Είστε εδώ

Test Drive

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 FWD: Πρωταγωνιστής ο σχεδιασμός

του Σωτήριου Χάλλα

Γυρίζοντας πίσω τις σελίδες του ημερολογίου της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το όνομα Eclipse παραπέμπει στο compact σπορ μοντέλο που παρήγαγε η εταιρεία από το 1989 μέχρι το 2012.

«Κόλλησε» όμως και τη λέξη Cross δίπλα στο Eclipse και να πως ξεκαθαρίζει τα πράγματα σχετικά με το ποιος είναι ο προσανατολισμός σε αυτή την περίπτωση.

Βέβαια, δε χρειάζεται η «υπογραφή»  Cross για να καταλάβει κάποιος ότι πρόκειται για καθαρά SUV πρόταση αφού τα 17.5 εκ. απόσταση από το έδαφος, και η ογκώδης σχεδίαση δίνουν από την πρώτη ματιά το στίγμα.

Κάνοντας λόγο για τις διαστάσεις, αυτές είναι 4.405 χλστ. το μήκος, 1.805 χλστ. το πλάτος και 1.685 χλστ. το ύψος.  Όσον αφορά τη σχεδίαση στο εμπρός μέρος το βλέμμα πέφτει στα πολλά διακοσμητικά που φέρουν επένδυση χρωμίου και στην προστατευτική ποδιά όμως το στοιχείο που κάνει το Eclipse Cross να ξεχωρίζει βρίσκεται πίσω και είναι το παρμπρίζ που χωρίζεται στα δύο από μία φωτεινή λωρίδα.

Στο εσωτερικό αντικρίζεις πληθώρα χειριστηρίων και μαλακά ως επί το πλείστον υλικά με την απαραίτητη πλέον οθόνη αφής να βρίσκεται στο επάνω μέρος του ταμπλό. Ιδιαίτερο στοιχείο αποτελεί ένα χειριστήριο που έχει τοποθετηθεί στη βάση της κονσόλας και λειτουργεί επίσης με την αφή. Γενικότερα το μενού απαιτεί χρόνο εξοικείωσης ενώ το ίδιο ισχύει και για το χειριστήριο το οποίο, όμως, βολεύει όταν πρέπει να γίνει κάποια ρύθμιση κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Παρά το πλήθος των διακοπτών σε γενικές γραμμές αυτοί είναι τοποθετημένοι σε αναμενόμενες θέσεις με εξαίρεση εκείνους των παραθύρων που βρίσκονται πίσω από τη λαβή της πόρτας του οδηγού και δεν είναι άμεσα προσβάσιμοι.

Στον τομέα των χώρων για τους επιβάτες το ιαπωνικό SUV δεν απογοητεύει ακόμα και σε ό,τι αφορά το διαθέσιμο ύψος για τους πίσω παρά το γεγονός ότι η οροφή διαθέτει αρκετά έντονη κλίση. Εκεί που ίσως να περιμέναμε μεγαλύτερο νούμερο είναι στο πορτ-παγκάζ το οποίο έχει χωρητικότητα 341 λίτρα όμως τα καθίσματα έχουν δυνατότητα μετακίνησης κατά 20 εκατοστά. Φέρνοντάς τα μπροστά ο διαθέσιμος χώρος αυξάνεται σε 448 λίτρα ενώ αν τα ρίξουμε έχουμε στη διάθεσή μας 1.136 λίτρα. Σηκώνοντας το δάπεδο θα βρούμε μερικές θήκες για μικροαντικείμενα και κιτ επισκευής ελαστικού, επιλογή που δεν προσμετράται στα θετικά λόγω του χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Οδηγώντας το αποκλειστικά προσθιοκίνητο Eclipse Cross σε κερδίζει η απόσβεση των κακοτεχνιών, ενώ δεν παρατηρούνται έντονες κλίσεις ακόμα και σε κλειστά κομμάτια.

Και το τιμόνι ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής που σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων χαρίζουν ικανοποιητικές επιδόσεις. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 10.3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Στα της κατανάλωσης το Eclipse Cross κινείται σε αναμενόμενα επίπεδα καθώς απαιτεί περί τα 8 λίτρα/100 χλμ. Αν το πιέσεις, όμως, μπορείς εύκολα να δεις και τιμές κοντά στα 13 λίτρα/100 χλμ.

Συνολικά, η πρόταση των Ιαπώνων είναι ολοκληρωμένη αφού μπορεί να κινηθεί ακριβώς με τον τρόπο που θέλει ο οδηγός χωρίς να δυσανασχετήσει σε κάποιον τομέα ενώ τιμολογιακά η βασική έκδοση ξεκινάει από τις 21.650 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Alfa Romeo

Κατά τη διάρκεια των τριημέρων της Formula 1 βλέπουμε τα μονοθέσια να τρέχουν από τις διάφορες κάμερες που είναι τοποθετημένες στην πίστα ενώ υπάρχουν και οι onboard λήψεις που μας μεταφέρουν πιο κοντά στη δράση.

Skoda

Τα οχήματα της Skoda δεν εξυπηρετούσαν μόνο τη μεταφορά επιβατών, αλλά και ασθενών, καθώς πολλά χρόνια πριν η τσέχικη εταιρεία κατασκεύαζε και ασθενοφόρα.

Ηνωμένες Πολιτείες

Μπορεί στη χώρα μας ο καιρός να έχει γίνει ανοιξιάτικος όμως στο Κολοράντο των Ηνωμένων Πολιτειών ακόμα και την προηγούμενη εβδομάδα υπήρχαν έντονες χιονοπτώσεις οι οποίες είχαν επιπτώσεις και στις μετακινήσεις.

Lotus

Τον τελευταίο καιρό υπάρχει έντονη φημολογία ότι η Lotus ετοιμάζει ένα νέο hypercar σε συνεργασία με τη Williams και συγκεκριμένα το τμήμα προηγμένης μηχανικής των Βρετανών (Advanced Engineering).

Bugatti

Τίτλοι τέλους με χαμόγελα και ικανοποίηση πέφτουν στη συνεργασία της Bugatti με την πολυτελή ελβετική εταιρεία κατασκευής ρολογιών Parmigiani Fleurier.

Fiat

Η Fiat μέχρι τώρα είχε μείνει πίσω στην κούρσα προς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφού είχε δημιουργήσει μόνο μία ηλεκτρική έκδοση του 500 η οποία με τη χαμηλή της αυτονομία δεν έβαλε ποτέ δύσκολα στον ανταγωνισμό.

Bentley

Κυριολεκτικά βουτιά στην ιστορία των χωρών του Αραβικού Κόλπου έκανε το τμήμα εξατομίκευσης Mulliner της Bentley.

Porsche

Σίγουρα η οδήγηση μιας Porsche είναι μοναδική εμπειρία, ωστόσο η γερμανική εταιρεία των supercars επιθυμεί και η απόκτηση τους να γίνεται με ξεχωριστό τρόπο.

Pirelli

Στην ειδική εκδήλωση της BMW στη χώρα μας με την ονομασία “X Passion” όπου η γερμανική εταιρία είχε παρατάξει όλη τη σειρά των SUV, X1,X2,X3,X4,X5, τα ελαστικά όλων των αυτοκινήτων ήταν Pirelli. 

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Στο πλαίσιο του 19ου συνεδρίου μάρκετινγκ αεροδρομίου Αθηνών, το ΔΑΑ επιβράβευσε τις αεροπορικές εταιρείες που κατέγραψαν την πιο επιτυχημένη αναπτυξιακή πορεία κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας αυξημένα ποσοστά επιβατικής κίνησης στα τακτικά δρομολόγιά τους από και προς την Α