Είστε εδώ

Test Drive

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 FWD: Πρωταγωνιστής ο σχεδιασμός

του Σωτήριου Χάλλα

Γυρίζοντας πίσω τις σελίδες του ημερολογίου της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το όνομα Eclipse παραπέμπει στο compact σπορ μοντέλο που παρήγαγε η εταιρεία από το 1989 μέχρι το 2012.

«Κόλλησε» όμως και τη λέξη Cross δίπλα στο Eclipse και να πως ξεκαθαρίζει τα πράγματα σχετικά με το ποιος είναι ο προσανατολισμός σε αυτή την περίπτωση.

Βέβαια, δε χρειάζεται η «υπογραφή»  Cross για να καταλάβει κάποιος ότι πρόκειται για καθαρά SUV πρόταση αφού τα 17.5 εκ. απόσταση από το έδαφος, και η ογκώδης σχεδίαση δίνουν από την πρώτη ματιά το στίγμα.

Κάνοντας λόγο για τις διαστάσεις, αυτές είναι 4.405 χλστ. το μήκος, 1.805 χλστ. το πλάτος και 1.685 χλστ. το ύψος.  Όσον αφορά τη σχεδίαση στο εμπρός μέρος το βλέμμα πέφτει στα πολλά διακοσμητικά που φέρουν επένδυση χρωμίου και στην προστατευτική ποδιά όμως το στοιχείο που κάνει το Eclipse Cross να ξεχωρίζει βρίσκεται πίσω και είναι το παρμπρίζ που χωρίζεται στα δύο από μία φωτεινή λωρίδα.

Στο εσωτερικό αντικρίζεις πληθώρα χειριστηρίων και μαλακά ως επί το πλείστον υλικά με την απαραίτητη πλέον οθόνη αφής να βρίσκεται στο επάνω μέρος του ταμπλό. Ιδιαίτερο στοιχείο αποτελεί ένα χειριστήριο που έχει τοποθετηθεί στη βάση της κονσόλας και λειτουργεί επίσης με την αφή. Γενικότερα το μενού απαιτεί χρόνο εξοικείωσης ενώ το ίδιο ισχύει και για το χειριστήριο το οποίο, όμως, βολεύει όταν πρέπει να γίνει κάποια ρύθμιση κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Παρά το πλήθος των διακοπτών σε γενικές γραμμές αυτοί είναι τοποθετημένοι σε αναμενόμενες θέσεις με εξαίρεση εκείνους των παραθύρων που βρίσκονται πίσω από τη λαβή της πόρτας του οδηγού και δεν είναι άμεσα προσβάσιμοι.

Στον τομέα των χώρων για τους επιβάτες το ιαπωνικό SUV δεν απογοητεύει ακόμα και σε ό,τι αφορά το διαθέσιμο ύψος για τους πίσω παρά το γεγονός ότι η οροφή διαθέτει αρκετά έντονη κλίση. Εκεί που ίσως να περιμέναμε μεγαλύτερο νούμερο είναι στο πορτ-παγκάζ το οποίο έχει χωρητικότητα 341 λίτρα όμως τα καθίσματα έχουν δυνατότητα μετακίνησης κατά 20 εκατοστά. Φέρνοντάς τα μπροστά ο διαθέσιμος χώρος αυξάνεται σε 448 λίτρα ενώ αν τα ρίξουμε έχουμε στη διάθεσή μας 1.136 λίτρα. Σηκώνοντας το δάπεδο θα βρούμε μερικές θήκες για μικροαντικείμενα και κιτ επισκευής ελαστικού, επιλογή που δεν προσμετράται στα θετικά λόγω του χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Οδηγώντας το αποκλειστικά προσθιοκίνητο Eclipse Cross σε κερδίζει η απόσβεση των κακοτεχνιών, ενώ δεν παρατηρούνται έντονες κλίσεις ακόμα και σε κλειστά κομμάτια.

Και το τιμόνι ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής που σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων χαρίζουν ικανοποιητικές επιδόσεις. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 10.3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Στα της κατανάλωσης το Eclipse Cross κινείται σε αναμενόμενα επίπεδα καθώς απαιτεί περί τα 8 λίτρα/100 χλμ. Αν το πιέσεις, όμως, μπορείς εύκολα να δεις και τιμές κοντά στα 13 λίτρα/100 χλμ.

Συνολικά, η πρόταση των Ιαπώνων είναι ολοκληρωμένη αφού μπορεί να κινηθεί ακριβώς με τον τρόπο που θέλει ο οδηγός χωρίς να δυσανασχετήσει σε κάποιον τομέα ενώ τιμολογιακά η βασική έκδοση ξεκινάει από τις 21.650 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Hyundai Motorsport-Ράλι Φινλανδίας

Περίοδος διακοπών για τις εργοστασιακές ομάδες πριν επιστρέψουν στο σανίδι του WRC, με το ράλι Φινλανδίας την 1η Αυγούστου. 

Εκεί λοιπόν που ήταν όλα «ήρεμα», η Hyundai Motorsport έσκασε τη βόμβα για το τρίτο πλήρωμα που θα δηλώσει στον πιο γρήγορο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. 

Goodwood Festival of Speed

Έναν αιώνα ζωής γιορτάζει το 2019 η Citroen και φυσικά με την τόση μεγάλη-αγωνιστική-ιστορία δεν θα μπορούσε να μην είναι η super star στο φεστιβάλ ταχύτητας στο  Goodwood που διεξάγεται 4-7 Ιουλίου στην Αγγλία.

Classic Acropolis 2019

Το ράλι Ακρόπολις δεν υπάρχει πλέον. Δυστυχώς το χάσαμε απ΄όλες τις διεθνείς εκδηλώσεις (ακόμα και ως ιστορικό).

EKO – Ducati

Κάτω από τον έναστρο  καλοκαιρινό ουρανό τα Αθήνας, παρακολουθήσαμε την όμορφη εκδήλωση απονομής των δώρων στους νικητές του διαγωνισμού EKO Racing 100 .

Mini

Η Mini ετοιμάζει το νέο John Cooper Works GP, το οποίο θα είναι αρκετά ισχυρότερο σε σχέση με το τρέχον μοντέλο και στο πλαίσιο της εξέλιξής του η βρετανική μάρκα έκανε κάποιους γύρους στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, πριν από τον 24ωρο αγώνα που έγινε το Σαββατοκύριακο 22 – 23 Ιουνίου.

Συγχώνευση FCA-Renault

Οι Renault και FCA είναι ανοιχτές στην επανεκκίνηση των συνομιλιών μεταξύ τους για μια πιθανή συγχώνευση, όμως στελέχη και των δύο ομίλων εμφανίζονται επιφυλακτικά σχετικά με παράγοντες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επίτευξη συμφωνίας.

FCA

Η FCA θέλοντας να αυξήσει τις δυνατότητες του infotainment των αυτοκινήτων της, δημιούργησε μία πλατφόρμα μέσω της οποίας οι κάτοχοι των αυτοκινήτων της θα μπορούν να κάνουν κάποιες αγορές χωρίς να βγουν από το αυτοκίνητό τους.

Porsche

Το τμήμα ειδικών δημιουργιών της Porsche με την ονομασία Porsche Exclusive Manufaktur, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει την κυκλοφορία ειδικών εκδόσεων, οι οποίες θα αντλούν έμπνευση από μοντέλα τα οποία παράγονταν ανάμεσα στις δεκαετίες του ‘50 και του ‘80.

Ford Focus ST

Ακόμα και αν είσαι άγιος στο δρόμο τα πρώτα που σου έρχονται στο μυαλό βλέποντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Ford Focus ST είναι πίστες, στροφές, μεγάλες ευθείες και αδρεναλίνη.