγμένο (αμεσότερη απόκριση στο γκάζι και πιο βαρύ τιμόνι) δεν είδαμε μέση κατανάλωση καυσίμου πάνω από 7,0 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 124 γρ./χλμ.) που σίγουρα μπορείς να μειώσει, ίσως και μια μονάδα, με το πρόγραμμα Eco.

Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας είναι το βασικό συστατικό σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της Ford και το νέο Puma δεν αποτελεί εξαίρεση. Παρότι μιλάμε για ένα crossover τα γονίδια του Fiesta τα διαπιστώνεις στο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι άμεσο και ακριβές, ενώ το νέο Puma παραμένει σταθερό και με χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο (αρκετά καλή δουλειά έχει γίνει και στην ηχομόνωση της καμπίνας) παρά τη μεγαλύτερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (166 χλστ.).

Τα εύσημα πρέπει να αποδώσουμε στην ανάρτηση (πιο άκαμπτη η πίσω ανάρτηση, μεγαλύτερα αμορτισέρ, πιο σκληρά σιλεντμπλόκ, βελτιστοποιημένα top mounts και με διαφορετικές ρυθμίσεις στην έκδοση ST Line χωρίς όμως να μειώνεται η απόσταση από το έδαφος), καθώς όχι μόνο κάνει ανεπαίσθητα τα περάσματα πάνω από λακκούβες, αλλά διατηρεί σε ικανοποιητικό βαθμό περιορισμένες τις κλίσεις στις στροφές ακόμα και υπό πίεση.

Συνοψίζοντας, το νέο Puma είναι ένα μικρό crossover με μεγάλα προσόντα, έχει νεανικό χαρακτήρα, εντελώς δική του σχεδιαστική ταυτότητα, είναι οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμου και συνάμα σβέλτο χάρη στο ήπιο υβριδικό σύστημα, γεμάτο από τις απαραίτητες πλέον τεχνολογίες ασφάλειας-συνδεσιμότητας, με κορυφαίο σε πρακτικότητα χώρο αποσκευών και το γνώριμο οδηγικό ταπεραμέντο της Ford.

Στην ελληνική αγορά η αρχική τιμή του νέου Puma διαμορφώνεται στα 20.097 ευρώ, ενώ θα προσφέρεται στις εκδόσεις Titanium και ST-Line X με τον 1.0 EcoBoost mHEV των 125 ή 155 ίππων.

Ακολουθεί ο αναλυτικός τιμοκατάλογος:

Titanium 1.0L EcoBoost, 125PS, mHEV 20.097€

Titanium 1.0L EcoBoost, 155PS, mHEV 22.681€

ST-Line X 1.0L EcoBoost, 125PS, mHEV 24.254€

ST-Line X 1.0L EcoBoost, 155PS, mHEV 25.793€

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.