Είστε εδώ

Test Drive

Mitsubishi Outlander PHEV: Παντρεύει ρεύμα και καύσιμο

του Γιώργου Ψαρρά

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκολο να γίνει ακαριαία, ειδικά στην Ελλάδα, όπου οι υποδομές είναι σχεδόν ανύπαρκτες.

Επομένως τα plug-in υβριδικά οχήματα, όπως το νέο Mitsubishi Outlander PHEV, είναι σίγουρα πιο «εύπεπτα» για όσους δε θέλουν, αλλά και δε μπορούν, να είναι πλήρως εξαρτημένοι από την πρίζα για τις μετακινήσεις τους.

Εμείς είχαμε μια σύντομη επαφή με το Outlander PHEV σε μια διαδρομή μέχρι το Λαύριο και έτσι έχουμε αποκομίσει μια πρώτη εντύπωση.

Το ιαπωνικό SUV έχει σεβαστές διαστάσεις με το μήκος, το πλάτος και το ύψος του να διαμορφώνονται στα 4.695 χλστ., στα 1.800 χλστ. και 1.710 χλστ. αντίστοιχα, ενώ ξεχωρίζει με την επανασχεδιασμένη χαρακτηριστική μάσκα της Mitsubishi, την καινούργια αεροτομή οροφής, το λογότυπο plug-in hybrid ΕV στα εμπρός φτερά και τις νέες ζάντες των 18 ιντσών.

Απλές αλλά όχι βαρετές οι γραμμές στο εσωτερικό του με τον πήχη της ποιότητας στα υλικά να βρίσκεται αρκετά ψηλά και την ευρυχωρία να έχει τον πρώτο λόγο με τους πίσω επιβάτες να κάθονται ακόμα και σταυροπόδι (μεταξόνιο 2.670 χλστ.).

Το τεχνολογικό υπόβαθρο όμως του νέου Outlander PHEV έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Στο δάπεδο του ενσωματώνεται μπαταρία ιόντων λιθίου 13,8 kWh. Από παροχή ρεύματος  AC 230V 16A φορτίζει σε 3,5 ώρες, από AC 230V 10A σε 5,5 ώρες και από ταχυφορτιστή σε ποσοστό 80% εντός 25 λεπτών, αλλά και μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά τη διάρκεια της πέδησης.

Αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας το νέο Outlander PHEV μπορεί να κινηθεί για 57 χλμ. (πατώντας το κουμπί με την ένδειξη EV) και η μέγιστη ταχύτητα του δε ξεπερνά τα 135 χλμ./ώρα. Παράλληλα με το Save mode προστατεύεται η φόρτιση της μπαταρίας και με το Charge mode μπορεί να ξεκινήσει η φόρτιση όταν καμία πηγή ισχύος δεν είναι διαθέσιμη.

Το νέο Outlander PHEV χρησιμοποιεί αυτόματο κιβώτιο CVT και δυο ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στους άξονες του. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας παράγει 82 ίππους και 137 Nm ροπής, ενώ ο πίσω 95 ίππους και 195 Nm ροπής. Ωστόσο κάτω από το εμπρός καπό το «παρών» δίνει και ένας βενζινοκινητήρας 2.4 λίτρων, ο οποίος έχει ισχύ 135 ίππων και ροπή 211 Nm. Η συνδυαστική ισχύ φτάνει τους 224 ίππους και η ροπή τα 338 Nm.

Οι επιδόσεις του, για την κατηγορία πάντα, χαρακτηρίζονται αξιοπρεπείς, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 10,5 δευτ. και τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τη Mitsubishi η μέση κατανάλωση καυσίμου δε ξεπερνά τα 2,0 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές C02 περιορίζονται σημαντικά στα 46 γρ./χλμ.

To νέο Outlander PHEV προσφέρει τρία Drive Modes, και όλα ενεργοποιούνται αυτόματα, ενώ προσφέρουν μόνιμη ηλεκτρική τετρακίνηση. Αναλυτικότερα, το Pure EV Mode όπως προαναφέραμε είναι διαθέσιμο μέχρι τα 135 χλμ./ώρα, κίνηση δίνεται αποκλειστικά από τους δυο ηλεκτροκινητήρες, ενώ η ενέργεια προέρχεται από τη μπαταρία.

Με το Series Hybrid Mode τώρα εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται οι δυο ηλεκτροκινητήρες και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται ως γεννήτρια, για φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το Series Hybrid Mode ενεργοποιείται αυτόματα για 3-10 λεπτά το μέγιστο, σε ταχύτητες άνω των 135 χλμ./ώρα και σε ξαφνική απαίτηση ισχύος.

Με το Parallel Hybrid Mode ο κινητήρας εσωτερικής καύσης κινεί τους εμπρός τροχούς, υποστηριζόμενος από τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα και ο πίσω ηλεκτροκινητήρας εξακολουθεί να κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ ενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 135 χλμ./ώρα.

Στα λίγα χιλιόμετρα που διανύσαμε πίσω από το τιμόνι του νέου Outlander PHEV μας έκανε εντύπωση η προσεγμένη του ποιότητα κύλισης, καθώς είναι ταυτόχρονα στιβαρό αλλά και «αέρινο» πάνω στην άσφαλτο. Η ανάρτηση του είναι μαλακή χωρίς να επιφέρει τάσεις πλεύσης του μεγάλου αμαξώματος, στις στροφές γέρνει εντός του αποδεκτού πλαισίου, ενώ το πέρασμα πάνω από λακκούβες είναι ανεπαίσθητο. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ και συνάμα πολύ άνετο, όμως θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση στην θέση της ευθείας. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, ενώ ακόμα και όταν πατάς απότομα το δεξί πεντάλ απουσιάζει το έντονο βουητό που ακούς από οχήματα αυτού του είδους.

Το μόνο που μπορεί να προκαλέσει «βραχυκύκλωμα» του νέου Outlander PHEV στην ελληνική αγορά είναι η «αλμυρή» του τιμή, καθώς ξεκινά από τα 45.900 ευρώ στην έκδοση Intense Plus και από 54.900 στην έκδοση Instyle Plus Navi…

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης τελείωσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, δηλαδή με τη Mercedes να κάνει τους δύο καλύτερους χρόνους της ημέρας.

Καυτό αναμένεται να είναι το Σαββατοκύριακο 22-23 Φεβρουαρίου καθώς είναι προγραμματισμένες οι αρχαιρεσίες για το νέο Δ.Σ. της ΟΜΑΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα σωματεία που θα ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη είναι 31.

Σίγουρα το σκανδιναβικό ντιζάιν της Volvo είναι διαχρονικό, ωστόσο υπάρχουν πάντα περιθώρια για μικρές έστω αλλαγές.

Μπορεί να επικρατεί «ησυχία» λόγω της μεσημεριανής παύσης στην πίστα της Βαρκελώνης, όμως όλοι ασχολούνται με το DAS (Dual Axis Steering) της Mercedes, που μεταβάλει τις γωνίες των μπροστινών τροχών και κατά πόσο είναι νόμιμο ή όχι με τη Mercedes να υποστηρίζει ότι είναι νόμιμο, ισχυρίζοντας ότι

Η Maserati είναι μια από τις θρυλικές ιταλικές εταιρίες συνδεδεμένη με τον μαγικό κόσμο των αγώνων. Η Maserati λοιπόν απουσιάζει μεγάλο διάστημα από τους αγώνες παγκόσμιας ακτινοβολίας.

Στο πλαίσιο αποκάλυψης του νέου Cupra Leon πρεμιέρα έκανε και το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού (TCR) Leon Competiciοn.

Η πρώτη επίσημη περίοδος των δοκιμών ολοκληρώνεται την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στην πίστα της Βαρκελώνης και όλοι πλέον ασχολούνται με το σύστημα DAS που φέρει η Mercedes στα μονοθέσιά της και αφορά την «τοποθέτηση» των μπροστινών τροχών στην πίστα (

Ευχάριστα είναι τα νέα, αν έχετε παραγγείλει μια από τις μόλις 130 Lotus Evija, καθώς η έναρξη της παραγωγής και των παραδόσεων της θα ξεκινήσει το ερχόμενο καλοκαίρι.

Στις 19 Φεβρουαρίου ξεκίνησαν οι χειμερινές δοκιμές της Formula 1 για το 2020, με τις 10 ομάδες να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα στην πίστα της Βαρκελώνης προκειμένου να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα.

Ένας από τους βασικούς πυλώνες στο στρατηγικό πλάνο ονόματι “Strategy 2025” που έχει καταρτίσει η Skoda είναι η διεθνοποίηση της τσέχικης εταιρείας και η επέκταση της σε νέες αγορές.