Είστε εδώ

Test Drive

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 FWD: Πρωταγωνιστής ο σχεδιασμός

του Σωτήριου Χάλλα

Γυρίζοντας πίσω τις σελίδες του ημερολογίου της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το όνομα Eclipse παραπέμπει στο compact σπορ μοντέλο που παρήγαγε η εταιρεία από το 1989 μέχρι το 2012.

«Κόλλησε» όμως και τη λέξη Cross δίπλα στο Eclipse και να πως ξεκαθαρίζει τα πράγματα σχετικά με το ποιος είναι ο προσανατολισμός σε αυτή την περίπτωση.

Βέβαια, δε χρειάζεται η «υπογραφή»  Cross για να καταλάβει κάποιος ότι πρόκειται για καθαρά SUV πρόταση αφού τα 17.5 εκ. απόσταση από το έδαφος, και η ογκώδης σχεδίαση δίνουν από την πρώτη ματιά το στίγμα.

Κάνοντας λόγο για τις διαστάσεις, αυτές είναι 4.405 χλστ. το μήκος, 1.805 χλστ. το πλάτος και 1.685 χλστ. το ύψος.  Όσον αφορά τη σχεδίαση στο εμπρός μέρος το βλέμμα πέφτει στα πολλά διακοσμητικά που φέρουν επένδυση χρωμίου και στην προστατευτική ποδιά όμως το στοιχείο που κάνει το Eclipse Cross να ξεχωρίζει βρίσκεται πίσω και είναι το παρμπρίζ που χωρίζεται στα δύο από μία φωτεινή λωρίδα.

Στο εσωτερικό αντικρίζεις πληθώρα χειριστηρίων και μαλακά ως επί το πλείστον υλικά με την απαραίτητη πλέον οθόνη αφής να βρίσκεται στο επάνω μέρος του ταμπλό. Ιδιαίτερο στοιχείο αποτελεί ένα χειριστήριο που έχει τοποθετηθεί στη βάση της κονσόλας και λειτουργεί επίσης με την αφή. Γενικότερα το μενού απαιτεί χρόνο εξοικείωσης ενώ το ίδιο ισχύει και για το χειριστήριο το οποίο, όμως, βολεύει όταν πρέπει να γίνει κάποια ρύθμιση κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Παρά το πλήθος των διακοπτών σε γενικές γραμμές αυτοί είναι τοποθετημένοι σε αναμενόμενες θέσεις με εξαίρεση εκείνους των παραθύρων που βρίσκονται πίσω από τη λαβή της πόρτας του οδηγού και δεν είναι άμεσα προσβάσιμοι.

Στον τομέα των χώρων για τους επιβάτες το ιαπωνικό SUV δεν απογοητεύει ακόμα και σε ό,τι αφορά το διαθέσιμο ύψος για τους πίσω παρά το γεγονός ότι η οροφή διαθέτει αρκετά έντονη κλίση. Εκεί που ίσως να περιμέναμε μεγαλύτερο νούμερο είναι στο πορτ-παγκάζ το οποίο έχει χωρητικότητα 341 λίτρα όμως τα καθίσματα έχουν δυνατότητα μετακίνησης κατά 20 εκατοστά. Φέρνοντάς τα μπροστά ο διαθέσιμος χώρος αυξάνεται σε 448 λίτρα ενώ αν τα ρίξουμε έχουμε στη διάθεσή μας 1.136 λίτρα. Σηκώνοντας το δάπεδο θα βρούμε μερικές θήκες για μικροαντικείμενα και κιτ επισκευής ελαστικού, επιλογή που δεν προσμετράται στα θετικά λόγω του χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Οδηγώντας το αποκλειστικά προσθιοκίνητο Eclipse Cross σε κερδίζει η απόσβεση των κακοτεχνιών, ενώ δεν παρατηρούνται έντονες κλίσεις ακόμα και σε κλειστά κομμάτια.

Και το τιμόνι ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής που σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων χαρίζουν ικανοποιητικές επιδόσεις. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 10.3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Στα της κατανάλωσης το Eclipse Cross κινείται σε αναμενόμενα επίπεδα καθώς απαιτεί περί τα 8 λίτρα/100 χλμ. Αν το πιέσεις, όμως, μπορείς εύκολα να δεις και τιμές κοντά στα 13 λίτρα/100 χλμ.

Συνολικά, η πρόταση των Ιαπώνων είναι ολοκληρωμένη αφού μπορεί να κινηθεί ακριβώς με τον τρόπο που θέλει ο οδηγός χωρίς να δυσανασχετήσει σε κάποιον τομέα ενώ τιμολογιακά η βασική έκδοση ξεκινάει από τις 21.650 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Ferrari 360 Modena

Κατά καιρούς έχουμε δει αρκετά αυτοκίνητα να καταλήγουν στον πάτο της θάλασσας ή κάποιας λίμνης με τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων να πρόκειται για λάθος όμως αυτό δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Maserati Levante Vulcano

Μια «έκρηξη» στυλ, εξατομίκευσης και δύναμης έρχεται από τη νέα έκδοση ονόματι “Vulcano” της Maserati Levante.

Ράλι Μόντε Κάρλο

Στον πιο ιδιαίτερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, το ράλι Μόντε Κάρλο (24-27 Ιανουαρίου), λόγω των καιρικών συνθηκών ο διαρκής πονοκέφαλος πληρωμάτων και αγωνιστικών διευθυντών είναι τα ελαστικά.

Καναδάς

Το να οδηγείς εν μέσω χιονοθύελλας είναι από μόνο του αρκετά επικίνδυνο ακόμα και αν ο δρόμος είναι καθαρισμένος οπότε σε περίπτωση που πρέπει να κινηθείς πάνω σε χιόνι τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα.

Tesla Model 3

Η Tesla έλαβε έγκριση τύπου για το πιο πρόσφατο μοντέλο της γκάμας της, το Model 3, το οποίο σημαίνει ότι πλέον μπορεί να ξεκινήσει και επίσημα την πώλησή του στην ευρωπαϊκή αγορά με την έγκριση να δίνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Δανίας.

Renault

Στα στέκια της πόλης έχει ήδη αρχίζει να συζητιέται έντονα το Renault Twingo, καθώς ανανεώθηκε σε εμφανισιακό και εξοπλιστικό επίπεδο.

Toyota

Η Toyota παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ τη νέα Supra, ένα μοντέλο που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την BMW και μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με τη νέα Z4.

Volkswagen Τ-Cross

Πριν από μερικούς μήνες η Volkswagen μας σύστησε το μικρότερο SUV που προστίθεται στη γκάμα της, το νέο T-Cross.

Ford

Η Ford είναι από τις εταιρείες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των αυτόνομων οχημάτων.