Είστε εδώ

Test Drive

Νέα ΒΜW X3-Ποια η τιμή της; : Πρώτη εκδρομή μαζί της στα Καλάβρυτα

του Γιώργου Ψαρρά

Ίσως ακουστεί υπερβολικό, αλλά οδηγώντας τη νέα ΒΜW X3 στα γραφικά Καλάβρυτα, υπήρξαν στιγμές που αισθανθήκαμε αμηχανία, λόγω της ιστορίας που έχει η περιοχή.

Στο μαρτυρικό αυτό μέρος εκατοντάδες άνθρωποι εκτελέστηκαν στις 13 Δεκεμβρίου του 1943 από το γερμανικό στρατό κατοχής. Σαφέστατα το γεγονός αυτό δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το γερμανικό SUV. Αντιθέτως η παρουσία του στα Καλάβρυτα δείχνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει μεροληψία απέναντι σε λαούς και προϊόντα και ότι από την ιστορία πρέπει να κρατάμε μόνο το διδακτικό της μήνυμα και όχι αιώνιο μίσος.

Ας έρθουμε όμως στο κεντρικό μας θέμα που είναι η Χ3 τρίτης γενιάς. Είμαστε σίγουροι ότι κοιτώντας τις φωτογραφίες της, θα δυσκολεύστε να βρείτε εμφανείς διαφορές με το απερχόμενο μοντέλο.

Εστιάστε λοιπόν καλύτερα στη χαρακτηριστική μάσκα της ΒΜW που έχει αλλάξει, στους κάθετους πλέον και όχι στρογγυλούς προβολείς ομίχλης, στους εμπρός LED προβολείς που έχουν τετράγωνο και όχι στρογγυλό σχήμα, στη διπλή εξάτμιση και στα πίσω φωτιστικά σώματα με προαιρετική full-LED λειτουργία.

Παράλληλα οι σχεδιαστές της βαυαρικής εταιρίας επέλεξαν για το προφίλ της νέας X3 περισσότερες γωνίες αντικαθιστώντας τις καμπύλες της προηγούμενης, ενώ οι εξωτερικές διαστάσεις δε διαφοροποιήθηκαν σημαντικά (μήκος 4.708 χλστ./ πλάτος 1.891 χλστ./ ύψος 1676 χλστ.). Ανάλογα την έκδοση το βάρος της νέας X3 μπορεί να καταγραφεί έως και 55 κιλά λιγότερο.

Στη διαδρομή από την Αθήνα προς τα Καλάβρυτα αρχικά βρεθήκαμε στα πίσω καθίσματα της νέας Χ3 και μετά στη θέση του οδηγού, επομένως θα αρχίσουμε από εκεί την περιγραφή μας.

Το μεγαλύτερο κατά 5 εκατοστά μεταξόνιο (2.864 χλστ.) ωφέλησε περαιτέρω τους χώρους των πίσω επιβατών με την άνεση να φτάνει σε επίπεδο που μας επέτρεπε να καθίσουμε και σταυροπόδι.

Από τις σημαντικότερες τροποποιήσεις στα ενδότερα της νέας X3 είναι σίγουρα το μεγαλύτερο έγχρωμο head-p display, ο πολυλειτουργικός πίνακας οργάνων και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη 10,5 ιντσών. Σημειώστε επίσης τον κλιματισμό τριών ζωνών, τα αεριζόμενα-θερμαινόμενα καθίσματα, την πανοραμική γυάλινη οροφή και το σύστημα αερισμού της καμπίνας.

Για την ποιότητα των υλικών ακόμα και με μεγεθυντικό φακό να ψάξει κανείς δε θα βρεις ψεγάδι στα αφρώδες πλαστικά και στις δερμάτινες επενδύσεις. Ικανοποιητικό είναι και το μεγάλο πορτμπαγκάζ που προφέρει από 550-1.600 λίτρα

Οι βενζινοκίνητες X3 xDrive20i και xDrive30i διαθέτουν δίλιτρους TwinPower Turbo κινητήρες αποδίδοντας 184 και 252 ίππους αντίστοιχα. Οι πετρελαιοκίνητες X3 xDrive20d και xDrive30d τροφοδοτούνται από τετρακύλινδρο TwinPower Turbo κινητήρα 2.0 λίτρων και εξακύλινδρο TwinPower Turbo 3.0 λίτρων με ισχύ 190 και 265 ίππων αντίστοιχα. Η κορυφαία M40i βάζει «φωτιά» με τον εξακύλινδρο 3.0 λίτρων TwinPower Turbo βενζινοκινητήρα των 360 ίππων.

Στη διάθεση μας είχα την έκδοση xDrive20d της νέας X3, κάτι που σημαίνει ότι κάτω από το εμπρός καπό βρισκόταν ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας των 190 ίππων με πλούσια ροπή 400 Nm, ο «παλμός» της οποίας δίνεται από τις 1.750 έως 2.500 σ.α.λ.

Ο τρόπος που κινούσε την X3 στον αυτοκινητόδρομο ήταν εντυπωσιακός, καθώς εισέπραττες ότι υπήρχε περιθώριο να δώσεις ολοένα και περισσότερο γκάζι (επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,0 δευτ. και τελική ταχύτητα 213 χλμ./ώρα), ενώ η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν κοντά στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,4 λίτρα/100 χλμ. εκπομπές C02 142 γρ./χλμ.). Φυσικά ρόλο παίζει και ποιο από τα προγράμματα οδήγησης θα έχεις επιλεγμένο (Sport, Comfort/Eco Pro/Individual).

Τη μαεστρία του στις αλλαγές των 8 σχέσεων απέδειξε για ακόμα μια φορά το αυτόματο κιβώτιο Steptronic. Σε ανώτερη κλάση βρίσκεται το σύστημα διεύθυνσης που διακρίνεται για την ακρίβεια, το ισορροπημένο του βάρος και τη μεταβλητή του υποβοήθηση, η ποιότητα κύλισης που σε κάνει να χαρακτηρίζεις τη νέα Χ3 άκρως ταξιδιάρικη, αλλά και η μόνωση της καμπίνας σε συνδυασμό με τους χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους. Ενδεικτικό είναι ότι μπορεί να έχεις «πιάσει» τα 160 χλμ./ώρα και να νομίζεις ότι βρίσκεσαι κοντά στα 120 χλμ./ώρα, καθώς μόνο η βελόνα στο ταχύμετρο σου δείχνει την πραγματικότητα.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι η νέα Χ3 διαθέτει χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας στο Cd=0,29. Απολαύσαμε επίσης τη δυνατότητα της νέας X3 να διατηρεί μόνη της την πορεία εντός της λωρίδας κυκλοφορίας επεμβαίνοντας στο σύστημα διεύθυνσης. Από την έξοδο της Εθνικής Οδού με ένδειξη προς Καλάβρυτα η διαδρομή είχε αρκετές ανηφορικές στροφές, όπου και εκεί η νέα Χ3 έδειξε τις ικανότητες της, καθώς ακόμα και υπό πίεση δεν έγερνε, παρά τον όγκο και το ύψος της. Βγήκαμε και εκτός ασφάλτου και διαπιστώσαμε ότι το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης xDrive κάνει αρκετά καλή δουλειά, έχοντας την ικανότητα να κατανέμει τη ροπή από 0-100% ανάμεσα στους δύο άξονες.

Η αρχική τιμή της νέας X3 στη χώρα μας ορίζεται στα 58.130 ευρώ (έκδοση xDrive20i), ενώ ακολουθεί ο αναλυτικός της τιμοκατάλογος.

X3 xDrive20i 58.130 ευρώ

X3 xDrive30i 69.120 ευρώ

X3 M40i 88.830 ευρώ

X3 xDrive20d 59.900 ευρώ

X3 xDrive30d 72.980 ευρώ

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Volkswagen Polo R5

Με τον Ερίκ Καμιλί πίσω από το τιμόνι συνεχίστηκαν οι δοκιμές του Volkswagen Polo R5 επι Ισπανικού εδάφους στην περιοχή της Καταλονίας. Μάλιστα για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκαν τα ασφάλτινα ελαστικά P Zero της Pirelli και όπως έδειξαν οι τηλεμετρίες το κράτημα ικανοποίησε την ομάδα. Το αυτοκίνητο

P.I.C.K. Πάτρας

Στην γιορτή του καρτ, στο Διεθνές Σιρκουί Καρτ της Πάτρας, πιο γνωστό ως P.I.C.K., οι οδηγοί που συμμετέχουν στο θεσμό ΙΑΜΕ θα δώσουν το παρών. 

Kirkos lubricants & batteries house

Οι Δημήτρης και Μίλτος Κύρκος στην οδό Λένορμαν 184, στον Κολωνό, δημιούργησαν το Kirkos lubricants & batteries house.

EuroNCAP

H τεχνολογική υπεροχή του νέου Ford Focus αναδεικνύεται και στον τομέα της ασφάλειας, καθώς ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP το βαθμολόγησε με πέντε αστέρια.

ERC-Ράλι Ρώμης

Μερικές 10ετίες πριν τα Fiat 124 Abarth ήταν αυτά που έδιναν το τόνο σε κάθε μορφής αγώνων.

Ferrari Dino

Μπορεί να μην ήταν η πιο ισχυρή Ferrari που κατασκευάστηκε επί εποχής Έντσο Φεραρι, αλλά ήταν ίσως το πιο αγαπημένο μοντέλο του ιδρυτή της θρυλικής ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

EuroNCAP

Τη συνωνυμία της με τη λέξη ασφάλεια επιβεβαίωσε για ακόμα μια φορά η Volvo καθώς το νέο XC40, απέσπασε την ύψιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP.

Lamborghini Aventador και Huracan

Δε σταματά να μετρά επιτεύγματα στον τομέα της παραγωγής η Lamborghini.

Η ιταλική εταιρία των supercars λοιπόν ανακοίνωσε ότι η παραγωγή των Aventador και Huracan έφτασαν σε υψηλούς, για τα δεδομένα της Lamborghini πάντα, αριθμούς.

Toyota Supra

Όλα τα κεφάλαια από την ιστορία της Toyota Supra ενώθηκαν για πρώτη φορά κάτω από την ίδια στέγη.

Bentley

Ένα νέο διακοσμητικό υλικό δημιούργησε για τα μοντέλα της Bentley το τμήμα εξατομίκευσης Mulliner.