Είστε εδώ

Test Drive

Mitsubishi Outlander PHEV: Παντρεύει ρεύμα και καύσιμο

του Γιώργου Ψαρρά

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκολο να γίνει ακαριαία, ειδικά στην Ελλάδα, όπου οι υποδομές είναι σχεδόν ανύπαρκτες.

Επομένως τα plug-in υβριδικά οχήματα, όπως το νέο Mitsubishi Outlander PHEV, είναι σίγουρα πιο «εύπεπτα» για όσους δε θέλουν, αλλά και δε μπορούν, να είναι πλήρως εξαρτημένοι από την πρίζα για τις μετακινήσεις τους.

Εμείς είχαμε μια σύντομη επαφή με το Outlander PHEV σε μια διαδρομή μέχρι το Λαύριο και έτσι έχουμε αποκομίσει μια πρώτη εντύπωση.

Το ιαπωνικό SUV έχει σεβαστές διαστάσεις με το μήκος, το πλάτος και το ύψος του να διαμορφώνονται στα 4.695 χλστ., στα 1.800 χλστ. και 1.710 χλστ. αντίστοιχα, ενώ ξεχωρίζει με την επανασχεδιασμένη χαρακτηριστική μάσκα της Mitsubishi, την καινούργια αεροτομή οροφής, το λογότυπο plug-in hybrid ΕV στα εμπρός φτερά και τις νέες ζάντες των 18 ιντσών.

Απλές αλλά όχι βαρετές οι γραμμές στο εσωτερικό του με τον πήχη της ποιότητας στα υλικά να βρίσκεται αρκετά ψηλά και την ευρυχωρία να έχει τον πρώτο λόγο με τους πίσω επιβάτες να κάθονται ακόμα και σταυροπόδι (μεταξόνιο 2.670 χλστ.).

Το τεχνολογικό υπόβαθρο όμως του νέου Outlander PHEV έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Στο δάπεδο του ενσωματώνεται μπαταρία ιόντων λιθίου 13,8 kWh. Από παροχή ρεύματος  AC 230V 16A φορτίζει σε 3,5 ώρες, από AC 230V 10A σε 5,5 ώρες και από ταχυφορτιστή σε ποσοστό 80% εντός 25 λεπτών, αλλά και μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά τη διάρκεια της πέδησης.

Αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας το νέο Outlander PHEV μπορεί να κινηθεί για 57 χλμ. (πατώντας το κουμπί με την ένδειξη EV) και η μέγιστη ταχύτητα του δε ξεπερνά τα 135 χλμ./ώρα. Παράλληλα με το Save mode προστατεύεται η φόρτιση της μπαταρίας και με το Charge mode μπορεί να ξεκινήσει η φόρτιση όταν καμία πηγή ισχύος δεν είναι διαθέσιμη.

Το νέο Outlander PHEV χρησιμοποιεί αυτόματο κιβώτιο CVT και δυο ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στους άξονες του. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας παράγει 82 ίππους και 137 Nm ροπής, ενώ ο πίσω 95 ίππους και 195 Nm ροπής. Ωστόσο κάτω από το εμπρός καπό το «παρών» δίνει και ένας βενζινοκινητήρας 2.4 λίτρων, ο οποίος έχει ισχύ 135 ίππων και ροπή 211 Nm. Η συνδυαστική ισχύ φτάνει τους 224 ίππους και η ροπή τα 338 Nm.

Οι επιδόσεις του, για την κατηγορία πάντα, χαρακτηρίζονται αξιοπρεπείς, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 10,5 δευτ. και τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τη Mitsubishi η μέση κατανάλωση καυσίμου δε ξεπερνά τα 2,0 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές C02 περιορίζονται σημαντικά στα 46 γρ./χλμ.

To νέο Outlander PHEV προσφέρει τρία Drive Modes, και όλα ενεργοποιούνται αυτόματα, ενώ προσφέρουν μόνιμη ηλεκτρική τετρακίνηση. Αναλυτικότερα, το Pure EV Mode όπως προαναφέραμε είναι διαθέσιμο μέχρι τα 135 χλμ./ώρα, κίνηση δίνεται αποκλειστικά από τους δυο ηλεκτροκινητήρες, ενώ η ενέργεια προέρχεται από τη μπαταρία.

Με το Series Hybrid Mode τώρα εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται οι δυο ηλεκτροκινητήρες και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται ως γεννήτρια, για φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το Series Hybrid Mode ενεργοποιείται αυτόματα για 3-10 λεπτά το μέγιστο, σε ταχύτητες άνω των 135 χλμ./ώρα και σε ξαφνική απαίτηση ισχύος.

Με το Parallel Hybrid Mode ο κινητήρας εσωτερικής καύσης κινεί τους εμπρός τροχούς, υποστηριζόμενος από τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα και ο πίσω ηλεκτροκινητήρας εξακολουθεί να κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ ενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 135 χλμ./ώρα.

Στα λίγα χιλιόμετρα που διανύσαμε πίσω από το τιμόνι του νέου Outlander PHEV μας έκανε εντύπωση η προσεγμένη του ποιότητα κύλισης, καθώς είναι ταυτόχρονα στιβαρό αλλά και «αέρινο» πάνω στην άσφαλτο. Η ανάρτηση του είναι μαλακή χωρίς να επιφέρει τάσεις πλεύσης του μεγάλου αμαξώματος, στις στροφές γέρνει εντός του αποδεκτού πλαισίου, ενώ το πέρασμα πάνω από λακκούβες είναι ανεπαίσθητο. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ και συνάμα πολύ άνετο, όμως θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση στην θέση της ευθείας. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, ενώ ακόμα και όταν πατάς απότομα το δεξί πεντάλ απουσιάζει το έντονο βουητό που ακούς από οχήματα αυτού του είδους.

Το μόνο που μπορεί να προκαλέσει «βραχυκύκλωμα» του νέου Outlander PHEV στην ελληνική αγορά είναι η «αλμυρή» του τιμή, καθώς ξεκινά από τα 45.900 ευρώ στην έκδοση Intense Plus και από 54.900 στην έκδοση Instyle Plus Navi…

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Mercedes - AMG

Από το 2021 η μορφή του WEC, δηλαδή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής, θα αλλάξει σημαντικά αφού η κορυφαία κατηγορία, που σήμερα ονομάζεται LMP1, δε θα αποτελείται από μοντέλα ειδικά εξελιγμένα για αυτό το είδος αγώνων.

SEAT

Σεπτέμβριος, ο μήνας που τα παιδιά επιστρέφουν στα θρανία τους, αλλά και ο μήνας που ξεκινούν τα μαθήματα στην Επαγγελματική Σχολή της SEAT.

Ferrari

Η Ferrari είναι από τις τελευταίες εταιρείες που αποφάσισαν να ακολουθήσουν τη μόδα των SUV και αυτή τη στιγμή εξελίσσει το πρώτο μοντέλο του είδους που θα φέρει στο καπό το Cavallino Rampante. Η ονομασία του θα είναι Purosangue.

Land Cruiser Namib

Η σειρά 70 του Toyota Land Cruiser παράγεται αδιάλειπτα από το 1984 και παρά το γεγονός ότι μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια έχουν υπάρξει πολλές αλλαγές ώστε να παραμένει σύγχρονο, σε μηχανολογικό τομέα παραμένει το ίδιο αυτοκίνητο.

Skoda

Μπορεί η Skoda πλέον να μπαίνει σε μια νέα εποχή, αυτή της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας στη φετινή Έκθεση της Φρανκφούρτης τα νέα  Citigoᵉ iV και Superb iV, ωστόσο δε ξεχνά να τιμά το παρελθόν της.

Volkswagen ID. R

Η Volkswagen έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο, μέσω του οποίου μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε μέρος της προσπάθειας που έκανε ο Ρομέν Ντιμά πίσω από το τιμόνι του ηλεκτρικού αγωνιστικού ID.

Jeep Wrangler

Όλα τα μοντέλα της Jeep είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την περιπέτεια, ενώ το πιο ανήμερο off-road «θηρίο» της είναι το Wrangler.

Opel

Μια καινοτόμα υπηρεσία προσφέρει πλέον η Opel στους πελάτες της, καθώς τους ενημερώνει διαρκώς για την πορεία του αυτοκινήτου τους όσο αυτό βρίσκεται μέσα στο συνεργείο.

Mazda ΜΧ-5

Το διθέσιο roadster της Mazda γίνεται 30 ετών και η ιαπωνική μάρκα το γιορτάζει με τη δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης η οποία ονομάζεται 30th Anniversary και θα παραχθεί σε περιορισμένη ποσότητα.

SEAT Leon

Σύμφωνα με τη SEAT υπάρχει ένα κοινός παρονομαστής ανάμεσα στο Leon και στον υπερσιβηρικό σιδηρόδρομο των 9.288 χλμ., ο οποίος κατασκευάστηκε μεταξύ του 1891 και του 1916, ενώ φτάνει από τη Μόσχα στο Βλαδιβοστόκ.