Είστε εδώ

Test Drive

Νέα Toyota Corolla: Στους δρόμους της Μαγιόρκα η πρώτη γνωριμία

του Γιώργου Ψαρρά

Πόσο γρήγορα περνάνε τα χρόνια μας υπενθύμισε, άθελα της προφανώς, η νέα Toyota Corolla.

Στο μυαλό μας φαντάζει σχεδόν πρόσφατο το ταξίδι μας στη Μαγιόρκα το 2013 για να γνωρίσουμε την Corolla εντέκατης γενιάς. Χωρίς να το καταλάβουμε περάσαν έξι χρόνια και βρισκόμαστε και πάλι στο όμορφο αυτό νησί της Μεσογείου, καθώς έχουμε ραντεβού με τη δωδέκατη πλέον γενιά του δημοφιλούς μικρομεσαίου ιαπωνικού μοντέλου.

Εμείς ως απλοί θνητοί μπορεί να μετράμε τα σημάδια που μας αφήνει ο χρόνος, ωστόσο η Corolla, αντί να γερνάει, σε κάθε της γενιά γίνεται πιο όμορφη και πιο σύγχρονη.

Υπενθυμίζουμε ότι η έλευση της νέας Corolla σβήνει από το χάρτη το όνομα Auris. Αυτό διότι είναι πρόθυμη να καλύψει κάθε γούστο και ανάγκη, καθώς προσφέρεται με τρεις τύπους αμαξώματος. Διαλέξτε ανάμεσα στη hatchback για πιο σπορ εικόνα, στη sedan για τους λάτρεις του παραδοσιακού και στην Touring Sports για όσους έχουν αυξημένες μεταφορικές ανάγκες.

Τα Led εμπρός-πίσω φωτιστικά της σώματα έχουν εντονότερες ακμές πλέον, ενώ η μεγάλη μπροστινή μάσκα σχήματος τύπου καταμαράν (Under Priority Catamaran) κάνει την όψη της νέας Corolla πιο επιβλητική, ενώ συμβάλει στη μείωση κατά 20 χλστ. του εμπρόσθιου τμήματος.

Έχει επίσης ενδιαφέρον ότι για πρώτη φορά η νέα hatchback Corolla προσφέρει τη δυνατότητα διχρωμίας, καθώς η οροφή, οι εμπρός και πίσω κολόνες και τα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών είναι μαύρα, ενώ το υπόλοιπο αμάξωμα βάφεται με διαφορετική απόχρωση.

Οριστική ρήξη με το παρελθόν σε ότι αφορά το εσωτερικό της νέας Corolla. H κεντρική κονσόλα έχει εντελώς διαφορετικό σχήμα, ενώ στην κορυφή της τοποθετείται η οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων είναι μια οθόνη TFT πολλαπλών ενδείξεων 7 ιντσών.

Η εξερεύνηση μας συνεχίζεται με την ανακάλυψη του ηλεκτρικού πλέον χειρόφρενου, του νέου πολυλειτουργικού-θερμαινόμενου τιμονιού, του ηλεκτροχρωματικού μεσαίου καθρέπτη, του έγχρωμου head-up display των 10 ιντσών, του ηχοσυστήματος JBL με 8 ηχεία, της πανοραμικής γυάλινης οροφής, της ασύρματης φόρτισης για smartphones, των νέων πιο άνετων και πιο φαρδιών εμπρός καθισμάτων. Μαλακό πλαστικό στρώνεται στο επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ τα χαμηλότερα σημεία του δε μειώνουν σε ποιότητα ούτε σε συναρμογή.

Kαλοί είναι οι χώροι για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών (εξαρτάται βέβαια και από το ύψος οδηγού/συνοδηγού), το επίπεδο δάπεδο βολεύει και τα πόδια του μεσαίου επιβάτη, ενώ το πορτμπαγκάζ στη sedan προσφέρει 471 λίτρα, στη hatchback από 313 έως 361 λίτρα και στη Touring Sports από 598 μέχρι 581 λίτρα.

Προσεγμένη δουλειά έγινε και στην ηχομόνωση της καμπίνας, αλλά και στο διαμέρισμα του κινητήρα, ώστε να μην παίρνουν στο εσωτερικό της νέας Corolla εξωτερικοί θόρυβοι και κραδασμοί.

Η υπεροχή της Toyota στην υβριδική τεχνολογία είναι γνωστή και αποτυπώνεται ξεκάθαρα στη γκάμα κινητήρων της νέας Corolla, όπου δεν συναντάμε κανέναν πετρελαιοκινητήρα.

Διατίθεται για πρώτη φορά με δυο υβριδικά σύνολα 1.8 και 2.0 λίτρων. Στην πρώτη περίπτωση χρησιμοποιεί ένα βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων που αποδίδει 122 ίππους και 142 Nm ροπής παρέα με έναν ηλεκτροκινητήρα 72 ίππων. Διακρίνεται για την οικονομία καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές CO2 που πετυχαίνει, ενώ το 50% της καθημερινής οδήγησης γίνεται ηλεκτροκίνητα.

Η ισχυρότερη υβριδική νέα Corolla με δίλιτρο βενζινοκινητήρα 180 ίππων κάτω από το καπό της και την αρωγή ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων. Τα δυο υβριδικά σύνολα συνδυάζονται με πλανητικό αυτόματο κιβώτιο eCVT.

To «παρών» δίνει επίσης ο γνωστός turbo βενζινοκινητήρας 1.2 λίτρων απόδοσης 116 ίππων και ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων με ισχύ 132 ίππους, οι οποίοι ταιριάζουν με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο CVT και απευθύνονται σε όσους δε θέλουν κάποιο από τα δυο υβριδικά σύνολα.

Μόνο οφέλη έχει κερδίσει η νέα Corolla από τη χρήση της νέας πλατφόρμας TNGA GA-C σε επίπεδο σχεδίασης, χώρων και οδηγικής συμπεριφοράς. Σύμφωνα με την Toyota συμβάλει στη μείωση του κέντρου βάρους κατά 10 χλστ., το πλαίσιο της έγινε πιο άκαμπτο κατά 60% χάρη στη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής σε καίρια σημεία, ενώ προσφέρει καλύτερο χειρισμό στον οδηγό, μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες, καλύτερη ποιότητα κύλισης και σταθερότητα πάνω στην άσφαλτο.

Σημειώστε ότι σε όλη τη γκάμα αμαξωμάτων της νέας Corolla είναι στάνταρ η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ενώ μπροστά τοποθετούνται γόνατα ΜακΦέρσον. Τώρα χάρη στο νέο σύστημα Adaptive Variable Suspension (AVS) η απόσβεση των τεσσάρων αμορτισέρ ρυθμίζεται αυτόματα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Εco, Normal, Sport S, Sport S+ και Custom).

Βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική της νέας Corolla, καθώς έχει χαμηλώσει το ύψος του αμαξώματος και το ύψος του εμπρός καπό, ενώ το δάπεδο της είναι καλυμμένο.

Στην αψεγάδιαστη άσφαλτο της Μαγιόρκας η νέα Corolla μπόρεσε να μας δείξει στο ζενίθ της την υποδειγματική της ποιότητα κύλισης, καθώς ταξιδεύει ήσυχα, σταθερά και με ασφάλεια. Ο ουδέτερος χαρακτήρας της προηγούμενης Corolla δίνει τη θέση του σε έναν πιο δυναμικό και πιο οδηγοκεντρικό.

Το τιμόνι έχει σαφώς καλύτερη αίσθηση, ειδικά στη θέση της ευθείας όπου υστερούσε κάπως η προηγούμενη Corolla, ενώ στις στροφές διαπιστώνεις ότι εισέρχεται με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα χωρίς να δημιουργεί φόβο για τις κλίσεις του αμαξώματος. Αν πρέπει να κάνουμε ένα παράπονο αυτό θα ήταν για το βουητό που παράγει το αυτόματο κιβώτιο CVT κάθε φορά που το δεξί πόδι πιέζει πιο βαθιά το δεξί πεντάλ και για τις χοντρές πίσω κολόνες στο hatchback αμάξωμα που περιορίζουν λίγο την ορατότητα όταν κάνεις όπισθεν.

Το πακέτο τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας “Toyota Safety Sense” για τη νέα Corolla περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργεία προβολέων, έλεγχο «νεκρής» γωνίας και πίσω κυκλοφορίας κατά την κάθετη έξοδο με όπισθεν, αναγνώριση οδικής σήμανσης, προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και σύστημα εμπρόσθιας ανίχνευσης οχημάτων, πεζών και ποδηλάτων.

Στην Ελλάδα έχουν ήδη καταφτάσει οι πρώτες νέες Corolla. Οι πρώτες ενδεικτικές τιμές αναφέρουν 17.100 ευρώ για τη sedan με το βενζινοκινητήρα των 1.6 λίτρων, 17.430 ευρώ για τη hatchback με το βενζινοκινητήρα 1.2Τ λίτρων, 20.800 ευρώ για την υβριδική hatchback 1.8 λίτρων, περίπου 22.500 ευρώ για την υβριδική Touring Sports και 25.490 ευρώ για την υβριδική hatchback 2.0 λίτρων.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Ράλι Cesky Krumlov

Πρώτη εμφάνιση του νέου Skoda Fabia R5 evo στο ράλι Cesky Krumlov, για το πρωτάθλημα Τσεχίας .

Ο αγώνας ήταν ασφάλτινος με 15 Ειδικές Διαδρομές και οι Κοπέτσκι-Ντρέσλερ έδωσαν την νίκη στο πρωτοεμφανιζόμενο Skoda Fabia R5 evo.

Liberty Media

Το πρωτάθλημα της Formula 1 συνηθίζουμε να λέμε ότι είναι παγκόσμιο όμως αυτό δεν είναι εντελώς αλήθεια αφού δεν πραγματοποιείται ούτε ένας αγώνας σε μία από τις μεγαλύτερες ηπείρους του πλανήτη, την Αφρική.

Volvo

Παλαιότερα οι premium κατασκευαστές είχαν μόνο μεγάλα μοντέλα όμως εδώ και κάποια χρόνια κατεβαίνουν ολοένα και σε μικρότερες κατηγορίες, αρχικά σε εκείνη των μικρομεσαίων και στη συνέχεια σε εκείνη των μικρών.

Nissan Ultimate Parks Titan

Το Εθνικό Πάρκο Γκραν Κάνυον των Η.Π.Α έχει γενέθλια, καθώς γίνεται 100 χρόνων και η Nissan του προσφέρει για δώρο το νέο Ultimate Parks Titan.

Skoda

Το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Skoda, το Citigo, καλείται να παίξει ένα μεγάλο ρόλο στο μέλλον της τσέχικης εταιρείας.

BMW

Η BMW έχει κανονίσει για τις 27 Μαΐου την παρουσίαση της νέας γενιάς της Σειράς 1 η οποία θα φέρει πολλές αλλαγές στο γερμανικό μικρομεσαίο, η σημαντικότερη από τις οποίες είναι ότι πλέον η κίνηση δε θα μεταδίδεται στον πίσω άξονα αλλά στον μπροστινό.

Opel Crossland X 1.2 Turbo

Αφού το φορτώσαμε για το σύντομο ταξιδάκι μας και

Ανάβαση Ριτσώνας

Το σωματείο ΑΣΜΑ διοργανώνει 8-9 Ιουνίου την ανάβαση Ριτσώνας που αποτελεί τον 4ο γύρο του ομώνυμου πρωταθλήματος. 

1η ανάβαση Φλώρινας

Το Σαββατοκύριακο 8 - 9 Ιουνίου ο Όμιλος Φίλων Αυτοκινήτου Δράμας (Ο.Φ.Α.Δ.) διοργανώνει την 1η ανάβαση Φλώρινας.

Την ίδια ημερομηνία διοργανώνεται και η ανάβαση Ριτσώνας που προσμετρά στο πανελλήνιο πρωτάθλημα.

Rolls-Royce

Για τους περισσότερους στη σημερινή Ελλάδα το να απολαύσουν ένα παγωμένο ποτήρι ακριβής γαλλικής σαμπάνιας σε κάποιο εστιατόριο ή ακόμα και στο σπίτι τους είναι σχεδόν απαγορευτικό.